Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 324 van de 371 [ 9262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327 ... 371  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beginnen met kippen houden

 
Profiel   

Ja en pas 28 weken oud
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 17:25 



 
Profiel   

Ik heb eigenlijk nog geen last gehad van bloedluis op de ReL-kippen. Ik heb ze van de opvang in Rijsenhout.
Matheno, heb je al wat gehoord?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 21:23 



 
Profiel   

Mona81 schreef
Ik heb eigenlijk nog geen last gehad van bloedluis op de ReL-kippen. Ik heb ze van de opvang in Rijsenhout.
Matheno, heb je al wat gehoord?


Ja, ik heb een telefoongesprekje gehad met Sandra van ReL, en ze heeft wel wat tips gegeven ook.
Ze stelde voor dat ik eens een kijkje moest nemen bij de opvang in Ochten. Dat is voor mij een flink eind uit de buurt, maar ik kan wel even een keer langs in het weekend. Allicht kan ik dan ook even mooi spieken hoe zij hun rennen hebben opgebouwd.

Mijn huidige kippen lopen gewoon los over het hele erf, maar de ReL opvangkippen en huidige kippen mogen logischerwijs niet met elkaar in contact komen dus daar zouden we dan iets aparts voor moeten bouwen. Naast onze schuur hebben we nog een stukje van zo'n 30m2 wat nu een stukje oerwoud is, maar ik vrees dat dat een beetje te klein is voor zo'n 15 kippen. Dus we moeten nog even kijken hoe en welke kant we dan zouden uitbreiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 09:04 



 
Profiel   

Hebben jullie er ook kippen zo bij lopen momenteel?
:')
[ img ]

Het wordt volgende week kouder.. Wat zouden jullie doen? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 10:41 



 
Profiel   

Jep hier ook, ze zien er verschrikkelijk uit.
Ik doe er niets aan, hebben goed geïsoleerd hok om in te slapen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 10:46 



 
Profiel   

Die van mij zijn volop in de rui, maar gelukkig niet zó kaal.
Niets aan doen, alleen eventueel wat extra vitamines in het water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 10:55 



 
Profiel   

Veren maken vraagt flink eiwitten, extra meelwormen oid, zakje kattenzachtvoer kan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 10:59 



 
Profiel   

Ik schrok me dood toen er een aantal dagen geleden ineens honderden veren rondom de stal lagen :')
Ik dacht, die is vast gepakt door een roofvogel, maar nee, madam had besloten nog snel even in de rui te schieten :=

Ik voelde een paar dagen geleden eens voorzichtig aan de staartveren of ze nog vast zaten en ik had ze alle vijf ineens in m'n handen _O-
Nu beginnen de nieuwe veertjes gelukkig goed door te komen.

Hun slaaphok staat binnen in de stal, dus niet al te koud gelukkig, maar madam vind het fijner om bovenop het kippenhok te zitten in plaats van binnen op stok.. Maar als het kouder wordt zal ik haar toch maar zelf even binnen zetten elke avond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-19 11:00 



 
Profiel   

Wij krijgen weer nieuwe kippen *\o/*
2 goudblauwgezoomde cochin dametjes <3

Hoop dat wij ze snel kunnen ophalen.
Mijn vriend was tegen red een kip hennen. Omdat de opvangen bij ons zo ver vandaan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 13:17 



 
Profiel   

Van jou was er laatst toch eentje plotseling dood gegaan? Ben je er nog achter gekomen wat de oorzaak was? Nu dus twee erbij,leuk.

Gisteren liepen de kippen in de buitenren, vlak voor ze op stok zouden gaan, toen er een lawaaimachine langskwam. Ik weet dat ze dat eng vinden maar dacht dat ze alledrie het nachthok in gevlucht waren. Toen ik dat later op de avond dicht wilde doen, was nummer drie afwezig. Half uur gezocht met felle hoofdlamp. Uiteindelijk gevonden onder een heg. Nooit gedacht dat ik stress zou ondervinden om een verdwenen kip. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 13:26 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Hebben jullie er ook kippen zo bij lopen momenteel?
:')
[ [url=m/cTwMHz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het wordt volgende week kouder.. Wat zouden jullie doen? :=

Eentje van de twee hier ook, inderdaad. Ziet eruit of ze super slecht behandeld wordt. :') De veren in het land liggen op zo'n manier dat het net is of er een slacht heeft plaatsgevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 16:53 



 
Profiel   

mysa schreef
Van jou was er laatst toch eentje plotseling dood gegaan? Ben je er nog achter gekomen wat de oorzaak was? Nu dus twee erbij,leuk.

Gisteren liepen de kippen in de buitenren, vlak voor ze op stok zouden gaan, toen er een lawaaimachine langskwam. Ik weet dat ze dat eng vinden maar dacht dat ze alledrie het nachthok in gevlucht waren. Toen ik dat later op de avond dicht wilde doen, was nummer drie afwezig. Half uur gezocht met felle hoofdlamp. Uiteindelijk gevonden onder een heg. Nooit gedacht dat ik stress zou ondervinden om een verdwenen kip. ;)


ja klopt vorige week. Wij hebben geen idee wat het was. Ene dag vrolijk kip, volgende dag dood.
Maar de rest doet het hartstikke goed.
Wij willen graag twee erbij omdat wij dan weer 5 hebben (zo zijn wij ook begonnen), vind ik een mooi groepje en dan hebben de twee nieuwe kippen elkaar tijdens het wennen. :)

Wij wouden eerst even afwachten om te zien dat het geen ziekte is, maar daar lijkt het niet op, dus nu twee erbij.

gelukkig is het kippetje goed terecht Mysa!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 18:15 



 

Hier gaat het deurtje naar het nachthok 's nachts weer dicht. Gister is de vos langs geweest, wel bij een ander hok als waar onze krieltjes zitten. Maar leuk is anders..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 18:31 



 
Profiel   

onze haan zag er ook verschrikkelijk uit, maar hij begint weer bij te trekken. De hennen hebben nergens last van

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 18:38 



 
Profiel   

Hier ook alles nu dicht.
Nachthok en ren.
Om 17.00 gaat de radio aan die speelt de hele nacht onder het kippenhok tot 8 uur in de ochtend.

Gaat hartstikke goed nu met zijn vijven.

De buff ging gelijk in gevecht met de haan en die wordt af en toe nog op haar plaats gezet.
Onze Napoleon is echt een lieve haan voor alle dames.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 18:55 



 
Profiel   

Mando schreef
Hier ook alles nu dicht.
Nachthok en ren.
Om 17.00 gaat de radio aan die speelt de hele nacht onder het kippenhok tot 8 uur in de ochtend.

Gaat hartstikke goed nu met zijn vijven.

De buff ging gelijk in gevecht met de haan en die wordt af en toe nog op haar plaats gezet.
Onze Napoleon is echt een lieve haan voor alle dames.

[ [url=m/hHKuL4.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ah wat een moppies <3

Waarom doe jij de radio aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 09:24 



 
Profiel   

Tip van T kuikengeluk.
Dan horen de beesten geluid en denken ze dat er mensen zijn en dat zou moeten afschrikken.
Hopen dat het werkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 10:30 



 
Profiel   

[ img ]
Nieuwe vriendjes voor onze zijdehoenders <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 15:46 



 
Profiel   

Vermoed dat mijn kippen niet raszuiver zijn, maar is gelukkig geen heel groot probleem aangezien het wel goede leggers zijn. En aan de andere kant 3 voor 25 kan je niet veel van verwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 16:08 



 
Profiel   

Veriye schreef
[ [url=m/tRPsqg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nieuwe vriendjes voor onze zijdehoenders <3


Cochin krieltjes?

Ik heb net dezelfde kleuren. Ook 3 :D
Hele leuke kipjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 16:18 



 

Mando schreef
Tip van T kuikengeluk.
Dan horen de beesten geluid en denken ze dat er mensen zijn en dat zou moeten afschrikken.
Hopen dat het werkt

Werkt maar tijdelijk, ze raken eraan gewend..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 16:43 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Veriye schreef
[ [url=m/tRPsqg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nieuwe vriendjes voor onze zijdehoenders <3


Cochin krieltjes?

Ik heb net dezelfde kleuren. Ook 3 :D
Hele leuke kipjes <3


Ja klopt. Heb gelezen dat het ook erg leuke kippetjes zijn. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 17:10 



 
Profiel   

[ img ]

Ons groepje. Helemaal verliefd!
Alleen vond ik de kleinste net bij de buren in de tuin :+
Gelukkig ben ik eerder van mijn werk naar huis. Nu dus kijken waar en hoe die ontsnapt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 13:04 



 
Profiel   

[ img ]
Ben helemaal verliefd op de cochins en ik vind ze stiekem zelfs leuker dan de zijdehoenders. Wij hebben ze sinds zondag en ze komen al op mij af en zelfs Emily mag ze al knuffelen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 14:54 



 
Profiel   

Wat een schatjes <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 13:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 324 van de 371 [ 9262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327 ... 371  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen