Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 47 van de 53 [ 1324 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De Ragdoll

 
Profiel   

Wij hebben 2 coons en 3 ragdolls. Gaat super samen. Coon 1 is 13, nr 2 is 10. Moeder ragdoll is 5 en haar 2 "kittens" 3.
Vooral onze manlijke ragdoll kan nog wel eens super druk zijn en ploft dan bovenop de coons maar die kunnen het goed hebben. :D
Qua eten krijgen ze Prins Maxi en vervoer van een carnibest rol. Zelfs onze kleinste ragdoll dame van 3,5 kilo kan goed overweg met dat voer.
Ze krijgen ook weleens eendagskuikens of konijn.
Qua slapen liggen ze het liefst op een klont op mijn bed :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 15:42 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie antwoorden! Het was echt een hele leuke kitten maar ik kon me niet vinden in het contract en de eisen van de fokker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 19:27 



 
Profiel   

Rawr schreef
Bedankt voor jullie antwoorden! Het was echt een hele leuke kitten maar ik kon me niet vinden in het contract en de eisen van de fokker.


Nu maak je mij wel nieuwsgierig. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 19:30 



 
Profiel   

Freggle_Edge schreef
Rawr schreef
Bedankt voor jullie antwoorden! Het was echt een hele leuke kitten maar ik kon me niet vinden in het contract en de eisen van de fokker.


Nu maak je mij wel nieuwsgierig. ;)

Mij ook...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 12:43 



 
Profiel   

Rawr schreef
Bedankt voor jullie antwoorden! Het was echt een hele leuke kitten maar ik kon me niet vinden in het contract en de eisen van de fokker.



Mij ook wel, wat waren de eisen van de fokker misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 16:13 



 
Profiel   

Als ik een kat koop dan is die kat ook echt van mij en wat mij betreft houdt daarna het contact met de fokker in principe op. Natuurlijk vind ik het aan het begin zelf ook leuk om updates te sturen maar op een gegeven moment heb ik daar misschien wel geen zin meer aan. In het contract stond een verplichting tot een halfjaarlijkse update mét foto zolang hij bij mij zou zijn en dat ik bij ziekte of overlijden direct contact op moest nemen. Dit vond ik zelf te ver gaan.

Daarnaast stond er nog een bepaling in dat als ik niet meer voor hem zou willen/kunnen zorgen ik verplicht ben om de kat gratis terug aan de fokker te geven. Nou zou ik nooit een dier weg doen maar stel dat het ècht ècht èèècht niet anders kan dan weet ik zelf wel een plek waar de kat(ten) meer dan welkom zouden zijn.

Verplichtingen zoals castratie/sterilisatie en vaccinaties heb ik echt geen problemen mee maar deze twee bepalingen waren volgens hun niet onderhandelbaar. Bijkomend feit is dat ik de vraagprijs ook wel een beetje erg gortig vond. Het is mijn eigen fout geweest om hier niet vooraf naar te informeren en eigenlijk al te zeggen dat ik hem wilde kopen en bij het bezoek al de aanbetaling mee zou nemen. Ik had sterk een gevoel dat ze vanwege mijn enthousiasme de vraagprijs wat verhoogd hebben. Ik weet dat een beetje raskat met stamboom zo rond de 850 zit, maar zij zaten daar nog een paar honderd boven en dat vond ik toch wel een beetje erg gortig.

Het is jammer van het kitten want het was echt een leukerd maar helaas, het mocht niet zo zijn. Better luck next time en gelukkig heb ik al 2 geweldig lieve haarballen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 20:34 



 
Profiel   

Rawr schreef
Als ik een kat koop dan is die kat ook echt van mij en wat mij betreft houdt daarna het contact met de fokker in principe op. Natuurlijk vind ik het aan het begin zelf ook leuk om updates te sturen maar op een gegeven moment heb ik daar misschien wel geen zin meer aan. In het contract stond een verplichting tot een halfjaarlijkse update mét foto zolang hij bij mij zou zijn en dat ik bij ziekte of overlijden direct contact op moest nemen. Dit vond ik zelf te ver gaan.

Daarnaast stond er nog een bepaling in dat als ik niet meer voor hem zou willen/kunnen zorgen ik verplicht ben om de kat gratis terug aan de fokker te geven. Nou zou ik nooit een dier weg doen maar stel dat het ècht ècht èèècht niet anders kan dan weet ik zelf wel een plek waar de kat(ten) meer dan welkom zouden zijn.

Verplichtingen zoals castratie/sterilisatie en vaccinaties heb ik echt geen problemen mee maar deze twee bepalingen waren volgens hun niet onderhandelbaar. Bijkomend feit is dat ik de vraagprijs ook wel een beetje erg gortig vond. Het is mijn eigen fout geweest om hier niet vooraf naar te informeren en eigenlijk al te zeggen dat ik hem wilde kopen en bij het bezoek al de aanbetaling mee zou nemen. Ik had sterk een gevoel dat ze vanwege mijn enthousiasme de vraagprijs wat verhoogd hebben. Ik weet dat een beetje raskat met stamboom zo rond de 850 zit, maar zij zaten daar nog een paar honderd boven en dat vond ik toch wel een beetje erg gortig.

Het is jammer van het kitten want het was echt een leukerd maar helaas, het mocht niet zo zijn. Better luck next time en gelukkig heb ik al 2 geweldig lieve haarballen. :j


Ik zet wel in de contracten dat ze bij herplaatsen mij op de hoogte brengen.
Gelukkig heb ik dit in al die jaren pas 1x meegemaakt en ik heb toen ook geholpen om een nieuwe baas te zoeken. Maar wel alles in overleg. Ik heb toen ook niet naar de reden van herplaatsing gevraagd. Mijn prioriteit was eerst een nieuwe baas en de rest komt later. Toen ik daarna hoorde waarom ze weg moesten, zakte mijn broek echt af. Ik was blij dat ik dit van te voren niet wist. Want dan had het lastig geweest om netjes te blijven. :( gelukkig zijn ze goed terecht gekomen.

Foto’s zijn bij mij altijd welkom, super leuk. Maar dit verplichten gaat idd wel erg ver.
En boven de €850 voor een Ragdoll als huisdier, dat is idd wel pittig geprijsd ja.

Goed dat je je gevoel volgt, dat is toch lastig als je de pluizebollen al hebt gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 20:59 



 
Profiel   

Freggle_Edge schreef
Rawr schreef
Als ik een kat koop dan is die kat ook echt van mij en wat mij betreft houdt daarna het contact met de fokker in principe op. Natuurlijk vind ik het aan het begin zelf ook leuk om updates te sturen maar op een gegeven moment heb ik daar misschien wel geen zin meer aan. In het contract stond een verplichting tot een halfjaarlijkse update mét foto zolang hij bij mij zou zijn en dat ik bij ziekte of overlijden direct contact op moest nemen. Dit vond ik zelf te ver gaan.

Daarnaast stond er nog een bepaling in dat als ik niet meer voor hem zou willen/kunnen zorgen ik verplicht ben om de kat gratis terug aan de fokker te geven. Nou zou ik nooit een dier weg doen maar stel dat het ècht ècht èèècht niet anders kan dan weet ik zelf wel een plek waar de kat(ten) meer dan welkom zouden zijn.

Verplichtingen zoals castratie/sterilisatie en vaccinaties heb ik echt geen problemen mee maar deze twee bepalingen waren volgens hun niet onderhandelbaar. Bijkomend feit is dat ik de vraagprijs ook wel een beetje erg gortig vond. Het is mijn eigen fout geweest om hier niet vooraf naar te informeren en eigenlijk al te zeggen dat ik hem wilde kopen en bij het bezoek al de aanbetaling mee zou nemen. Ik had sterk een gevoel dat ze vanwege mijn enthousiasme de vraagprijs wat verhoogd hebben. Ik weet dat een beetje raskat met stamboom zo rond de 850 zit, maar zij zaten daar nog een paar honderd boven en dat vond ik toch wel een beetje erg gortig.

Het is jammer van het kitten want het was echt een leukerd maar helaas, het mocht niet zo zijn. Better luck next time en gelukkig heb ik al 2 geweldig lieve haarballen. :j


Ik zet wel in de contracten dat ze bij herplaatsen mij op de hoogte brengen.
Gelukkig heb ik dit in al die jaren pas 1x meegemaakt en ik heb toen ook geholpen om een nieuwe baas te zoeken. Maar wel alles in overleg. Ik heb toen ook niet naar de reden van herplaatsing gevraagd. Mijn prioriteit was eerst een nieuwe baas en de rest komt later. Toen ik daarna hoorde waarom ze weg moesten, zakte mijn broek echt af. Ik was blij dat ik dit van te voren niet wist. Want dan had het lastig geweest om netjes te blijven. :( gelukkig zijn ze goed terecht gekomen.

Foto’s zijn bij mij altijd welkom, super leuk. Maar dit verplichten gaat idd wel erg ver.
En boven de €850 voor een Ragdoll als huisdier, dat is idd wel pittig geprijsd ja.

Goed dat je je gevoel volgt, dat is toch lastig als je de pluizebollen al hebt gezien.

Akkoord met bovenstaande. Ik heb de fokker van mijn kitten gewoon gevolgd op instagram en daar kan ze regelmatig foto’s en filmpjes zien en zo raken we wel eens aan de praat, maar ik ga haar niet zelf elke maand sturen hoe het gaat. Wat een eisen seg... Beetje controlefreaks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 00:34 



 
Profiel   

Als je zoveel controle wilt houden als fokker moet je niet fokken, simpel zat. Verkocht is verkocht, en zulke contracten vind ik echt nergens op slaan. Ik heb het ook wel op verplaatsingssites gezien hoor, echt de meest gekke eisen komen voorbij.

Enige voorwaarden die de fokkers van Poes hadden waren: geen andere katten, liever niet naar buiten (want is ze niet gewend) en geen shows. Nou, dikke prima. Maar Poes was dan ook een oudere kat (toen 8) die niet bij de fokker kon blijven toen ze daar terug kwam door eigenaren nr 2. Ik heb dan ook niets voor haar hoeven betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 08:57 



 
Profiel   

Dat gaat er inderdaad wel wat over, ik heb onlangs de fokker van Gimli nog eens een bericht gestuurd omdat hij nu ver een jaar oud is en ik hen nog eens een update wou sturen. Was geheel vrijdblijvend en vonden ze leuk, maar om daar inderdaad een verplichting van te maken gaat wel te ver. Ik heb ook geen extra contract moeten tekenen met voorwaarden op dus was ik wel blij mee.

Ik weet nog dat ik vorig jaar voor mijn haar bal 750 betaald heb, uiteindelijk ietsje meer omdat hij naar België ging en nog rabies inenting moest krijgen en dan drie weken bij hen nog moest verblijven, wat ik snap maar dat vond ik wel een schappelijke prijs voor een raskitten met stamboom.
Soms vind ik de prijzen wel wat uit de pan vliegen, ik snap dat fokkers er veel liefde en tijd in steken maar ik zou zowiezo niet boven de 1000 gaan voor een kitten, iets wat ik regelmatig tegenkwam toen ik aan het zoeken was, en dat was dan al voor gewone gezelschapsdieren, nog niet eens voor de show in te gaan of te fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 09:57 



 
Profiel   

Ik snap dat je met zo'n contract afzegt. De fokker van mijn ragdoll was/is eigenlijk heel relaxed. Mijn stamboom ragdoll was geloof ik 750 euro. Recent nog contact gehad met haar omdat Woezel een jaar oud was. Een paar foto's gestuurd enzo. Vond ze heel leuk maar inderdaad vrijblijvend. Nou had ze zelfs ook geen fok verbod aan mij gegeven of verplichting tot castratie oid. Aangezien ik haar dierenarts was geweest vertrouwde ze mij er wel op als ik wel een nestje zou willen dat ik dat niet onverstandig zou doen. Heel fijn dat vertrouwen. Woezel is wel gecastreerd overigens.

Ik snap dat een goed zo gezond mogelijk rasdier fokken geld kost maar die 750 euro die ik heb betaald is wel genoeg vind ik. Zo'n fokker houdt er nog wel een leuk zakcentje aan over hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 17:16 



 
Profiel   

Yipee schreef
Ik snap dat je met zo'n contract afzegt. De fokker van mijn ragdoll was/is eigenlijk heel relaxed. Mijn stamboom ragdoll was geloof ik 750 euro. Recent nog contact gehad met haar omdat Woezel een jaar oud was. Een paar foto's gestuurd enzo. Vond ze heel leuk maar inderdaad vrijblijvend. Nou had ze zelfs ook geen fok verbod aan mij gegeven of verplichting tot castratie oid. Aangezien ik haar dierenarts was geweest vertrouwde ze mij er wel op als ik wel een nestje zou willen dat ik dat niet onverstandig zou doen. Heel fijn dat vertrouwen. Woezel is wel gecastreerd overigens.

Ik snap dat een goed zo gezond mogelijk rasdier fokken geld kost maar die 750 euro die ik heb betaald is wel genoeg vind ik. Zo'n fokker houdt er nog wel een leuk zakcentje aan over hoor.



Ik reken ook €750 voor een kitten. Maar het gebeurt toch regelmatig dat ik daar echt niets aan overhoud hoor.
Met een vierling die probleemloos naar de 13/14 weken gaan, ja, dan heb je een leuk zakcentje.
Maar ik had een tijdje terug een tweeling waarbij de bevalling wat hulp van de dierenarts nodig had, daar moet serieus geld bij. En ik had een drieling die probleemloos gingen. Daar kom je dan wel aardig mee uit.
De Cattery is een hobby, maar veelal geen goedkope. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 19:32 



 
Profiel   

Ben ik met je eens hoor Freggle. Zeg ook niet dat je er een dikke boterham uit kan halen. Het blijft een hobby maar de fokker heeft over het algemeen in een seizoen best wel wat nestjes. Al kan het inderdaad zeker tegenvallen als het niet helemaal goed loopt. Moederpoes van mijn kat is kort na bevalling overleden dus ze is ook veel tijd kwijt geweest aan het flessen enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 19:37 



 
Profiel   

Yipee schreef
Ben ik met je eens hoor Freggle. Zeg ook niet dat je er een dikke boterham uit kan halen. Het blijft een hobby maar de fokker heeft over het algemeen in een seizoen best wel wat nestjes. Al kan het inderdaad zeker tegenvallen als het niet helemaal goed loopt. Moederpoes van mijn kat is kort na bevalling overleden dus ze is ook veel tijd kwijt geweest aan het flessen enzo.


Zelf fok ik gemiddeld 1 nestje per jaar, dus dat schiet sowieso niet op :+
Dit jaar lijk ik wel een echte fokker, het nestje wat ik aankomende week verwacht is het derde nestje van dit jaar. Broodfokker! :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 20:19 



 
Profiel   

Freggle_Edge schreef
Zelf fok ik gemiddeld 1 nestje per jaar, dus dat schiet sowieso niet op :+
Dit jaar lijk ik wel een echte fokker, het nestje wat ik aankomende week verwacht is het derde nestje van dit jaar. Broodfokker! :P


O wat leuk! Het lijkt mij stiekem toch ook leuk om zelf eens een nestje te fokken. Om het zelf ook eens meegemaakt te hebben. Zie zelf natuurlijk alleen de dierenarts kant haha. Misschien ooit nog eens. Het heeft natuurlijk ook best wat voeten in aarde om het goed te doen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 23:14 



 
Profiel   

Yipee schreef
Ik snap dat een goed zo gezond mogelijk rasdier fokken geld kost maar die 750 euro die ik heb betaald is wel genoeg vind ik. Zo'n fokker houdt er nog wel een leuk zakcentje aan over hoor.


Op zich ben ik het daar wel mee eens. Ik weet wat vaccinaties, chippen en dierenartsbezoeken kosten en mijn eigen dierenarts berekent dan ook nog een fikse korting als je met meerdere katten/kittens in 1 keer komt. Voer, kattengrit en andere kleine onkosten zijn echt marginaal als je slim inkoopt. Aan de andere kant zit er echt wel een tijdsinvestering in en ik vind ook dat daar wel een financiële vergoeding tegenover mag staan.

De fokker heeft me overigens vanmorgen nog een heel kinderachtig bericht gestuurd via facebook met enkele sneren ("We hebben een beter baasje voor hem gevonden die zijn waarde wel kan begrijpen") en nu ben ik al helemaal blij dat ik verder niet met ze te maken heb in de toekomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 00:03 



 
Profiel   

Yipee schreef
Freggle_Edge schreef
Zelf fok ik gemiddeld 1 nestje per jaar, dus dat schiet sowieso niet op :+
Dit jaar lijk ik wel een echte fokker, het nestje wat ik aankomende week verwacht is het derde nestje van dit jaar. Broodfokker! :P


O wat leuk! Het lijkt mij stiekem toch ook leuk om zelf eens een nestje te fokken. Om het zelf ook eens meegemaakt te hebben. Zie zelf natuurlijk alleen de dierenarts kant haha. Misschien ooit nog eens. Het heeft natuurlijk ook best wat voeten in aarde om het goed te doen. :)


Wij zijn het volgend jaar ook eenmalig van plan en daarna steriliseren :) We hebben toestemming van de fokker van onze Rosie. we zijn er ook nog niet volledig uit hoor, maar we zouden 1-2 kittens zelf houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 08:15 



 
Profiel   

Rawr schreef
Yipee schreef
Ik snap dat een goed zo gezond mogelijk rasdier fokken geld kost maar die 750 euro die ik heb betaald is wel genoeg vind ik. Zo'n fokker houdt er nog wel een leuk zakcentje aan over hoor.


Op zich ben ik het daar wel mee eens. Ik weet wat vaccinaties, chippen en dierenartsbezoeken kosten en mijn eigen dierenarts berekent dan ook nog een fikse korting als je met meerdere katten/kittens in 1 keer komt. Voer, kattengrit en andere kleine onkosten zijn echt marginaal als je slim inkoopt. Aan de andere kant zit er echt wel een tijdsinvestering in en ik vind ook dat daar wel een financiële vergoeding tegenover mag staan.

De fokker heeft me overigens vanmorgen nog een heel kinderachtig bericht gestuurd via facebook met enkele sneren ("We hebben een beter baasje voor hem gevonden die zijn waarde wel kan begrijpen") en nu ben ik al helemaal blij dat ik verder niet met ze te maken heb in de toekomst.

-O- wat kinderachtig... Het is je volste recht om op dat contract af te knappen. Zulke mensen zijn je tijd ook niet waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 08:16 



 
Profiel   

Nou ja zeg, wat een idiote reactie van de fokker. Zou je de naam in de PB door willen geven? Ik wil na Poes sowieso weer een Ragdoll, mogelijk een kitten/twee kittens. Dan vermijd ik dit soort fokkers graag vanaf het eerste moment..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 08:25 



 
Profiel   

Denken jullie dat je katten soms boos kunnen zijn en expres dingen gaan uitsteken die voorheen niet gedaan werden? Wij zijn al enkele weken druk bezig met renoveren en verhuizen omdat we volgende week volledig over verhuizen en zij nu minder thuis dan anders. En gisteren en eergisteren vond ik s avonds zijn poep op de vloer ipv in zijn kattenbak, en ook echt er naast, terwijl de bak steeds proper is en plasjes doet hij wel in de bak... Zit nu te denken dat hij een beetje pist is omdat we minder thuis zijn en in de weekends niet gaan wandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 10:57 



 
Profiel   

AbleToDream schreef
Denken jullie dat je katten soms boos kunnen zijn en expres dingen gaan uitsteken die voorheen niet gedaan werden? Wij zijn al enkele weken druk bezig met renoveren en verhuizen omdat we volgende week volledig over verhuizen en zij nu minder thuis dan anders. En gisteren en eergisteren vond ik s avonds zijn poep op de vloer ipv in zijn kattenbak, en ook echt er naast, terwijl de bak steeds proper is en plasjes doet hij wel in de bak... Zit nu te denken dat hij een beetje pist is omdat we minder thuis zijn en in de weekends niet gaan wandelen.

Wij hebben hier ook wel een kat dat af en toe uit protest eens in het bad durft poepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 17:17 



 
Profiel   

Katten doen niet aan pesten, treiteren of protesteren. Katten volgen simpelweg hun gevoel.
Als er hier kittens in huis zijn, geeft dat stress voor de rest. Hoeft niet dramatisch te zijn, maar kan wel wat vreemd gedrag opleveren.
Ook heb ik er eentje die als kneusje is geboren en daarom is gebleven. Die is heel gevoelig. Die kan bij veranderingen ook wel eens een hoopje in de badkamer doen. Niet om ons te pesten. Maar eigenlijk is het een memo briefje voor ons om te laten zien dat er iets is. Alleen lezen wij die memo’s vaak verkeerd.

Hier vannacht via een keizersnede 4 kittens geboren.
Het gaat redelijk, maar slapen zat er vannacht niet in en aankomende nacht ook niet.
Geeft niets, doe het graag.
Maar ook dit hoort bij fokken. Los van de €441 voor de keizersnede (wat ik trouwens snap hoor, midden in de nacht met twee man dik twee uur bezig zijn kost geld) kost dit enorm veel energie.
Het wordt een spannende week en daarna hoop ik weer heerlijk te kunnen genieten van de kleine pluizebollen.
Maar fokken heeft zeker een keerzijde.

Maar hier doe je het dan allemaal voor <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 20:10 



 
Profiel   

Gisteren heeft ie terug flink in zijn kattenbak gegaan dus uitgebreid beloond dat ie er terug in ging, hopen maar dat ie bij de verhuis het niet te moeilijk gaat hebben volgende week. Hij is wel al enkele keren meegeweest naar het nieuwe huis en rondgelopen dus ik hoop dat dat al wat helpt.

Oooh Freggle, dat kan ik geloven dat het een zware nacht was. Veel succes met de kleintjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 11:33 



 
Profiel   

Freggle gefeliciteerd met het kleine spul! Hopelijk komen ze er allemaal door en kun je snel genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-19 08:40 



 
Profiel   

corine1981 schreef
Freggle gefeliciteerd met het kleine spul! Hopelijk komen ze er allemaal door en kun je snel genieten!


Helaas hebben we er nog maar eentje over.
Olly is doodziek geworden, gelukkig weer hersteld. Maar ik was echt even bang haar te verliezen.
Ze wilde ook niets van de kittens weten. Sinds alleen deze over is, moedert ze heel goed.
We doen alles om deze er doorheen te krijgen. Maar wat een horror avontuur hebben we hier achter de rug.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-19 09:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 47 van de 53 [ 1324 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen