Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 331 van de 337 [ 8421 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334 ... 337  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ratteneigenaren verzamel u!!

 
Profiel   

Leuk Mira, en fijn dat je deze mannen een huis wil bieden op hun 'oude' dag.
Zelf geef ik altijd het advies even op LICG.nl te kijken, daar staat erg veel goede informatie over het houden van huisdieren en de specifieke punten van aandacht. Bijv welke kooien geschikt zijn. Ik zou een critter nation / royal suite aanbevelen, en dan de enkele versie. Dat moet voor jouw mannen genoeg zijn. Als ze straks niet meer kunnen klimmen is er nog steeds genoeg oppervlakte op de bodem.

Eelmo, wat vervelend zeg. Vind je het niet moeilijk om de laatste weg te doen? Ik zit er zelf ook aan te denken, wat als... Hier zijn mijn mannen nu een jaar en topfit, maar hierna wil ik even geen ratten meer.
Als de één ziek is en de ander een zorgenkindje zal ik ze beide in laten slapen. Maar als ik er eentje over heb... ik zou hem echt niet weg kunnen doen (mijn vriend ook niet..).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 11:32 



 
Profiel   

Dank jullie wel! Zijn niet de eerste dieren die hun oude dag hier doorbrengen. Eerst een cavia van 8 die nog een jaar heeft mogen slijten hier, afgedankte hamster die ook 1,5 was en twee weken geleden is overleden op 3 jarige leeftijd. Heb wat met oudere afdankertjes.

Zal eens even kijken voor een kooi op marktplaats voor de heren. Ze eten beide al netjes uit de hand en vooral Peanut is erg nieuwsgierig.

Ze krijgen ook een eigen kamer zodat ze onder toezicht los mogen lopen.

Even een vraag, stel mocht een van de mannen weg vallen. Kan de overige nog gekoppeld worden?(Heb wel ervaring met cavias die gaan dood van eenzaamheid anders vandaar de vraag)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 11:56 



 
Profiel   

Ja zeker. Voorkeur is met 2 rittens, maar ik heb 2 jaar geleden 2 broers van een half jaar met mijn overgebleven man van 1,5 gekoppeld. Daar zat een heel pittig type tussen dus dat is niet vlekkeloos gegaan, maar ze hebben daarna super goed samen geleefd. Je kunt het hier in mijn oude berichten nog wel terug lezen. De oudste van die drie is een half jaar geleden overleden, hij was toen 2,5 geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 12:17 



 
Profiel   

Zal eens even terug lezen, ben benieuwd hoe dat gegaan is. Ben mij ook aan het inlezen over de ratten, caafs zijn bekend voor mij alleen hun nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 12:31 



 
Profiel   

je kan mij ook altijd vragen Mira... :) En gezien de afstand kan je ook altijd wel langskomen :)
Heb je mn nummer nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 12:36 



 
Profiel   

Hee wat leuk dat er weer wat leven is hier!

Mira283: Dat is lief dat je twee "oude" kereltjes hebt opgenomen! Die gaan het moeilijkst weg. Wij hebben zelf een roedel van 5 mannen uit het asiel gehaald. Die waren toen ook 1,5 jaar (eentje bijna 2) en nu leven ze 11 maanden bij ons. Ze leven nog allemaal en je merkt dat ze nu echt oud beginnen worden. De oudste heeft een tumor en loopt wat vreemd maar lijkt verder nergens last van te hebben. Hij is nu 2,5 jaar en we laten hem niet meer opereren. Als het niet meer gaat is het dan maar zo. We hebben er nog steeds veel plezier van. Ratjes zijn zo lief! <3

Ik heb vandaag de kooi schoongemaakt. Normaal gebeurt dat in het weekend maar we waren een weekendje weg. Ze hebben zo genoten! Gisteren avond mochten ze nog een uurtje uit de kooi, vandaag tijdens het schoonmaken 2 uur de badkamer op stelten gezet en daarna de nieuwe inrichting ontdekken en uitproberen. Nu liggen ze allemaal diep tevreden te slapen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 15:52 



 
Profiel   

Banjer schreef
je kan mij ook altijd vragen Mira... :) En gezien de afstand kan je ook altijd wel langskomen :)
Heb je mn nummer nog?


Owja was ook zo niet eens aangedacht, nummer heb ik niet meer Maar stuur je wel pb.

@soesita dank je wel! Heb iets met oudere beestjes haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 16:20 



 
Profiel   

Macs schreef
Eelmo, wat vervelend zeg. Vind je het niet moeilijk om de laatste weg te doen? Ik zit er zelf ook aan te denken, wat als... Hier zijn mijn mannen nu een jaar en topfit, maar hierna wil ik even geen ratten meer.
Als de één ziek is en de ander een zorgenkindje zal ik ze beide in laten slapen. Maar als ik er eentje over heb... ik zou hem echt niet weg kunnen doen (mijn vriend ook niet..).


Zeker weten wel. Het is echt een van de leukste ratten die we gehad hebben ook.. Maar we hebben zo enorm veel pech gehad met al onze ratjes, dat voor ons de lol er echt af is (plus nog wat persoonlijke omstandigheden daarboven op). Ik weet dat ze naar een goed plekje gaat (misschien wel beter dan hier) en dat vind ik echt belangrijker dan mijn eigen verdriet om haar vertrek. Ze is nog veel te jong en te gezond om zomaar in te laten slapen.

Ik denk dat dit ook het moeilijkste is van het houden van groepsdieren: er 1 overhouden.. Een leen-rat van een opvang is misschien voor jullie een optie. Wij zijn daar niet voor gegaan omdat ik het zo sneu vind dat zo'n dier dan nooit een echt forever home krijgt. Plus, je gaat je er dan toch weer aan hechten en dan verschuift je dilemma alleen maar door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 16:27 



 
Profiel   

Gaat super hier, mannen komen aan en zitten vol energie. En heb ze ook eruit gehad voor het eerst. Wat een adhder is Peanut. Binnenkort de kamer opruimen en dat proof maken mogen ze gaat lekker rond scharrelen onder toezicht. En zonder 4 katten daarom staan ze mooi op een aparte kamer waar ij ook veel ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 22:39 



 
Profiel   

Zo tijdje geleden dat ik hier geantwoord heb. Mijn groep heeft best wat veranderingen door gemaakt. Mijn oudjes overleden allemaal op prachtige leeftijden. Máar mijn 2 ratopia opvang dames bleven sterk door gaan. Op een gegeven moment waren zij met zn 2 over samen met Lablue. Toen heb ik 2 rittens gekregen wederom van Rattery shi-ta uit haar R nest (zoons van Lablue). Op een gegeven moment is lablue overleden.

Rattery shi-ta had 2 mannenlijke rittens uit Polen geimporteerd voor de fok en deze wonen bij mij. Dit zijn Urson of Zirrael en Rotta Taivas Pom.
Zij kwamen samen met Raf en Riddles te wonen.
1 zusje overleed op de leeftijd van 3 jaar en 2 maand. Toen bleef roza alleen. Mijn ritten Riddles heeft een ongeluk gehad en blijvende neurologische schade opgelopen. Hij ging bij roza wonen. Roza is overleden op 3 jaar en 5 maanden leeftijd <3

Riddles was toen weer alleen, voor hem heb ik bij rattenopvang imagin Jerry in Groningen een vriendinnetje laten castreren en geadopteerd genaamd tika.

[ img ]
[ img ]

Ook kreeg ik weer 2 nieuwe rittens van Rattery shi-ta als toekomstige dekmannen. 1 ventje uit haar S nest en een ventje uit het T nest. Sepp & Timber. Beide neefjes van Raf en Riddles.

[ img ]


Nu heb ik dus 2 groepen
Shi-ta's Raf (wheaten burmees effen), Urson (himalayan burmees rex effen) of Zirrael, Rotta taivas Pom (Russisch blauw effen), Shi-ta's Sepp (Zwartoog himalayan rex) & Shi-ta's Timber (Burmees effen)
&
Shi-ta's Riddles (Mink pearl burmees) en Tika (Zwart japanner dumbo) (van imagin jerry)

[ img ]
v.l.n,r pom, riddles & tika, Raf, Urson, Sepp, Timber

24 november is er weer een Rattenkeuring! daar ga ik weer heen met 5 ratjes. Het heet Rians rat event. Ter nagedachtenis aan de eigenaresse van Rattery Rapalje die 1.5 jaar geleden samen met een groot deel van haar ratten is omgekomen bij een woningbrand. Ben benieuwd hoe ze het weer gaan doen. Heb opzich wel mooie verwachtingen van Pom en Timber.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 14:09 



 
Profiel   

Wat een knappe ratten heb je! Zie ik nu verschillende vacht structuren of vertekend de foto iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 14:40 



 
Profiel   

Wow, wat een prachtige ratten zijn daarbij! <3

Waar is Rians rat event?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 16:47 



 
Profiel   

@Mira, Urson en Sepp zijn idd Rex. Urson komt uit polen en rex lijkt daar wel iets anders te zijn dan Nederlands rex. het is stugger en dichter op elkaar. Sepp is nog erg jong, maar veel zachter en meer krul dan urson.

@Soesita, het is in oss! Heel erg leuk om een keer te gaan kijken. komen veel ratten ook voor de keuring en het is veiliger naar mijn inziens dan exo omdat hier veel strenger gelet word op gezondheid van de ratten. dus je pikt hier niet snel een ziekte op. al kan het altijd.

Mijn groep is nu wel erg jong! de oudste zijn Raf & Riddles van begin februari 2019, urson is van midden februari en pom van maart. en de jongste 2 zijn nu net 3 en 2.5 maand oud.
En ben altijd zo blij dat ik bij een goede fokker ratten haal. Want zowel Sepp als Timber waren met 4.5 weken al ruim over de 100 gram en over de 250 gram toen ze mee naar huis gingen. Gezonde jonge ratten die een intro dan perfect aankunnen!

Dus als ik anderen hier een tip mee mag geven.
Ratjes die met 6 weken nog géén 100gram wegen. Neem ze nog niet mee. Dat ze ziek worden is veel grotere kans! met 6 weken horen ze makkelijk dit gewicht te kunnen halen met goede voeding en voeding van de mama

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 23:23 



 
Profiel   

@eloya dank je wel voor je uitleg! Met de cavias ben ik meer thuis in de verschillende vacht structuren. Bij de cavias zit ook een verschil tussen de rex en teddy rassen met de haar structuur.

En die tip van de jonge ratjes ook goed om te weten. Mochten de mannen weg vallen dan wil ik serieus gaan kijken bij een fokker. Voor nu houd ik het bij deze twee opatjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 12:23 



 
Profiel   

Wegens allergie gaan mijn ratjes (waRschijnlijk) naar een kennis. De kooi mag dan ook weg. Ik verwacht de eerste paar jaar geen ratten; want ik woon nog thuis en met mijn allergie kunnen ze niet meer op de slaapkamer.

Kooi is 94 lang, 123 hoog en 65 diep. Het is een alu kooi, dus in opdracht gemaakt door de vorige eigenaar. In het midden zit een plateau.

Het is echt een súper kooi. Nieuw €300-400 euro. Mag voor ongeveer €90 weg omdat ike r ook niet de nieuwprijs voor heb betaald.

Is ‘ie wel zeker waard!!

Mijn grijze ferplast plateaus en ook toiletjes (en andere attributen) mogen mee. Hangmatten, speeltjes, etc. Vieze en/of kapotte dingen gooi ik weg.

Ik zit in Koog aan de Zaan.
Vervoer zelf regelen, past niet in onze VW Kever, hahaha! Hij wordt uit elkaar gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 14:57 



 
Profiel   

Ik heb vroeger meerdere ratjes gehad. Daarna was ik een aantal jaren niet meer actief in de ratten maar meer in de fretten :D Nu heb ik weer ratjes; ik had tot voor kort weer 3 rattendames, helaas heb ik 2 maanden terug 1tje moeten laten inslapen en ben nu dus nog in bezit van 2 lieve ratjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 12:16 



 
Profiel   

Welkom pindabeer

Mijn keuring was geslaagd!!
Dit jaar opnieuw in de prijzen gevallen met beste rex!

Urson of Zirrael,1e plaats
[ img ]

Pom Rotta Taivas, 2e plaats beste Russisch blauw

Shi ta's Sepp, 5e plaats schouderzitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 12:53 



 
Profiel   

Eloya schreef
Welkom pindabeer

Mijn keuring was geslaagd!!
Dit jaar opnieuw in de prijzen gevallen met beste rex!

Urson of Zirrael,1e plaats
[ [url=m/0MI0Fc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pom Rotta Taivas, 2e plaats beste Russisch blauw

Shi ta's Sepp, 5e plaats schouderzitten


Dank je wel :D

Wat een schatje <3
Gefeliciteerd met de mooie uitslagen van de keuring *\o/*
Heb vroeger ooit eens met 1 van m’n ratjes een keuring gedaan. Ze had wel mooie cijfers maar niet in de prijzen gevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 13:38 



 
Profiel   

zo leuk ratjes! ik heb ze jaren gehad, groepen van 4-8 mannen. vond het geweldig, maar de korte levensduur vond ik echt een enorm nadeel en daarom ben ik er mee gestopt.
mis het wel... maar heb nu weer een jonge hond waar ik mn handen vol aan heb, en het is een jagertje dus combi hond-ratten gaat m ook niet worden. wie weet... ooit in de toekomst, als de ratjes eens wat hogere leeftijden behalen.... mn oudste rat was 3,5 geworden, maar meestal werden ze 2-2,5 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 15:04 



 
Profiel   

Urson of zirrael met zijn prijs, foto gemaakt door rattery shi-ta waar hij nu aan het logeren is met zn vriendjes voor een dekking. alleen wel lastige tijd van het jaar voor een dekking
Zo verliefd op dit ventje, 1 bonk spier is het <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 20:32 



 
Profiel   

Wat een knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 21:02 



 
Profiel   

Hoi Bokkers,

Ook ik ga binnenkort weer ratjes aanschaffen. Ik heb tot enkele jaren geleden ratjes gehouden. Ik wil graag de zeno 3 empire kooi aanschaffen. Is deze geschikt voor 3 tot 4 ratjes? Ook wil ik graag weten welke bodembedekking jullie gebruiken. Tips en foto's van jullie verblijven zijn meer dan welkom!! En ik wil graag weten waar ik het beste mijn nieuwe ratten kan aanschaffen.

Groetjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 00:54 



 
Profiel   

Hoi welkom en wat leuk! In de zeno 3 kunnen wel 3 a 4 ratten hoor. Uiteraard wel goed inrichten en lekker volhangen!
Schijnt alleen geen hele praktische kooi te zijn en de kwaliteit ook niet top van wat ik erover gehoord heb, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb zelf een royal suite 95 double (enorm blij mee!)
Qua bodembedekking gebruik ik green mile (karton strookjes) en in de toiletjes back2nature.

Voor wat betreft waar de ratjes aan te schaffen: bij een goede rattery of opvang!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 01:05 



 
Profiel   

In de Zeno 3 empire kunnen volgens de calculator tot 7 ratten. Ik heb er nu 6 dames in zitten.ik vins hem niet zo ha'dig, hij moet half uiteen om makkelijk te verschonen. Het systeem is rot en de randen zijn al flink kapot geknaagd bij mij.

Als ik opnieuw de keuze zou hebben zou ik voor een volledig metalen gaan.


[ img ]
Foto van toen ik de kooi net had, nu staat ze naast de zetel en mogen de dames een hele avond los lopen (enkel op zetel)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 03:55 



 
Profiel   

KB01 schreef
Hoi Bokkers,

Ook ik ga binnenkort weer ratjes aanschaffen. Ik heb tot enkele jaren geleden ratjes gehouden. Ik wil graag de zeno 3 empire kooi aanschaffen. Is deze geschikt voor 3 tot 4 ratjes? Ook wil ik graag weten welke bodembedekking jullie gebruiken. Tips en foto's van jullie verblijven zijn meer dan welkom!! En ik wil graag weten waar ik het beste mijn nieuwe ratten kan aanschaffen.

Groetjes!


Ik heb er 1, die ik nog op marktplaats moet zetten. Heeft op de tralies een beetje schade van de ophanghaakjes, maar geen knaagschade oid en de bak is nog puntgaaf. Er gaan een paar speelgoed dingetjes mee met de kooi ook (ik geloof dat ik oa nog een 30cm wiel heb liggen).

Als je interesse hebt hoor ik het graag! :) Prijs komen we samen wel over uit dan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 08:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 331 van de 337 [ 8421 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334 ... 337  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen