Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Kamer project

 
Profiel   

Omdat het me leuk lijkt om dit project vast te leggen, bij deze een topic. ;D

Ik heb eindelijk een vaste kamer kunnen vinden. Ik woonde al in dit huis doormiddel van onderhuur, maar omdat er een huisgenoot weggaat kan ik die kamer overnemen! Ik had mezelf beloofd dat, als ik eindelijk een vast stekje had, ik het eindelijk mooi mocht maken. <3 Nu is het dus zo ver en kan ik eindelijk al mijn ideeën die ik door de jaren heen heb verzameld toepassen. :)


Het is een kamer van -+17m2 met enorm grote ramen en een schouw.
Ik wou altijd al enorm graag een gele muur en heb dus even wat plaatjes gemaakt van het idee van de kamer. :)
Het zal er niet precies zo uit gaan zien, maar het geeft een idee van de materialen, kleur en sfeer.

Plattegrond:

[ img ]

Stijl:
[ img ]


Ik ben echt een volledige NOOB wat betreft verbouwen en klussen. Dit is dan ook een projectje waarbij alles absoluut niet perfect gaat lopen. Daarnaast heb ik een studentenbudget dus daar moet ik ook rekening mee houden.

Maar goed, een aantal stills van een filmpje van de kamer voor het verven. Op een aantal wanden zit lichtblauw, op een aantal een taupe kleur.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]




De kleuren zijn geworden: India (geel) en Jeans (blauw)

[ img ]


Verf gemengd en gehaald, en we zijn begonnen met de gele muur!


[ img ]

Schrok me rot met het aanbrengen omdat het zo ongelijkmatig leek, maar de geel is toch mooi opgedroogd met 1 laag!

[ img ]

Vervolgens de eerste blauwe muur!

[ img ]

Huisgenoot vond het leuk om wat te tekenen. Nou ik balen als een stekker, want je raadt het al :=
[ img ]

Je ziet het er dwars doorheen. :Y)
[ img ]

Dit is de eerste laag blauwe verf en ik schrok me rot, hij pakt blijkbaar niet zo lekker in 1x. Dus hier zal ik nog een aantal keer overheen om te zien of het dan beter wordt. :) De kleur is ook nog niet zoals het kaartje. Ik hoop dat het dat nog wel wordt want het is me nu te blauw. :=

Ik heb met zin het bovenste deel van de schouw afgeplakt, deze wil ik graag wit verven omdat ik het zo'n mooi detail vind.


[ img ]

Inmiddels wel helemaal verliefd op de gele muur met de laatste middag zon die naar binnen schijnt. <3


[ img ]

Nou, dit was het resultaat na het eerste klusdagje. Er moet nog wel behoorlijk wat gebeuren. En dat zal ik in dit topic bijhouden. Ook de inrichting wil ik graag laten zien. Dus ik hoop met een aantal weken een mooi eindresultaat te hebben. <3

Wat nog gedaan moet worden:
- 2e laag geel
- 2e en 3e laag blauw
- Andere muur blauw verven (3 lagen?)
- Andere 2 muren witten. (De muren bij de ramen)
- Plinten witten
- Schouw witten
- Inbouwkasten witten
- Wasbak kast witten
- Nieuwe tegels in de wasbak kast
- Nieuw zeil in de wasbak kast
- Uitschieters bijwerken
- Binnenkant open kast witten (? Weet ik nog niet, donkere binnenkant vind ik ook best mooi)
- Spullen verhuizen/inrichten
- Marmeren schouw insmeren zodat hij wat mooier wordt.

Dat is het zo ongeveer. Meevolgen lijkt me leuk en het zal ook zeker voorkomen dat ik om tips vraag.

:wave:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 18:53 



 
Profiel   

Zal ik gelijk maar beginnen met de volgende update. :)

Vandaag begonnen met de 2e laag van de blauw muur, hopend dat dat zou helpen. :=
Hier heb ik alleen links van de pijp gedaan. Dat beloofde in ieder geval wat goeds!


[ img ]

Hele muur links:

[ img ]

Schouw:

[ img ]

En als ik dan terugkeek naar de links muur zag ik toch weer dat het niet helemaal opdroogt zoals ik wil. {:)-:(

[ img ]


Ondertussen wel weer even verliefd zijn op de gele muur, na de 2e laag:

[ img ]

Rechterkant van de schouw, gelukkig zijn de tekeningen zo goed als weg na de 2e laag.

[ img ]


Nu laat ik blauw weer even drogen en kijk ik morgen of er nog een 3e laag nodig is.


De kast waar de wasbak in zit is van binnen een bruine kleur. Dat vind ik toch niet zo fris. Dus deze heeft de eerste laag wit gehad.

[ img ]


[ img ]

Ook wil ik de tegeltjes vervangen met wat mooiere. := Deze zijn een beetje geel uitgeslagen. Ook zit er los zeil in als ondergrond. Deze is inmiddels echter behoorlijk goor, dus ik ga nieuwe uitzoeken, snijden zodat het er in past en vastlijmen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 19:11 



 
Profiel   

Heb je de muren wel schoongemaakt met iets van St Marc voordat je bent begonnen met verven? Wat voor verf gebruik je?

Mijn ervaring is overigens dat, ook al staat er op de verpakking dat het na 1x dekkend is, je beter zeker twee lagen kan doen. Dan komt de kleur beter over. Zou daarom toch overwegen geel nog een laagje te geven.

Zit er een tegeloutlet bij jullie in de buurt? Ook sommige bouwmarkten hebben wel een kortingshoek. Je hebt niet veel tegeltjes nodig zo te zien dus wellicht even kijken of daar nog een doosje staat met korting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 11:19 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Wat ik begrijp heb je nu twee kamers? Of stap je over op deze?
Mooie kleuren, op foto komt het wat vlekkerig over of is de muur zelf ook niet helemaal egaal?
Leuk te volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 11:29 



 
Profiel   

Thats_Me schreef
Heb je de muren wel schoongemaakt met iets van St Marc voordat je bent begonnen met verven? Wat voor verf gebruik je?

Mijn ervaring is overigens dat, ook al staat er op de verpakking dat het na 1x dekkend is, je beter zeker twee lagen kan doen. Dan komt de kleur beter over. Zou daarom toch overwegen geel nog een laagje te geven.

Zit er een tegeloutlet bij jullie in de buurt? Ook sommige bouwmarkten hebben wel een kortingshoek. Je hebt niet veel tegeltjes nodig zo te zien dus wellicht even kijken of daar nog een doosje staat met korting.


De muren zijn inderdaad eerst schoongemaakt. :j Geel heeft gister de 2e laag gekregen en ik zag dat het vanochtend mooi is opgedroogd! De gele muur is nu dus klaar!

Ik gebruik flexa muurverf.

Oeh, dat is een goede! Ik zal maandag even zoeken of die in de buurt zit.

dito schreef
Gefeliciteerd! Wat ik begrijp heb je nu twee kamers? Of stap je over op deze?
Mooie kleuren, op foto komt het wat vlekkerig over of is de muur zelf ook niet helemaal egaal?
Leuk te volgen!


Dankje! Ik ga volledig over op deze kamer! De muur zelf is inderdaad niet egaal. Het huis is uit 1902 en de glasvezel die op de muur zit is ook niet heel mooi aangebracht. Daardoor is de ondergrond helaas niet helemaal egaal. Helaas heb ik zelf niet de handigheid, tijd en geld om alles opnieuw beter aan te brengen.



Vanochtend gelijk even gekeken hoe de 2e laag blauw is opgedroogd. Helaas niet mooi. :(


[ img ]

[ img ]


Het is wel beter dan de eerste laag, maar nog steeds vlekkerig. Aan mij ligt het niet want ik heb ook de gele muur gedaan op dezelfde manier en die is prachtig na 2 lagen. Ik ga zometeen de 3e laag aanbrengen en hopen dat dat helpt.

Ik ga ook maar alvast beginnen met de muren bij de ramen te witten. Dit wou ik uitstellen tot de blauwe muur er volledig goed opzat wegens spatten maar voordat die goed is kom ik denk ik in tijdnood. Ik begin pas met de 2e blauwe muur als de eerste blauwe muur is gelukt. Want als deze kleur lelijk blijft opdrogen dan ga ik uiteraard een andere kleur voor de muur kiezen. :o


Ik zal later vandaag een update geven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 11:59 



 
Profiel   

Ik heb trouwens best wel een aantal van dit soort kieren. Zou ik dit gewoon kunnen opvullen met kit?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 14:05 



 
Profiel   

Het lijkt alsof 't blauw een andere ondergrond heeft die minder goed muurverf pakt. Behang, of miss is er lak gebruikt ipv muurverf... Je zou echt een laag voorstrijk kunnen doen, maar denk dat dit met elke kleur lelijk blijft opdrogen en het niet aan 't blauw ligt.

Zijn best grote kieren maar moet wel lukken met kit. Desnoods in meerdere laagjes omdat het met die grote kieren wat door kan zakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 14:26 



 
Profiel   

Ik zou overwegen die tweede muur ook geel te verven, in plaats van blauw. Daar wordt je kamer veel zonniger van. Ik heb min of meer dezelfde kleurcombinatie in een slaapkamer gehad, werd ik altijd heel gelukkig van, ik had alleen nachtblauw van Flexa. Tintje donkerder, en ik had geen problemen met dekking, misschien een optie?

Die kieren zou ik even overleggen met de huisbaas, dat is eigenlijk meer een dingetje voor hem. Voor het mooi zou het afgedicht moeten worden en dat latje weer op zijn plekt gezet moeten worden. Het kan ook een teken zijn dat er iets structureel met het huis misgaat dat opgelost moet worden. Of, als die het toch aan jou wil overlaten: ik zou niet blij zijn met iemand die het dichtspuit met iets ongeschikts. Ik zou het zeker wel dichtmaken, dat scheelt enorm in het comfort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 15:36 



 
Profiel   

Leuk om te volgen! Mooie kleuren heb je uitgekozen, hopelijk dekt de verf bij een volgende laag wel volledig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 15:38 



 
Profiel   

Vandaag was het toch veel sneller donker dan gedacht, waardoor ik toch een stuk minder heb kunnen doen dan dat ik wou. Morgen komt een vriend helpen dus hopelijk kan ik dan weer wat grotere stappen maken.

Voornamelijk kleine dingen gedaan. Een paar kieren gevuld, plinten schoongemaakt, stofzuigen, gordijnen er af gehaald Etc

Bij de gele muur schilderstape weggehaald, de uitschieters bijgewerkt en de plint onderaan gewit **\O/** Eigenlijk is de gele muur dus af! Ik zit alleen nog te denken wat ik met die plint ga doen die van boven naar beneden loopt. Wat denken jullie? Wit of geel? Morgen even kijken of de wit goed heeft gedekt en er dan nog eventjes overheen mits nodig.

[ img ]


Ik heb een hele goedkope wit en dat is te merken, slechte dekking, te dikke structuur. Dit is de 2e laag in de kast, maar nog steeds meh. Ik ga denk ik deze wit opmaken in de kast en daarna wat kwaliteitsverf halen om de muren en plinten verder te witten.

[ img ]

In het donker is de blauwe muur wel mooi. :’)

[ img ]

Bij deze plint scheurt de oude verf er af. Wat is handig om te doen, eraf schuren en opnieuw witten?
[ img ]


Kirstennn,
De kleuren die er op zaten waren beide muurverf. Het enige wat ik nog kan bedenken waarom het niet werkt is omdat hij 1. Slecht gemengd is of 2. Er is iets mis met waarmee ik het aanbreng. Ik ga morgen laag 3 doen met de roller die ik ook voor geel heb gebruikt (na wassen haha). Al lijkt me dat dat het ook niet is, want laag 1 is ook met die roller gedaan.

Prrrr, ik wil eigenlijk niet meer geel. Dan overweeg ik eerder om de muur ook te witten denk ik. Oh, nachtblauw is ook erg mooi, denk je als je die kleur er overheen doen, het misschien werkt? Het betekent wel dat beide blauwe muren een andere onderkleur hebben (de ene Jeans, de andere taupe). Dus komt er dan ook verschil in het eindresultaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 17:16 



 
Profiel   

Plint: geel laten :j

Plint op de vloer: oei. Schuren, grondverf, en dan pas lakken.

Ik denk dat je eventueel kleurverschil door een andere ondergrond niet zo heel erg gaat zien omdat die muur ook een heel andere lichtval gaat krijgen.

St Marc, zie ik. Goed bezig +:)+ :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 18:19 



 
Profiel   

Leuk topic. Balen van die blauwe muur zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 18:26 



 
Profiel   

Vandaag aardig wat werk verricht, en dat moest ook wel, de tijd dringt. Zeker omdat ik maar beperkt hulp heb en ook nog zware spullen moet verhuizen die ik in mn eentje niet kan tillen. :=

Binnenkant van de kast is voor nu even klaar. Morgen nog 1 laagje op de plankjes en dan weer in elkaar zetten. Het idee van het nieuwe zeil en tegeltjes gaat wat later gebeuren, omdat andere dingen nu eerst moeten.

[ img ]

Het dubbele raam er afgehaald om er eindelijk even tussen schoon te maken. Was enorm goor.
[ img ]

3e laag over de blauw heen. Wat een kleurverschil tussen gedroogd en nieuw! Ik vond dat het weer lelijk opdroogde zo ver ik kon zien.

[ img ]

[ img ]

In het donker is het wel weer mooi :') Maar goed dat zegt niets want de vorige keer was dat ook zo en kreeg ik in de ochtend een rolberoerte.

[ img ]

Verder vandaag de plinten gewit, de hele muur bij de ramen gewit, de witte balk bij de gele muur ook geel gemaakt en de gordijnrailsen er af gehaald.

Morgen komt die vriend weer helpen en willen we behoorlijk wat doen wegens tijdnood:

1. Witte verf halen (is op := )
2. Witte muren 2e laag geven
3. Plinten 2e laag geven
4. 2e laag geel over de gele balk
5. Nog 1 laag over de plankjes van de wasbak kast & in elkaar zetten.
6. Gordijnrails erop zetten
7. Dubbel raam erop zetten
8. 2 kasten naar de kamer verhuizen
9. Bed uit elkaar halen en in de kamer zetten

Dus morgen vroeg op en weer bezig. Hopelijk is dan het meeste gedaan!

Baal nog altijd van de blauwe muur en ik denk er aan om, als de 3e laag ook niet mooi is, het even zo te laten en te sparen voor een schilder en nieuwe verf. := Ben er goed chagi door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 20:30 



 
Profiel   

Kan ik me goed voorstellen. Verf moet gewoon houden, en er zit nu gewoon veel te veel tijd in die je ook beter kunt gebruiken :(:)

Over vier weken is alles beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 20:33 



 
Profiel   

Donker blauw is echt een drama kleur }> Ik heb een blauwe midnight blue kleur op 1 van mijn muren in mijn slaapkamer(jou blauw in de avond is mijn kleur overdag haha) maar dat heeft me 4! Lagen gekost en nog steeds is het nog niet helemaal zo strak als ik zou willen (komt door de ondergrond helaas) -O-

Dus weet waar je aan begint en houd hoop, na de eerste 2 lagen dacht ik echt mijn god waar ben ik aan begonnen... Pas na de 3e laag dacht ik ok dit gaat goedkomen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 21:36 



 
Profiel   

Prrrr, idd. Baalde voornamelijk omdat deze kamer toch als een nieuwe start voelt die ik erg nodig had, en als dan veel niet mee zit hakt dat toch er een beetje in.. Heel stom.

Dieseltje, Ja ik ben er achter gekomen. :')

Vanochtend deed ik de deur open, en de muur zag er zo uit:

[ img ]
[ img ]

*\o/* EINDELIJK. Nog steeds niet overal helemaal netjes, maar ik ben tevreden!

Begonnen met overal de plinten te witten:

[ img ]

En ook begonnen aan dat mooie stukje boven de schouw:

[ img ]

[ img ]


En uiteraard, is eindelijk de muur goed, besluit ik om goed te knoeien op de muur. :')

[ img ]

Er stond een grote planning voor vandaag maar helaas niet aan genoeg toegekomen omdat die vriend helaas eerder weg moest en het weer zo snel donker is.

Verder de muren bij de ramen helemaal gewit en begonnen aan de kozijnen. Ook is de wasbak kast klaar voor nu. *\o/* Ook nog kleine dingen gedaan als de gordijnrails ophangen, dubbel raam opnieuw opgehangen, ramen gelapt.

Planning voor morgen:
Nog 1x over de witte muur
kozijnen witten afmaken
Uitschieters van de plinten schoonmaken
Gedeelte boven de schouw nog 1 laag wit
Uitschieters op de blauwe muur bijwerken

En als het lukt:
Inbouwkast schoonmaken
Bed uit elkaar halen
Kast naar de kamer tillen


Het einde wat betreft schilderen is in ieder geval in zicht. Ben er wel klaar mee en wil heel graag inrichten. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 21:47 



 
Profiel   

Had je de verf wel goed geroerd? Voor 5 minuten bij een grote pot? Jammer dat het zoveel lagen kost.

Gaat wel de groede kant op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 22:04 



 
Profiel   

Mooi blauw is niet lelijk :D Hou vol!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 22:25 



 
Profiel   

Dit heeft de 2e laag gehad:
[ img ]

De inbouw kast is schoongemaakt en heeft een likje verf gekregen, een stuk frisser!

[ img ]

De witte muren hebben de 2e laag gehad :)
[ img ]
[ img ]

En ja, ook maar begonnen met deze muur witten. Was een race tegen de klok voor het donker werd, maar gelukt! Deze muur moet morgen nog een laagje.

[ img ]
[ img ]

Verder hebben alle plinten hun 2e laag gehad, zijn alle uitschieters op het plafond weg, vloer en plinten verfvrij gemaakt.

Wat nu nog moet wat betreft verven:
-2e laag op de witte muur
- kozijnen
- uitschieters op blauw en geel verven

**\O/**

Morgen ben ik de hele dag aan het werk, dus dan gaat het niet lukken. Vrijdag hoop ik het bovenstaande te kunnen doen en dan lekker in het weekend de spullen verhuizen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 17:54 



 
Profiel   

Schiet al mooi op! Leuke kleurencombi ook. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 18:31 



 
Profiel   

Lekker bezig TS! Mooi hoor, die kleur blauw (zeker in het donker :D ). Ben benieuwd hoe het is als je spullen erin staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 22:09 



 
Profiel   

Thanks! Ja ik vind de kleur ook het mooist in het donker haha. Als de zon er op schijnt wordt het een stuk feller, maar in de loop van de middag/avond vind ik de kleur mooier. Ook verschilt de kleur aan de hand van in welke hoek je in de kamer staat. Heel apart.

Ik kan ook niet wachten tot inrichten. *\o/*


Laatst bijgewerkt door Fair op 27-11-19 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 23:08 



 
Profiel   

Leuk project!

Ik heb zelf ook zo'n blauwe kleur in de slaapkamer! Het verven was een drama! Droogde ook zo ellendig als bij jou op. Heeft mij uiteindelijk 2 mega potten gekost en 10 lagen ofzo voordat het goed was.

[ img ]

Deze foto was na laag 3 ofzo. Het is dus gelukkig goed gekomen maar het is wel een enorme rotkleur om goed erop te krijgen.

Ben benieuwd ook naar je inrichting uiteindelijk! Succes, mooie kamer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 23:33 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Ik kwam laatst ook zo'n kamer klus topic tegen. Wat ik mij afvraag, is het normaal om zo veel te klussen in een studentenkamer? Ik studeer als NL'er in België en ik mocht in mijn kamer de witte muren niet eens een nieuw likje wit verf geven. Helemaal niks mocht en als ik iets op wilde hangen dan moest dat met speciale rails en draadjes die voorzien waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 00:45 



 
Profiel   

Ik denk dat dat heel veel verschilt per huurbaas. Ik heb in een appartement gewoond waar ik ook niets mocht veranderen.

Maar deze kamer is ideaal. Ik heb een fijne huurbaas die alles prima vindt en ik heb een contract voor onbepaalde tijd. Aangezien ik nog wel even in deze kamer ga zitten (nog 2/3jaar studie, goede prijs, goede buurt en een stad waarin het onmogelijk is om kamers te vinden, daarna ook in deze stad willen werken) wil ik er wel wat in investeren. Er zijn ook gewoon studenten die er zo intrekken. Maar ik wou graag een lekker nieuw fris plekje hebben en ik ben nogal een interieur junkie, dus ik besteed er wel meer aandacht aan dan de gemiddelde student.

En dit is opzich wel een uitzonderlijke situatie dat ik zoveel mag veranderen. De huurbaas vindt het allemaal prima.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 00:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen