Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar terecht voor wegsnijden (?) bultje op been

 
Profiel   

Al sinds ik klein ben heb ik een bultje op m'n been, die lijkt op litteken maar dat is het eigenlijk niet.

Ik wil het al jaren weg hebben, maar ik weet gewoon niet bij wie/wat ik ervoor terecht zou moeten zijn.
Waarom ik het weg wil hebben? Ik moet bij het scheren er steeds omheen en de haartjes rondom weg doen met een pincet.

Het is naar mijn mening of zover ik mij herinner niet gegroeid, wel wat dikker geworden door bv. toch eens over te scheren waardoor de bult wat 'weggesneden' is en het bloed dan als een gek, het duurt enorm lang voordat het stopt met bloeden.

Ik vind het niet mooi (is opvallend) en wil gewoon 'normaal' mijn benen kunnen scheren.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 20:13 



 
Profiel   

Dat heb ik ook op mijn been.
Volgens de huisarts niets ernstig en ik kon het laten weghalen, maar heb een slechte huid en dan waarschijnlijk een litteken. Dus ik vindt het niet erg.

Maar even langs de huisarts en navragen of je een verwijzing mag. :) (sommigen doen het ook zelf)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 20:15 



 
Profiel   

Huisarts. Mijne snijd dat er gewoon af, word dan opgestuurd voor de zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 20:15 



 
Profiel   

Wellicht gewoon je HA?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 20:16 



 
Profiel   

Meeste huisartsen doen dit gewoon zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 20:17 



 
Profiel   

Oh gewoon huisarts dus, dacht dat die het niet kon..ook nooit gevraagd, omdat ik niet wist hoe/wat.

Wil het graag weg hebben, maar dacht (denk het nog steeds) dat het dan terug zou komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 20:18 



 
Profiel   

Dermatologen doen dit ook. Die hebben er wat meer ervaring mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 20:27 



 
Profiel   

Ik zou bij dit soort dingen altijd een verwijzing naar een dermatoloog willen hebben. Huisarts is leuk en aardig, maar heeft hier gewoon minder ervaring mee en met name als er vermoeden is op toch iets minder onschuldigs. Dat soort dingen mist een HA gewoon door gebrek aan ervaring heel snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 20:32 



 
Profiel   

Mijn moeder had een bultje en heeft die ook weg laten halen door de HA.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 20:45 



 
Profiel   

Ik heb ook zo'n bultje :+

Ik stoor me er eigenlijk nooit aan, en met scheren ga ik er meestal gewoon voorzichtig overheen. Die van mij is niet zo "extreem" dik gelukkig.
Maar ik lees even mee voor het geval ik er wel ooit vanaf wil :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 21:00 



 
Profiel   

Gewoon bij de huisarts, die sturen het ook om te laten checken (vraag er even naar voor de zekerheid). Dermatoloog kan ook, hou er dan wel rekening mee dat je eigen risico daar aan op gaat, als je dat nog niet hebt verbruikt aan iets anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 21:13 



 
Profiel   

Ik heb toevallig een week of 2 een soort gelijk bultje weg laten halen. Was een cyste. Ik heb bij de huisarts een verwijzing voor een plastisch chirurg gevraagd. Ook omdat ik gelijk nog een paar moedervlekken weg wilde laten halen en mijn huid niet zulke mooie littekens maakt.
Ze heeft het echt super netjes weggehaald en onderhuids gehecht. Geneest heel mooi en heb totaal geen last gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 21:16 



 
Profiel   

Ik heb ook 2 van deze. Zijn kleine cystes volgens mn ha. Moet nog eens een afspraak maken om ze weg te halen, kon makkelijk volgens mn ha

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 21:17 



 
Profiel   

rockwitch schreef
Ik heb toevallig een week of 2 een soort gelijk bultje weg laten halen. Was een cyste. Ik heb bij de huisarts een verwijzing voor een plastisch chirurg gevraagd. Ook omdat ik gelijk nog een paar moedervlekken weg wilde laten halen en mijn huid niet zulke mooie littekens maakt.
Ze heeft het echt super netjes weggehaald en onderhuids gehecht. Geneest heel mooi en heb totaal geen last gehad.


In Nederland via huisarts voor moedervlekken naar de plastisch chirurg?
Dan krijg je daar wel een dikke rekening van denk ik? Alles wat niet noodzakelijk medisch is mag je flink voor betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 21:09 



 

Hannanas schreef
rockwitch schreef
Ik heb toevallig een week of 2 een soort gelijk bultje weg laten halen. Was een cyste. Ik heb bij de huisarts een verwijzing voor een plastisch chirurg gevraagd. Ook omdat ik gelijk nog een paar moedervlekken weg wilde laten halen en mijn huid niet zulke mooie littekens maakt.
Ze heeft het echt super netjes weggehaald en onderhuids gehecht. Geneest heel mooi en heb totaal geen last gehad.


In Nederland via huisarts voor moedervlekken naar de plastisch chirurg?
Dan krijg je daar wel een dikke rekening van denk ik? Alles wat niet noodzakelijk medisch is mag je flink voor betalen.


Wordt betaald door zorgverzekering, kost je alleen eigen risico.

Ik zou naar een dermatoloog laten doorverwijzen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 22:05 



 
Profiel   

Hannanas schreef
rockwitch schreef
Ik heb toevallig een week of 2 een soort gelijk bultje weg laten halen. Was een cyste. Ik heb bij de huisarts een verwijzing voor een plastisch chirurg gevraagd. Ook omdat ik gelijk nog een paar moedervlekken weg wilde laten halen en mijn huid niet zulke mooie littekens maakt.
Ze heeft het echt super netjes weggehaald en onderhuids gehecht. Geneest heel mooi en heb totaal geen last gehad.


In Nederland via huisarts voor moedervlekken naar de plastisch chirurg?
Dan krijg je daar wel een dikke rekening van denk ik? Alles wat niet noodzakelijk medisch is mag je flink voor betalen.


Welnee, ik laat mijn moedervlekken altijd weghalen door een cosmetisch arts, kost me niks. Ze zijn erg zichtbaar en ik wil niet dat een snijdende huisarts me littekens oplevert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 22:09 



 
Profiel   

Ik had het op mijn knie, gewoon weggesneden door de huisarts, 1 tip, laat de hechtingen lang genoeg zitten, want ik dacht dat ze na 1 week er wel uit konden en heb nu een groot litteken :')
Ook aangeven dat het niet onderzocht hoeft te worden, want ik kreeg nog een rekening erachteraan voor eigen risico, iets van 100 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 09:26 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Welnee, ik laat mijn moedervlekken altijd weghalen door een cosmetisch arts, kost me niks. Ze zijn erg zichtbaar en ik wil niet dat een snijdende huisarts me littekens oplevert.


NAH hier kost het mij geld!!
Als het niet noodzakelijk is (zoals een fibroom in je oksel of lies die zeer doet ivm bh en ondergoed), dan moet je dokken. Gelukkig was huisarts goedkoper dan dermatloog.

Ik heb ieder jaar controle bij de dermatoloog en als er dan een verdachte moedervlek moet worden weggehaald dan vergoed de verzekering wel idd.

Ik zit nu al dik een 1,5 jaar met een vervelend hypertrofisch litteken waarbij dermatloog aangaf dat dit niet vergoed wordt tegenwoordig.. (en hiervoor kies ik liever een plastisch chirurg aangezien het op een behoorlijk zichtbare plek zit).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 11:49 



 
Profiel   

Vervelend joh. Ik herken het niet, ik ga gewoon naar de huisarts en vraag een doorverwijzing. Ik heb er geen last van maar ik vind het niet mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 11:51 



 
Profiel   

Ahhhh maar dat is dan misschien de clue: Mogelijk merk je geen verschil in kosten omdat het sowieso eerst van je eigen risico afgaat?
Ik kost ieder jaar mijn eigen risico en daarna komt dus cosmetisch littekens verwijderen (die zeer doen etc) er extra bij kwa kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 11:54 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Ahhhh maar dat is dan misschien de clue: Mogelijk merk je geen verschil in kosten omdat het sowieso eerst van je eigen risico afgaat?
Ik kost ieder jaar mijn eigen risico en daarna komt dus cosmetisch littekens verwijderen (die zeer doen etc) er extra bij kwa kosten.


Even gecheckt, nee. Het is 90 euro per keer en het wordt volledig vergoed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 12:02 



 
Profiel   

Ik had zo'n cyste op mijn kaak :+
Heb 't laten weghalen op plastische heelkunde in het ziekenhuis.

Ik heb niet zo'n vertrouwen in snijdende huisartsen voor zulke dingen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 12:06 



 
Profiel   

Het is waarschijnlijk een dermatofibroom. Bij mijn zoontje is het weggehaald door de kinderchirurg, maar die moest onder het mes voor iets anders, dus dat is meteen meegenomen. Ik heb er twee op mijn benen zitten, sinds een aantal jaar. Inderdaad gaat het een enkele keer met scheren mis, maar verder geen last van, dus ik laat ze zitten. Ik kan je dus alleen met de naam helpen, niet met de oplossing :P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 12:07 



 
Profiel   

Ik heb exact een paar van zulke bultjes op mijn lichaam. Heb ze een paar keer laten weghalen door de huisarts en dat werden lelijke littekens.... dus laat ze nu maar zitten....heb er nog twee....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 12:09 



 
Profiel   

Zowel gehecht door huisarts als arts in ziekenhuis.
Van beide lelijke littekens over gehouden. Komt gewoon door mijn dunne huid.

Cyste uit wenkbrauw is keurig weggehaald door de huisarts.
Moedervlek ook, maar dat is lelijk litteken geworden.

Je kan altijd vragen om een verwijzing naar een dermatoloog.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 12:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen