Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verplicht stoppen met medicijn?

 
Profiel   

Hallo,

Al enkele jaren gebruik ik een bepaald medicijn tegen mijn angsten, migraine, tegen de chronische pijn, om te slapen en als antidepressivum. Nu was ik vorige week bij de apotheek omdat het middel bijna op was en zei de assistente dat het nog even besteld moest worden. Dus kom ik gisteren opnieuw bij de apotheek, zegt diegene, helaas het medicijn komt pas vanaf half mei er weer! Nu staat in de bijsluiter dat ik niet zomaar mag stoppen! Ik heb nu nog maar twee capsules, oftewel tot morgen!! Eerder heb ik weleens een pil vergeten en toen voelde ik mij de volgende dag heel 'raar'/angstig etc. Ik heb uiteraard direct gezegd ik kan niet zo stoppen plotseling, wat nu??. De apotheker zei er is helaas geen ander soort vervangend medicijn dan dit middel dus kan u helaas niet helpen. U moet uw arts raadplegen. Helaas was mijn arts er gisteren niet, vandaag zou hij terugbellen en heeft hij niet gedaan. Ik heb er zelf eind van de dag gebeld maar was hij weer weg. Maar ik vrees dat hij dat medicijn ook niet tevoorschijn kan toveren.. Ik heb op internet gezien dat het steeds vaker voorkomt dat medicijnen 'op' zijn. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt en heeft misschien tips? Ik ben erg bang voor een terugval/in paniek te raken! Zeker omdat er staat dat dit middel geleidelijk moet worden afgebouwd en je niet zo maar plotseling mag stoppen. Ik vind het doodeng nu het eruit ziet dit wel te moeten doen.Andere soorten antidepressiva heb ik weleens geprobeerd maar had teveel bijwerkingen daarom ben ik al jaren overgezet naar dit middel( sinequan).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 21:51 



 
Profiel   

Rondbellen naar andere apotheken of die nog wat op voorraad hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 21:52 



 
Profiel   

Oei, dat kan echt niet zomaar!!

Is er geen ander merk of iets dergelijks? Mijn antidepressiva komt ook onder 2878 namen. Hopelijk de jouwe ook? Al had ik dan verwacht dat de apotheek dat dan wel aan zou bieden.

Anders echt zo snel mogelijk die huisarts proberen te bereiken!! Of andere apotheken of zij nog wat hebben. Dit kan echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 21:55 



 
Profiel   

Ja bedankt voor de rondbeltips :) , ga ik zeker doen morgen als ik wakker ben! Alleen de apotheek had al aangegeven dat andere apotheken het vermoedelijk ook niet meer zouden hebben. Ik ga het morgen wel gelijk proberen!

Nee het middel is sinequan en dat is de enige van die stof, daar is helaas geen enkel ander middel wat hetzelfde werkt!
Ik vind het ook tamelijk bizar en eng er zo ineens mee te stoppen..


Laatst bijgewerkt door Sabri op 11-02-20 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 21:58 



 
Profiel   

Hilary schreef
Rondbellen naar andere apotheken of die nog wat op voorraad hebben?


Dit. Kennisje van mij heeft dat ook moeten doen voot behandeling van een ziekte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 21:59 



 
Profiel   

Het is een middel wat door Pfizer op de markt wordt gebracht. Ik zou even met Pfizer bellen(zitten in Cappelle aan de IJssel)
Wellicht dat zij je kunnen helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 22:02 



 
Profiel   

Dat soort spul moet inderdaad voorzichtig afgebouwd worden. Niks achter de hand hebben voordat je nieuw haalt is dus onhandig (voor alle medicijnen in de categorie kan niet of niet meteen zonder trouwens).
Heb je naast de medicijnen ook andere technieken om je bij deze problemen te helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 22:02 



 
Profiel   

Er is inderdaad een te kort. Zie deze pagina
https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/2 ... epine.html

Je apotheek kan er niet zoveel aan doen dus.. wel heel lastig! Denk toch dat je met je arts moet overleggen voor een vergelijkbaar medicijn met dezelfde werkzame stof, doxepine.

Je kan nog eventueel rondbellen of apothekers het nog op voorraad hebben. Maar moet je wel geluk hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 22:03 



 
Profiel   

Anders via het buitenland? België hoef je dan wel niet te proberen, want als ik het goed nakijk is Sinequan al sedert september 2017 van de Belgische markt gehaald.

Of eventueel magistraal als ze aan het poeder geraken in bulk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 22:06 



 
Profiel   

Apotheken in de regio bellen om te vragen of ze nog wat hebben. En contact opnemen met je voorschrijver! Deze kan evt in combinatie met andere middelen je opnieuw instellen op een alternatief. Ik ga er vanuit dat de voorschrijver geen huisarts is.
Je mag in principe met je herhalingstecept in heel NL je medicijnen halen. Ook buiten je eigen stad/dorp.

Heel veel sterkte!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 22:10 



 
Profiel   

Eerst morgen meteen langs je huisarts gaan of bellen. Dat had hij al moeten doen. Overleg eerst voor je ander spul gaat uitproberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 22:11 



 
Profiel   

Als ik op het farmacotherapeutisch kompas kijk, is dit het enige middel met deze werkzame stof. Er zijn wel andere middelen die in dezelfde groep vallen, zoals amitriptyline en nortriptyline. Misschien kun je na overleg met je behandelaar een van deze middelen gaan gebruiken? Je kunt varianten opzoeken op het FK.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 22:12 



 
Profiel   

Je zou kunnen kijken of het geïmporteerd kan worden (bijvoorbeeld Orlypharma, Bmodesto). Je apotheek zou dit voor jou kunnen doen, maar je kan als particulier al wel navragen of ze het op voorraad hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 22:13 



 
Profiel   

Niet zelf de apotheek bellen maar morgen meteen met de huisarts aan de telefoon. Die moet dit oplossen voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 22:24 



 
Profiel   

Heb ik zelf ook gehad met een noodzakelijk medicijn.
Veel gebeld. Arts en huisarts konden niets meer betekenen omdat er met mij meerdere waren.
Ik heb het recept opgehaald bij de apotheek en ben er mee naar Duitsland gereden.
Moest het zelf ter plekken betalen, vraag het dit jaar terug bij de belasting. Hopelijk lukt dat.

Mijn tip zou dan ook zijn, vraag je recept bij de apotheek en ga er mee naar het buitenland want de huisarts moet het misschien wel oplossen, het is niet altijd oplosbaar binnen de grenzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 22:56 



 
Profiel   

Jeetje wat vervelend voor je! Ik slik ook ad en bestel bij de laatste strip van 10 altijd gelijk nieuwe. Ben ook als de dood dat ik het niet heb want stoppen gaat echt niet zomaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 22:58 



 
Profiel   

Naar Duitsland rijden met het recept. Vervolgens een kopie van het recept+bonnetje/factuur vragen bij de apotheek en deze kan je indienen bij de verzekering. Ik krijg al mijn medicatie op deze manier gewoon vergoed.

Het is dat ik de komende weken niet naar de apotheek hoef, anders had ik het voor je nagevraagd. Nederland heeft vaak een tekort aan geneesmiddelen omdat we 1) een klein land zijn en 2) niet veel geld willen betalen voor de geneesmiddelen. Een groot land als Duitsland is dan interessanter. Die betalen gewoon de hoofdprijs en zijn met veel mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 23:22 



 
Profiel   

Mijn man zijn ad was ook niet leverbaar. Toen heeft hij tijdelijk ipv 75mg pillen die hij normaal slikt, 37,5mg gekregen en moest er daar dus 2x zoveel van nemen.

Zijn er van jouw medicatie niet verschillende dosissen? (is dit een normaal woord :P)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 23:24 



 
Profiel   

djuulsie schreef
Zijn er van jouw medicatie niet verschillende dosissen? (is dit een normaal woord :P)


Dosissen kan.
Doses hoor ik vaker.

Maar beide goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-20 23:50 



 
Profiel   

Het is echt een drama met niet leverbare geneesmiddelen op dit moment .
Wat opties die al genoemd zijn maar die wij als apotheek zouden doen:
- andere apotheken bellen
- fabrikant zelf bellen soms hebben die nog een nood voorraad liggen voor deze gevallen
-en inderdaad kijken of het geïmporteerd kan worden maar daar heb je zo niets aan dat duurt wel even . Of ze moeten dat al vóór andere apotheek gedaan hebben.
-de apotheek kan op farmanco kijken daar staan vaak oplossingen die de knmp heeft uitgezocht maar verwacht dat dit al gedaan is

Zou kunnen kijken of wij nog wat hebben maar ben pas vrijdag op het werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-20 00:15 



 
Profiel   

djuulsie schreef
Mijn man zijn ad was ook niet leverbaar. Toen heeft hij tijdelijk ipv 75mg pillen die hij normaal slikt, 37,5mg gekregen en moest er daar dus 2x zoveel van nemen.

Zijn er van jouw medicatie niet verschillende dosissen? (is dit een normaal woord :P)



Zijn er wel, maar ook niet leverbaar en worden in mei verwacht.
https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/2 ... epine.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-20 00:39 



 
Profiel   

Helaas weet ik de inlog gegevens van farmanco niet uit mijn hoofd dat zie je dat wat meer gegeven oa of import mogelijk is

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-20 00:42 



 
Profiel   

Hoe is het nu afgelopen? Heb je je medicatie ondertussen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 21:30 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 21:45 



 
Profiel   

Ik begrijp eigenlijk niet waarom je zo laat pas nieuwe gaat bestellen als je belangrijke medicatie gebruikt; het is toch algemeen bekend dat er veel medicatie moeilijk leverbaar is. :o
Nu met de brexit zal er ook weer een hoop veranderen. Als je medicatie gebruikt hou dat dan echt in de gaten dit jaar. Er gaat veel medicatie van en naar GB, dus mogelijk wordt het eea niet meer leverbaar.
Nu zou ik vooral bellen, bellen, bellen, bellen of er een apotheek is met nog wat voorraad, of naar Duitsland rijden met je recept.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 21:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen