Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 221 van de 385 [ 9616 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224 ... 385  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

 
Profiel   

Ik ben groot voorstander van cavia's samen houden, maar bij een dier van ongeveer 8 jaar zou ik eigenlijk niet meer koppelen als je daarna geen nieuwe cavia's meer wilt houden.

Het enige wat je veilig erbij kan zetten, is een hele jonge beer of een gesteriliseerd zeugje. Die zeugjes zijn moeilijk aan te komen en bij een beertje van 5 weken vraag ik me af of je een oudje er echt een plezier mee doet.

Daarbij komt nog eens dat stel dat je cavia nog 1 jaar leeft, je straks een beer hebt van een jaar die je moet herplaatsen (omdat je geen nieuwe cavia's wilt). Een ongecastreerde, volwassen beer herplaatsen is niet ideaal. Die worden in bosjes aangeboden. Naar een opvang brengen kan natuurlijk wel altijd. Maar dan nog is de vraag of je een opa cavia moet koppelen met een baby beertje :-)

Ik zou in jouw geval de oude cavia houden. En zeker niet een oud dier uit zijn vertrouwde omgeving halen om bij andere dieren te plaatsen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 19:37 



 
Profiel   

beert schreef
juniper schreef
Mijn cavias zijn gisteren aangekomen! Ik heb gekozen voor een mannetje en een vrouwtje die een tijd terug samen gered zijn. Ze leven nu nog apart omdat hij nog niet geholpen is, maar over een week breng ik hem weg en zodra hij 'veilig' is ga ik ze koppelen (ze staan nu met de kooien tegen elkaar). Ik heb nu een habitat plus als grootste kooi, maar in de kerstvakantie ga ik een C&C kooi bouwen!

Waar heb je ze vandaan dan? Jammer dat hij nog niet gecastreerd is, omdat ze nu nog zeker een maand apart gehouden moeten worden. Waarom heeft de opvang hem niet gecastreerd? :-)

Maar leuk dat ze er zijn! Heb je foto's?


Een oud medewerker van Petco; beide piggies waren terug gebracht door klanten en hadden gezondheidsproblemen. Zij heeft ze toen weer gezond gekregen met goed voer, maar castreren was te duur voor haar. Ik heb ze gratis gekregen om die kosten te compenseren! Als ik thuis ben zal ik een foto plaatsen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 19:55 



 
Profiel   

@Pindakaa7: ik zou het oude beertje ook de rest van zijn leven apart laten. Misschien niet leuk, maar een jonkie er bij doe je hem waarschijnlijk ook geen plezier mee en gesteriliseerde zeugjes is idd moeilijk aan te komen (en schreeuwend duur). Buiten dat je dan straks weer met één cavia zit.
Gewoon zijn resterende tijd veel aandacht geven. Hopelijk zit ie in je woonkamer en niet in een schuurtje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 20:02 



 
Profiel   

juniper schreef
beert schreef
Mijn cavias zijn gisteren aangekomen! Ik heb gekozen voor een mannetje en een vrouwtje die een tijd terug samen gered zijn. Ze leven nu nog apart omdat hij nog niet geholpen is, maar over een week breng ik hem weg en zodra hij 'veilig' is ga ik ze koppelen (ze staan nu met de kooien tegen elkaar). Ik heb nu een habitat plus als grootste kooi, maar in de kerstvakantie ga ik een C&C kooi bouwen!

Waar heb je ze vandaan dan? Jammer dat hij nog niet gecastreerd is, omdat ze nu nog zeker een maand apart gehouden moeten worden. Waarom heeft de opvang hem niet gecastreerd? :-)

Maar leuk dat ze er zijn! Heb je foto's?


Een oud medewerker van Petco; beide piggies waren terug gebracht door klanten en hadden gezondheidsproblemen. Zij heeft ze toen weer gezond gekregen met goed voer, maar castreren was te duur voor haar. Ik heb ze gratis gekregen om die kosten te compenseren! Als ik thuis ben zal ik een foto plaatsen!

Ah, zie nu dat je in Washington woont. Daar is alles weer anders geregeld :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 20:08 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat we hem inderdaad geen plezier gaan doen met een drukke baby en dat een passend maatje vinden lastig wordt.
En hij zit gewoon gezellig in de woonkamer en krijgt ruim aandacht! We willen hierna geen cavia's meer maar we zijn dol op hem en willen absoluut het beste voor ons oude opaatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 20:12 



 
Profiel   

Ik zou bij zo'n oudje ook naar alleen houden neigen. Dat is zo oud, en die kleintjes zijn zo hyper.. Tenzij hij duidelijk eenzaam wordt en een vriendje mist zou ik hem lekker zijn gangetje laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 21:22 



 
Profiel   

Babyspam :+: Wat groeien ze toch snel.
Mango
[ img ]
[ img ]

Blacky
[ img ]
[ img ]

Fluffy, deze blijft lekker bij ons
[ img ]

En de trotse moeder
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 17:19 



 
Profiel   

Fluffy is leuk, met die pootjes, maar ook Blacky is een zwart/witte... als is het minimaal :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 17:22 



 
Profiel   

Ja Blacky heeft een paar witte teentjes en een paar witte haren op haar neusje en borst. Zij is wel de liefste van het stel. Mango is net zo eigenwijs als zij eruit ziet en Fluffy bijt mij :') Echt waar, cavia's houden niet van mij -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 18:05 



 
Profiel   

Maar ondertussen is het duidelijk dat het 3 zeugjes zijn ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 18:10 



 
Profiel   

2 zeugjes en een beertje (Fluffy). Het verschil tussen Mango en Fluffy is nu zeer duidelijk. Fluffy heeft echt al ballen, Mango en Blacky totaal niet. Kiwi komt terug naar huis en Mitchy moet ik nog kijken wat ik ermee ga doen. Ze tolereert de jongen, maar ze laat duidelijk merken dat ze eigenlijk teveel zijn. Ze mag ook niet eten van de jongen en laat zich wegjagen om vervolgens in een hoekje te zitten mopperen. Alleen Fluffy, die vind ze dan wel weer leuk, maarja, ze moeten dan toch weer een tijd uit elkaar voor/na de castratie en ik ben een beetje bang dat dat ook niks word dan. Ik denk erover om op zoek te gaan naar een opvang en daar proberen om haar te koppelen. Een cavia alleen zie ik echt niet zitten, maar haar zien wegkwijnen door het gezelschap wil ik haar ook niet aandoen.

Mango en Blacky gaan naar mijn beste vriendin. Daar blijven ze samen, als het niet goed dan worden ze beide gekoppeld aan een castraat. Voorlopig zijn het echte partners in crime. Pesten hun moeder graag, eten samen, slapen samen en als ze elkaar uit het oog verliezen dan fluiten ze net zolang tot ze elkaar gevonden hebben.

Wat kunnen die kleintjes trouwens een lawaai maken zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 18:32 



 
Profiel   

Het leuke van jonkies vond ik altijd dat je ze hoort lopen, want dan maken ze konstant zo'n lief geluidje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 18:39 



 
Profiel   

Die zachte geluidjes zijn inderdaad schattig. Het lijkt soms alsof ze nieuwe geluidjes ontdekt hebben en dan lopen ze zo een rond terwijl ze dat geluidje produceren. Maar dat fluiten doen ze al hard en liefst 's nachts. Ze staan nog steeds op mijn kamer, omdat ik het te gevaarlijk vind met 2 jonge katten van nu 5 maanden oud en dat rond rennend grut. Onder toezicht mogen de katten er wel bij, maar vooral het poesje zit constant te meppen naar ze en dat met nagels uit. Mickey kijkt er voornamelijk naar, maar dat is ook een bangerik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 18:53 



 
Profiel   

Nee, dat wil je niet hebben zonder toezicht. Ik zou dat meppen ook niet goed vinden. Dat kun je een kat best afleren (zolang er bij blijft... )
Poes hier wil er wel eens naar kijken als ze rennen, maar doet ze niks. Buiten soms een speels sprongetje en dan met een pootje (zonder nagels uit) voor het gaas.
Maar als ik poes wel eens in de ren of het binnenhok zet dan weet ze niet hoe snel ze er uit moet komen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 19:31 



 
Profiel   

Sasha doet het voornamelijk als ze denkt dat ik het niet zie. Ze is helaas nogal hardleers. Als de kleintjes uit de kooi zijn dan snuffelt ze alleen, maar dan mag ze er ook alleen bij als ik ze vast heb. Als ze rondwandelen moet ze de kamer uit. Mickey heeft dan weer meer respect voor cavia's dan voor mij. Die kijkt, snuffelt en geeft ze kopjes als hij kan (dan mogen ze totaal niet bewegen, anders is meneer bang), maar geen haar op zijn lichaam denkt eraan om ze iets aan te doen/mee te spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 19:44 



 
Profiel   

Zo zie je maar wat voor verschillende karakters je kunt hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 19:48 



 
Profiel   

Ja inderdaad en dat voor broer en zus :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 19:50 



 
Profiel   

Hoi allemaal :+:
[ img ]
Ecky groeit als kool! :D

Hoe ist het met jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 19:24 



 
Profiel   

Dat is een mooierd. Leuk dat witte pootje en die streepjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 19:27 



 
Profiel   

Thnx :)

Ben echt fan van haar kleurtje en streepjes :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 19:39 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]


Het kleintje groeit hier ook goed door, scheelt 2 maanden, foto 1 en foto 2


Een vriendin heeft nu 2 baby’s, maar we vinden het toch wel erg lastig te zien wat het geslacht is. Heeft iemand een idee hoe dit beter te zien is. Of gaan we het wel zien als ze nog ietsjes ouder zijn? Ze zijn nu 2 weken oud

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:14 



 
Profiel   

Gewoon nog 2 weken wachten, dan zal het in gedrag en op het oog wel duidelijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 21:37 



 
Profiel   

Hier is Fluffy met balletjes geboren, was van dag 1 duidelijk wat hij was. Bij Mango leek er na een paar dagen een verdikking te komen, maar dat is inmiddels wel weggetrokken. Qua karakter zijn Blacky en Mango aan elkaar gewaad, 2 bijtende knorrepotten. Zo moeder zo dochters, Fluffy is veel gemoedelijker, aanhankelijker en ook de enige waar Mitchy gek op is. Wel lijkt er veel gevochten te worden, vooral 's nachts. Iedere keer een heleboel gerommel, gemopper en gegil in die kooi. Dat gegil gaat echt door merg en been. Mitchy staat vol wondjes, wordt ook erg mager doordat de kleine meisjes haar steeds bij het eten wegjagen. Hierdoor krijgen zij en Fluffy nu een aantal keer verdeeld over de dag (en nacht) aparte voedermomenten, weg van de kooi en de krengetjes. Nooit gedacht dat ik dit nog zou zeggen, maar ik zal blij zijn als de meisjes weg kunnen en de rust wederkeert.

Ze groeien wel heel snel, je ziet ze gewoon groeien.

Kiwi is ook weer terug, hij is nog steeds een lawaaimaker, maar wel veel liever gelukkig. Hij heeft al kennis gemaakt met de kleine Fluffy en dat ging heel goed. Ik zet ze samen los als Mitchy aan het eten is en ze beginnen nu ook te fluiten naar elkaar, heel leuk om te zien. Ik zal straks proberen om een foto van die 2 te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 13:13 



 
Profiel   

Myrth97 als je duidelijke foto's hebt wil ik wel even voor je kijken. Het makkelijkst is als je met zn tweeën bent. Het geslachtsdeel tussen twee vingers iets spreiden en de andere persoon een foto maken. :)

2 weken wachten kan wel tricky zijn hoor. Sommige beertjes zijn groot en bij 3 weken gewoon al geslachtsrijp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 14:42 



 
Profiel   

3 weken is wel erg vroeg, al beginnen ze vaak wel dan al macho-geluidjes te maken. Met 4 a 5 weken kunnen ze idd wel gaan dekken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 15:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 221 van de 385 [ 9616 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224 ... 385  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen