Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 110  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het beginnende (hobby) fotografen forum

 
Profiel   

Isabel schreef
Ik hou eigenlijk altijd aan dat de afstand tussen het paard en de achtergrond groter is dan de afstand tussen mij en het paard.


Dat is juist :D
J0anieke schreef
Ik snap wat je bedoeld, ik had je eerste reactie niet goed gelezen.

Ik dacht dat je bedoelde om de afstand van de fotograaf tussen het object te vergroten (en daarbij het opject en de achtergrond laten staan). Vandaar mijn verwarring.


Gelukkig dat het nu duidelijk is :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 08:40 



 
Profiel   

Touwtjes wegwerken is me echt nog niet gelukt. Hier moet ik maar eens hulp bij hebben want snap er niks van
Verder bedankt voor de feedback! Ga er de volgende keer mee aan de slag **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 10:59 



 
Profiel   

Waarmee werk je? Photoshop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 11:02 



 
Profiel   

Met photoshop is t echt heel makkelijk, kun je het letterlijk weggummen en het programma maakt het dan meteen helemaal smooth :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 11:59 



 
Profiel   

Ik heb nog geen vast programma eigenlijk
Heb gimp een proefversie van Adobe Photoshop en ook nog psp op de laptop staan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 17:16 



 
Profiel   

Isabel schreef
Ik hou eigenlijk altijd aan dat de afstand tussen het paard en de achtergrond groter is dan de afstand tussen mij en het paard.



Ik heb geleerd dat je voor optimale scherptediepte bij paarden het best 1/3 tussen jou en paard en 2/3 tussen paard en achtergrond kunt houden. Uiteraard niet in alle situaties, maar ik houd dit zelf aan als vuistregel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 18:20 



 
Profiel   

Hey, mijn camera geeft bij 1 van de twee batterijen aan dat het geen origineel canon product is en nu werkt hij dus niet meer. Terwijl het wel degelijk een officiƫle batterij van canon is?
Kan het komen doordat de adapter niet officieel is?

Vind het zo stom om een nieuwe batterij te kopen als ik er 2 heb liggen. Maar mijn originele adapter ben ik kwijt dus ik heb nu een universele, de andere batterij werkt wel en die laad ik ook met die universele adapter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 20:53 



 
Profiel   

Ik lees graag met jullie mee.
Ik heb een nieuwe camera, Canon 2000D met de 18-55mm IS II lens.
Eigenlijk moet ik alles nog leren, van hoe stel ik handmatig de camera in tot welk bewerkingsprogramma ik moet gaan gebruiken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 16:10 



 
Profiel   

Hi,
Ik fotografeer al een aantal jaar maar altijd gewoon voor de lol. Sinds dit jaar photoshop en daarmee ook nieuwe dingetjes uitproberen.
Hier een before en after van mijn laatste foto van mijn hondje. Misschien zijn er tips?
Groetjes Lizzy

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 17:42 



 
Profiel   

Als je de hond iets verder van de achtergrond zet dan wordt de achtergrond onscherper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 13:16 



 
Profiel   

lizzy9299 schreef
Hi,
Ik fotografeer al een aantal jaar maar altijd gewoon voor de lol. Sinds dit jaar photoshop en daarmee ook nieuwe dingetjes uitproberen.
Hier een before en after van mijn laatste foto van mijn hondje. Misschien zijn er tips?
Groetjes Lizzy

[ [url=m/kDjERG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/891y48.jpg]Afbeelding[/url] ]


mooie foto, wat kan helpen is een lager perspectief.
ik lig vaak plat op mijn buik als ik de grond op de foto heb staan.



ik heb gister een fotodag met 2 modellen gehad.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 16:05 



 
Profiel   

Wat een leuk topic is dit :D
Ik zie echt al prachtige foto's voorbij komen. Ik gebruikte voorheen de automatische stand maar nu een online cursus aan het volgen waarmee ik van die stand af probeer te komen.
Verder lightroom nu aan het uitproberen, maar wat valt er nog veel te ontdekken zeg :')

Before
[ img ]
After
[ img ]

Nog heel erg zoeken naar kleurgebruik.. nog zo veel te leren dus lees hier gezellig mee ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 20:17 



 
Profiel   

Iemand die mij wellicht wat tips kan geven? Ik zit zelf nog heel erg te stoeien met de instellingen en als ik niet echt de tijd heb wil ik al snel overgaan naar automatisch of een andere vooringestelde instelling. Ik kan nog niet inschatten met welke instellingen ik moet beginnen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

ik zie wel dat de kwaliteit door de upload wat naar achter is gegaan :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 01:29 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuk en leerzaam topic. Ik heb sinds kort de camera van mijn vader even tot beschikking. Dat is een Canon 600D met 18-55 mm als ik het goed heb.
Ik heb nog weinig verstand van camera's en alle instellingen en heb afgelopen keren op de automatische stand foto's gemaakt. Portret foto's gaan dan aardig, maar bewegende foto's zijn vaak onscherp. Zie dus hier dat dat grotendeels met mijn sluitertijd te maken heeft, dus ik ga daar eens mee spelen.

En oh ja, ik heb een leuk model. Onze pup Floyd.

Hier foto's op het strand van begin november.

[ img ]

[ img ]

[ img ]


En foto's van begin december in het bos.

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

Ik ga zeker het een beetje meer oppakken en wil er meer over leren, maar vind het best lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 21:52 



 
Profiel   

[ img ]

:+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 22:27 



 
Profiel   

Mooi bloembloem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 22:29 



 
Profiel   

welmoed__ schreef
Mooi bloembloem!


Tof he! Nu snel sparen voor een nieuwe lens. Vandaag op de boot had ik toch moeite om goed in te zoomen :)


[ img ]

[ img ]

Ecomare was makkelijker :+


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 22:36 



 
Profiel   

Hoi

Misschien is het hier al voorbij gekomen maar hebben jullie tips/handige sites/boeken om de camera onder de knie te krijgen, dus handmatig instellen (echt weten wat je doet) en alle andere instellingen begrijpen en goed kunnen toepassen? Ik ben al opzoek naar het boekje van de camera zelf maar die is helaas nog niet gevonden (weet dat ik daar destijds veel aan had)

Heb 8 jaar geleden op school fotografie gehad maar dat is zo lang geleden, niet veel meer mee gedaan en nu gebrand om het weer op te pakken!! Wat een top idee dit topic

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 08:43 



 
Profiel   

Welkom! Ik heb tijdje terug hier wat getypt over diafragma sluitertijd en iso. Misschien heb je er wat aan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 22:14 



 
Profiel   

welmoed__ schreef
Wat een ontzettend leuk en leerzaam topic. Ik heb sinds kort de camera van mijn vader even tot beschikking. Dat is een Canon 600D met 18-55 mm als ik het goed heb.
Ik heb nog weinig verstand van camera's en alle instellingen en heb afgelopen keren op de automatische stand foto's gemaakt. Portret foto's gaan dan aardig, maar bewegende foto's zijn vaak onscherp. Zie dus hier dat dat grotendeels met mijn sluitertijd te maken heeft, dus ik ga daar eens mee spelen.

En oh ja, ik heb een leuk model. Onze pup Floyd.

Hier foto's op het strand van begin november.

[ [url=m/FLy7Sd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1o28Wl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QgNXXq.jpg]Afbeelding[/url] ]


En foto's van begin december in het bos.

[ [url=m/Sx1RoC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wJnBMG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7a61Ip.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/dXBV8O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga zeker het een beetje meer oppakken en wil er meer over leren, maar vind het best lastig.


Waarom zijn dit soort geweldige pups nou nooit bij mij in de buurt <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 22:15 



 
Profiel   

Haha, je bent van harte welkom als je in de buurt bent. Als ie groot is, zal ie ook erg mooi zijn. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 22:54 



 
Profiel   

Hele mooie foto BloemBloem! Prachtig die compositie :j

Kom ook weer even meelezen. Heb wel gefotografeerd in de laatste maanden, maar november vond ik echt te somber om met de camera op pad te gaan :o .

Paar foto's van laatste tijd:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Ik wil nog steeds een keer een edelhert op de plaat kunnen zetten, maar kom ze echt nooit tegen. Ga vroeg het bos in en zie genoeg sporen...frustrerend soms. Gister 3 uur in een bos gestruind waar het stikt van de herten, maar zonder resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-19 13:28 



 
Profiel   

PS als je niet zo goed weet welke instelling je kan gebruiken is dit een fijn spiekbriefje:

Ik speel eigenlijk alleen met het diafragma, ISO waarde en belichtingscorrectie (stop lichter of donkerder). [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-19 13:33 



 
Profiel   

Mooi het licht zo tussen de bomen door! Moet echt eens meer natuurfotografie doen :D

Ben nog bezig met wat foto's van mijn Mallorca fotografie trip


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-19 13:40 



 
Profiel   

Dank je!

Prachtige sensuele foto Gianti, kan zo op de cover van een magazine vind ik! Heb je alleen zonlicht gebruikt?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-19 14:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 110  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen