Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 15 [ 358 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mechelse Herder aangereden door auto

 
Profiel   

Filmpje kun je op youtube uploaden en dan de url tussen [video*] [/video*] zetten (zonder sterretjes) :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 20:58 



 
Profiel   

Ik heb een kort filmpje van vandaag op mijn instagram geplaatst:

https://www.instagram.com/deruitertje/

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 18:22 



 
Profiel   

ah jee :(:)

Maar ze ziet er op zich wel lekker happy uit :)

Je ziet hier mooi dat ze er wel wat op steunt als ze heel traag loopt, maar zodra het sneller gaat ze die steun weer overslaat. Met de pinnen erin zal het natuurlijk ook niet erg fijn zijn om erop te steunen, zeker omdat het voetje nog zo gezwollen zit. Bespiering is nu ook goed zichtbaar helemaal weg.

Ik denk dat het een stuk beter vooruit zal gaan zodra de pinnen eruit zijn, en nu vooral fixeren op doorbloeding en beweging van de poot, en nog niet zozeer op het steunen zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 18:29 



 
Profiel   

Misschien zeg ik iets geks hoor...

Maar zou een soort schoentje niet kunnen helpen ? Dus dat ze telkens iets voelt bij haar voetzooltjes ipv alleen nu ze haar poot op t natte stoepje zet.
Dat het meer het gevoel van iets aanraken nu is waardoor ze terugtrekt zeg maar ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 18:32 



 
Profiel   

Duhelo schreef
ah jee :(:)

Maar ze ziet er op zich wel lekker happy uit :)

Je ziet hier mooi dat ze er wel wat op steunt als ze heel traag loopt, maar zodra het sneller gaat ze die steun weer overslaat. Met de pinnen erin zal het natuurlijk ook niet erg fijn zijn om erop te steunen, zeker omdat het voetje nog zo gezwollen zit. Bespiering is nu ook goed zichtbaar helemaal weg.

Ik denk dat het een stuk beter vooruit zal gaan zodra de pinnen eruit zijn, en nu vooral fixeren op doorbloeding en beweging van de poot, en nog niet zozeer op het steunen zelf.


Als ik haar de snelheid laat bepalen vliegt ze rond op 3 poten :')

Ik ben heel trots dat ze hem af en toe neerzet nu, dit deed ze eerst helemaal niet. Ik hoop dat we dit steeds verder kunnen uitbreiden. Het zal inderdaad niet fijn zijn met de pinnen, de wond die nog steeds open is en met gezwollen voetjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 18:35 



 
Profiel   

Inderdaad, dit is al een heel mooi resultaat hoor! Daarmee, niet teveel dwingen of fixeren op het steunen zelf, feit dat ze al de "loopbeweging" maakt en dat alles blijkbaar nog relatief goed werkt is al super. De rest komt wel als die pinnen eruit zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 18:40 



 
Profiel   

Mondy schreef
Misschien zeg ik iets geks hoor...

Maar zou een soort schoentje niet kunnen helpen ? Dus dat ze telkens iets voelt bij haar voetzooltjes ipv alleen nu ze haar poot op t natte stoepje zet.
Dat het meer het gevoel van iets aanraken nu is waardoor ze terugtrekt zeg maar ?


Ik heb het idee dat ze hem terugtrekt omdat het pijn doet en door het ontbreken van de bespiering dat het niet stabiel aanvoelt. Ik oefen thuis veel met aanraken en er weer aan gewend raken dat er druk op staat. Maar ook binnenshuis zet ze hem niet automatisch op de grond tijdens het lopen.

Ik zou eens kunnen vragen aan de fysio volgende week of zoiets kan helpen. Denk alleen dat het op dit moment heel lastig wordt om iets aan te trekken omdat er nog maar een klein deel van de voet onder het verband uitkomt. Omdat de pees natuurlijk weg is heeft ze misschien ook wel iets van een schoentje nodig in de toekomst om de stand te corrigeren? De tijd zal het leren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 18:41 



 
Profiel   

Jeetje wat een heftige tijd zo voor jullie. Wens jullie veel beterschap! Jammer dat je niet dichtbij woont anders had ik je graag geholpen met de oppas uurtjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 19:07 



 
Profiel   

voeten omlaagkrijgen kan je ook vanuit de knie stimuleren, maar die heeft nu ook extra aandacht nodig anders scheuren de kniebanden straks als ze weer gewoon kan lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 19:22 



 
Profiel   

smit_ilse schreef
Jeetje wat een heftige tijd zo voor jullie. Wens jullie veel beterschap! Jammer dat je niet dichtbij woont anders had ik je graag geholpen met de oppas uurtjes.


Ah, maar 2 uurtjes rijden O:) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 20:55 



 
Profiel   

Omgeving eindhoven toch? Ik wil als het niet al t ver is/goed met ov te bereiken is wel een keer komen helpen mocht dat nodig zijn. Ik werk in veghel dus dan zou ik na werk door kunnen richting eindhoven :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-19 21:04 



 
Profiel   

Weer even een korte update van Nova!

Helaas heeft ze vanaf vrijdag niet meer haar pootje belast. Waarschijnlijk heeft het verband te strak gezeten, want vrijdag had ze bovenaan de poot opeens een soort bult van vocht. Bij de bovenste pinnen kwam er ook vocht en een beetje bloed uit.

Vannacht ging het helemaal niet goed. Ze lag op bed te trillen en toen ik haar poot wat makkelijker neer wilde leggen gromde ze naar mij. Ik heb haar een extra pijnstiller gegeven, toen is het verder wel goed gegaan. Vanochtend verbandwissel gehad. De bult is weg maar bij de pinnen komt er nog steeds een beetje bloed uit en het lijkt alsof ze daar echt pijn van heeft.

Toen bedacht mevrouw de hond ook nog even snel een stuk gaas naar binnen te werken. De DA wilde geen risico nemen dus kreeg ze een prikje om over te geven. Daar alles onder gekotst en toen dacht ze dan poep ik ook meteen maar even :7 We hebben wel eens betere ochtenden gehad haha.

Ze ziet er nu heel zielig uit omdat ze misselijk is, maar ze lijkt nu niet meer zo'n pijn in haar poot te hebben.

Vanochtend na de prik

[ img ]

Zaterdag

[ img ]

En nog 2 foto's van de wond en de pinnen in de spoiler.

Spoiler:
[ img ]


Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 12:37 



 
Profiel   

Man man man, wat een pech allemaal! Hoop dat ze snel herstelt...
Petje af voor jullie wat jullie allemaal voor haar doen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 13:19 



 
Profiel   

Pfff.. dat kan er ook nog wel even bij..
Jammer dat het bij de pinnen nu wat onrustig is, ik hoop ook dat het nu weer mooi verder gaat genezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 18:23 



 
Profiel   

Nova heeft vandaag hard gewerkt met de fysio. Ze bleef super lief en vrolijk en heeft alles goed toegelaten. Nu is ze helemaal gesloopt, maar wel ontspannen!

[ img ]

[ img ]

En soms voelt Nova de behoefte om haar kop volledig in een konijnenhol te stoppen :Y)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 19:54 



 
Profiel   

Ben een stille meelezer geweest en wil nu toch reageren. Wat mooi om te zien hoeveel energie jullie hierin stoppen. En vind de wonden erg indrukwekkend om te zien en het proces. Erg interessant ook dat je ons hierin meeneemt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 11:40 



 
Profiel   

Gisteren had Nova een hele goede dag! Ze was super vrolijk, rende weer achter de kat aan en tijdens het wandelen in het bos heeft ze echt een paar stappen op de poot gezet! Ik ben heel erg benieuwd hoe het vandaag gaat.

De wond ziet er toch iedere keer weer beter uit dus we blijven hopen! Zie spoiler voor de foto.

Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 10:59 



 
Profiel   

Inderdaad volg je al een tijdje maar je ziet echt verbetering hoop dat het positief uitpakt straks. Enige idee hoe lang de pinnen moeten blijven tot de wond dicht is of nog langer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 11:06 



 
Profiel   

O wauw dat begint er echt beter uit te zien dan korte tijd geleden nog. Fijn dat ze er een paar passen op heeft gesteund. Die pinnen zijn ook niet echt fijn. Als die er uit zijn zal het ook nog wel verder slinken mag ik aannemen. Sterkte maar weer met het verdere herstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 11:14 



 
Profiel   

Ziet er idd steeds beter uit, wat hebben dieren toch een goed herstellend vermogen en zij ze toch hard voor zichzelf hè

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 11:54 



 
Profiel   

Oke voor het gemak heb ik maar even een youtube kanaal gemaakt, dan kan ik daar wat filmpjes opzetten.

Wat vinden jullie ervan? *D

https://youtu.be/NfDxaaYEN9c

Ik ben heel voorzichtig met positief zijn, maar Nova heeft al grootse plannen! :j

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 15:00 



 
Profiel   

Ik vind het helemaal niet verkeerd, er hangt nogal wat aan haar poot en ze probeert er toch mee te lopen, ze loopt ook mooi vlot.
Die foto, geweldig

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 13:03 



 
Profiel   

Zo! Ze zet al mooi gewicht op de poot. Ben benieuwd over twee weken, op een gegeven moment gaat het zo hard! Wanneer mogen de pinnen eruit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 17:05 



 
Profiel   

@Hannanas; dat weet ik nog niet precies. De orthopeed is nu 3 weken met vakantie, dus dat vind ik wel spannend! Maar in principe moet sowieso toch eerst de wond dicht. Morgenochtend staat weer een verbandwissel gepland, dus hopelijk blijft alles onder het verband er ook goed uitzien.

Dit is een filmpje van het wandelen vandaag:
https://youtu.be/KktNM_52BX4

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 17:31 



 
Profiel   

Ziet er goed uit :)

Hopelijk is de wond straks helemaal dicht en dan gaat het heel hard :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 09:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 15 [ 358 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen