Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 261 van de 288 [ 7178 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264 ... 288  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

 
Profiel   

Ik heb een iets andere dan anders vraag. :Y)
Ik zoek een adapter om lenzen met Sony/Minolta A mount te kunnen gebruiken op Nikon F mount. Ik weet ervan af dat het hiermee MF lenzen worden.

Nu heb ik https://fotodioxpro.com/products/snya-nikf-pro gevonden maar ik weet nier of die betrouwbaar is. Hebben jullie wellicht nog suggesties?

https://www.fotoshopaalten.com/nl/minol ... kon-f.html Dan heb je nog wel die maar die is niet geschikt voor 35 mm analoogjes. O:)
Ik wil hem graag gebruiken voor zowel D7100 als F65.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 21:47 



 
Profiel   

Ik heb al enige tijd een canon 70-200 f2.8 in mijn bezit, volgens het serienummer komt deze uit 2014.
Het is de versie zonder IS, is het de moeite waard om deze te upgraden naar een nieuwe IS-loze versie?
Of nog beter, naar een (waarschijnlijke 2e hands) IS II?

Heb geen specifieke reden, ik ben vrij tevreden over de lens echter kwam het in mij op dat ik geen vergelijkingmateriaal heb of de 'nieuwe' 70-200's beter glaswerk hebben of dat je dit verschil pas gaat zien in de IS versies.

Zoals ik dus al zei, ben vrij tevreden maarja.. als het beter kan binnen budget.. :+ dan wil ik wel overwegen deze in te ruilen. Zie dat een beetje hetzelfde als bijvoorbeeld het hebben van een 4k tv of hd tv. Je ziet 't verschil als je ze naast elkaar hebt, maar als je niet beter gewend ben dan je HD weet je niet wat je mist ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 09:35 



 
Profiel   

De f2.8 doet tweedehands 700 - 900 euro. Reken bij inruil dus op iets meer dan de helft van dit bedrag.
de f2.8 IS mkII kost 1500 - 1600 euro als occasion. Dan weet je of het binnen je budget past.

Ja, de mkII heeft beter glas maar of je dat terug gaat zien in de foto's is maar de vraag.
Je ziet de beste resultaten in het uiterste bereik van de lens. Aan jou hoe vaak je op de grens van je mogelijkheden gaat zitten.

Overigens heeft IS wel degelijk nut. Je kunt dan met een extender en volledig ingezoomd nog steeds uit de hand fotograferen bij windkracht 7. Zoek die Jan-van-Gent even terug die ik eerder plaatste, dat is zo'n voorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 10:06 



 
Profiel   

De IS MkII zit als occassion binnen budget, dus dat zou de keuze ook zeker kunnen zijn.

Ik fotografeer tegenwoordig wat regelmatiger shows, zowel indoor als outdoor, wat inhoud dat ik bijv vaak binnen op f2.8 moet schieten of buiten ook wel eens gebruik moet maken van mijn maximale zoombereik.

Een extender heeft ook mijn interesse voor vogels en wildlife buiten, dus dat is ook wel weer een puntje voor IS.

Misschien moet ik hem eens een dagje huren om side-by-side testfoto's te maken. :j maar ik denk zo te horen dat in ieder geval een upgrade naar IS MKII geen slechte keuze is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 10:14 



 
Profiel   

Dan zou ik wel voor de upgrade gaan.

Die Jan-van-Gent was in een vogelreservaat in noord Yorkshire. Daar zaten ook papagaaiduikers maar die zaten ergens op een donkere klif. Een vriendelijke medefotograaf wees me op de een plekje waar ze zaten en we schoten ze moeiteloos. Dat was wel wat schokkend voor enkele toeristen die met een bridge en digitale zoom op papier het ook moesten kunnen maar wat in de praktijk erg tegen viel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 10:30 



 
Profiel   

Ik vind IS zeker een toevoeging, gezien het gewicht van de lens als je uit de hand moet schieten. Ik heb kleine handen en op een gegeven moment voel ik de combi van camera + battery grip + lens wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 12:08 



 
Profiel   

Ja zeker, ik had destijds in 2014 een heeeel stuk kleiner budget dus was de IS-loze versie het hoogst haalbare. Nu ietsje meer ruimte en als ik toch de upgrade ga doen dan is IS wel een fijne stap extra. Ik sta op wedstrijd regelmatig van 07:00 - 19:00 te schieten dus dan ben ik het gewicht van lens + body en batterygrip op een gegeven moment ook wel zat :+ en dat dan 3 dagen achter elkaar.

Kan me voorstellen dat die toeristen even niet wisten hoe het mogelijk was, Ikke _O- hilarisch.

Nog eeevveentjes doorsparen dan en dan komt die IS mkII er wel. *\o/* dank jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 13:11 



 
Profiel   

Omdat bokt me altijd prima geholpen heeft met het kiezen van zowel bodies als lenzen, hier een vraag;

Ik ben op zoek naar een betaalbare 500mm lens voor mijn Nikon D7100. Deze lens zal ik voornamelijk gebruiken voor wildlife en vogel fotografie, onder Afrikaanse lichtomstandigheden. Meestal goed licht dus, maar uiteraard ook in golden hour.

Ik heb niet het geld of de behoefte om er duizenden euro's aan uit te geven, dus het zal waarschijnlijk meer richting een Sigma e.d. gaan.

Wie kan me er een aanraden die ook nog eens te betalen is?

Thanks voor het meedenken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 13:12 



 
Profiel   

De sigma 150-500 heb ik vorige week in handen gehad. De contemporary versie (de simpele) en dat was niet slecht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 13:27 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Omdat bokt me altijd prima geholpen heeft met het kiezen van zowel bodies als lenzen, hier een vraag;

Ik ben op zoek naar een betaalbare 500mm lens voor mijn Nikon D7100. Deze lens zal ik voornamelijk gebruiken voor wildlife en vogel fotografie, onder Afrikaanse lichtomstandigheden. Meestal goed licht dus, maar uiteraard ook in golden hour.

Ik heb niet het geld of de behoefte om er duizenden euro's aan uit te geven, dus het zal waarschijnlijk meer richting een Sigma e.d. gaan.

Wie kan me er een aanraden die ook nog eens te betalen is?

Thanks voor het meedenken :)

Zou een teleconverter een optie voor je kunnen zijn?
Ik heb de Canon 70-200 met een 2x converter en dat doet het best heel leuk op een 7D. Omgerekend zit je dan op 640mm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 16:18 



 
Profiel   

Maaikemuis, dank je wel! Daar zat ik inderdaad aan te denken

@ Ikke, ja in theorie wel. In de realiteit heb ik een 300mm en een 140mm en op de eerste kan geen teleconverter, de 2e komt met 2.0 niet in de buurt van wat ik zoek.
Dus als ik voor een 200mm moet gaan en een teleconverter kan ik volgens mij prijstechnisch gezien net zo goed voor een 500mm gaan.

Thanks voor het meedenken allebei!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 19:55 



 
Profiel   

Hi, ik had een vraag!

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe lens. Ik heb de canon eos 600D camera. Ik heb hierbij twee lenzen. De kit lens van 18-55. En een tamron 70-300mm. Over beiden tevreden geweest maar nu wil ik graag een stap verder. Omdat ik graag verder wil in portrait fotografie was ik aan het orienteren naar 50mm lenzen. Hierbij vroeg ik mij af of voor mij de 1.4 genoeg is of dat ik als ik echt duidelijk verschil wil zien in kwaliteit nog beter kan doorsparen voor een andere? Andere suggesties voor portrait fotografie zijn ook welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 16:57 



 
Profiel   

Ik zal dan ook graag vragen of jullie deze lens fijn (kwalitatief) vinden:
https://www.cameranu.nl/nl/p34913/nikon ... -objectief

(Ik koop hem niet nieuw maar iemand verkoopt hem mee met een nikon d5500)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 19:48 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
Ik zal dan ook graag vragen of jullie deze lens fijn (kwalitatief) vinden:
https://www.cameranu.nl/nl/p34913/nikon ... -objectief

(Ik koop hem niet nieuw maar iemand verkoopt hem mee met een nikon d5500)


Qua kwaliteit een leuk lensje. Scherp en snel voor een klein prijsje. Ik heb zelf alleen nooit iets met het bereik gehad. Persoonlijk gebruik ik liever een 50mm

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 20:14 



 
Profiel   

Voor de liefhebbers: ik heb nog een canon 50mm 1.4 te koop

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 07:38 



 
Profiel   

Hoihoi!

Ik wil graag de canon lens pro serie 24-105 mm met een diafragma van 4 deze vind ik nieuw nog best prijzig en tweedehands via een kamera expres scheelt het zo een 4 a 500 euro.

Is dit een goed idee? Ik wil graag een allround lens voornamelijk (portret, interieur en paard)

En is tweedehands een slim idee of horen jullie vaker daarover problemen ?

Dan wil ik door sparen naar een 70-200 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 17:31 



 
Profiel   

De 24-105 is een leuke L lens om mee te beginnen. Ik heb hem ook ooit gehad. Via een camera zaak kan je prima 2e hands kopen hoor. En als je weet waar je op moet letten kan dat particulier ook wel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 17:37 



 
Profiel   

Liselot schreef
De 24-105 is een leuke L lens om mee te beginnen. Ik heb hem ook ooit gehad. Via een camera zaak kan je prima 2e hands kopen hoor. En als je weet waar je op moet letten kan dat particulier ook wel :j


Particulier vind ik zelf nog wel wat spannend zou dan eerder bij een zaak halen met een jaar garantie :)

Bedankt voor je tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 17:48 



 
Profiel   

Gister de 24-105 L serie gekocht maar hij maakt een beetje een ratelend geluid met scherpstellen. Het is een tweedehands maar geen idee of dit erg is

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-20 09:35 



 
Profiel   

Janinevv schreef
Gister de 24-105 L serie gekocht maar hij maakt een beetje een ratelend geluid met scherpstellen. Het is een tweedehands maar geen idee of dit erg is

Foute boel. Terug brengen.

Een 24 - 105 hoort dat vrijwel onhoorbaar te doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-20 09:51 



 
Profiel   

ikke schreef
Janinevv schreef
Gister de 24-105 L serie gekocht maar hij maakt een beetje een ratelend geluid met scherpstellen. Het is een tweedehands maar geen idee of dit erg is

Foute boel. Terug brengen.

Een 24 - 105 hoort dat vrijwel onhoorbaar te doen!


Het is niet heel hard was er net even mee bezig en hoorde het. Dan koppel ik hem af en ga ik van de week er mee langs..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-20 09:53 



 
Profiel   

Zoals gedacht de lens is inderdaad niet goed, heb zojuist contact gehad met de winkel. Balen!! Moet wel zeggen de lens maakt top kwaliteit foto’s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 16:31 



 
Profiel   

Heeft iemand hier een tip voor een tele-lens voor oa vogels, die echt mooi scherp is, maar niet te prijzig? Ik weet dat de echt goede, moderne lenzen een klein fortuin kosten, en daarom vind ik het ook prima als de lens alleen handmatige scherpstelling heeft. En uiteraard is tweedehands, of vierdehands, geen probleem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 08:13 



 
Profiel   

Sigma 150-500. Die staat op mijn verlanglijstje. Voor het bedrag dat hij moet kosten presteert hij wel heel aardig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 09:12 



 
Profiel   

Oh dat lijkt me een fijne lens inderdaad :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-20 09:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 261 van de 288 [ 7178 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264 ... 288  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen