Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen kingekruist hoofdstel

 
Profiel   

Wie van jullie hebben ervaringen met het rijden met een kingekruist hoofdstel?

Ik vind hier weinig over en ben erg benieuwd hoe jullie paarden hierop reageren.

Ikzelf ben er geïnteresseerd in voor recreatief gebruik.

Sidepull reageert ze wel op alleen heb ik hier weinig “rem” mee wanneer ze iets te enthousiast word in de duinen. Rij verder lekker met een lang teugeltje alleen wil ik wel kunnen inwerken wanneer even nodig om te kunnen corrigeren.
Kaakgekruisd vind ze dan weer niets heb er geen stuur mee en de druk die achter haar oren uit geoefend word accepteert ze niet.

Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen met jullie ervaringen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-20 22:17 



 
Profiel   

Ik zag je vraag net ook al in het andere topic, :-)
Ik rij dus al jaren met kingekruist. Heb ook de andere systemen allemaal geprobeerd. Zelfde als jij, sidepull geen reactie, gewoon dooorrr lopen, en op kaakgekruist een zeer onrustig hoofd. Al die druk om haar hoofd vind ze echt niet fijn.
Met kingekruist kan ik haar dressuurmatig netjes rondsturen, en op buitenrit gaat dat ook wel goed, moet wel eerlijk zeggen dat ik een doorlopertje heb, in de zomer is ze super relaxt, maar in de winter... ach, dan is ze ook erg enthousiast MET bit, dus sjah ;-)

Dit zijn wij op een oefendressuurtje tijdje geleden:
[ img ]
Uiteraard dus met een van mijn Biothane hoofdstellen.

Inmiddels heb ik het model wat aangepast,

[ img ]
Hier sturen we momenteel mee rond. Beetje ERG roze, maar ik hou er van haha :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-20 23:06 



 
Profiel   

Ja die van mij loopt ook erg graag door en met bit is ze ook erg enthousiast maar heb ik wel de rem.
Hoop dat op een kingekruist ook te hebben.

Ik wacht nog even andere/meerdere reacties af

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-20 23:29 



 
Profiel   

Mijn eigen ervaring heb ik nog niet, maar iemand die ik ken heeft dezelfde ervaring, kaakgekruist ging niet zo maar kingekruist wel, ook fijnere release en net wat meer rem.
Maar het is wel echt per paard verschillend, dus gewoon een kwestie van uitproberen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-20 23:58 



 
Profiel   

Welke regio zit je, heb er een liggen die ik niet gebruik

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 07:51 



 
Profiel   

Ik heb met mijn haflinger jaren een kingekruist gebruikt. Achteraf bleek hij fijner te lopen op een sidepull. Maar zorg dat je hoofdstel een goede release heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 08:39 



 
Profiel   

SandravdB schreef
Welke regio zit je, heb er een liggen die ik niet gebruik


Regio Voorne-putten

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 09:19 



 
Profiel   

Ik men vooral kingekruist. Heb 2 verschillende kingekruiste hoofdstellen, waarvan 1 supergoed werkt en het andere veel minder.

Ohz is hier weinig verschil te merken met andere bitloze optomingen. Omdat ie voornamelijk menpaard is, is de rem op stem. Ook met sidepull respecteert ie dit commando.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 09:28 



 
Profiel   

judjuk schreef
Ik men vooral kingekruist. Heb 2 verschillende kingekruiste hoofdstellen, waarvan 1 supergoed werkt en het andere veel minder.

Ohz is hier weinig verschil te merken met andere bitloze optomingen. Omdat ie voornamelijk menpaard is, is de rem op stem. Ook met sidepull respecteert ie dit commando.


Van welke merken heb jij je kingekruist?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 09:33 



 
Profiel   

Sterrenpony schreef
judjuk schreef
Ik men vooral kingekruist. Heb 2 verschillende kingekruiste hoofdstellen, waarvan 1 supergoed werkt en het andere veel minder.

Ohz is hier weinig verschil te merken met andere bitloze optomingen. Omdat ie voornamelijk menpaard is, is de rem op stem. Ook met sidepull respecteert ie dit commando.


Van welke merken heb jij je kingekruist?


Een lederen van Equiplay en een biothane van Dabo's design.

U heeft pb

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 10:16 



 
Profiel   

Om mijn ervaring hier dan ook te Delen. Vandaag mijn kingekruiste hoofdstel van equiplay binnen gekregen en meteen even getest. Pony lief loopt er super mee en merk geen verschil met bit of dit hoofdstel.
Met dit kingekruiste hoofdstel durf ik ook wel met haar de duinen in met een enthousiaste bui van me pony.
Wat vinden jullie van de afstelling hoe ik qua hoogte de neusriem nu heb? Zit 2-3 vingers onder het jukbeen. En heeft het oog genoeg ruimte van de bakstuk af? Naar mijn idee wel? De bakstuk blijft met het rijden ook netjes daar op die plek.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-20 19:15 



 
Profiel   

Sterrenpony schreef
Om mijn ervaring hier dan ook te Delen. Vandaag mijn kingekruiste hoofdstel van equiplay binnen gekregen en meteen even getest. Pony lief loopt er super mee en merk geen verschil met bit of dit hoofdstel.
Met dit kingekruiste hoofdstel durf ik ook wel met haar de duinen in met een enthousiaste bui van me pony.
Wat vinden jullie van de afstelling hoe ik qua hoogte de neusriem nu heb? Zit 2-3 vingers onder het jukbeen. En heeft het oog genoeg ruimte van de bakstuk af? Naar mijn idee wel? De bakstuk blijft met het rijden ook netjes daar op die plek.

[ [url=m/rQmjFw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Fb7kMp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die hebi k ook, vind ik 1 van mijn mooiste, maar helaas reageert mijn paard er niet zo goed op. Ik heb ook de Micklem, dat gaat veel beter. Verder heb ik nog de Emiel Voest kingekruist, een Scawbridge, kaakgekruist, sidepulls, enz. Maar op dit moment is de Micklem de beste. Paard loopt in de springsport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 12:47 



 
Profiel   

Mooi!
Ik vind hem wel erg dicht op de oren liggen en zou evt. ietsje nog lager mogen bij het oog.
Misschien even iets meer naar achter leggen achter de oren, dan komt hij wat lager uit onder het oog ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 13:00 



 
Profiel   

MirandaFuego schreef
Mooi!
Ik vind hem wel erg dicht op de oren liggen en zou evt. ietsje nog lager mogen bij het oog.
Misschien even iets meer naar achter leggen achter de oren, dan komt hij wat lager uit onder het oog ook.

Die krijg je niet lager, dat is gewoon het model. De mijne ligt ook net zo. Is niet storend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 13:16 



 
Profiel   

germie schreef
MirandaFuego schreef
Mooi!
Ik vind hem wel erg dicht op de oren liggen en zou evt. ietsje nog lager mogen bij het oog.
Misschien even iets meer naar achter leggen achter de oren, dan komt hij wat lager uit onder het oog ook.

Die krijg je niet lager, dat is gewoon het model. De mijne ligt ook net zo. Is niet storend.

Vooral dat het zo dicht op de oren ligt kan wel echt storend zijn en ook schuurplekken veroorzaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 13:19 



 
Profiel   

MirandaFuego schreef
Die krijg je niet lager, dat is gewoon het model. De mijne ligt ook net zo. Is niet storend.

Vooral dat het zo dicht op de oren ligt kan wel echt storend zijn en ook schuurplekken veroorzaken.[/quote]
Nee hoor, nooit last van gehad. Past gewoon prima en hoort zo. Dat hebben al dit soort neusriemhoofdstellen, de emiel voest ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 13:21 



 
Profiel   

Ik vind het wel een verschil.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 14:27 



 
Profiel   

Meer achter dr oren leggen dat gaat niet is idd het model van dit hoofdstel.
Ik heb het hoofdstel ook helaas retour gedaan ondanks dat me pony er erg fijn op reageerde vind ik het niets dat de bakstuk zo dicht bij haar ogen ligt en idd daarom ook drukt boven op de schedel

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 14:33 



 
Profiel   

Veel paarden gaan daar toch vervelend op reageren.
Wel jammer want was wel een mooi ding.
Zelf heb ik een biothane, zou je dat niks vinden?
Zijn wel leuke kleurtjes om uit te kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 14:40 



 
Profiel   

Ja ik heb liever leer en dat is nog best lastig te vinden als je cognac kleur wil
Ik ga nu de kingekruiste van Emiel voest proberen die meet op de neusgedeelte bovenop een 2-3cm langer dus wellicht dat dat wel goed gaat passen
Ik vind ik die van biotane zo smal heb het liever iets breder op de neus

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 14:55 



 
Profiel   

Wij rijden m'n verzorgpony buiten met een kingekruist hoofdstel van Dabo. Merken ook weinig verschil tussen bit en dit buiten. Dus dachten waarom dan niet zonder bit. Voor de rest rijden we toch met lange teugel buiten.
[ img ]

Ik moet zeggen dat biothaan met buitenrijden wel echt ideaal is. Helemaal met duin en strand ritten. Hij gaat graag door de swin en hoeven dit dus niet schoon te maken na een rit of bang te zijn dat het zout uitbijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 15:08 



 
Profiel   

Oké zo wispelturig als dat ik kan zijn hahahahahah toch voor een kingekruist hoofdstel van Dabo gegaan.
Dan weet ik zeker dat het niet bij haar ogen kan trekken.
En wat Lisa zegt voor het zoute water op het strand ook wel vriendelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 18:32 



 
Profiel   

Ja je hebt er geen onderhoud aan, dat is makkelijk.
En ik hou van kleurtjes. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 19:20 



 
Profiel   

Nou ik hou hem gewoon neutraal.
Als ik hem binnen heb zal ik er een foto van plaatsen en mijn ervaring delen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 19:22 



 
Profiel   

Ja leuk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 21:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen