Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 264 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

het leed dat ' een paardje kopen ' heet...

 
Profiel   

1. connemara merrie, 6 jaar, braaf onder het zadel, betaalbaar maar kopschuw en achterbenen niet te tillen. Verkocht aan de andere kijkers. 35 km

2. ierse e pony, 7 jaar, braaf maar, te duur, geen evenwicht, reageert niet stabiel op het bit. 18 km

3. fjordje, 12 jaar, betaalbaar, leuk ding, kan dressuurmatig niet veel maar heeft wel balans en is braaf op buitenrit. Bij vorige eigenaar exceem. 60 km

4. ierse pony, 10 jaar, braaf maar duur, geen evenwicht, reageert niet stabiel op het bit. 25 km

5. springpony, 11 jaar, duur, beweegt super, zalig galopje, ruime draf, neemt op buitenrit bit vast en gaat met me op de loop in een maisveld. 22 km

6. wandelpaardje, braaf, niet echt vooruit. Kan ik komen kijken ? is al verkocht.

7. ijslander, 8 jaar, zonder papier, verkeersmak maar nog wat werk aan de gangen, betaalbaar maar nog net binnen mijn budget. Na het proefrijden vinden de eigenaars dat er toch geen 'match' is. 175 km

8. PRE hengst, 15 jaar, ruim boven mijn budget. Niet echt wat ik zoek.

9. PRE hengst, 14 jaar, net binnen mijn budget, maar de laatste 2 jaar niet gereden... zou ik toch eens gaan kijken ? zoek een verkeersmak paard...

10. fjordje. verkeersmak. boven mijn budget. waar staat hij ? is al verkocht...


Wordt vervolgd !
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:02 



 
Profiel   

Wat zoek je eigenlijk? Is wel heel divers wat je omschrijft, van wandelpony tot springpaard tot hengst... Van IJslander tot pre...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:08 



 

Dit is ook een vrij onduidelijk topic, wat wil je hiermee bereiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:10 



 
Profiel   

3 en 5 zijn geen optie omdat?

5 zou rijtechnisch wel op te lossen zijn zodat jullie elkaar beter begrijpen op buitenrit mocht de rest echt goed zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:11 



 
Profiel   

Ik snap het doel van dit topic niet echt. Bij paarden boven je budget ga je dan toch al niet kijken lijkt me? Daarnaast niet stabiel op het bit, wat bedoel je hiermee? Is het onkunde van de ruiter? Ik weet ook niet wat je zoekt en welke prijsklasse, maar zo te horen zijn dit allemaal ‘projectjes’.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:12 



 
Profiel   

En al deze paarden zijn dus geen optie?

Mijn Spanjaard is zo verkeersmak als maar kan. Kijkt van de grootste trekkers niet op.

Geen evenwicht kan opgelost worden. Niet stabiel op het bit ook.

Paarden zijn duur tegenwoordig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:14 



 
Profiel   

Misschien is het beter eerst te bepalen wat je voor prioriteiten hebt, lijstje maken, je budget bepalen en dan alleen gaan kijken als iets aan alle voorwaarden voldoet...

Voor een dubbeltje op de eerste rang gaat in elk geval in paardenland niet op. Maak daar maar rustig wat meer dubbeltjes van :x


Laatst bijgewerkt door Lindsey_99 op 09-02-20 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:17 



 
Profiel   

Wat voor lijstje is dit? Waarom staan er paarden in die boven je budget zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:18 



 
Profiel   

Wat ik zo lees, wil je een doodbraaf, goed doorgereden en stabiel paard voor een bepaald budget.
Ik ken je budget niet... maar als je bovenstaand wil mag je tegenwoordig aardig wat geld neertellen. Wil je binnen budget, dan kom je wellicht uit op een braaf beest met wat werk aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:18 



 
Profiel   

Lijkt me als je ook naar 14 jarige wil kijken en ze hoeven niet heel bijzonder te kunnen bewegen je voor 4000 euro makkelijk iets moet kunnen vinden wat gewoon braaf en fijn te rijden is. Weet natuurlijk niet wat je budget is en hoe je rijkunsten zijn maar misschien zijn je eisen niet reëel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:21 



 
Profiel   

Jeetje ik kan me voorstellen als je op zich "overal" voor open staat, dat je dan verwacht eerder/ sneller iets te vinden. Ik vind het wel leuk om te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:22 



 
Profiel   

_mexx_lady_ schreef
Wat ik zo lees, wil je een doodbraaf, goed doorgereden en stabiel paard voor een bepaald budget.
Ik ken je budget niet... maar als je bovenstaand wil mag je tegenwoordig aardig wat geld neertellen. Wil je binnen budget, dan kom je wellicht uit op een braaf beest met wat werk aan.


Zo lees ik het ook. Ter aanvulling, binnen budget kan ook als de leeftijdsgrens wat hoger ligt (maar dan wordt het risico op (ouderdoms)kwaaltjes wel wat groter).
Ik mis een beetje de 'eisen' waar een potentieel paard aan moet voldoen, dan kan je veel gerichter zoeken en eindig je niet met een lijstje van 10 paarden die het allemaal (net) niet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:24 



 
Profiel   

Ik zie veel paarden die misschien geschikt zijn, maar boven je budget. Is je budget wel realistisch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:25 



 
Profiel   

Lijkt me als je ook naar 14 jarige wil kijken en ze hoeven niet heel bijzonder te kunnen bewegen je voor 4000 euro makkelijk iets moet kunnen vinden wat gewoon braaf en fijn te rijden is. Weet natuurlijk niet wat je budget is en hoe je rijkunsten zijn maar misschien zijn je eisen niet reëel?
Zoiets bijvoorbeeld https://www.sporthorses.nl/advertentie/ ... =placeDESC

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:26 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Lijkt me als je ook naar 14 jarige wil kijken en ze hoeven niet heel bijzonder te kunnen bewegen je voor 4000 euro makkelijk iets moet kunnen vinden wat gewoon braaf en fijn te rijden is. Weet natuurlijk niet wat je budget is en hoe je rijkunsten zijn maar misschien zijn je eisen niet reëel?
Zoiets bijvoorbeeld https://www.sporthorses.nl/advertentie/ ... =placeDESC


Ik denk dat ze meer in de pony's nog zit. Maar zo iets: https://www.sporthorses.nl/advertentie/ ... =placeDESC
Of een echte leerpony als deze: https://www.sporthorses.nl/advertentie/ ... =placeDESC is natuurlijk wel leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:37 



 
Profiel   

3 en 5 zijn geen optie,

zomerexceem, we zitten aan de rand van het bos, veel water, veel muggen... en al eerder met veel pijn in het hart een ander stalletje moeten zoeken voor mijn ijslander merrie

bit vast pakken en gaan lopen ? ik ben niet meer piepjong, wil toch graag alleen met het paardje op buitenrit

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:49 



 
Profiel   

Maera schreef
3 en 5 zijn geen optie,

zomerexceem, we zitten aan de rand van het bos, veel water, veel muggen... en al eerder met veel pijn in het hart een ander stalletje moeten zoeken voor mijn ijslander merrie

bit vast pakken en gaan lopen ? ik ben niet meer piepjong, wil toch graag alleen met het paardje op buitenrit



Maar je kan van 1 ritje niks zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:51 



 
Profiel   

Te duur weet je toch van te voren? Snap niet wat deze dan in je lijstje doen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:54 



 
Profiel   

Nou, ik zou het toch ook niet aandurven als een paard direct met mij aan de haal gaat hoor. Anderzijds denk ik niet dat ik bij een eerste kennismaking al op buitenrit zou gaan.

Vind het ook wel leuk om te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:55 



 
Profiel   

Waarom zet je nummer 8 er tussen en vervolgens schrijf je "niet echt wat ik zoek". Sowieso komt het lijstje niet echt passend op mij over omdat er te veel negatieve kanttekeningen achter staan en een aantal zijn al verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:56 



 
Profiel   

Dit is het lijstje waar je bent geweest en wat afvalt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:57 



 
Profiel   

Tsja. Welkom in de paardenwereld. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 18:59 



 
Profiel   

Ts wat is het lijstje wat je zoekt precies. Aan welke dingen wil je dat het paard voldoet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 19:04 



 
Profiel   

Zo te lezen geen enkele match.
Gewoon verder zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 19:06 



 
Profiel   

Welke prijsklasse zoek je?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 19:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 264 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen