Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 13 [ 305 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

 
Profiel   

Het is even stil rondom de fondsen enzo, maar geniet nog elke dag van mijn meisje. Vandaag is ze weer meegeweest naar de dokter, ik moest bloedprikken en ze heeft super lief in de wagen gelegen. Daarna naar de boerenbond gelopen, een rondje gemaakt en haar gewogen. Twee weken terug zat ze op 4,8kg en vandaag op 5,4kg :) veel aandacht roept ze op met der mooie ogen

[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:35 



 
Profiel   

Ze is ook erg mooi. Wel een klein pupje, Floyd was met 8 weken 6,9 kg en zit nu op 12,4 met 12 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 12:36 



 
Profiel   

Jah ze is vanaf het begin al de kleinste/lichtste geweest, zolang ze maar aankomt en met regelmaat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 12:41 



 
Profiel   

ja hoor, dat is het belangrijkste. En ze is een teefje natuurlijk, die zijn altijd wat lichter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 12:50 



 
Profiel   

chriske schreef
Jah ze is vanaf het begin al de kleinste/lichtste geweest, zolang ze maar aankomt en met regelmaat :)


Ja, dat is idd belangrijker; dat ze gewoon als individu blijft groeien en genoeg energie blijft houden. In principe moet je de ribben kunnen voelen als je na voelt. Veel mensen vinden honden die 'normaal' op gewicht zijn vaak ook al snel te mager en te dun. Maar zeker met herders vind ik iets schraler wel beter als iets meer vetjes erop en zeker in de groei met de ontwikkeling van de heupen en ellebogen enz.

Ik maakte me eerst ook zorgen want Arya was 6,1kg met 8 weken waar ik idd om me heen hoor dat de pups van 9 weken normaal wel een paar kilo zwaarder zijn - al moet je natuurlijk wel rekening houden met teefje/reu want reutjes zijn ook in de pup periode meestal wel al zwaarder als de teefjes. Met 14 woog Arya 12,1 en was ze al verdubbeld in gewicht. Maar zo zag en voelde ze prima aan en was ze ook gewoon energiek genoeg voor een pup zijnde. Ze is nog steeds gemiddeld gezien lichter als vele andere ODH pups van deze leeftijd, maar in haar eigen groeicurve groeit ze gewoon goed en dat is idd het belangrijkste :) Zolang ze idd gewoon energiek blijven is niks aan de hand in principe. Sommige krijgen ineens een groeispurt qua gewicht met 9 weken misschien en de ander pas met 12 weken bv.

Maar wat is het toch een dotje om te zien zeg! Haar tekeningen rondom de ogen zijn echt prachtig! Heel benieuwd hoe dat uit ziet als ze groot wordt. Bij Arya begin ik met de tekeningen nu wat veranderingen te zien en ze wordt bv. een stuk grauwe op de kop, op plekken waar het eerst nog helemaal zwart was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 12:57 



 
Profiel   

welmoed__ schreef
ja hoor, dat is het belangrijkste. En ze is een teefje natuurlijk, die zijn altijd wat lichter.

Jah precies :) het hele nestje was te licht bij geboorte, het is haar geluk geweest dat ze gelijk goed mee at en de fokker haar wat bij gaf.


cursebreaker schreef
chriske schreef
Jah ze is vanaf het begin al de kleinste/lichtste geweest, zolang ze maar aankomt en met regelmaat :)


Ja, dat is idd belangrijker; dat ze gewoon als individu blijft groeien en genoeg energie blijft houden. In principe moet je de ribben kunnen voelen als je na voelt. Veel mensen vinden honden die 'normaal' op gewicht zijn vaak ook al snel te mager en te dun. Maar zeker met herders vind ik iets schraler wel beter als iets meer vetjes erop en zeker in de groei met de ontwikkeling van de heupen en ellebogen enz.

Ik maakte me eerst ook zorgen want Arya was 6,1kg met 8 weken waar ik idd om me heen hoor dat de pups van 9 weken normaal wel een paar kilo zwaarder zijn - al moet je natuurlijk wel rekening houden met teefje/reu want reutjes zijn ook in de pup periode meestal wel al zwaarder als de teefjes. Met 14 woog Arya 12,1 en was ze al verdubbeld in gewicht. Maar zo zag en voelde ze prima aan en was ze ook gewoon energiek genoeg voor een pup zijnde. Ze is nog steeds gemiddeld gezien lichter als vele andere ODH pups van deze leeftijd, maar in haar eigen groeicurve groeit ze gewoon goed en dat is idd het belangrijkste :) Zolang ze idd gewoon energiek blijven is niks aan de hand in principe. Sommige krijgen ineens een groeispurt qua gewicht met 9 weken misschien en de ander pas met 12 weken bv.

Maar wat is het toch een dotje om te zien zeg! Haar tekeningen rondom de ogen zijn echt prachtig! Heel benieuwd hoe dat uit ziet als ze groot wordt. Bij Arya begin ik met de tekeningen nu wat veranderingen te zien en ze wordt bv. een stuk grauwe op de kop, op plekken waar het eerst nog helemaal zwart was.

Jah zoals ik hierboven al zij, het hele nest was veel te laag. Toch hebben bijna alle pups(op 1 na) het gered, maar ze licht wel wat achter qua gewicht. Jah ik ben zo benieuwd, mijn moeder had der even niet gezien en vond de kringen om der ogen alleen maar lichter worden! Ik hoop stiekem dat ze nog lichter grijs/zilver wordt, dat vind ik zo mooi hihi :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 13:30 



 
Profiel   

Ze worden inderdaad een stuk lichter, de kringen om haar ogen. En een stuk groter ook. Ben ook erg benieuwd hoe ze uitgroeit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 13:32 



 
Profiel   

Dan zou ikwel even heel snel in de toekomst willen kijken haha, blijft nog even een verassing haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 13:35 



 
Profiel   

Haha ja, dat kan ik me voorstellen.

Offtopic, maar wat heb je een knappe fries!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 13:38 



 
Profiel   

Dankjewel :D mijn anderecmooie meisje hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 14:54 



 
Profiel   

Bij Arya in het nest is er ook een pup bij geweest die overleden is aan een longontsteking met 2 weken oud. Dat kun je helaas nooit helemaal voorkomen, dat zoiets gebeurd. Ze zijn ook zo kwetsbaar nog zo vlak na de geboorte. Maar waren de pups te vroeg geboren ofzo, dat het hele nest te licht was enz. of gewoon een heel groot nest?

Ik snap je ongeduldigheid wat betreft het willen weten hoe ze straks uitziet hihi. Heb ik met Arya precies hetzelfde nu. Zag toenstraks nog wat foto's voorbij komen van toen ze 5 weken was bv. en ten opzichte van toen en nu, 11 weken later, is ze zo veranderd qua kleuren al. Ze zal wel grotendeels zwart blijven, maar het bruin en grauw is echt al flink uitgebreid. Vooral leuk als je straks foto's kunt vergelijken dan. Denk dat bij jouw pup in het gezicht nog heel wat meer grauw erbij gaat komen tzt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 15:06 



 
Profiel   

cursebreaker schreef
Bij Arya in het nest is er ook een pup bij geweest die overleden is aan een longontsteking met 2 weken oud. Dat kun je helaas nooit helemaal voorkomen, dat zoiets gebeurd. Ze zijn ook zo kwetsbaar nog zo vlak na de geboorte. Maar waren de pups te vroeg geboren ofzo, dat het hele nest te licht was enz. of gewoon een heel groot nest?

Ik snap je ongeduldigheid wat betreft het willen weten hoe ze straks uitziet hihi. Heb ik met Arya precies hetzelfde nu. Zag toenstraks nog wat foto's voorbij komen van toen ze 5 weken was bv. en ten opzichte van toen en nu, 11 weken later, is ze zo veranderd qua kleuren al. Ze zal wel grotendeels zwart blijven, maar het bruin en grauw is echt al flink uitgebreid. Vooral leuk als je straks foto's kunt vergelijken dan. Denk dat bij jouw pup in het gezicht nog heel wat meer grauw erbij gaat komen tzt.

Het waren 10 pups, de fokker schrok zelf ook van de gewichten. De pup die uiteindelijk overleden is was de laatste van de rit en had al zoveel hulp nodig met op de wereld komen. Het was ook niet zeker of Noah het zou halen, ze was 260 gram.. maar mijn boefje heeft het overleefd hihi :)

Ik hoop het zo, ze wordt alleen maar lichter de fokker gaat er ook vanuit dat ze zilvergrauw wordt. Maar kan ook de wolfgrauwe of gewoon grauwe kant opgaan, spannend haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 15:28 



 
Profiel   

Dat is ook wel een behoorlijk groot nest moet ik zeggen. Dan is het idd wel al wat makkelijker te verklaren dat ze licht waren en in zo'n gevallen vaak ook extra hulp nodig hebben van de fokker uit. Dan is het op zich nog een geluk dat er 'maar' 1 pup overleden is, wat natuurlijk al erg genoeg is. Meestal moet je dan bij sommige pups ook bij voeden omdat het voor mams erg veel is om zoveel pups te voeden. Maar in haar eigen groeicurve is Noah dan toch al mooi bijgetrokken dus gaat helemaal goedkomen *\o/*

En die kleur veranderingen is ook echt iets spannends. Ben ook erg benieuwd hoe Noah gaat veranderen tzt. Arya is bij de poten toch wel echt bruin, maar heeft een kraag onderaan de nek die weer echt zilvergrauw is en de tekeningen op en rondom de kop zijn ook echt zilvergrauw tot nu toe. Maar ze veranderen soms echt heel erg tov hoe ze als pup uit zagen. Dat donkere pups juist heel licht worden enz. Al zal Arya en ik denk jouw Noah wel grotendeels zwart blijven. We gaan het zien. Weddenschapje afsluiten? :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 15:32 



 
Profiel   

Haha, heb ik even geluk dat ik weet hoe Floyd uiteindelijk word. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 16:27 



 
Profiel   

welmoed__ schreef
Haha, heb ik even geluk dat ik weet hoe Floyd uiteindelijk word. :')


:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 16:50 



 
Profiel   

cursebreaker schreef
Dat is ook wel een behoorlijk groot nest moet ik zeggen. Dan is het idd wel al wat makkelijker te verklaren dat ze licht waren en in zo'n gevallen vaak ook extra hulp nodig hebben van de fokker uit. Dan is het op zich nog een geluk dat er 'maar' 1 pup overleden is, wat natuurlijk al erg genoeg is. Meestal moet je dan bij sommige pups ook bij voeden omdat het voor mams erg veel is om zoveel pups te voeden. Maar in haar eigen groeicurve is Noah dan toch al mooi bijgetrokken dus gaat helemaal goedkomen *\o/*

En die kleur veranderingen is ook echt iets spannends. Ben ook erg benieuwd hoe Noah gaat veranderen tzt. Arya is bij de poten toch wel echt bruin, maar heeft een kraag onderaan de nek die weer echt zilvergrauw is en de tekeningen op en rondom de kop zijn ook echt zilvergrauw tot nu toe. Maar ze veranderen soms echt heel erg tov hoe ze als pup uit zagen. Dat donkere pups juist heel licht worden enz. Al zal Arya en ik denk jouw Noah wel grotendeels zwart blijven. We gaan het zien. Weddenschapje afsluiten? :') :')

Jah 5 teefjes(uiteindelijk 4) en 5 reuen. Tot een paar dagen na de geboorte wisselde het steeds, toen het teefje overleed ging het met moeders en pups ineens veel beter :) sneu voor die kleine maar het was ook zo'n kleinw kans..

Het zijn echt toverballetjes, haar moeder is ook donker geworden:
[ img ]
Haha ohjee ik ga van jou voorgevoel uit :')

welmoed__ schreef
Haha, heb ik even geluk dat ik weet hoe Floyd uiteindelijk word. :')

Haha jah dat is wel zeker :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 18:09 



 
Profiel   

O, wat is haar moeder ook prachtig zeg! En sjiek om te zien dat Noah dus die tekeningen rondom het oog echt van haar gekregen heeft zo te zien <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 18:12 



 
Profiel   

Jah ze heeft heel veel van haar mama, aan kleur en stukje gedrag haha. Moeders was ook heel licht en nu is ze dit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 18:20 



 
Profiel   

Moeders is ook erg mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 20:13 



 
Profiel   

Wauw zo super trots, ze is vandaag mee geweest naar de stad. Der door de winkels getild omdat dit wel mocht en toen bijna drie kwartier voor een winkel gewacht, ze ging tussen mijn voeten liggen keek wat rond en is toen in slaap gevallen :) Ze keek er allemaal niet van op, nu alles verwerken en slapen <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 17:32 



 
Profiel   

Ooooh, zo schattig! <3 En haar brilletje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 18:38 



 
Profiel   

so adorable!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 08:10 



 
Profiel   

Wat lief <3
Zag ook een prachtige foto op Facebook voorbij komen (volgens mij was dat haar). <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 12:34 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Wat lief <3
Zag ook een prachtige foto op Facebook voorbij komen (volgens mij was dat haar). <3 <3


Jaaaaa die zag ik ook.
Echt waanzinnig mooi <3
Nu spijt dat ik zelf toen niet gelijk een fotoshoot heb laten doen.
Arya zit nu in een iets minder flatteuze periode dus vind ik dat het geld niet echt waard :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 12:40 



 
Profiel   

[ img ]
Jah deze denk ik haha <3

Kreeg de vraag of ze model wilde staan, nou dat slaan we niet af haha! Ze heeft zich fantastisch gedragen, heel de tijd los gelopen :D krijg als het goed is nog 1 of 2 foto's, ben heel benieuwd naar die!

Haha jah snap ik, zo'n shoot kost ook zoveel. Begrijpelijk want er komt veel bij kijken aan tijd enzo maar dan kun je zelf idd beter even wachten :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 12:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 13 [ 305 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen