Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 12 [ 286 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

(Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

 
Profiel   

Welkom Maaike, wat een leuk stel heb je. En wat leuk dat Wiske zo mee gaat naar je werk! Ik werk ook in de gehandicaptenzorg. Floyd is 1 keertje mee geweest en dat vonden de meesten cliënten ook heel erg leuk en vragen geregeld hoe het met hem gaat. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 13:35 



 
Profiel   

Welkom allemaal!

Haha grappig ik werk ook in de gehandicapten zorg, alleen sommige van mijn clienten zijn bang voor honden. en aangezien de mijne erg enthousiast is neem ik haar liever niet mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:10 



 
Profiel   

[ img ]
Wat we vandaag toch weer tegen kwamen! Ze hebben zo wel een kwartier mekaar aan gekeken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 18:52 



 
Profiel   

[ img ]

Onderonsje met Bumper :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 19:35 



 
Profiel   

VanHuisUit schreef
De andere is Gretha von der Blitze Dunen, een zwarte Duitse Herder met een uitstekende 'werk' stamboom.
Beide dames bij elkaar met eeuwige stok, bal of whatever er gevonden wordt onderweg.

[ [url=m/xFWESP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat grappig, bellas vader kwam ook van de vlitse dune. Ivan von der blitse dune als ik het me goed herinner

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:00 



 
Profiel   

Is dat De politiehond Bumper?

Haha, ontzettend leuk Chriske! Die kippen zijn toch rare wezens. Floyd moet zo ook hard uitblaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:40 



 
Profiel   

welmoed__ schreef
Is dat De politiehond Bumper?

Haha, ontzettend leuk Chriske! Die kippen zijn toch rare wezens. Floyd moet zo ook hard uitblaffen.


Jazeker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 01:56 



 
Profiel   

Super leuk, mijn vriend keek daar altijd heel graag naar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 09:07 



 
Profiel   

Wat gaan jullie lekker hard opeens hihi!

Welkom Maaike! @VanHuisUit
Wat een leuk koppel heb je daar!
Mooi dat je Wiske zo kunt meenemen naar je werk. Ik was er ook over aan’t denken om zoiets met Arya te doen in de toekomst; bezoekjes brengen aan bejaarden tehuizen bv. Maar op dit moment is ze nog Te veel pup vind ik en kan ze nog wel eens in speelsheid opspringen of een hapje doen en dat durf ik met oude mensen (die vaak ook bloed verdunners nemen) echt niet aan hihi. Als ze wat ouder en stabieler is wil ik dat toch zeker eens gaan doen met d’r en kijken hoe ze daarmee omgaat, of het ook echt iets voor haar is om te doen of niet. En lastig ook wel hoor als je situatie zo veranderd. Ik snap dat je Gretha niet had genomen als de situatie was geweest zoals die nu is, maar fijn dat je wel alsnog het zo hebt weten aan te passen dat het wel alsnog te doen is. Die momenten samen met je dieren kunnen zoveel liefde en positiviteit in je leven brengen dus dat is ook zeker wat waard ja.

@cam
Leuke foto’s tussen de paarden! Fijn dat hij waaks is maar wel nog steeds heel sociaal naar vreemden.

@chriske
Geweldige foto! Arya vind vogels erg interessant buiten. Die loopt dus heel vaak met d’r hoofd kijken naar de lucht als er weer eens wat over vliegt. Kippen had de fokster ook in de tuin rondlopen dus die kon ze wel al, maar nu zou ze er alsnog achteraan gaan denk ik. Dat vind ze te spannend hihi.

@Hutcherson
Leuke foto met Bumper!

---

Wij hebben gister 2x een heel leuk rondje gehad op de heide. Hele leuke en stabiele honden tegengekomen waar Arya echt leuk mee heeft kennis kunnen maken en spelen; van rustig snuffelen, beetje rennen naar gewoon echt voluit spelen en gek doen zoals een herder dat zo goed kan met happen en alles erbij hihi - we kwamen een wolfhond van 5 maanden tegen en die was hetzelfde qua spelen als Arya dus die twee gingen helemaal los samen :') - ik kom niet veel honden tegen die echt zo lekker uitbundig spelen dus het is erg leuk als je ze dan wel tegenkomt. Die mensen zijn extra een stukje met mij meegelopen omdat zij het ook zo fijn vonden dat Arya en hun 'Buffy' zo leuk samen speelden. Kwam er nog iemand met een labrador langs die ook heel graag wilde spelen, maar die eigenaresse vond de wolfhond doodeng want die hapte in de oren van haar labrador := Die liep weer vrij snel verder. Ik vind het soms echt verbazingwekkend dat veel mensen bepaald gedrag niet kunnen onderscheiden van elkaar; spelen of agressief zijn bv.

Maar ik vind het zo fijn om vooruitgang te zien in Arya; haar te zien groeien en zekerder te zien worden. Als er honden op haar afgerend komen nu blijft ze staan waar ze een maand terug toch soms nog wat onzeker kon zijn, maar meestal gaat ze er nu ook zelf op af - en dan blijft ze weer staan om 'de kat uit de boom te kijken' en dan gaat ze weer erop af hihi. Leuk om te zien hoe ze daarin vooruit gaat en leert. Ook met meerdere honden tegelijk - want dan sta je soms met iemand te praten en spelen de honden met elkaar en komen andere mensen erbij staan - durft ze al steeds meer. Gaat ze lekker erbij en mee rennen en spelen. Zo leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 09:16 



 
Profiel   

Klinkt als een hele leuke ervaring Melis! Fijn om die goede ontwikkeling zo te zien bij haar.

Ik moet wel zeggen dat ik het soms ook wel heel lekker vind om niemand tegen te komen met wandelen. Gewoon niet bezig te hoeven zijn met hoe die andere hond reageert en hoe Floyd reageert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 09:42 



 
Profiel   

Ja, dat is ook zeker lekker. Die rondjes heb ik ook vaak genoeg en die vind ik ook belangrijk, dan probeer ik ook wat meer te oefenen/trainen met d'r en het is voor de band ook belangrijk als je gewoon eens lekker met z'n twee aan't wandelen bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 09:44 



 
Profiel   

Dank jullie wel!
Gaaf zeg Bumper meeting :D hier in Rotterdam is die hond echt een celebrity.
Die van mij zijn nogal heftig op kippen := gelukkig heeft de boer van mijn huidige stal geen kippen O:)

Soms zijn mensen inderdaad bang maar Wiske snapt dat gewoon, dan loopt ze er ook niet heen. Mensen met zwaar autisme vind ze ook niet fijn, dan ga ik met haar spelen, balletje of knuffel, en soms pakt een client het dan over, dan is er dus wel contact en dan doet Wiske ook mee.

Gretha zou ik ook absoluut niet mee kunnen nemen hoor die is veel te onstuimig, misschien ooit als ze zelf ook bejaard is :))

Het werkt ook heel goed als ik Wis bij me heb op groepen waar veel gedragsproblematiek is. Zo'n hond zorgt gewoon voor een ander gesprek, wat ontspanning, dan zie je iedereen in een soort andere modus gaan erg leuk.

Zowel Wis als Gretha heb ik als pup ook direct overal mee naartoe genomen. Winkelstraat, schoolplein, strand, etc. En we wonen vrijwel midden in de stad dus tja, ze moesten ook wel. Gevolg is wel dat ze echt enorm sociaal zijn. Nooit gedoe met andere honden. Dat is wel superfijn. En het zijn twee teefjes. Scheelt ook denk ik.

Enige lastige met Gretha vind ik dat ze soms erg kan blaffen als ze enthousiast wordt bijv met uitlaten, als ik net de deur uit loop. Vind dat zo asociaal >;) :roll: neem dus vaak balletjes mee als ze die in haar mond heeft zegt ze niet zoveel meer _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 10:14 



 
Profiel   

Arya gaat ook wel naar veel plekken toe op zich - maar moet wel ook weer eens naar nieuwe plekken gaan. Ze gaat ook mee naar winkel centrums, enz. Sociaal is ze tot nu toe ook heel erg en ook echt naar mensen toe, in mijn beleving dan haha. Ze gaat altijd wel even bij iedereen knuffels halen die ik tegenkom en waar ik mee praat in het losloop gebied bv. Ze gaat bv. ook mee naar school om m'n zoontje te brengen en halen enz. - wat ook best intens is met het gros aan mensen wat constant langsloopt op korte afstand, binnen snuffel bereik zeg maar haha - en dan is ze ook heel lief tegen kindjes allemaal - want zeker hele kleintjes vliegen nog wel eens op ons af en komen gewoon knuffels halen. Veel ouders die zich nergens wat van aantrekken namelijk. Niet altijd blij mee, maar het is alsnog wel goede oefening voor haar. Ze gaat dus ook niet elke dag mee. Ik kijk wel altijd even van te voren hoe ze 'is' op dat moment. Als ze al wat prikkels heeft gehad door bv. veel honden die we tegenkwamen met een wandeling ervoor, dan blijf ik wel even wat meer op afstand staan met d'r of blijft ze thuis.

---

Ik kwam gisteren trouwens, toen ik m'n rondje van 17u ging doen in het losloop gebied - het was nog net even mooi licht - 2 mannen tegen met 3 honden, aan de lijn. Die kwamen uit het losloop gebied. 1 van die 3 honden was gewoon echt agressief en ze zeiden ook toen ik met Arya langs kwam - die ik Gelukkig nog aan de lijn had daar - ja nee die is echt niet lief hoor, houd maar afstand.

Maar mijn hemel, wat DOE je in een losloop gebied? Was ik die 5minuten eerder tegengekomen had ik wel een probleem gehad zeg. Arya zou daar dus best op afgegaan zijn bv. - en tuurlijk oefen ik dat ze niet zomaar overal naartoe mag gaan, maar het is en blijft wel een losloop gebied en zijn er stukken bos en struiken waar je niet altijd om de hoek kunt kijken. 80% van de brunsummerheide is aangelijnd lopen en dan ga je met een agressieve hond op die 20% waar het losloop is. Wat bezielt sommige mensen toch... Of ben ik nu de gek hier en moet ik d'r maar aangelijnd houden in het losloop gebied? Maar dan kan ik ook niet echt oefenen met d'r, als ik alles aan de lijn moet doen.

Als ik in het losloop gebied aangelijnde honden tegenkom - sommigen houden ze aan de lijn als ze bijna bij de auto zijn of omdat ze wegrennen of zo - houd ik Arya ook even bij me als ik ze op tijd zie en dan zeggen ze van o nee niks aan de hand verder maar is vast om die en die reden en dan gaat Arya gewoon weer vrij. Maar ik vind het nogal wat om met een agressieve hond daar te gaan lopen en ervan uit te gaan dat geen enkele loslopende hond naar je toe zou kunnen komen? Ik ging met Rex, die angst agressie had, echt never nooit niet naar een losloop gebied hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 10:20 



 
Profiel   

Dat snap ik ook niet helemaal hoor Melissa. En als je het al wel doet, muilkorf de hond dan. Kan je op afstand al zien dat hij niet lief is en als een andere hond dan toch te dicht bij komt, kan de hond in ieder geval niet bijten.

Hier merken we dat Floyd gaat beginnen met wisselen. Zoekt veel aandacht, piept regelmatig als hij ergens op kauwt en zijn oor staat vaak weer scheef. De fokker vertelde ons dat vaak in de periode dat ze gaan wisselen, 1 oor weer wat gaat hangen. Zien we nu wel gebeuren.
Mensen nog tips om ze een beetje te ondersteunen daar mee?

En kleine hondjes worden groot. Gisteren een nieuw tuigje binnen gekregen.
[ img ]

Het ene tuigje had hij al even niet meer om, die paste echt niet meer. Wat gaat het snel met groeien, pfoe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 11:47 



 
Profiel   

Dat met het wisselen wordt hier ook opgemerkt. We hebben het niet gezien aan d’r oren, die zijn blijven staan, maar Arya uit zich met momenten dat ze opeens wil knabbelen aan de handen bv., terwijl ze dat dan eigenlijk alweer even niet meer had gedaan omdat we het afleren. Maar op zo’n moment als ze er last van heeft, gaat dat dan automatisch voor d’r. Vaak pakt Arya uit haarzelf een van de speeltjes waar ze goed op kan bijten en gaat hiermee aan de slag en dat helpt haar heel goed heb ik het idee. Ik heb verder geen tips eigenlijk met wat je nog meer kunt doen behalve speeltjes aanbieden om op te bijten en hopen dat dat wat helpt.

En die verschillende groottes in tuigjes, omg haha! Wat groeit ie ook snel ja!

Hier kwam vandaag toevallig ook ons nieuwe tuigje binnen. Ze zit helaas Net tussen 2 maten in, ondanks dat ik dit tuigje op 2 plekken kan verstellen. Het vorige tuigje, maat S begon langzaam te klein te worden - ze had er nog wel een weekje ofzo mee kunnen lopen, maar ik heb het nieuwe tuigje al vooruit besteld zodat die er op tijd zou zijn. Ik heb het nieuwe tuigje, maat M, net uitgeprobeerd met wandelen en het heeft wat speling op sommige plekken, maar de pasvorm is verder wel helemaal goed dus als we een weekje verder zijn zal het al een stuk beter zijn. Dalijk nog even wat verstrakken bij het deel om de nek, want daar zat het vooral wat losjes. Rondom de buik en achter de schouders enz zat het goed verder - ze heeft overal de bewegingsruimte die ze zou moeten hebben.

Ik ben voor een ander model gegaan van hetzelfde merk en dan ook maar meteen voor een kleurtje gegaan dit keer hihi.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 13:11 



 
Profiel   

Het meer in de handen bijten viel ons ook op inderdaad.. We geven inderdaad regelmatig een speeltje of hij krijgt een kauwbotje.

Lastig dat ze nu net tussen twee maten in zit, maar gelukkig groeit ook zij snel, dus is maar even en dan past zij daar ook in. Hij is wel leuk!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 16:23 



 
Profiel   

Wat een heerlijk gezicht die pups <3 die oren he, die doen het echt :))
Gretha was ook een en al oor als pup. Ze stonden trouwens vrij snel goed over eind ...
Niet dat dat charmant was _O-

[ img ]

Bij alle honden was dat wisselen vaak een tijd dat ze op van alles en nog wat zaten te kauwen. Als ze er erg last van hebben kun je even langs de dierenarts gaan soms zit er een dubbele kies /tand dan kunnen ze beter die eruit moet er even uithalen. Is zo gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:49 



 
Profiel   

Och hemel, Gretha was ook wel errrgg schattig. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 23:31 



 
Profiel   

Hihi ja mijn man dacht al dat ik voor roze/fuchsia was gegaan - zag niet dat het rood was op de foto - dus die kreeg al een hart verzakking haha! Die wilde zwart. Maar ik wilde kleur en ik heb besteld dus tja haha :P En ze groeit idd ook snel dus zal maar iets van een paar dagen zijn. Ik zal ‘m ook nog wel wat beter kunnen verstellen, had me gister ook de tijd niet goed genoeg ervoor genomen. Dat vind ik een vd fijne dingen aan de DC tuigjes; ik kan het borst maar ook nek gedeelte verstellen. Nu ze in de groei is, en niet telkens overal gelijk groeit, is dat wel heel handig.

Tuigje staat Floyd mooi. Dat oortje idd wat weer scheef hangt, awww!

@VanHuisUit
Wat was Gretha ook een schatje als pup zijnde!!! Hier hebben we niet heel lang kunnen genieten van scheve oortjes. Toen Arya met 8 weken kwam stond eentje al best goed rechtop en de ander nog een beetje scheef, maar vanaf 11 weken zoiets staan ze beide echt al goed recht. Met 5 weken toen we gingen kijken waren het echt nog flapjes, maar met 7 weken was zij een van de eerste vh nest waar ze al beide met regelmaat rechtop stonden.

Dit was bv. in week 10:
Op maandag nog best scheef en op vrijdag stonden ze opeens allebei vrij recht al.
Kan soms echt mega snel gaan haha.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 08:29 



 
Profiel   

Hutcherson schreef
[ [url=m/3diTh0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onderonsje met Bumper :9

Wauw gewoon op de foto met een beroemdheid <3

welmoed__ schreef
Haha, ontzettend leuk Chriske! Die kippen zijn toch rare wezens. Floyd moet zo ook hard uitblaffen.

Jah ze snapte het niet helemaal, gelukkig gaat ze niet blaffen enkel kijken en hypnotiseren haha

cursebreaker schreef
Wat gaan jullie lekker hard opeens hihi!

@chriske
Geweldige foto! Arya vind vogels erg interessant buiten. Die loopt dus heel vaak met d’r hoofd kijken naar de lucht als er weer eens wat over vliegt. Kippen had de fokster ook in de tuin rondlopen dus die kon ze wel al, maar nu zou ze er alsnog achteraan gaan denk ik. Dat vind ze te spannend hihi.

---

Wij hebben gister 2x een heel leuk rondje gehad op de heide. Hele leuke en stabiele honden tegengekomen waar Arya echt leuk mee heeft kennis kunnen maken en spelen; van rustig snuffelen, beetje rennen naar gewoon echt voluit spelen en gek doen zoals een herder dat zo goed kan met happen en alles erbij hihi - we kwamen een wolfhond van 5 maanden tegen en die was hetzelfde qua spelen als Arya dus die twee gingen helemaal los samen :') - ik kom niet veel honden tegen die echt zo lekker uitbundig spelen dus het is erg leuk als je ze dan wel tegenkomt. Die mensen zijn extra een stukje met mij meegelopen omdat zij het ook zo fijn vonden dat Arya en hun 'Buffy' zo leuk samen speelden. Kwam er nog iemand met een labrador langs die ook heel graag wilde spelen, maar die eigenaresse vond de wolfhond doodeng want die hapte in de oren van haar labrador := Die liep weer vrij snel verder. Ik vind het soms echt verbazingwekkend dat veel mensen bepaald gedrag niet kunnen onderscheiden van elkaar; spelen of agressief zijn bv.

Maar ik vind het zo fijn om vooruitgang te zien in Arya; haar te zien groeien en zekerder te zien worden. Als er honden op haar afgerend komen nu blijft ze staan waar ze een maand terug toch soms nog wat onzeker kon zijn, maar meestal gaat ze er nu ook zelf op af - en dan blijft ze weer staan om 'de kat uit de boom te kijken' en dan gaat ze weer erop af hihi. Leuk om te zien hoe ze daarin vooruit gaat en leert. Ook met meerdere honden tegelijk - want dan sta je soms met iemand te praten en spelen de honden met elkaar en komen andere mensen erbij staan - durft ze al steeds meer. Gaat ze lekker erbij en mee rennen en spelen. Zo leuk <3

Ah haha, vind dat ook altijd zo mooi als ze er echt gefasineerd naar kijken! Wat zijn jullie super bezig na wat er is gebeurd, wat leuk om te lezen ook dat ze zo uit haar schulp kruipt. Toppers :D !
Ik klik noah nog standaard vast als er een andere hond komt, pas als het goed voelt mag ze los. Gelukkig vind ze alles leuk maar ook vaak zat niet belangrijk genoeg om te gaan kijken haha

welmoed__ schreef
Hier merken we dat Floyd gaat beginnen met wisselen. Zoekt veel aandacht, piept regelmatig als hij ergens op kauwt en zijn oor staat vaak weer scheef. De fokker vertelde ons dat vaak in de periode dat ze gaan wisselen, 1 oor weer wat gaat hangen. Zien we nu wel gebeuren.
Mensen nog tips om ze een beetje te ondersteunen daar mee?

En kleine hondjes worden groot. Gisteren een nieuw tuigje binnen gekregen.
[ [url=m/ozxoNR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het ene tuigje had hij al even niet meer om, die paste echt niet meer. Wat gaat het snel met groeien, pfoe.

Oh dat zijn echt van die momenten dat je beseft dat ze groter worden, het wissellen en tuigjes/halsbanden die te klein worden.. waar gaan de pups heen haha :') Noah gaat ook naar het wissellen, leg voor haar een rubber botje in de ijskast, dat hij wqt kouder is dat helpt.

cursebreaker schreef
Dat met het wisselen wordt hier ook opgemerkt. We hebben het niet gezien aan d’r oren, die zijn blijven staan, maar Arya uit zich met momenten dat ze opeens wil knabbelen aan de handen bv., terwijl ze dat dan eigenlijk alweer even niet meer had gedaan omdat we het afleren. Maar op zo’n moment als ze er last van heeft, gaat dat dan automatisch voor d’r. Vaak pakt Arya uit haarzelf een van de speeltjes waar ze goed op kan bijten en gaat hiermee aan de slag en dat helpt haar heel goed heb ik het idee. Ik heb verder geen tips eigenlijk met wat je nog meer kunt doen behalve speeltjes aanbieden om op te bijten en hopen dat dat wat helpt.

En die verschillende groottes in tuigjes, omg haha! Wat groeit ie ook snel ja!

Hier kwam vandaag toevallig ook ons nieuwe tuigje binnen. Ze zit helaas Net tussen 2 maten in, ondanks dat ik dit tuigje op 2 plekken kan verstellen. Het vorige tuigje, maat S begon langzaam te klein te worden - ze had er nog wel een weekje ofzo mee kunnen lopen, maar ik heb het nieuwe tuigje al vooruit besteld zodat die er op tijd zou zijn. Ik heb het nieuwe tuigje, maat M, net uitgeprobeerd met wandelen en het heeft wat speling op sommige plekken, maar de pasvorm is verder wel helemaal goed dus als we een weekje verder zijn zal het al een stuk beter zijn. Dalijk nog even wat verstrakken bij het deel om de nek, want daar zat het vooral wat losjes. Rondom de buik en achter de schouders enz zat het goed verder - ze heeft overal de bewegingsruimte die ze zou moeten hebben.

Ik ben voor een ander model gegaan van hetzelfde merk en dan ook maar meteen voor een kleurtje gegaan dit keer hihi.

[ [url=m/eX23vv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VKmJBI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh i love it <3 prachtige kleur!

VanHuisUit schreef
Wat een heerlijk gezicht die pups <3 die oren he, die doen het echt :))
Gretha was ook een en al oor als pup. Ze stonden trouwens vrij snel goed over eind ...
Niet dat dat charmant was _O-

[ [url=m/5a1Rj6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij alle honden was dat wisselen vaak een tijd dat ze op van alles en nog wat zaten te kauwen. Als ze er erg last van hebben kun je even langs de dierenarts gaan soms zit er een dubbele kies /tand dan kunnen ze beter die eruit moet er even uithalen. Is zo gebeurd.

Oh zo lief <3


Zoo ben volgens mij weer bij haha!

Noah heeft gisteren haar 12 weken spuit gehad, ook heb ik der kontje laten nakijken omdat ze toch wat dingen liet zien die niet goed voelde. Ze blijkt cystes te hebben op der eierstokken, vandaar ook dat ze echt om de 5 minuten moet plassen. Ze heeft er een prik voor gehad en moet na het weekend weg zijn, ze deed het zo goed en wikkeld iedereen om der pootjes haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 11:54 



 
Profiel   

Wat een verschil in hond dan Melissa. Bij Floyd heeft het echt wel tot 11 a 12 weken geduurd totdat überhaupt 1 oor omhoog ging staan.. We kwamen elke ochtend beneden met het gevoel van: zou er nou wel eentje staan?! :')
Nu staan ze dan allebei, maar ook nog niet kaarsrecht.

Wat sneu zo jong al Chriske! Hopen dat het na het weekend beter is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 11:57 



 
Profiel   

welmoed__ schreef
Wat sneu zo jong al Chriske! Hopen dat het na het weekend beter is!

Blijkbaar hebben pups van grotere rassen er sneller last van, ben bkij dat ik toch naar mijn gevoel heb geluisterd.. Dankjewel, denk het wel madame loopt der grote broer alweer flink te pesten haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 11:59 



 
Profiel   

Inderdaad goed dat je dat gedaan hebt. Komt vast goed met die kleine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 12:07 



 
Profiel   

Hi allemaal.
Ik zal straks of morgen nog even op de laatste nieuwe berichten reageren.

Heb voor nu even een ego post. Net is me wat gebeurd en ik moet even m'n ei kwijt (misschien lazen sommigen het al in het puppy topic), pfft.

Kwamen net in een bos - waren naar een nieuwe plek geweest want we hadden zoiets van: leuk, nieuwe plekjes ontdekken om te wandelen - iemand tegen die de hond los liet, waarop ik Arya ook los liet zodat ze konden rennen. En toen bleek dus dat het een hond uit Roemenië was, met rugzakje, en nog niet altijd even goed met mensen ging en kinderen sowieso normaal niet van gecharmeerd was. wij hadden onze zoon dus bij ons maar die was dus apart gaan staan (want op het moment dat die honden los gingen stond hij niet naast ons) omdat de honden aan't rennen waren en stond bij een boom om beschutting te zoeken, dus dat was al niet ideaal - hij moet eigenlijk bij een van ons staan als er honden los rennen, maar het ging zo snel. En rent die andere hond opeens uit het niks volle patat naar m'n zoon toe (die ook niet wild of gek stond te doen hoor, die stond al heel stil om naar de honden te kijken die aan't rennen waren) met een naar mijn idee niet 100% vriendelijke intentie. Binnen een seconde stond Arya ertussen, nam ze een beschermde houding aan en ging ze de hond waarschuwend uit blaffen zo van 'hee, wegwezen jij. Dit is niet ok zoals je doet naar m'n mini baasje'. Die voelde volgens mij wel goed aan dat de hond niet 100% vriendelijkheid uitstraalde toen hij naar Milan kwam. Ik ben dus wel even trots hoor op d'r dat ze dat deed, want als er iets was gebeurd waren mijn man en ik niet op tijd bij 'm geweest zo snel als dat die hond bij Milan was. Pff, moet er niet aan denken aan wat er had kunnen gebeuren. We zijn onszelf nu flink aan't straffen dat onze zoon überhaupt in zo'n positie terecht kwam, maar goed daar is achteraf ook niks meer aan te doen natuurlijk. Maar waarom gooi je zo'n hond ook los dan als je ziet dat er een kind bij is en je weet dat hij niet betrouwbaar is? Op het moment dat we het te horen kregen waren de honden al als dolle achter elkaar aan aan't rennen en erna gebeurde dat zo snel. Dit had echt heel vies af kunnen lopen. Ben echt geschrokken ervan, bah :( Arya houdt onze zoon sowieso altijd in de smiezen als we lopen samen, maar is de eerste keer dat ik zie dat ze actief iets doet - nu hebben we gelukkig ook nog niet eerder wat meegemaakt waarbij het nodig was en hoop ik dat ook niet meer mee te maken. Brr. We weten in ieder geval dat Arya onze zoon goed beschermt als het erop aan komt en daar ben ik wel echt blij mee, ondanks dat ik natuurlijk hoop dat zoiets niet nog eens gebeurd -O-

Ben de hele situatie nog steeds aan't ontleden en denken wat we beter hadden kunnen doen (o.a. in 't vervolg echt streng erin zijn en opletten dat onze zoon echt vastgeplakt zit aan ons als we andere honden tegen komen, aangelijnd of niet). Het was in ieder geval duidelijk voor ons gevoel dat we wel een dans ontsprongen hebben hier. Net even met z'n allen door de drive-through bij Mcdonals gereden en voor iedereen (behalve Arya natuurlijk hihi) een milkshake deluxe gehaald en nu even proberen te relaxen op de bank en bijkomen van het avontuur.

Voor de goede orde; technisch gezien was het aanlijn gebied, maar toen zij de hond los klikte heb ik dat met Arya ook gedaan want als het even kan wil ik haar niet aan de riem houden met een hond die losloopt en bewust met haar gaat rennen/spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 18:17 



 
Profiel   

Schrikken hoor Melissa, maar wat knap van Arya dat ze Milan zo goed beschermde. Wees aub niet zo boos op jullie zelf, dit kan gebeuren en ongelukjes zitten in kleine hoekjes. Absoluut niet handig van die eigenaar om de hond dan los te laten terwijl er een klein kind bij loopt. Een van de redenen dat ik hondjes uit het buitenland niks vind, maar dat is een andere discussie.

Weer een ervaring waar je van kan leren en Milan ook. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 20:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 12 [ 286 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen