Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kapper voor dames duurder dan voor heren

 
Profiel   

Bij het programma Kassa was net een onderwerp over dat een kapsalon bezoek voor een dame vaak duurder is dan voor mannen, als het om knippen gaat. Nu heb ik wat op internet gekeken en in deze buurt komt het inderdaad veel voor.

Wat vinden jullie er van?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 20:42 



 

Bij vrouwen ben je vaak langer bezig dus snap het wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 20:45 



 
Profiel   

is dat zo? met puntjes betaal je net zoveel als bij kort en pittig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 20:47 



 
Profiel   

Als ik kijk met wat voor kapsels mannen tegenwoordig lopen denk ik dat het net zo veel werk is als een gemiddelde knipbeurt voor een vrouw.

Ik vindt de kapper trouwens niet heel duur meestal. Er is zoveel keus en je kunt zelf bepalen hoe gek je doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 20:50 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Bij vrouwen ben je vaak langer bezig dus snap het wel :)


Nja bij mij puur de puntjes eraf is makkelijker dan bij m’n man het model er weer inkrijgen (knippen, uitdunnen en tondeuse) Dus kan beide even ingewikkeld zijn natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 20:52 



 
Profiel   

Ging het niet over vrouwen met kort haar die meer betalen voor de kapper dan mannen met kort haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 20:53 



 
Profiel   

https://www.hln.be/geld/consument/-vrou ... ~a428ac3e/

Voor mij mag het ook veranderen.
Ik betaal 60 euries voor wassen, paar cm knippen en drogen.
Een man betaalt voor hetzelfde 28 euries :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 20:54 



 
Profiel   

nou, andersom bestaat ook. Bij mij is het 5 minuten met de tondeuse op standje 3 maar mag wel het volle pond afrekenen. Als je dat gaat vergelijken met de tijd die dames gemiddeld in de stoel zitten, ben ik veel te veel kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 20:54 



 
Profiel   

Zertab schreef
Ging het niet over vrouwen met kort haar die meer betalen voor de kapper dan mannen met kort haar?



Ja klopt, vergeten er bij te zetten, maar ja puntjes knippen bij lang haar lijkt me niet veel meer werk dan een korte coupe bij werken

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 20:55 



 
Profiel   

Prijs per uur is logischer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 21:02 



 
Profiel   

Ik wil alleen punten geknipt hebben maar betaal daar veel meer voor dan een man voor een compleet nieuwe coupe zou betalen.
Laat het dan ook mooi door mijn moeder doen die een korte opleiding heeft gedaan. Zou wel gek zijn 20 euro te betalen voor nog geen 5 minuten werk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 21:03 



 
Profiel   

Zelf totaal een leek maar mijn kapster zei dat mannen goed knippen technisch heel anders is.

Ik heb zelf erg lang haar maar zit echt niet langer bij dezelfde kapper als mijn man. Maar betaal veel meer. Want toeslag voor lang haar. Maar goed, ik ga 2x per jaar. Hij elke 6 weken

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 21:08 



 
Profiel   

frankiej schreef
nou, andersom bestaat ook. Bij mij is het 5 minuten met de tondeuse op standje 3 maar mag wel het volle pond afrekenen. Als je dat gaat vergelijken met de tijd die dames gemiddeld in de stoel zitten, ben ik veel te veel kwijt.


Kun je beter goede een tondeuse aanschaffen en zelf scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 21:27 



 
Profiel   

Daarom gaan we hier ook niet naar de kapper. Ik knip mijn eigen haar, mijn moeders haar en mijn dochters haar. Soms laat ik mijn moeder even bij mij de puntjes doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 21:32 



 
Profiel   

Toen ik kort haar had waren ze zeker 3 kwartier aan het knippen, nu heb ik lang haar en laatst wilde ik een stuk van de onderrand af.
Met 5 minuten stond ik weer buiten en ik moest precies hetzelfde afrekenen. Kort haar goed knippen is meestal meer werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 22:09 



 
Profiel   

Bij onze kapper is knippen één prijs, man, vrouw, kort haar, lang haar. Zelf voor onze peuter moeten we 21 euro betalen... die mag dus niet meer iedere keer mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 22:46 



 
Profiel   

Ik knip mijn man en kinderen zelf.
Vandaag naar de kapper geweest en dat was 30 euro voor een kapsel wat me veel te truttig is omdat mevrouw het een raar idee vond dat het asymmetrisch moest zijn...

Nu is het maar haar en groeit het wel weer aan, ik was het beu en wilde het niet nog korter...

Volgende keer weer naar mijn oude kapper 30 minuten verderop :+
Die vraagt iets minder voor heren maar rekent voor speciale modellen bij dames niet ineens extra ofzo ( die van vanmiddag dus wel :()

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 22:54 



 
Profiel   

Ik heb meestal medelijden met de kapper. Ik heb zoveel haar. Nieuwe moddeletje knippen zijn ze zo een dik uur mee bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 23:06 



 
Profiel   

Ik zie het probleem niet, de mensen die hier bezwaar tegen hebben gaan toch niet/zeer weinig naar de kapper en hebben er dus niets mee te maken.

De mensen die gewoon naar de kapper gaan maken er geen probleem van gok ik zo...

Ik was onlangs voor een nieuw kapsel inclusief kleuren/blonderen/kleurspoeling op de blondering en het netjes maken van het haar 82 euro kwijt voor ruim 2,5 uur werk... Vond ik niet heel extravagant, ik had op een hoger bedrag gerekend.
Normaal gesproken reken ik rond de 20 euro af voor iets minder dan een half uur... Staat wel netjes in verhouding als je het mij vraagt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 23:19 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Ik zie het probleem niet, de mensen die hier bezwaar tegen hebben gaan toch niet/zeer weinig naar de kapper en hebben er dus niets mee te maken.

De mensen die gewoon naar de kapper gaan maken er geen probleem van gok ik zo...

Ik was onlangs voor een nieuw kapsel inclusief kleuren/blonderen/kleurspoeling op de blondering en het netjes maken van het haar 82 euro kwijt voor ruim 2,5 uur werk... Vond ik niet heel extravagant, ik had op een hoger bedrag gerekend.
Normaal gesproken reken ik rond de 20 euro af voor iets minder dan een half uur... Staat wel netjes in verhouding als je het mij vraagt...

Ik zou het op zich wel fijn vinden als ik gewoon naar een kapper kon gaan voor snel en recht bij punten, heb snel dode punten. Nu stel ik het toch erg lang uit omdat ik er het geld niet voor heb en mijn moeder zie ik niet vaak en wil ik dat ook niet elke keer vragen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 23:31 



 
Profiel   

Azmay, probeer een kappersopleiding... Kost ook weinig.

En dan bedoel ik je daar laten knippen. Hebben de meeste opleidingen vaste avonden voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 23:48 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
https://www.hln.be/geld/consument/-vrou ... ~a428ac3e/

Voor mij mag het ook veranderen.
Ik betaal 60 euries voor wassen, paar cm knippen en drogen.
Een man betaalt voor hetzelfde 28 euries :

60,00 euro? dan zou ik snel een andere kapper zoeken. Ik betaal 16,00 voor knippen en fohnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 23:53 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
https://www.hln.be/geld/consument/-vrou ... ~a428ac3e/

Voor mij mag het ook veranderen.
Ik betaal 60 euries voor wassen, paar cm knippen en drogen.
Een man betaalt voor hetzelfde 28 euries :


60 euro? :wow: Ik betaal de helft voor hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 23:55 



 
Profiel   

Er was laatst eens een Vlaams programma (of krant, weet niet meer juist waar) die dat ook eens onder de loep nam en kapperszaken opbelden met de vraag waarom vrouwen standaard meer moesten betalen. Het meest creatieve antwoord vond ik toch: "omdat vrouwen graag babbelen dus ze moeten extra betalen omdat het voor hun ook een sociaal gebeuren is" :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 00:10 



 
Profiel   

Ik ging er eigenlijk altijd van uit dat het voor vrouwen duurder zou zijn dan voor mannen. Vraag me niet waarom, maar ik vind het ook niet problematisch.

Ik heb trouwens lang haar en voor puntjes knippen in lagen betaal ik bij mijn kapper ook niet meer dan 25 euro.
Al ga ik niet meer en doe het tegenwoordig zelf (alleen geen lagen meer)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 00:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen