Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bouw paardenschuilhut in Schipborg terecht geweigerd

 
Profiel   

rtv drenthe
Overige
Ingezonden door Mariska_28

De gemeente Aa en Hunze mocht de vergunning voor een schuilhut met deuren in Schipborg intrekken. De Raad van State heeft een streep gezet door het plan.

Schipborger Jan Evenhuis vroeg een vergunning aan voor een schuilhut met deuren voor zijn IJslandse paarden. De gemeente gaf hem in eerste instantie een vergunning voor de bouw van de schuilhut, maar de buren gingen daartegen in bezwaar.

Vervolgens trok de gemeente de vergunning voor de bouw van de schuilhut met deuren in. Ze is niet akkoord met de plek waar Evenhuis de hut wilde bouwen en vindt ook dat het bouwwerk aan één kant open moet zijn, omdat het anders een gewone stal is.

De Raad van State geeft de gemeente gelijk. Volgens de hoogste bestuursrechter is een schuilhut met deuren in strijd met het bestemmingsplan voor het weiland.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 22:29 



 
Profiel   

Schuilhut met deuren. Juist. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 22:45 



 
Profiel   

Dan nog,hoe krom is nederland,paard wat niet kan schuilen is zielig en ongeoorloofd. Maar een schuilhut of stal mag je niet zomaar zetten voor je dier. Triest _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 22:49 



 
Profiel   

Nou dan is het toch makkelijk...mits het alleen om de deuren gaat EN een andere plek wel naar de zin van de buren is: gewoon aan 1 kant een gedeelte open laten en het is gewoon een schuilhut waar de paarden toch een klein stukje in kunnen lopen om echt helemaal uit de wind etc te zijn.


maar krom is het idd wel; je moet je dieren de mogelijkheid geven om te kunnen schuilen voor regen en wind ( en terecht natuurlijk), maar idd een schuilstal neer zetten kan dan niet zomaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 23:00 



 
Profiel   

vivana schreef
Dan nog,hoe krom is nederland,paard wat niet kan schuilen is zielig en ongeoorloofd. Maar een schuilhut of stal mag je niet zomaar zetten voor je dier. Triest _-:(
Staat toch dat het wel maar maar op een andere plek en aan één kant open. Een schuilhut met deuren is gewoon een stal, slim bedacht maar terecht dat ze dat niet toestaan als het bouwen van een stal niet toegestaan is volgens het bestemmingsplan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 06:58 



 
Profiel   

vivana schreef
Dan nog,hoe krom is nederland,paard wat niet kan schuilen is zielig en ongeoorloofd. Maar een schuilhut of stal mag je niet zomaar zetten voor je dier. Triest _-:(

Uhm. Een schuilhut mag wel. Een stal niet. En wat is een schuilhut met deuren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 07:04 



 
Profiel   

Uhm. Een schuilhut mag wel. Een stal niet. En wat is een schuilhut met deuren?[/quote]

Volgens mij is de schuilhut helemaal dicht is en die je dan wel met de deuren kan open zetten en niet aan een kant open zoals een schuilhut moet zijn. Dat denk ik anders kan ik me het ook niet voorstellen. Maar dit is geen schuilhut meer maar gewoon een stal .

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 07:23 



 
Profiel   

jansje73 schreef
Volgens mij is de schuilhut helemaal dicht is en die je dan wel met de deuren kan open zetten en niet aan een kant open zoals een schuilhut moet zijn. Dat denk ik anders kan ik me het ook niet voorstellen. Maar dit is geen schuilhut meer maar gewoon een stal .

Een schuilhut met deuren is inderdaad een stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 07:27 



 

vivana schreef
Dan nog,hoe krom is nederland,paard wat niet kan schuilen is zielig en ongeoorloofd. Maar een schuilhut of stal mag je niet zomaar zetten voor je dier. Triest _-:(



Als we allemaal zonder vergunning gaan bouwen word het een grote teringzooi, en hebben wij (bouwadviseurs) nog amper werk.

Schuilhut zonder deuren, dus 1 kant open, mag gewoon is aangegeven in het bezwaar. Schuilhut met deuren die dicht kunnen is in mijn ogen dan ook gewoon een stal

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 07:37 



 
Profiel   

Misschien dat hij de schuilstal wil kunnen afsluiten voor als een paard niet naar buiten mag of ziek is. Maar lijkt me simpel dat je dan bv een panel hek kan plaatsen aan de open kant, helemaal open maar je kunt hem wel afsluiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 09:08 



 
Profiel   

Misschien is dit een optie.
Deze meneer mocht ook niks neerzetten, dus zette hij een tuinset in zijn weiland want dat was niet verboden... *\%/* [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 11:36 



 
Profiel   

overzee2 schreef
Misschien is dit een optie.
Deze meneer mocht ook niks neerzetten, dus zette hij een tuinset in zijn weiland want dat was niet verboden... *\%/* [ [url=m/w7JUGz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar een schuilhok mag ook gewoon. Een stal mag niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 11:38 



 
Profiel   

Het is alleen zo'n onzin dat er geen deuren in mogen... :')
Maar verder niet zo heel belangrijk qua schuilen.
Vraag me af of ze nu dubbele kosten kwijt zijn voor een nieuwe aanvraag, dat zal de gemeente wel fijn vinden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 13:07 



 

MirandaFuego schreef
Het is alleen zo'n onzin dat er geen deuren in mogen... :')
Maar verder niet zo heel belangrijk qua schuilen.
Vraag me af of ze nu dubbele kosten kwijt zijn voor een nieuwe aanvraag, dat zal de gemeente wel fijn vinden...



Er moet een aanpassing in de aanvraag gemaakt worden. Kleine moeite. Kost nou ook geen klauwen vol met geld. Nieuwe aanvraag is ook wat nutteloos als je het aan kan passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 13:35 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Maar een schuilhok mag ook gewoon. Een stal mag niet.


Dat is toch niet standaard in iedere gemeente zo dat een schuilhok mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 13:37 



 
Profiel   

Kinke schreef
_San87_ schreef
Maar een schuilhok mag ook gewoon. Een stal mag niet.


Dat is toch niet standaard in iedere gemeente zo dat een schuilhok mag?

Dat zeg ik ook niet. In deze gemeente mag een schuilhok wel, maar een stal niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 13:39 



 
Profiel   

overzee2 schreef
Misschien is dit een optie.
Deze meneer mocht ook niks neerzetten, dus zette hij een tuinset in zijn weiland want dat was niet verboden... *\%/* [ [url=m/w7JUGz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is allang achterhaald.... de “tuinset” is kunst, en niet als schuilgelegenheid bedoeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 13:57 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
overzee2 schreef
Misschien is dit een optie.
Deze meneer mocht ook niks neerzetten, dus zette hij een tuinset in zijn weiland want dat was niet verboden... *\%/* [ [url=m/w7JUGz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is allang achterhaald.... de “tuinset” is kunst, en niet als schuilgelegenheid bedoeld.

Het was toch een reclame-actie van een houthandel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 19:21 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
overzee2 schreef
Misschien is dit een optie.
Deze meneer mocht ook niks neerzetten, dus zette hij een tuinset in zijn weiland want dat was niet verboden... *\%/* [ [url=m/w7JUGz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is allang achterhaald.... de “tuinset” is kunst, en niet als schuilgelegenheid bedoeld.



Nou ik heb er bij mijn weilanden anders fijn gebruik van gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 22:53 



 
Profiel   

Ik zag gister een kudde jaarlingen staan op een kluitje midden in een groot weiland naast de snelweg zonder beschutting. Het was vreselijk vies weer. Als ik dat dan weer zie dan mag wat mij betreft een schuilplaats verplicht worden zoals in Belgie het geval is

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 09:09 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ik zag gister een kudde jaarlingen staan op een kluitje midden in een groot weiland naast de snelweg zonder beschutting. Het was vreselijk vies weer. Als ik dat dan weer zie dan mag wat mij betreft een schuilplaats verplicht worden zoals in Belgie het geval is

En hoe groot denk je dat een schuilstal voor een kudde jaarlingen moet zijn? Dat gaat echt niet werken, de dominante staan er in en de rest buiten. Dan kunnen ze echt beter niks hebben. En jaarlingen kunnen de regen heus wel hebben en bovendien was het niet koud. In het verleden had ik een schuilstal van 3 x 4 voor 2 paarden. De merrie stond er in en de ruin kreeg de ruimte niet om er ook in te mogen. Dus dat werkte niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 09:28 



 
Profiel   

Hier in de buurt mochten geen schuilstallen gebouwd worden in een paar weilanden..
Nu komt er op die weilanden een nieuw ziekenhuis incl. parkeergelegenheid ed.
Tot zover het beschermde beeld van het agrarische land..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 10:30 



 
Profiel   

pillow schreef
Popstra schreef
Ik zag gister een kudde jaarlingen staan op een kluitje midden in een groot weiland naast de snelweg zonder beschutting. Het was vreselijk vies weer. Als ik dat dan weer zie dan mag wat mij betreft een schuilplaats verplicht worden zoals in Belgie het geval is

En hoe groot denk je dat een schuilstal voor een kudde jaarlingen moet zijn? Dat gaat echt niet werken, de dominante staan er in en de rest buiten. Dan kunnen ze echt beter niks hebben. En jaarlingen kunnen de regen heus wel hebben en bovendien was het niet koud. In het verleden had ik een schuilstal van 3 x 4 voor 2 paarden. De merrie stond er in en de ruin kreeg de ruimte niet om er ook in te mogen. Dus dat werkte niet

Dat is toch logisch? Een schuilstal van 3x4 is vol als er 1 paard in staat.
Onze paarden hebben een schuilstal van 15x30m voor hun 5. Plaats genoeg voor iedereen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 10:37 



 
Profiel   

Mm ik denk te weten waar. Dat was idd een vreemde situatie. -O-

Maar het blijft raar in dld en belgie en geloof zelfs frankrijk moet je dier beschutting hebben en in nl mag er niks gebouwd of geplaatst worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 10:37 



 
Profiel   

vivana schreef
Dan nog,hoe krom is nederland,paard wat niet kan schuilen is zielig en ongeoorloofd. Maar een schuilhut of stal mag je niet zomaar zetten voor je dier. Triest _-:(


Wie is hier nou krom...?

Zonder deur mag het wel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 11:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen