Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke grasbrok

 
Profiel   

Ik heb twee senioren staan, een fries van 21 en een ijslander van 22. Beide krijgen, naast onbeperkt arm hooi, geweekte bietenpulp/seniores priores (1 voerschep droog voor de 2) gemengd met luzerne, seniorenvoer van Hartog en een handje pavo 18+ muesli. Nu wilde ik eigenlijk in de wintermaanden er nog grasbrok bij laten weken. Welke is het meest geschikt?

Ze krijgen dit verdeeld over 2 porties per dag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 17:07 



 
Profiel   

Ik haal mijn grasbrok en luzernebrok bij de plaatselijke grasdrogerij. Direct bij de bron, lekker goedkoop en ziet er goed uit!
6 euro voor grote zak, ruim 20 kilo.

Wellicht kun je kijken of er bij jou ook zoiets is in de buurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 17:37 



 
Profiel   

Grasbrok van de Marstall, top spul!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 19:06 



 
Profiel   

Hartog is vlak bij mij, ik zal eens kijken of ze nog particulier verkopen. Dat scheelde altijd wel :-)
Ik zie dat hun grasbrok een redelijk hoog eiwit gehalte heeft, namelijk 16.6% lijkt mij ook prima voor de verminderde spiertjes

@ MenteamJoey, waarom ben je zo tevreden over Marstall?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:00 



 
Profiel   

Wiesencobs van Marstall. Wordt hier het beste gegeten. Agrobs gaat ook nog wel, maar de goedkopere merken eten ze hier slecht of zelfs niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:25 



 
Profiel   

Hier wordt Marstall ook het beste gegeten, zelfs met medicatie erdoorheen.. Wij voeren dit smorgens en savonds en ze hebben het altijd graag, terwijl ze niet altijd de makkelijkste zijn.. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 13:48 



 
Profiel   

Ik geef de Heucobs van Lexa, mijn pony van 33 eet het graag. Voornaamste reden van voeren is het gemak omdat ik het zelf verkoop :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 13:57 



 
Profiel   

Hier hele goede ervaring met Hartog. Ik heb verschillende merken geprobeerd en van de meeste kreeg mijn merrie heftige diarree maar met Hartog grasbrok is haar ontlasting enorm verbeterd

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 21:55 



 
Profiel   

Hier ook Hartog. De enige die goed wordt gegeten. De wiesencobs worden maar matig gegeten en ik heb verschillend merken geprobeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 18:26 



 

Ik voer Agrobs fetura maar die is wel duurder dan de andere opties die hier worden genoemd. Mijn pony eet het met smaak op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 18:38 



 
Profiel   

Inmiddels een zak Hartog grasbrok gehaald en ze vinden het prima. Ik moet wel zeggen dat ik niet zulke kieskeurige eters heb.... nu rustig aan de hoeveelheid wat opbouwen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 16:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen