Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 388 van de 502 [ 12540 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Show je aquarium II!

 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Onze nieuwe aanwinsten
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 23:11 



 
Profiel   

Oooh leuk! Krabbetjes!! :D zijn dat die vampier krabben?
Ik heb vandaag een nieuw aquarium besteld, 120cm... Nog even spannend of ik hem wel krijg, want volgensmij klopte de prijs niet :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 23:14 



 
Profiel   

Leuk krabbetjes, let wel op dat er geen gaatje is waar ze doorheen kunnen, want het zijn Houdini's 1e klas.

Mocht er trouwens iemand interesse hebben in een kreeftje, dan is deze af te halen in Eck En Wiel (Gelderland)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 00:03 



 
Profiel   

Oh leuk, nog iemand met krabben! :D Welke zijn dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 00:20 



 

Gave krabbetjes hoor! Volledig water of hebben ze ook een landgedeelte nodig?

Vrijdag komen (als het goed is) mijn Hara jerdoni's binnen :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 10:00 



 
Profiel   

Spruit schreef
Gave krabbetjes hoor! Volledig water of hebben ze ook een landgedeelte nodig?

Vrijdag komen (als het goed is) mijn Hara jerdoni's binnen :+:


Zoetwaterkrabben parathelphusa onder water.
Vampierkrabjes was mijn eerste idee.
Maar die hebben land nodig.
Mijn aquarium man zegt dat deze niet ontsnappen (hij weet dat de bak half open is boven de katten drinken eruit).
We gaan het zien en meemaken voor nu hebben ze de boomstam in het midden toegeëigend en denk ingegraven.
De schol kruipt er gewoon overheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 13:34 



 
Profiel   

Leuk krabbetjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 14:22 



 
Profiel   

Ik vind ze minder leuk ondanks de navraag of ze met alles konden hebben ze net mijn schol doormidden gehakt..
Dat was mijn visje

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 20:19 



 
Profiel   

oeps..Bij wie heb je dat nagevraagd dan?
winkel weet namelijk vaak te weinig.
sommige speciaal zaken hebben wel aardig verstand van alles,maar ik heb ook al gehad dat informatie niet klopte.
ik zoek alles helemaal uit via internet :j


maar alsnog balen. :(:) ga je ze terug brengen?


Laatst bijgewerkt door ellepel op 14-11-19 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 20:32 



 
Profiel   

wend2009 schreef
Ik vind ze minder leuk ondanks de navraag of ze met alles konden hebben ze net mijn schol doormidden gehakt..
Dat was mijn visje


Ah wat ontzettend sneu zeg... Snap dat ze nu niet zo leuk meer zijn. Groot risico dus voor andere vissen :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 20:38 



 
Profiel   

Nouja is een speciaal zaak hij zal ook wel balen.
Hij heeft er bewust 2 appart gehad met 2 vissen om extra te checken dat ze geen vissen pakken en dat ging goed 4 dagen.
Schol is natuurlijk wel een ander soort vis en schijnt in elkaars biotoop te zwemmen.
De corydorassen zijn veel sneller.
Ik wacht even antwoord af.
Voor nu kijk ik vooral niet en ga zo douchen en naar bed.

Als ik internet moet geloven gaat het met vissen wel goed.
In combi met schol is niet echt te vinden en veel Duits.
Op dat punt moet ik echt vertrouwen op die beste man en meestal gaat dat goed.

Ik vind persoonlijk de school en leuker maar ik weet niet 100 % of hij mijn bak leuk vind.
Ergens denk ik dat hij nog fijner zand nodig had.
En nu ben ik verbitterd soort van dus ga nu niks vangen in iedergeval

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:00 



 
Profiel   

nee jammer hoor!
kwam wel nog een filmpje tegen op youtube, en daar werd ook verteld dat ze dus wel de bak uit klimmen.
zou daar dus nog wel even op letten dan.
jammer!
ze zijn inderdaad wel erg leuk om naar te kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 21:42 



 
Profiel   

ellepel schreef
nee jammer hoor!
kwam wel nog een filmpje tegen op youtube, en daar werd ook verteld dat ze dus wel de bak uit klimmen.
zou daar dus nog wel even op letten dan.
jammer!
ze zijn inderdaad wel erg leuk om naar te kijken


Als het goed is leeft deze soort juist alleen in water.
Komen ze eruit hebben ze plezier hiero met de katten.
Ik heb wel volledige glazen rand erin zitten dus hij moet wel in 90 graden 2 keer klimmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 09:22 



 
Profiel   

We hebben een hoekaquarium op het oog van 400 liter. 100 liter meer dan we nu hebben. Alleen zitten er ook nog vissen in waaronder een Pleco van 20 cm. Zelf hebben we dus een borstelneus ancitrus (?) en mijn vraag is of deze samen in één bak kunnen, of wordt dit knokken? De rest van de vissen die erbij zitten zal geen probleem vormen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 15:28 



 

Dat wordt waarschijnlijk niet knokken, maar pleco's kunnen 30 a 40 cm worden en dat is te klein voor een hoekbak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 10:11 



 
Profiel   

Die zitten elkaar niet in de weg, maar houd er inderdaad wel rekening mee dat die beesten absurd groot worden en je ze echt aan niemand kan slijten. :')
Hier zei moeders al dan we dan misschien maar als we eindelijk verhuizen een aquarium voor die van mij moeten bouwen aangezien doodmaken ook wat te ver gaat. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 12:00 



 
Profiel   

Hoihoi,

Onze eigen borstelneus heeft (als enige) helaas de verhuizing niet overleefd. Nu hadden vrienden van ons een lek in hun aquarium dus moesten met spoed een plekje vinden voor hun vissen. Dus nu woont hun algeneter bij ons.

Ik denk dat het een borstelneus dame is, maar klopt dit? Of is het een ander, zo ja wat?

Ze is echt enorm gestresst nog, dus hopen dat ze t red. Is al we een flinkerd, cm of 15? Zit nu bij ons in een 240 liter bak met maanvissen, vijfstreepbarbeeltjes, een siamese algeneter gold en een paar garra flavatra’s. Is er nog een tussen waarmee dat niet zou kunnen matchen/waar we op moeten letten?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 18:39 



 
Profiel   

[ img ]
Zo was het


[ img ]
Nu zo

Inclusief een flinke snoeibeurt
Komen nog 2 kokosnoten in daar wil ik steentjes inleggen zodat dat echt huisjes voor de oranjes worden.
Voor nu zitten ze ergens in die boomstam

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 23:05 



 
Profiel   

renee, lijkt een vrouwtje ancistrus,maar kan een ander soort sijn.
misschien even zoeken via google?
veel hout en verstopplek vinden ze fijn.
en ze leven meest op de bodem dus met andere vissen is dacht ik geen probleem.


wend, heb je die mosballen er helemaal uit gehaald?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 08:43 



 
Profiel   

Een Pleco zou ik niet aan beginnen Christa, zou kijken of je die kan verplaatsen.
Pleco’s kunnen nog groter worden en kunnen voor een flinke rommel in je bak zorgen.

Lijkt me inderdaad een ancistrus ja Renee!

Mooi geworden Wend! Maar de mosballen mis ik inderdaad ook haha

Hier gister een betta opgehaald bij iemand die fout geïnformeerd was door een dierenwinkel.
Arme vis mist een paar happen uit de vinnen door een botia die bij diegene zat.
Ik had nog een garnalenbakje staan, daar kan hij in opknappen. Mochten er garnaaltjes gaan missen, dan is het jammer maar helaas. Die kweken wel door haha.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:39 



 
Profiel   

jolmer20 schreef
Een Pleco zou ik niet aan beginnen Christa, zou kijken of je die kan verplaatsen.
Pleco’s kunnen nog groter worden en kunnen voor een flinke rommel in je bak zorgen.



Daar zeg je ook nog wat inderdaad. Het zelf beslissen hoe je bak er uit ziet kan je wel vergeten met een pleco. Hier is de boel precies zoals mevrouw/meneer het wil, want de hele handel wordt elke dag vakkundig omgeploegd. De enige planten die dat hier overleven zijn de vallisneria, de javavaren, en de anubias, en die laatste twee ook alleen als ik ze regelmatig onder het zand vandaag vis... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 15:05 



 
Profiel   

ellepel schreef
renee, lijkt een vrouwtje ancistrus,maar kan een ander soort sijn.
misschien even zoeken via google?
veel hout en verstopplek vinden ze fijn.
en ze leven meest op de bodem dus met andere vissen is dacht ik geen probleem.


wend, heb je die mosballen er helemaal uit gehaald?


De mosballen zitten op de boom.
Vind ze nuttig maar niet zo heel mooi vond dit een mooie oplossing licht schaduw en waterstroom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 17:25 



 
Profiel   

De grotere bak is helaas niet door gegaan ( de Pleco dus ook niet). Ik wist de maten maar toch....toen ik hem zag vond ik hem wel enorm. En ik vind onze oude bak wat betreft meubelstuk erg mooi en wil hierop niet achteruit gaan. Waar ik ben wezen kijken, deze was qua afwerking toch echt een stuk minder. Maar we hebben geen haast. de huidige bak doet het prima, ik zou alleen meer ruimte willen voor de maanvissen. we zoeken rustig verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 20:40 



 
Profiel   

ChristaMoor schreef
De grotere bak is helaas niet door gegaan ( de Pleco dus ook niet). Ik wist de maten maar toch....toen ik hem zag vond ik hem wel enorm. En ik vind onze oude bak wat betreft meubelstuk erg mooi en wil hierop niet achteruit gaan. Waar ik ben wezen kijken, deze was qua afwerking toch echt een stuk minder. Maar we hebben geen haast. de huidige bak doet het prima, ik zou alleen meer ruimte willen voor de maanvissen. we zoeken rustig verder.


Vind ik ook je moet er op voorruit gaan.

[ img ]
Inclusief kokosnoten en de mist is op getrokken

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 21:00 



 
Profiel   

Hele mooie bak!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 21:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 388 van de 502 [ 12540 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen