Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Katten(kitten)brok, welk merk

 
Profiel   

Hallo!
Ik denk ik stel hem hier want hier is ook veel kennis.
Thuis heb ik 4 katten van mij zelf. Een 3 jarige poes, 2 grote kittens van maart en 1 kitten van mei.
Om die laatste gaat het, zij is een klein poesje geboren uit een inteelt boerderij katten familie.
Hoewel de dierenarts haar gezond vond zeg ik dat ze toch niet helemaal fit is.
Ze is in het begin gehoord met hartproblemen maar die zijn nu niet meer hoorbaar.

Vind haar in vergelijking ook mager blijven, die 2 oudere dikzakken heb ik allang van de kittenbrok af maar deze niet.
Ik krijg het er gewoon niet aangevoerd.
Dus ik zoek eigenlijk merken waar veel eiwitten inzitten.
Zodat ze wat meer body kweekt.
Ze kan Savonds apart gevoerd worden, meestal is de volwassen poes wel in de buurt.
Heeft iemand tips qua voeding ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 14:00 



 
Profiel   

Ik zou een brok met een hoog eiwit gehalte kiezen. Vooral geen supermarkt brokjes.
Hier kun je veel informatie vinden over hoe je een goede kattenbrok kunt selecteren: https://www.catmoneo.nl/beste-kattenbrokken/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 14:07 



 
Profiel   

waarom geen vlees voeren, (kvv) of een goed natvoer zoals "mac's" .
of als je brok wilt dan bijv. power of nature fees favorite. hoog in eiwit en laag in koolhydraten. lijkt mij ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 14:16 



 
Profiel   

Ik wijs vlees ook niet af he :) vraag ook wel tips algemeen, nu krijgt ze brok en soms Felix soup omdat ze de stukjes vlees allemaal niet wil :')

Bedankt voor de link! Ik ga even op zoek, ik hoor mijn andere tweeling al klagen op de achtergrond in gedachten als hun geen vlees krijgen _O-

Edit; op Google zie ik algemene sites als ik KVV invoer.
Dacht dat het een merk was :') is er een specifiek goed merk? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 15:25 



 
Profiel   

Ik heb power of nature fees favorite. Wordt goed gegeten. Al dacht ze eerst dat het bedoelt was om te spelen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 15:33 



 
Profiel   

Mijn rescue kitten krijgt kittenbrokjes van Smølke, hier heel tevreden over het merk en hoe goed het gegeten wordt. Die hebben ze ook in Adult / senior vorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 15:34 



 
Profiel   

Idd vers vlees. Simba krijgt Lotgering, ook Kivo geprobeerd, maar dat vond hij niet zo lekker :')
Ik meng het met Almo Nature en hij eet het heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 16:51 



 
Profiel   

Ik ga zo achter de laptop ffkes alles vergelijken :j

Zij heeft ook de tic constant mijn handen te likken, ik vergat de laatste keer te vragen waar dat op kon duiden bij de dierenarts
Iemand ideeen daarover ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 18:18 



 
Profiel   

Power of Nature idd. Of Purizon, Celtic Connection, Nutrivet. Genoeg opties :). Meeste eiwit zit iig in Power of Nature.

Al is kvv voeren idd ook een aanrader. Of natvoer. Ik houd zelf altijd graag minimaal 50% van dieet natvoer/kvv aan.

Als zij zo mager blijft, eet ze wel genoeg? Zit de rest niet stiekem van haar brokken te pikken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 18:22 



 
Profiel   

Nee er is op 3 plekken eten te vinden, boven en 2 beneden en ze weet ze allemaal te vinden dus dat is het niet.
En snachts zitten ze 2 aan 2 en de oudste ligt altijd bij mij en zij kan mooi op de kamer blijven en eten. Legio mogelijkheden dus!
Dat is het dus echt niet

Ik heb power of nature en een aantal andere nu opgeschreven die als tip werden gegeven en ga vanmiddag na werk naar de winkel :))
Dan kan ik ook daar nog eventjes navragen, ze hebben een heel uitgebreid assortiment en ook van vers vlees.
Ik kan haar altijd met vlees nog apart zetten even en snachts deelt ze dan brokken met de oudste.

Ik weet het verder ook niet, het is een zielig inteelt katje en had een hele slechte start. Heb haar zelf gevangen met der broer en via t asiel ingeschreven.
Ik durfde haar alleen niet te laten adopteren omdat ze mij toch wat zorgen geeft.
In het begin een hartprobleem, veel ruis etc
Na een paar controles zou dat dan weg moeten zijn? Ze is met 3 controles gezond verklaard. (Geloof de dierenartsen dan maar)
Dit was via t asiel en ik was daar zelf ook niet helemaal bij maar ik ga er vanuit dat het basis onderzoeken waren.
En ze is hoe dan ook altijd wat slomig en voor zich uit te dommelen zit ze veel op random plekken.
Ze speelt ook weleens maar het is allemaal net niet als ik vergelijk met die draken van mezelf en alles versleten tijdelijke pleegkittens.
Haar broer was wel gezond en duidelijk anders.
Dit was wel de slechtste van het nest achteraf.....

Vorig jaar had ik zelf een kitten van de boerderij ernaast en dat was een half zusje van deze en ook ingeslapen op een half jaar oud aan hartproblemen, long en nier problemen.
Dus een gezonde familie is het niet.
(Er staat inmiddels een vangkooi om de katten te tackelen maar nu is het geen paar seizoen natuurlijk)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 12:23 



 
Profiel   

Royal Canin Pedriatic Growth doet wonderen! En eventueel zakjes convalescense support als ondersteuning dat zet ontzettend goed aan. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 12:31 



 
Profiel   

Mijne krijgen het voer van Renske, allemaal goede ingredienten en ze eten het heel goed. Inderdaad wel afgewisseld met 2x per dag natvoer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 12:57 



 
Profiel   

ik voer 1 keer per dag power of nature en 3 keer per dag natvoer/ kvv van kivo of "mac's ".
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... ken/444159
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 15:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen