Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 13 [ 322 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

 
Profiel   

SuperAssie schreef
[ [url=m/bwtzKb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn alien :')
Kan momenteel niet rijden door blessure van paard lief maar mag wel eindelijk wandelen dus dan maar zo haha


Ik mis nog de lichtgevende bandjes om de onderbenen heen! :+


:P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 17:09 



 
Profiel   

Ja die moet ik nog :')
Had wel reflectie bandjes en springschoenen maar heb nog geen lampjes voor de benen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 17:10 



 
Profiel   

SuperAssie schreef
Ja die moet ik nog :')
Had wel reflectie bandjes en springschoenen maar heb nog geen lampjes voor de benen


Ik heb deze, volgens mij eigenlijk een hardloop band voor om je bovenarm.

https://www.agradi.nl/hkm-led-reflectorklittenband.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 17:13 



 
Profiel   

Daphara schreef
SuperAssie schreef
Ja die moet ik nog :')
Had wel reflectie bandjes en springschoenen maar heb nog geen lampjes voor de benen


Ik heb deze, volgens mij eigenlijk een hardloop band voor om je bovenarm.

https://www.agradi.nl/hkm-led-reflectorklittenband.htm

Die heb ik volgens mij liggen ja een paar pakjes. Heb die zelf ook om mijn arm en been namelijk aan de kant van de auto's zodat ze zien hoe "breed" ik ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 17:29 



 
Profiel   

Sjolvir schreef
Hier dus ok bak op 10 minuten stappen afdand.

Leukyste opmetking was van voetbaljeugd. Glow in the dark paarden :+



Dan krijg jij inderdaad nog een leuke opmerking van de jeugd :D
Ik krijg een opmerking van de jeugd van; mmmm lekkerrr een frikandel >;) en een hoop lol dat ze daarna hebben :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 20:37 



 
Profiel   

Daphara schreef
SuperAssie schreef
Ja die moet ik nog :')
Had wel reflectie bandjes en springschoenen maar heb nog geen lampjes voor de benen


Ik heb deze, volgens mij eigenlijk een hardloop band voor om je bovenarm.

https://www.agradi.nl/hkm-led-reflectorklittenband.htm

Die kan je ook voor veel minder bij de action kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 20:59 



 
Profiel   

Pindabear schreef
Sjolvir schreef
Hier dus ok bak op 10 minuten stappen afdand.

Leukyste opmetking was van voetbaljeugd. Glow in the dark paarden :+



Dan krijg jij inderdaad nog een leuke opmerking van de jeugd :D
Ik krijg een opmerking van de jeugd van; mmmm lekkerrr een frikandel >;) en een hoop lol dat ze daarna hebben :roll:

Laatst hadden we van die kids die op de fiets langs onze stal reden en dat riepen.
Een stalgenoot riep toen terug “nee biefstuk, dat is veel lekkerder” :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 21:01 



 
Profiel   

Hier willen de kindjes alleen maar mijn fluffy aaien/knuffelen als ik door woonwijk wandel. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 21:44 



 
Profiel   

Schoenveters met led verlichting zijn echt handig.
Zijn overal vast te knopen. In de staart, manen, stijgbeugels etc en aan je zelf uiteraard ook. :D

https://www.gadgetwinkel.nl/nl/schoenve ... icht/g-310

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 14:21 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Schoenveters met led verlichting zijn echt handig.
Zijn overal vast te knopen. In de staart, manen, stijgbeugels etc en aan je zelf uiteraard ook. :D

https://www.gadgetwinkel.nl/nl/schoenve ... icht/g-310


Heb je een foto hoe ze er uitzien als ze niet als veter gebruikt worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 19:21 



 
Profiel   

Nee, want heb ze zelf niet. Maar een vriendin van mij heeft het laten zien met kerst en ik vond het een super idee en ze zijn echt helder qua licht ( led verlichting)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 19:29 



 
Profiel   

Ik ben opzoek naar een reflecterende uitrijdeken die niet gevoerd is en die goed blijft liggen, ook als je in draf en galop gaat. Ik wil hem gebruiken voor op buitenrit als het bijvoorbeeld mistig is of erg grijs weer. Welke zouden jullie aanraden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 20:26 



 
Profiel   

https://www.agradi.nl/hkm-reflecterende-uitrijdeken.htm

Ik heb deze, wel een dun flodder ding, maar doe de voorkant onder mijn beugelriemen/benen langs en de staartriem heb ik vrij smal staan, dan gaat het prima.

Je zou zelfs nog met een knoopje of zo een extra bandje onder langs de buik kunnen maken of bilkoorden binnen langs als je anders het teveel vind flapperen, maar bij mij is dat niet nodig.
Rij er buiten mee, alle gangen, heb er aan de achterzijde een lusje op gemaakt, daar hang ik een fietslampje aan qua verlichting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 11:51 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Schoenveters met led verlichting zijn echt handig.
Zijn overal vast te knopen. In de staart, manen, stijgbeugels etc en aan je zelf uiteraard ook. :D

https://www.gadgetwinkel.nl/nl/schoenve ... icht/g-310

Superhandig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-20 09:24 



 
Profiel   

De Vomar heeft een led hesje in de aanbieding

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-20 23:48 



 
Profiel   

Tegenwoordig lukt het me gelukkig goed om overdag met licht naar buiten te gaan. Vorig jaar wel veel in het donker gemend. Zijn er meer menners? En hoe verlichten jullie vooral de achterkant van de kar goed. Ik vond het nogal angstig soms, had echt het idee dat ik niet goed gezien werd door auto's.

Ik had op de achterkant van de kar 3 rode lichten. Ik had op de voorkant een lamp. Op het borsttuig van de pony nog 2 lichten. En die hadden een reflectiedeken op. Ik nog een lampje op mijn hoofd en een reflectie hesje.

Haha... Als ik het zo typ, klinkt het erg overdreven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 03:02 



 
Profiel   

Jolliej schreef
Tegenwoordig lukt het me gelukkig goed om overdag met licht naar buiten te gaan. Vorig jaar wel veel in het donker gemend. Zijn er meer menners? En hoe verlichten jullie vooral de achterkant van de kar goed. Ik vond het nogal angstig soms, had echt het idee dat ik niet goed gezien werd door auto's.

Ik had op de achterkant van de kar 3 rode lichten. Ik had op de voorkant een lamp. Op het borsttuig van de pony nog 2 lichten. En die hadden een reflectiedeken op. Ik nog een lampje op mijn hoofd en een reflectie hesje.

Haha... Als ik het zo typ, klinkt het erg overdreven...


Kan niet overdreven genoeg. Beter een lampje te veel dan aangereden worden en in de sloot belanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 10:21 



 

In de schemer hoef ik maar zo'n 100 meter over straat maar dan zien we er meestal zo uit:

[ img ]

Normaal ben ik maar alleen dus zit alle reflectie om 1 paard (en mens :+).
Dan over het hesje nog een borst en achter lamp.

In het donker rijd ik eigenlijk niet (meer).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 10:25 



 
Profiel   

Mag ik dit topic omhoog schoppen?

Omdat mijn merrie in beweging moet blijven en we geen baklampen hebben zat ik te denken om met reflectiemateriaal en verlichting te gaan wandelen. We doen vooral onbelast dus mennen en wandelen, maar af en toe ook een ritje onder het zadel. Mennen durf ik niet zo goed in het donker.. Ben 's avonds ook vaak alleen dus dat valt dan sowieso af.

Nu lees ik hier dat er ook mensen zijn die 's avonds in het donker het bos in gaan. Je mag hier het bos niet in na zonsondergang, maar ik kan me ook weer niet voorstellen dat de boswachter hier 's avonds gaat staan controleren? :') Zal dan wel een hoop wild te spotten zijn. Ik was dus van plan om braaf hier in de berm te wandelen, maar het bos is 700 meter rijden dus wel beter :+ Ben wel nogal nachtblind dus dat wordt wat..

Qua reflectie kleur.. geel is denk ik wel beter zichtbaar dan roze of oranje? En voor de mensen met western zadels: welke deken hebben jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 23:14 



 
Profiel   

Ik heb veel in het donker gereden. En loop nog steeds veel in het donker in het bos met de hond. Het ligt ook een beetje aan het bos. In mijn eigen woonplaats doe ik het zonder blikken of blozen. Bij mijn moeder in Drenthe zou ik het nooit doen. Daar voel ik me er absoluut niet goed bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 06:15 



 
Profiel   

Onthoud wel dat reflectiemateriaal beter werkt waar lantaarnpalen staan.
Gisteren kwam ik ook weer iemand tegen in het donker die geen lichtjes droeg maar alleen een reflecterend hesje. Die zag ik dus bijna te laat, terwijl ik echt een goed lucht op mijn fiets heb.
Op mijn paard heb ik ook een reflecterende deken liggen, maar toen ik feedback vroeg van voorbijgangers gaven die ook aan dat dat dus niet zo goed zichtbaar is als echte lichtjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 06:42 



 
Profiel   

Gebruik beide een goede koplamp op je cap lampjes aan je been en lichtgevende hesjes eventueel extra lampjes aan de deken van je paard IK zeg tover je zelf om tot kerst boom

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 06:59 



 
Profiel   

Yep, dat doe ik ook altijd. Het zal je maar overkomen dat je met paard en al wordt aangereden omdat je niet goed verlicht bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 08:02 



 
Profiel   

Het zijn de lichtjes die het verschil maken :j

Reflectie en fel gekleurd zie je pas als het licht er op valt.


Er zijn nu van die mooie haperingen met led-verlichting. Die doe je eenvoudig om en zijn zeer zichtbaar!
https://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/reflectie-verlichting/halsring-usg-led-verlichting_18658.html?colorId=10091

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 08:33 



 
Profiel   

Deze lichtgevende “sporen” draag ik in het schemer/donker

https://fitwinkel.nl/artikel/11713/tunt ... 8eEALw_wcB
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 13 [ 322 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen