Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 26 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Canicross, wie doet het ook?

 
Profiel   

Wat een afstanden gek _/-\o_

Wij gaan vanaf eind november weer andere dingen doen, een cursus balansachtige oefeningen en we zijn begonnen met praktijkspeuren. Ook super leuk!
Hardlopen doen we dan gewoon lekker zelf.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 17:41 



 
Profiel   

Mooie afstand Lusitano !

Praktijkspeuren is ook heeel leuk, heb een keer een proeflesje gedaan met Nestor ( helaas in april overleden ;( ).
Nadeel was dat ik het behoorlijk aan de prijs vond, lijkt me namelijk ook leuk om zoiets met die van mij te doen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 10:27 



 
Profiel   

Ahh! En klopt, het is wel prijzig, dus het wordt geen wekelijks uitje ;-)

Vandaag de Heemstede loop (5km) gelopen in 28:05, niet slecht voor mij. Ben zonder hond ook sneller dan met hoor. Bij de meesten werkt het geloof ik andersom :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 17:09 



 
Profiel   

Netjes !! Lijkt me nu heel gek lopen zonder hond, is lang geleden voor mij :')

Ik ben vanmorgen weer voor het eerst wezen lopen, had ruim een week niet gelopen vanwege mijn verzwikte enkel vorige week zondag op de 4parken canitrail.

Stapte op een eikeltje vanmorgen en mijn enkel werd eigenlijk direct weer gevoelig op hetzelfde punt, ben er nu niet doorheen gegaan ofzo maar het is dus nog steeds kwetsbaar.

Iemand enig idee hoe lang dit kan duren en wat ik het beste ermee kan doen? Ik ben als de dood voor blessures omdat ik in het verleden Shin splints heb opgelopen en een knieblessure, daardoor echt heel lang niet meer kunnen sporten. Daarom nu ook zo angstig hierover


[ img ]
Het was wel prachtig in de bossen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 13:24 



 
Profiel   

sunshine schreef
Netjes !! Lijkt me nu heel gek lopen zonder hond, is lang geleden voor mij :')

Ik ben vanmorgen weer voor het eerst wezen lopen, had ruim een week niet gelopen vanwege mijn verzwikte enkel vorige week zondag op de 4parken canitrail.

Stapte op een eikeltje vanmorgen en mijn enkel werd eigenlijk direct weer gevoelig op hetzelfde punt, ben er nu niet doorheen gegaan ofzo maar het is dus nog steeds kwetsbaar.

Iemand enig idee hoe lang dit kan duren en wat ik het beste ermee kan doen? Ik ben als de dood voor blessures omdat ik in het verleden Shin splints heb opgelopen en een knieblessure, daardoor echt heel lang niet meer kunnen sporten. Daarom nu ook zo angstig hierover


[ [url=m/yulBUt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het was wel prachtig in de bossen


Aah naar zeg, zou zelf even bij de fysio langs. Uit ervaring weet ik dat een enkelblessure hardnekkig kan zijn.

Ik ben zelf begin september gigantisch door mijn enkel gegaan en loop er nu nog steeds mee rond :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 14:16 



 
Profiel   

Oef ja, ik zou ook even langs een fysio gaan. Ik heb ook best een tijd last gehad van enkelblessures. Wat oefeningen kunnen het proces misschien wat versnellen.

Wel mooi he die herfstkleuren in het bos!

Lopen zonder hond gaat prima hoor. Ze gaat altijd mee, behalve dan met een georganiseerde loop. Maar ze mag in het winterseizoen overal los in het bos en de duinen, dus dat doe ik dan ook vaak. Ze helpt me aan de lijn trouwens ook niet echt hoor, ze loopt meestal naast me haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 18:10 



 
Profiel   

Wat mooi Sunshine! Woon je dichtbij het bos? Lijkt me heerlijk!
Balen van je enkel. Even goed rust nemen nu. Misschien helpt het om te tapen?

Mooie tijd gelopen Saskia! Dat is echt lekker snel :D

Na de trail afgelopen zaterdag ben ik twee dagen op pad geweest met heel veel lopen. Ondanks de pijn aan mijn tenen en toch een heel klein beetje stijve benen heeft het toch goed gedaan. Vanavond een 8 km rondje gedaan met de honden en ze hielpen me fantastisch goed <3 Normaal trekken ze niet echt maar Uma wordt in het donker lekker fel en neemt Manu daarin mee. Een voordeel voor mij want ineens trekt daar 55 kg hond :D

Zaterdag was zwaar! Ik was helaas verkeerd gelopen na 17 km waardoor ik wat extra kilometers moest maken. M'n schoenen waren gaan knellen helaas, dus ik heb echt hinkend die laatste 6 gedaan :+ Man, wat een mentale strijd om bij die finish te komen. Stom hoe dat ook werkt want zodra ik die finish zag kon ik weer tempo maken en ben ik alsnog lachend over de finish gekomen *\o/*
Manu deed het fantastisch! Zoveel kilometers en tot het einde heeft hij het zo naar zijn zin gehad. We zagen nog een groot edelhert door het bos gaan, prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 21:44 



 
Profiel   

Denk dat ik deze week even nog niet ga lopen, en dan volgende week beginnen met over de weg ipv bos.
Kijken wat er dan gebeurt. Heb eigenlijk weinig zin in de fysio :')

Super knap lusitano, inderdaad die mentale strijd, ik herken het van mijn twee halve marathons :=
Maar je mag trots zijn.

Ik woon trouwens op minder dan 10 minuten lopen van het bos vandaan, super fijn <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 11:42 



 
Profiel   

Ik heb genoten gister bij Kasteel Rosendael. Wat geweldig geregeld, enthousiasme bij iedereen. Ik ben weer aangestoken om opnieuw in te schrijven voor een volgende (8km).
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 19:33 



 
Profiel   

Jaa, was leuk hè! Inderdaad super geregeld en een prachtige route. Wij gaan in januari nog een keer meedoen :)
Leuke foto’s van jullie!

Hoe gaat het met je voet sunshine? Ik heb ook een hekel aan fysio en dokters, maar dat klinkt als een rukadvies :')

Respect voor jou hoor Lisitano. Balen dat jullie verkeerd liepen, dan zakt de moed je misschien even in de schoenen. Maar hé, jullie hebben het toch maar mooi gehaald. Toppers!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 18:21 



 
Profiel   

Leuk om mensen hier te volgen die lekker actief zijn met de honden!
Wij hebben gisteren een wandelrondje gemaakt met het nieuwe tuig, even uitproberen en bijstellen. Volgende keer lekker hollen :):)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 20:28 



 
Profiel   

Ziet er netjes uit, mooie omgeving ook zo te zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 18:58 



 
Profiel   

Prachtige foto's en een nog mooiere hond <3
Fijn dat het bevallen is, ik vind het ook echt super georganiseerd. Zoveel honden en toch zoveel rust.

Wij gaan straks met een groepje in het donker canicrossen. Ik hoop dat ik niet op mijn plaat ga _O- De honden trekken wel altijd fijn in het donker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 19:19 



 
Profiel   

Ik ben vanavond voor het eerst in de late schemer geweest. Vond het wel spannend, maar dat kan ook komen doordat ik alleen was. 14 december staat onze eerste echte nighttrail op het programma. Hebben jullie nog tips voor een fijne hoofdlamp? En doen jullie nog iets aan de hond om hem beter te laten opvallen? Op mijn tuig zitten wel reflecterende vlakken, maar tips en ideeen zijn altijd welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 21:50 



 
Profiel   

Deze bevalt mij heel goed: https://www.decathlon.nl/p/hoofdlamp-vo ... l231836277

De honden dragen een rode ledhalsband en een Orbiloc lampje aan de lijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 08:08 



 
Profiel   

Ik heb ook zo'n soort hoofdlampje , bevalt prima :j

Vandaag weer een ronde wezen hardlopen, ik voel de enkel wel als ik bv in een kuiltje of oneffenheid stap. Dan krijg ik een scherpe pijnscheut erdoor , dit trekt daarna ook weer snel weg.

Heb geprobeerd om op zoveel mogelijke vlakke ondergrond te lopen en dat scheelt.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:42 



 
Profiel   

Eergisteren weer gelopen, en ik denk dat ik er verstandig aan doe om even een tijdje niet te gaan ;(
Mijn enkel is zo instabiel als maar zijn kan, en door het willen ontzien van mijn rechterenkel, heb ik nu pijn in mijn linkerknie ( waar ik ooit een flinke knieblessure aan heb gehad ).

Het minste geringste oneffenheid begint mijn enkel te wiebelen en ga ik er weer half doorheen -O-
Het is nu 4 weken geleden sinds dat ik er zo hard doorheen ben gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 11:15 



 
Profiel   

Balen sunshine, maar het klinkt wel alsof je enkelbanden een flinke tik hebben gehad. Herstel duurt echt lang. Heb je er al een fysiotherapeut naar laten kijken?

Ik ben gister weer een rondje met de Whippet geweest. Heerlijk, met mist in het bos, dan is het nog stiller als anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 14:59 



 
Profiel   

Ach wat balen sunshine. Neem maar goed rust en écht rust. Heb je tapen geprobeerd?

Ik ben gister op m'n plaat gegaan :+ We liepen met een klein clubje in het donker over blubberige mountainbike paden. Degene voor mij viel onderaan de heuvel en ik was al aan het afdalen. Zie op een blubberpad naar beneden maar twee honden te stoppen. Ik knalde er dus bovenop, hingen die honden ook nog eens in elkaar. Ik heb een beet in m'n bovenarm en een kapotte knie. Gelukkig alleen huid, geen pijn behalve wat beurs.
Het nadeel van met twee honden lopen :D Ze gingen wel als de brandweer, er hupsten veel konijnen voor ons uit. Dan gaat het wel gevaarlijk hard dus moet ik echt afremmen.
Met dat koude weer trekken ze echt veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 17:53 



 
Profiel   

Heb je je niet geblesseerd Lisitano?

Wij vanmorgen weer geweest. In eerste instantie trok ze slecht. Later veel beter gelukkig. 8 km met ik denk ruim 6 km single tracks. Heerlijk!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 17:02 



 
Profiel   

Ah balen Sunshine, zou toch maar wat rust nemen en eventueel de fysio bezoeken.

Twee honden lijkt me echt lastig Lisitano, zie mezelf echt niet met Tara én Gocha lopen :')
Gelukkig is de schade wat oppervlakkig.

Hier nog steeds geen groen licht voor hardlopen van de fysio, dus baal ontzettend. Maar wel al vast aan het kijken voor canicross spullen en commando's oefenen tijdens het wandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 18:13 



 
Profiel   

Ah Sunshine, wat balen. Uit ervaring weet ik dat een enkelblessure helaas lang kan blijven hangen. En dat het niet meehelpt als je toch net een beetje teveel doet, maar dat het nog moeilijker is om dat beetje niet te doen ;-)

Oef Lisitano, echt iets voor jou hè :+

Lekker Mioui, bijzondere hond heb je ook zo op de foto te zien!

Hier gaat het hardlopen de laatste tijd eigenlijk verrassend soepel. Ook mijn snelheid ligt wat hoger dan een paar jaar geleden. De reden? Geen idee! :') . We houden het wel bij wat kortere afstanden, aangezien ik in het verleden eigenlijk altijd pijntjes kreeg wanneer ik de afstand begon uit te breiden. Maar ik moet nog wel even op weg naar een 8km waarvoor we zijn ingeschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 22:05 



 
Profiel   

Lisitano schreef
Ach wat balen sunshine. Neem maar goed rust en écht rust. Heb je tapen geprobeerd?

Ik ben gister op m'n plaat gegaan :+ We liepen met een klein clubje in het donker over blubberige mountainbike paden. Degene voor mij viel onderaan de heuvel en ik was al aan het afdalen. Zie op een blubberpad naar beneden maar twee honden te stoppen. Ik knalde er dus bovenop, hingen die honden ook nog eens in elkaar. Ik heb een beet in m'n bovenarm en een kapotte knie. Gelukkig alleen huid, geen pijn behalve wat beurs.
Het nadeel van met twee honden lopen :D Ze gingen wel als de brandweer, er hupsten veel konijnen voor ons uit. Dan gaat het wel gevaarlijk hard dus moet ik echt afremmen.
Met dat koude weer trekken ze echt veel beter.


Was een bijzonder uitzicht van achter jou :') gelukkig zijn jullie er allemaal goed vanaf gekomen!

We moeten toch maar wat minder fanatiek die night trails gaan lopen misschien. :Y)

Gaan er hier nog mensen zich inschrijven voor de mastbos cross? Lijkt me een leuke trail!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 11:21 



 
Profiel   

Mloui : Nee nog niet... maar ik verwacht dat die alleen maar wat rondjes zal draaien met die enkel, beetje masseren en klaar... daarom hou ik het een beetje af zeg maar.
Lekker is dat trouwens he in de mist lopen <3

Lusitano: Nee.... kun je dat zelf of moet iemand dat aanbrengen ?
Hoe gaat het nu met jou na je val ???

_classic: Het maffe is, als ik mijn voet omhoog beweeg, hoor je echt wat kraakjes en plofjes in die enkel. Wordt daar wel helemaal kriebelig van van dat geluid en gevoel -O-
Hopelijk mag je snel weer aan de gang van de fysio!

Saskia89: Mijn vriend zegt, kun je dan niet beter over de weg gaan hardlopen, dan heb je gewoon een vlakke ondergrond.... maar lijkt mij dat die enkel dan ook weer flinke klappen krijgt.
Fijn dat het zo goed gaat bij je !! :D

Rosannee_: Nee ik ga niet inschrijven, misschien wel kijken als ik tijd heb :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 13:31 



 
Profiel   

Aah ja kraken klinkt echt super naar en niet goed, wellicht iets met je middenvoetsbeentje?
Ik ben geen dokter maar weet wel dat voet omhoog en naar beneden niet fijn voelde toen ik mijne gebroken had..

Jaa ik hoop het ook! Over twee weken staat er weer een bezoekje aan de fysio gepland, waarin we waarschijnlijk oefeningen en een opbouwschema voor hardlopen gaan bespreken. Dus ik heb hoop dat ik in het nieuwe jaar van start kan gaan.

Wat fijn dat je zo goed gaat Saskia! Hopelijk redt je de 8km pijnvrij. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 16:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 26 van de 36 [ 894 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen