Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 109 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Katten ruzie na dierenarts bezoek

 
Profiel   

beste bokkers, ik zit met mijn handen in het haar en heb julie advies dringend nodig.

Het gaat om 2 katten die al bijna 1 jaar lang vanaf de 1e seconde dat ze elkaar zagen, de allerbeste vrienden zijn. Ze zijn altijd samen, slapen naast, op en over elkaar en als ze elkaar even niet zien beginnen ze meteeen te brullen naar elkaar en rennen ze ekaar meteen wee in de armen.

dit zijn de 2 vriendjes samen.
[ img ]

Vanochtend zijn we met de 2 katten bij de dierenarts geweest. de een (shiro) zou gecastreerd worden, de ander (origan) voor een enting.

De kat welke gecastreerd zou worden had helaas gisteren diaree gekregen en was niet fit genoeg voor de narcose, hij heeft 2 spuiten gehad en een pasta (anti braak, anti diaree, maagbeschermer en pijnstiller).
toen we thuis kwamen beide katten los gelaten en ging shiro de reismand van origan helemaal besnuffelen. ze hebben hun eten gekregn, wat ze beide niet echt wilde en een minuut of 5 later begint shiro ineens heeel erg boos te miauwen naar origan. En voor e 2x konden kniperen vloog shiro origan aan. we hebben ze nu apart zitten, de een in de woonkamer, de ander in de gang.

Maar hoe kunnen we voor beide het weer goed maken?

Ik ben nu bij origan en hij is echt helemaal ontdaan en bijna in shock dat zijn vriendje zo deed. Shiro zou na origan ook meteen de hond aanvallen. Dit gaat nu wel weer gewoon normaal zonder een enkel gbrom ofzo.

Please tell me they will be besties again!? |( |(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 12:41 



 
Profiel   

Is gewoon door de stress en andere geuren.
Probeer feliway friends eens, kijken of dat helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 12:43 



 
Profiel   

Dit komt wel weer goed :)

Het gebeurt wel vaker bij katten dat ze na een DA bezoek ruzie hebben. Voor zover ik weet, heeft dat te maken met de geur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 12:46 



 
Profiel   

hebben we helaas niet de feliway. weet niet zeker of we dat bij onze dierenarts kunnen krijgen anders rijd ik daar zo nog even langs.

Maar de prognose is wel hoopvol denk je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 12:47 



 
Profiel   

Geef het een paar dagen, komt echt goed. Zo nu en dan moeten wij met 1 van de 2 dames naar de DA. Als ze dan terugkomt moet haar zus standaard minimaal 2 dagen niks van haar weten en bromt heel lelijk naar haar. Komt altijd weer goed als de stress weg is en ze haar eigen geur weer heeft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 12:52 



 
Profiel   

Mijn katten hebben ook altijd ruzie na een bezoek aan de dierenarts. Na een dag is het meestal wel weer over.
Feliway kan inderdaad helpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 12:54 



 
Profiel   

Bekend fenomeen, ik haalde wel eens een poetsdoek over de katten heen zodat ze hun eigen luchtjes weer krijgen. Werkte soms wel en soms niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 12:54 



 
Profiel   

Heel normaal.
Dit was mijn kat nadat mn andere kat geholpen was aan zijn tanden :')

[ img ]

Dag 1 staren, dag 2 niks meer aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 12:57 



 
Profiel   

tot die tijd apart houden of toch zoveel mogelijk wel samen?

vind samen nu wel eng omdat shiro origan echt op zoekt :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 12:58 



 
Profiel   

Zou ze dan inderdaad even apart houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 13:01 



 
Profiel   

Heeft met stress, maar vooral met de 'rare' geur te maken. De ander (zijzelf ook) ruikt raar. Dat verdwijnt vanzelf wel weer.

Zou ze gewoon samen laten, maar wel de ruimte geven om weg te lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 13:01 



 
Profiel   

XxLiEsJuHhxX schreef
tot die tijd apart houden of toch zoveel mogelijk wel samen?

vind samen nu wel eng omdat shiro origan echt op zoekt :(


Als het niet te gek wordt gewoon bij elkaar. Anders stel je het enkel uit. Wel zorgen voor genoeg schuil plekjes etc.

Wel zou ik proberen om de katten te aaien met een doek of iets en dan over de ander te halen. Mogelijk als je dit een paar keer gedaan hebt dat het dan allemaal weer normaler ruikt voor ze.

(Mijn ene kat heet ook Shiro. Grappig. Heb het nog nooit bij iemand anders gehoord)

Wij vervoeren de katten overigens altijd in 1 reismand om ze zoveel mogelijk bij elkaar te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 13:04 



 
Profiel   

hmm we gaan dan idd toch maar wel zoveel mogelijk samen houden maar wel als we er zelf bij zijn. Hopelijk zijn ze voor maandag weer vriendjes en hebben we dan minder problemen met poging 3 om shiro te laten castreren O:)

we hadden ze apart gedaan omda juist dacht dat, dat beter was zodat ze de ruimte hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 13:11 



 
Profiel   

Hier ook een bekend fenomeen :+
Gewoon samen laten en zo weinig mogelijk aandacht aan schenken.
Even over wrijven met hun dekentje, kussentje of zelfs een speeltje kan al voldoende zijn om terug hun vertrouwde geur te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 13:12 



 
Profiel   

Net toch gewoon de tussendeur open gezet, origan liep meteen de woonkamer in maar zo gauw shiro hem zag werd het weer rood voor shiro's ogen. Origan is toen zelf de gang weer in gelopen en we hebben de deur weer dicht gedaan omdat shiro als een pitbull erachteraan wilde gaan. Beide zijn echt heel erg ontdaan. Zo sneu.

Hoop echt dat dit nog goed komt. Ze zijn zo verschrikkelijk leuk samen.
Hopelijk kan ik snel weer foto's als deze maken van ze.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 13:43 



 
Profiel   

Blijven ademhalen, komt gewoon weer goed. Veel met de thuisgekomen kat knuffelen zodat jouw geur er weer aan zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 13:51 



 
Profiel   

Zou ze straks even omruilen zodat ze elkaars geuren weer kunnen ruiken. En ze daarna toch gewoon los laten

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 13:51 



 
Profiel   

Ze opnieuw aan elkaar introduceren, inclusief alle daarbij behorende stappen. Is wel meer info over te vinden op internet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 14:07 



 
Profiel   

Wat een schitterende katten heb je.
De lichte lijkt op onze Maes.

Het is de geur van "anders".

Beide even apart en daarna omwisselen en weer terug wisselen wil ook nog wel helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 14:20 



 
Profiel   

Maak je niet druk, dit komt wel weer goed.
Onze katten zijn ook goede matties maar als er eentje naar de DA is geweest dan is het ook altijd een dag of wat gedoe. Dat schijnt inderdaad door de vreemde geur te komen. Na een paar dagen is dat weer opgelost en dan zijn ze weer gezellig samen.

't Zijn inderdaad prachtige katten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 14:25 



 

Komt goed. Ze ruiken naar DA en ziek en slecht en eng nu.
En een beetje helpen kan altijd natuurlijk. Snoepjes of lekker eten doen wonderen.
Ik deed wel eens met mijn handen waar net snoepjes in hadden gezeten de katten aaien, dan ruiken ze ineens naar snoep. Simpel, maar effectief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 14:33 



 
Profiel   

De tips met de doek, haar snoepjes ruikende handen enz werken helaas niet. Wel zitten ze nu idd andersom

Bedankt voor de complimentjes ze zijn inderdaad prachtig en hebben nog nooit elkaar, een hond of een mens wat gedaan.
Over 2 weken komt er een 3e. Hetzelfde ras als shiro is (savannah).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 16:21 



 
Profiel   

Niet te druk om maken. Als ze zich straks uitgebreid hebben gewassen enzo ruiken ze alweer meer naar zichzelf. Zoiets lost zich vanzelf op. Ik zou ze ook niet te lang apart laten, maar ze bij elkaar zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 16:32 



 
Profiel   

Bij elkaar zetten gaat nu echt nog niet. Shiro is echt echt heel erg boos. Maar nu gewisseld heeft shiro wel flink van zich af kunnen miauwen en origan was hem net al aan het roepen. En inplaats van door te gaan is shiro nu weg bij de deur gekomen. Ik zeg positieve vooruitgang :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 17:03 



 
Profiel   

Toch apart dat ze dit hebben ondanks dat ze beide tegelijk mee naar de DA waren.
Ik neem meestal de ander mee als ik ga mede om dit te voorkomen. Maar dat geeft dus ook geen garantie blijkbaar.
(al is de kleine de laatste x alleen mee geweest en werd hartelijk ontvangen toen ie weer thuis kwam)
Tip van iets met huiselijke geur over de katten wrijven is al gegeven en hielp dus helaas ook niet.
Vrees dat het idd opnieuw introduceren wordt. Hopelijk lost het zich snel op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 17:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 109 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen