Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 12 [ 297 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Firestone (Johnson x Florencio)

 
Profiel   

Wow die is inderdaad lekker aan de maat, lekker ding zeg!!

Ja met Juna gaat het super. Het is wel even heel spannend geweest met haar, nadat ze zichzelf had toegetakeld in het weiland. Utrecht dacht dat ze er een bewegingsbeperking aan over zou houden. Maar gelukkig lijkt dat heel erg mee te vallen, pfieuw!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 22:28 



 
Profiel   

Hier ook alles goed. Ze is stevig aan het groeien en wordt eindelijk echt paard. Is nu ook vooraan beslagen. Heb d'r een paar keer op gereden inmiddels, heel makkelijk en fijn te rijden maar wel scherp. Zal een tof sportpaard worden zoals ze het nu doet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 12:14 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie Firestones? Ik heb even het idee gehad om mijne te laten dekken maar weer vanaf gestapt omdat ze te leuk is om nu anderhalf jaar "kwijt" te zijn. Ze is stevig aan het groeien (3cm op 3 maanden nu) en ik wil dat in geen geval afremmen. Dan wordt het gewoon een mooie stokmaat waar ik even bang voor geweest ben ondanks dat ik weet dat die hele moederlijn laatbloeiers zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 15:10 



 
Profiel   

Leuk om al jullie firestones te zien! Ze worden allemaal mooi!
Die van mij is nu 2 jaar, en wij zijn begonnen met wat grondwerk!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 16:34 



 
Profiel   

Ookal zo'n flinke bos manen. Mijne heeft ook veel manen en staart, voor een warmbloed dan. Heel blij mee


Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 26-11-22 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 16:49 



 
Profiel   

@ oakland: ja ik zie het die heeft inderdaad ook zo'n dikke bos! Leuk zal toch van papa komen dan (mams heeft niet echt bijzonder dikke manen namelijk) maar als ik de oortjes zie, hebben ze ook dezelfde kleur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 16:53 



 
Profiel   

en ik lees inderdaad over de stokmaat, Mijn meisje is wat aan de kleine kant nog, maar hoop dat dit ook goed komt! ik heb haar nog niet gemeten, maar schat haar nu op zo'n 158cm met 2 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 16:54 



 
Profiel   

marije1502 schreef
en ik lees inderdaad over de stokmaat, Mijn meisje is wat aan de kleine kant nog, maar hoop dat dit ook goed komt! ik heb haar nog niet gemeten, maar schat haar nu op zo'n 158cm met 2 jaar.


Mijne zal ook ong zoiets geweest zijn. Is nu nog goed aan het groeien. Net 4 geworden. Wat voor moeder zit er achter? Een kleiner paard is vaak wel gezonder dan een joekel van 1,80m


Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 26-11-22 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 16:56 



 
Profiel   

moeder's is een oldenburger van 168cm. Ik heb haar al vanaf haar 3e en zij was ook echt een laatbloeier. Maar ik teken voor 164 hoor! ben alleen wel bang geweest dat ze een pony zou blijven! toen ze haar voor het KWPN kwamen bekijken kreeg ik als reactie mooi KLEIN luxe type.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 16:58 



 
Profiel   

Ze is "gewoon" zwartbruin dit jaar. Vorige zomers bleef ze meer zwart. Zolang ze niet lichtbruin is vind ik alles goed. Ik vind bijna alle kleuren wel leuk maar geen lichtbruin :')

Mijne komt uit een moederlijn waarin allen wel 1,70m minimaal werden. Een was zelfs 1,74m op twee jaar (vader Johnson, zelfde grootmoeder dus genetisch aardig verwant aan de mijne) mijne is ook wel het eerste veulen uit die moeder, vaak blijven die kleiner. Hoewel ze best groot was tot ze twee werd, toen werd ze de kleinste vd groep in de opfok

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 18:14 



 
Profiel   

Malibu begint nu juist zwarter te worden. Die is heel lang zwarbruin geweest. Maar het is qua kleur wel een toverbal hoor. bij de geboorte was ze zowat grijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 18:54 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie Firestonetjes?

Ik heb zondag voor het eerst een oefenwedstrijd met haar gereden. Ik schrik van mezelf dat ik dat gedurfd heb *\o/* had er van tevoren denk ik maximaal 10x mee gereden nadat haar amazone zwaar gevallen was in de cross met een ander paard.
Ze was ontzettend braaf, liep zelfs beter dan thuis, niks kijkerig of bang. Een echt voorbeeld!


Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 26-11-22 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 21:36 



 
Profiel   

Oh Oakland, wat een knap paard!! En wat fijn dat het zo goed ging op de oefenwedstrijd, dat geeft veel vertrouwen! Hoe oud is ze nu?

Jullie hadden het over de kleuren, Juna is in de winter echt pikzwart, maar in de zomer meer zwartbruin, zeker als ze lekker de hele dag in het zonnetje in het land staat!

Ik zal ook even wat spammen, gisteren voor het eerst een echte springles gereden, we hadden al wel een crosslesje gedaan en twee baby oefencrossjes gereden, maar een springles met balken hadden we nog niet eerder gedaan, maar ze deed het alsof ze nooit anders doet, ik was echt heel trots!



Verder zijn we een weekend naar Drenthe geweest en hebben we heerlijk buiten gereden en in het water gespeeld

[ img ]

Rijden we af en toe een wedstrijdje, dat doet ze echt top, nu in het L1, elke wedstrijd eindigt ze in de prijzen met toppunten!

[ img ]

[ img ]

En we hebben een fotoshoot gedaan in de duinen! <3

[ img ]

Het dametje heeft in ieder geval niets te klagen over afwisseling haha!

Zo, tot zover mijn spam, maar ben zo trots op mijn topper haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 22:07 



 
Profiel   

Mijne is nu net een maand 4 jaar en eigenlijk pas vanaf januari echt doorgereden. Dacht dat mijn vorige stalhouder goed werk geleverd had maar ze bleek na het verhuizen na zes maand trainen nog steeds alleen maar zadelmak terwijl ze er zogenaamd 4x per week op zat. Als je nu ziet hoe hard ze gegaan is op 5 maanden tijd dan merk je dat dat niet kan... fysiek idem. Ik kieperde er al maanden extra voer in en ze kwam niet bij. Nu heeft ze kwalitatief beter voer en quasi onbeperkt hooi, is ze bijna te dik.


Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 26-11-22 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 16:31 



 
Profiel   

Pff denk je je paard in training te zetten, das ook wat! Fijn dat het nu zo goed gaat! Ga je haar nu vaker uitbrengen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 16:47 



 
Profiel   

martinev schreef
Pff denk je je paard in training te zetten, das ook wat! Fijn dat het nu zo goed gaat! Ga je haar nu vaker uitbrengen?


Mijn twee andere paarden stonden op dezelfde stal, en toch paste het nooit als ik mee wou kijken en de laatste weken haalde ik haar nooit meer met opgedroogde zweetvlekken uit de stal. Ik weet dat de ruiter er in september op zat en in nov is die alweer gestopt omdat ik wegging... in januari is alles verhuisd omdat ik me niet goed meer voelde op die stal... Ze ging naar een trainingsstal en dat is echt de beste keuze geweest. Ze heeft enorme stappen gemaakt op korte tijd!


Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 26-11-22 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 16:58 



 
Profiel   

wat worden die van jullie mooi! Die van mij is nu 2 en vreselijk overbouwd haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:41 



 
Profiel   

Mijne is vier en nog steeds overbouwd haha. Ze is nu even vrij maar na de zomer pakken we haar weer op.


Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 26-11-22 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 09:17 



 
Profiel   

Nog even ons knappe monster showen hoor! Ze doet het zo leuk allemaal! <3

Ze gaat nu echt goed draven, we zijn rustig naar het M toe aan het trainen:



En van het weekend hebben we voor de tweede keer een crosstraining gedaan, ze pikt het echt super op, alsof ze het al jaren doet! Komend weekend rijden we een oefencross!



Hebben jullie ook nog wat beeldmateriaal van jullie Firestones? Vind dat altijd zo leuk om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 21:25 



 
Profiel   

Wat voor zadel hebben jullie er op liggen? Ze is idd stuk beter gaan draven!


Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 26-11-22 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 16:58 



 
Profiel   

Ziet er goed uit Oakland!! Hoe is het nu met het overbouwde? Op de foto niet heel goed te zien!

Ik heb een Vivary zadel, nou ja, ik heb drie(twee dressuur en 1 spring) Vivary zadels en op deze merrie ligt er dus ook een. Bizar hoe paarden anders (heel veel beter) gaan lopen als je dit zadel erop legt. Ze hebben veel meer vrijheid bij onder andere de schouder. Juna heeft overigens nooit iets anders dan een Vivary zadel opgehad, mijn andere merrie wel en het was een wereld van verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 09:29 



 
Profiel   

Momenteel is ze niet meer overbouwd maar staat ze best gelijk. Ik denk dat ze in de hoogte nu alles wel een beetje ingehaald heeft, voor mij is ze groot genoeg. Ik pas overal op en dan past ze in alle dekens etc die ik al heb :Y)

Ik heb op mijn andere paard een msfc liggen. Ligt best oke maar is ongelijk in de vulling gemaakt door de zadelmaker. Eigenlijk moet die terug naar Engeland om de volledige vulling te vervangen en de kussens weer symmetrisch te maken. Kost me paar honderd euro en ben hem minimaal 6 weken kwijt. Er ligt nu een mesh memoryfoam ding onder om de oneffenheid er uit te halen, tussenoplossing maar voor nu is het goed. Hij zit ook lekker maar ik zit er niet erg vast in. Ding is maar een jaar oud...

Ik twijfel dus of ik deze ook op haar moet leggen, een heel nieuw maatzadel is momenteel geen optie, reed haar nu met een wintec 500, zit nog best Oke maar het kraakt en piept zo hard dat ik mijn trainer amper hoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 09:45 



 
Profiel   

Die van mij is vorige week voor het eerst op concours geweest. Super braaf! Nooit verwacht dat hij zo braaf zou zijn! Net geen winst gereden, maar super tevreden.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 11:31 



 
Profiel   

Die loopt idd rond alsof ze het nooit anders gedaan heeft!

Mijne haar zomerstop is over, zijn rustig terug beginnen rijden. Energie voor 10 maar wel erg braaf. Moet even terug wat routine krijgen. Ik hoop dat ze nu wel ongeveer klaar is met groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 16:51 



 
Profiel   

Op zijn 2e concours was hij lang niet meer zo braaf. Een beetje eigenwijs en sterk, maar nu wel met winst! Die van mij is nog altijd wel sensibel en moet ik geen rare bewegingen maken als ik erop zit :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 18:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 12 [ 297 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen