Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Lonneke Prins Photography en de concerten van 2019

 
Profiel   

Hallo allemaal!

Het jaar is nog niet helemaal voorbij, maar ik denk dat ik de rest van dit jaar geen concert meer zal zien. Dus ik heb een selectie gemaakt van de concertfoto's waar ik het meest trots op ben. Dat was nog niet makkelijk, want bij elk concert heb ik wel een bepaalde herinnering, ervaring of gelukte foto waardoor ik er heel blij mee ben.
Ik fotografeer voor 3voor12 Gelderland en ZwareMetalen.com. Voornamelijk metal, maar ik houd ook van andere genres en ik ga graag naar beginnende (locale) bands.

Mijn absolute winnaar van dit jaar mag ik om bepaalde redenen niet overal plaatsen, maar een linkje naar het artikel mag hopelijk wel. Dus voor de liefhebbers van Rammstein :D :
https://zwaremetalen.com/liveverslagen/ ... -veroveren.
Naast dat het mijn favoriete band is en het echt onwijs gaaf was om bij hen vooraan te staan en bovendien foto's mogen maken, was het voor mij ook een beetje emotioneel. Mijn vader is begin dit jaar overleden en dit was zo'n lifetime achievement goal waar ik hem graag over verteld had, stiekem denk ik dat hij dit voor mij geregeld heeft.

Maargoed, foto's!
Op chrono-onlogische volgorde:

1. Kadavar - Fortarock
[ img ]


2. Amon Amarth - Fortarock
[ img ]


3. Hammerfall - Fortarock
[ img ]


4. Ilse de Lange - Huntenpop
[ img ]


5. Voor Zware Metalen mocht ik ook afreizen naar Servië, voor het EXIT festival waar ik o.a. Tarja heb gezien
[ img ]


6. En Greta van Fleet
[ img ]


7. Kraantje Pappie - Zwarte Cross
[ img ]


8. De Staat - Zwarte Cross
[ img ]


9. MaYaN
[ img ]


10. Epica
[ img ]


11. Beyond the Black
[ img ]


12. Visions of Atlantis
[ img ]


13. 3000 Pieces - De Roos van Nijmegen
[ img ]


14. FATA BOOM - Manana Manana
[ img ]


15. En tenslotte een toevalstreffer met de meest rukke instellingen, maar toch wel erg blij mee, geschoten op Manana Manana
[ img ]


Tips, reacties, etc zijn altijd leuk :D Bedankt voor het kijken!!

p.s. Flickr is tegenwoordig niet al te best en haalt scherpte bij een aantal foto's weg ;( Iemand hier een tip voor? O:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 01:33 



 
Profiel   

Prachtige foto’s Lonneke! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 02:17 



 
Profiel   

Je blijft jezelf overtreffen Lonneke! Super platen, ik blijf fan :D

Nog steeds super blij met de foto’s die je voor mij hebt gemaakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 07:36 



 
Profiel   

Ik vind jouw werk zo onwijs mooi. :+: Ga absoluut zo door!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 07:39 



 
Profiel   

Hele gave foto's! Concerten lijken mij echt wel wat lastig qua licht en dynamiek om goed neer te zetten maar je hebt echt het fantastisch gedaan! En super tof dat je bij Rammstein mocht fotograferen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 07:51 



 
Profiel   

Wat een gave concerten heb je gefotografeerd, ik ben jaloers op de bands die je hebt gezien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 08:31 



 
Profiel   

Enorm mooie foto's Wat knap zeg met zulk licht. Je foto's behouden hun diepte. Prachtig. Ik krijg in dit soort situaties van die platte foto's. Niet aan mij besteed dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 08:39 



 
Profiel   

Wat onwijs tof!!! Gave platen waar je stuk voor stuk trots op mag zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 09:09 



 
Profiel   

Wat gaaf! Heb helemaal niks met metal, maar vind het een hele gave reeks foto’s!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 09:53 



 
Profiel   

Heel vet! Ik werk zelf als tourmanager in de muziekindustrie en als ik een fotograaf nodig heb ga ik je zeker onthouden! :D Leuk ook om 3000 pieces te zien! Leuke mensen, vooral Katja is een schatje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 09:54 



 
Profiel   

Ik heb helemaal niks met concerten, maar ik vind je foto's echt prachtig en enorm knap hoe scherp ze zijn! Dat lijkt me echt lastig in zo'n donkere omgeving met zo veel beweging.
Fotografeer je zonder flits?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 10:20 



 
Profiel   

@Jespri dankjewel!! <3

@Tezzy zo fijn om te horen! <3 Dankje!!

@Magda super lief van je, dankjewel!! <3

@Suuszels bedankt voor het mooie compliment!! :oo

@Hilli ook metalfan? :D

@Essie73 dankjewel!! :oo Het heeft bij mij ook even geduurd voor ik het een beetje acceptabel onder de knie had, de ene show is qua licht ook moeilijker dan de andere. Je weet nooit wat je tegenkomt, maar dat maakt het dan ook wel weer een leuke sport :D

@maaikemuis dankjewel!! <3

@Vanillia dankjewel :D ik heb voor de zekerheid de hele harige, zweterige mannen weggelaten :P

@Sheehan :oo :oo :oo nou graag!! dankjewel!! 3000 pieces is tof! Ze hadden die roos moeten winnen, wat een vibe hebben zij, echt heel gaaf. Wat leuk dat je ze kent :D

@8nnemiek dankjewel <3 Ja het is wel een uitdaging! zeker in het begin en bij sommige shows nog even extra. Niet elke band/podium/etc gebruikt fijn licht.
Ja, altijd zonder flits!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 17:24 



 

Die laatste foto is echt een poster voor het gevoel "festival" ofzo.
De rest is ook mooi, maar deze heeft ietsssssss.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 18:07 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Die laatste foto is echt een poster voor het gevoel "festival" ofzo.
De rest is ook mooi, maar deze heeft ietsssssss.



Dankje!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 22:13 



 
Profiel   

Wauw, prachtig! :oo
Heb je nog veel bewerkt aan alle foto's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 22:37 



 
Profiel   

joeluna schreef
Wauw, prachtig! :oo
Heb je nog veel bewerkt aan alle foto's?



Dankjewel!!

Ligt er aan wat je onder veel verstaat, maar met concertfoto’s ben ik vrij snel klaar in de nabewerking. Het gaat niet veel verder dan wat ruisreductie (niet te veel, want ik ben niet heel erg anti ruis), wat verscherpen, iets kleurcorrectie soms, contrast toevoegen indien nodig en bijsnijden.

Als je dat optelt klinkt het veel, maar in de praktijk valt het wel mee :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 23:23 



 
Profiel   

Niobe schreef
joeluna schreef
Wauw, prachtig! :oo
Heb je nog veel bewerkt aan alle foto's?



Dankjewel!!

Ligt er aan wat je onder veel verstaat, maar met concertfoto’s ben ik vrij snel klaar in de nabewerking. Het gaat niet veel verder dan wat ruisreductie (niet te veel, want ik ben niet heel erg anti ruis), wat verscherpen, iets kleurcorrectie soms, contrast toevoegen indien nodig en bijsnijden.

Als je dat optelt klinkt het veel, maar in de praktijk valt het wel mee :')


Vind dat ook best meevallen hoor, je doet geen schokkende bewerkingen. Gaaf hoor, zo mooi en helder! Ga zo door!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 00:01 



 
Profiel   

Ik blijf fan van jouw foto's! Super mooi overzicht zo <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-19 21:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen