Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 36 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 130  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

 
Profiel   

Er zit een ideale stal in de buurt maar daar kan je niet terecht voor enkel winterpension helaas. Waar ik nu sta is gewoon de buitenbak voor verbetering vatbaar (maar nog steeds prima bruikbaar) en binnen de doe het zelf echt een fijne plek.

Op zich valt het mee hoor. Dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag zijn de "werkdagen" van de paarden. De rest is vooral uitmesten, voeren en voer klaarleggen. En binnen/buiten zetten eventueel. 's Ochtends wordt er gevoerd en als ik het op tijd vraag zetten ze ze ook binnen als het past.

De meeste tijd gaat naar reistijd. Vanaf huis is het 20 minuutjes en vanaf werk 40 min tot een uur.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 16:10 



 
Profiel   

Tijd en geld zijn 2 dingen die je niet ruim tot je beschikking hebt als je paarden (in eigen beheer) hebt ja :+
Ik wilde afgelopen week eens uitrekenen hoeveel de stalling alleen al mij de afgelopen jaren gekost heeft, maar ben maar snel gestopt :') het is echt een best vermogen.
Nu heb ik sinds mijn 18e die kosten en weet ik eigenlijk niet beter, dat scheelt _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 17:34 



 
Profiel   

Ik tel dat idd bewust nooit na :o Zelf het verschil 1 paard of de 2 paarden en 2 mini's die ik nu heb... Nee, laat maar zitten :')
Aan de andere kant, mijn partner is veel weg voor werk. Ik zou niet weten wat doen met mijn tijd en geld als ik de paarden niet had.

Alles opsparen? Alle dagen thuis zitten na de werkuren? Regelmatig gaan shoppen, uit eten, drankje doen? Duurdere auto? Meer luxe leven? Kan best. Maar ik betwijfel of ik er even gelukkig van zou worden.
Alleszins wel dikker. Ik loop een hoop metertjes rond en al dat gesjouw, daar kan geen sportschool tegenop :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 19:18 



 
Profiel   

Hier had ik toch wel meer kunnen sparen voor een eigen huisje, nu heb ik daar de hoop op opgegeven. Mijn vader staat niet achter mijn paardje en zei ooit eens "Je hebt uw toekomst verspeeld door uw pony te kopen". Pijnlijk maar soms wel een kern van waarheid. Een maand als deze als de tandarts moet komen, hij hoefschoenen nodig heeft en zen supplementjes moet krijgen dan vloek ik toch even. Voor de rest ben ik nog altijd blij met mijn beslissing, het heeft mij alsins geleerd om goed met geld om te gaan. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 19:37 



 
Profiel   

Ik had aardig wat gespaard tegen begin 2011 ondanks een flinke hoop tegenslagen op familiaal en relationeel vlak. Werkte toen FT in openbare sector. En toch kon ik met mijn loon toen geen lening krijgen, omdat ik te weinig verdiende om iets te kunnen missen. De banken gingen uit van 1/3 van je loon toen voor hypotheek. Dat mijn huur zowat 2/3 was van mijn loon, dat telde niet mee.

Dus heb ik er toen maar een stuk weiland van gekocht. Beste investering ooit :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:52 



 
Profiel   

Ja die kosten herken ik wel erg goed hoor. Ik werk 4 dagen en moet echt vaak uitkijken met wat ik koop enz door de vaste lasten aan het stukje wat ik huur met daarnaast het voer en onderhoud. Heb er nu 4 staan, kan ze voor geen goud missen maar valt er iets weg dan komt er geen een voor terug. Klinkt echt heel rot maar t kost te veel geld en tijd. Gewoon ooit terug naar 1 en op een pension hier in de buurt zou een verademing zijn ipv 4 x per dag heen en weer....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 11:43 



 
Profiel   

4 x per dag heen en weer? heb je daar geen optie om het gemakkelijker te maken?

Ik heb de mijne bv gewoon op onbeperkt hooi. Ik vul voor de trekpaarden voor ruim 2 dagen, de pre heeft telkens een hele baal waar ze ong 1.5 dag mee doet.
24/7 buiten, zo hoef ik maar 1 keer per dag te gaan en zit ik ook niet vast aan een bepaald uur.
Doel is om bakken te krijgen waar ik voor 4-5 dagen kan in vullen, zodat ik op zondag kan vullen voor de werkweek ver.

Zelfs als ze snachts op stal staan kan je op deze manier 2 beurten skippen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 11:47 



 
Profiel   

Dat gevoel ken ik ook wel. Ik heb mijn ponys als kind gekregen/gekocht en mijn motto is dat ze zolang ik voor ze kan zorgen bij mij dood gaan. De ouste heb ik sinds mijn 10e, dus ze horen echt bij mijn leven. Ik rijd niet meer en woon inmiddels op een half uur rijden van ze vandaan dus het is soms wel een gedoe met heen en weer rijden en nu ze ouder worden nemen de kosten ook toe.

Dus ik heb besloten dat ik alleen nog een nieuw paard erbij wil als ik ooit de ruimte heb om ze aan huis te houden. Dan is het veel makkelijker te combineren allemaal.

Ik ga ook 1x daags en indien nood kan mijn pa er nog heen. 3 hooinetten en waterbakken en als alles vol zit hoef ik dat maar een keer per dag te vullen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 11:51 



 
Profiel   

Duhelo, ik heb er 4 waarvan 1 hengst en 1 ex dekhengst, de oude ruin en shet staan samen maar de andere 2 kunnen niet samen of naast elkaar. Ik heb helaas maar 1 paddock. Dus nu ze niet op de wei kunnen, moet ik wisselen. Ik heb geluk dat ik ze op mijn werk heb staan. (Wie heeft zon kantoorbaantje haha) maar dan alsnog in mijn vrije dagen moet ik heen en weer. Ik kom nu net weer binnen van de paarden en ben dus alleen vandaag al 3 x geweest. Ze staan in de nacht op stal. Ik voer smorgens om 7 uur voor ik begin. Dan gaan rond half tien nu de eerste naar buiten. Net weer hooi gevoerd en gewisseld met de tweede ronde. Dus over een paar uur weer wissel, na werk mesten en voeren. Ik kan er helaas ook geen paddock bij creeren. Dan worden de stukjes te klein. Mijn paddock is nu iets van 25 x 10 meter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 12:17 



 
Profiel   

We zijn ook eigenlijk gek he, al die tijd, al dat gesjouw met voer en mest, al dat geld wat je erheen brengt :+

En dan vaak nog amper tijd hebben te rijden. Soms denk ik serieus, dit slaat echt nergens op. Ik durf ook echt niet te berekenen hoeveel het kost per jaar aan tijd en geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 12:36 



 
Profiel   

Compleet gestoord zijn we ja 8)7 :)) !
Als je het mijn collega's vraagt ook _O-
Die hadden het gister over op vakantie gaan, zag hier net ook een vakantie topic.
Nou daar doe ik niet aan, mijn vakantie staat in de wei :+ Ze waren stomverbaasd.
Vervolgens ging het over dat mannen vaak jaloers zijn richting de hoeveelheid aandacht die uitgaat naar het paard, ook iets wat hier al voorbij is gekomen. Konden zij zich niet in vinden. Behalve als het paard voor zou gaan en je er iedere dag bent :') ...... I rest my case :') :') :')

Hier weer begonnen met bijvoeren van mijn oudje afgelopen week.
Die krijgt in de late herfst en winter diarree en gaat proppen maken waardoor ze gewicht verliest.
Rest van de seizoenen heeft ze daar geen last van en het gebit is nog erg goed dus dat blijf ik bijzonder vinden :? , maargoed zij kreeg seniores priores bijgevoerd afgelopen jaren daarom.
Wilde eens gewoon biet proberen dus een zak besteld, maar mevrouw blieft het niet. Alleen als ik er appelstroop of appelmoes doorheen gooi. -O- En dat voor een Haflinger. Toch maar weer terug op SP dus als de zak leeg is.


Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 18-11-19 14:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 14:01 



 
Profiel   

Ik opende dat vakantie topic ook eens met grote ogen. 7 jaar geleden hier dat ik er eens tussenuit ben geweest. Geld en moeilijk opvang te vinden voor de dieren is hier toch een serieus beperkende factor daarin. Al snak ik er wel eens naar, al is het maar een weekendje in een andere omgeving te zitten.

Ik voel mij nu het eigen beheer wegvalt ook niet persee energieker, ik ben nog wat zoekende naar mijn routine. Verklaar mij gek, maar ik denk eraan om een bijbaantje te nemen op zaterdag voor de tijd dat de pony in pension staat, dat is een 4-tal maanden. Maar ik zit er wat mee in de knoop met mijzelf, ik wil ook niet over mijne eigen grenzen gaan, ik ben toch wel altijd moe. Maar een extra centje zou ik wel appreciëren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 14:07 



 
Profiel   

Ja echt hè! Ik verbaasde me ook, maar ik las vooral veel verhalen van 2 verdieners, dan zit je natuurlijk al ruimer qua financiën. En als je je paard simpel op pension hebt staan (en verder geen dieren hebt) is opvang of toezicht ook niet zo lastig te regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 14:11 



 
Profiel   

wij zijn 9 jaar geleden eens een midweek naar rome geweest, en 4 jaar geleden een weekje naar het zuiden van frankrijk. sindsdien lukt het financieel niet meer. (ok, het zou wel lukken, maar ik weiger om 1500 euro te spenderen voor 1 weekje "plezier")
Voorheen stond ik met stalgenoten, was een weekje weg ook zeker geen probleem, nu in eigen beheer wordt dit wel al wat moeilijker vrees ik. Maar ik heb wel een aantal kennissen die tegen een vergoeding het wel zouden kunnen doen, dus in de zomerperiode als er enkel moet hooi aangevuld worden is dat wel haalbaar. In de winter niet omdat ze dan speciale voeders die geweekt moeten worden bijkrijgen en dat durf ik niet zo goed aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 14:45 



 
Profiel   

BarbaLala schreef
Compleet gestoord zijn we ja 8)7 :)) !
Als je het mijn collega's vraagt ook _O-
Die hadden het gister over op vakantie gaan, zag hier net ook een vakantie topic.
Nou daar doe ik niet aan, mijn vakantie staat in de wei :+ Ze waren stomverbaasd.
Vervolgens ging het over dat mannen vaak jaloers zijn richting de hoeveelheid aandacht die uitgaat naar het paard, ook iets wat hier al voorbij is gekomen. Konden zij zich niet in vinden. Behalve als het paard voor zou gaan en je er iedere dag bent :') ...... I rest my case :') :') :')

Hier weer begonnen met bijvoeren van mijn oudje afgelopen week.
Die krijgt in de late herfst en winter diarree en gaat proppen maken waardoor ze gewicht verliest.
Rest van de seizoenen heeft ze daar geen last van en het gebit is nog erg goed dus dat blijf ik bijzonder vinden :? , maargoed zij kreeg seniores priores bijgevoerd afgelopen jaren daarom.
Wilde eens gewoon biet proberen dus een zak besteld, maar mevrouw blieft het niet. Alleen als ik er appelstroop of appelmoes doorheen gooi. -O- En dat voor een Haflinger. Toch maar weer terug op SP dus als de zak leeg is.


Een van ons heeft ook diarree en het enige wat echt helpt is droog hooi voeren en kuil etc absoluut niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 14:59 



 
Profiel   

Paardjes zou inderdaad nog lukken, maar ook nog twee honden hier, en niet de simpelste. En als je voor allemaal écht pension moet gaan regelen, dan zit je al bijna aan evengeld als je eigen vakantie.

Het idee zit nog steeds in mijn hoofd om een week naar Slovenië te gaan met 1 hond mee, maar dat budget gaat nu naar het paddockje. Zucht. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 15:07 



 
Profiel   

denice schreef
Een van ons heeft ook diarree en het enige wat echt helpt is droog hooi voeren en kuil etc absoluut niet...

Thanks, maar aan het ruwvoer ligt het niet en dan zou het ook in de andere seizoenen moeten spelen lijkt me :)

Hier ook honden, 3. En dan ook nog eens 3 herplaatsers, die ieniemienie zijn én waarvan 1 senior dus die wil ik sowieso al niet in pension hebben :n Oppas aan huis zie ik ook niet zitten, is al eens misgegaan.
Eerder organiseerde ik groepsvakanties voor meiden met paarden en honden; dan gingen we met een bups in een groeps-accommodatie, maar aangezien die van mij met pensioen zijn zie ik daar geen meerwaarde meer van in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 16:27 



 

Je bent van harte welkom in ons chalet als je er eens wat dagen uit wil Sophie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 17:00 



 
Profiel   

Ik ga altijd wel op vakantie, paarden op eigen, afbetaald land is ‘s zomers heel goedkoop. Als er iemand bij mij in pension staat past zij op of ik regel een meisje uit de buurt.
Ook kan ik/kunnen we in het buitenland bij familie terecht en speur ik naar goedkope tickets en doe daar aan selfcatering :D
Ik ben alleenstaande moeder en werk 24u p week in de apotheek.
Valt niet in deze situatie met twee dure hobby’s, paarden en vakantie :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 18:25 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Je bent van harte welkom in ons chalet als je er eens wat dagen uit wil!


Dat is super lief aangeboden en ga ik onthouden! :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 18:27 



 
Profiel   

Momenteel kan ik niet rijden wegens rugklachten en dus eigenlijk ook niet tillen. Dat is best lastig.... Ik ga vaak 1, soms 2 x per dag. Gezien ik een zoontje heb, die naar school moet, me werk en twee honden heb ik wisselen de tijden dat ik bij de paarden ben nogal. Als ik er zondagochtend ben, moet ik savond nog even langs omdat ik maandags pas uit me werk langs kan gaan. Gelukkig kan ik wel aardig schuiven qua tijden. Helaas kan ik niet geheel onbeperkt voeren, omdat ze het leuk vinden hooi uit de slowfeeder te trekken en onder te plassen. De viezerikken...

Dat vakantie topic heb ik ook kwijlend bekeken en dacht Hoe dan? Sowieso met een schoolgaand kind geen optie. Hier gaan we 2a 3x per jaar een weekend weg vrijdag t/m maandag met de honden en een weekje buitenland met vliegtuig. Dit jaar helaas geen vliegvakantie ivm met nieuwe hond, die nogal verlatingsangst heeft en het tijdens etenstijd de nodige gebruiksaanwijzingen nodig heeft. Daar baal ik al van. Langer dan een week doen we nooit ivm met de paarden. Op pension was dit toch wel stukken makkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 22:42 



 
Profiel   

Ik ga wel gewoon op vakantie. Heb een oppas die aan huis komt hiervoor. Mijn vakantie is ook vakantie voor de paarden dus enige wat hij moet doen is voeren indien nodig, water aanvullen en algemene controle. Ja, dit kost me aardig wat maar daar hou ik rekening mee.

Wij gaan als het kan toch wel 2-3 weken weg maar dat is nog niet zo vaak gebeurd (ook omdat ik van 2012-2014 opnieuw was gaan studeren en konden niet altijd samen vakantie nemen).
Tot nu toe was dat telkens naar Frankrijk met de auto, een keertje zomers Lapland, ben hem in 2014 eens gaan opzoeken op zijn werk in Kroatië voor 2 weken en verder vooral citytrips. Voor een citytrip op pension pakt stalbaas het voeren over, ik doe dan een keer hun paarden als zij eens op vakantie gaan.
Voor langere periode zou ik gewoon volpension betalen of toch een extra. Of stalgenootje vragen.

Vriend en ik hebben niet zoveel tijd samen door zijn werk dus vakantie is voor ons echt wel iets belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 07:51 



 
Profiel   

Ja juist met paarden in eigen beheer is het fijn om even de handen vrij te hebben tijdens je vakantie. Als dat lukt tenminste.
Ik heb afgelopen zomer 4 weken op een huis/dieren gepast in een andere provincie, de rijpony was mee(!)
Ik ben weer gevraagd door hun buren, pony(‘s) gaat ook weer mee! (en nu wat korter)
Dat is ook een manier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 08:07 



 
Profiel   

Als het kan laat ik mijn bende van 4 liefst bij elkaar. Het is niet overal aangepast op een pletwals en/of 2 ukkies die overal onderdoor proberen te muizen.
Heb op zich ruim genoeg weiland hiervoor ook, dus om ze dan nog te gaan verplaatsen naar een extra locatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 08:21 



 

Hallo allemaal!
Ik meld me ook maar eens. Ik heb jaren ponys verzorgd bij mensen die hun paardjes in eigen beheer hadden. Ik heb dus wel een beetje een idee, maar nu het zo ver is dat ik zelf een weitje ga huren is het toch allemaal wel heeel anders :D.
Ik ga per januari een stukje land huren van ongeveer 3000m2. Het stuk heeft een schuilstal met aansluitend een paddock en twee stukken grasland die je apart van elkaar af kan sluiten. Hier komt mijn eigen hengstje van twee en half op en er komt nog iemand bij die een plekje zoekt voor haar jonge ruintje. Eventueel komt er nog een pony bij, maar eerst maar eens kijken hoe het met twee bevalt..
Er zit een schuilstal bij, water, stroom en licht. Ook is het bij mensen aan huis, dus 24/7 toezicht, wat me toch wel heel veel rust geeft.
Ondertussen ben ik bezig met me verdiepen in stroomapparaten en schrikdraden etc. Ik ben van plan 2 lagen cord te nemen. Er staat al een omheining van schapengaas, maar ik wil er stroom voorlangs.
Wat hebben jullie als omheining?
Ook is mijn zoektocht naar onverpakte baaltjes hooi begonnen. Ik kan alleen kleine baaltjes opslaan.
Hoeveel kilo hooi eten jullie paarden per dag?
Dus.. ik zal meelezen..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 08:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 36 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 130  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen