Katten ruzie na dierenarts bezoek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132067
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:25

Als het om gewone katten gaat dan zou ik me nog geen zorgen maken, dat trekt wel weer bij. Maar ik heb geen verstand van bijzondere rassen en weet ook niet in hoeverre Shiro een 'normale kat' is? Als die verhoudingen erg scheef liggen dan snap ik wel dat je het anders aanpakt.

Anoniem

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:30

Komt echt wel weer goed. Op het filmpje zie ik ook geen boze kat, ik zie een geïnteresseerde kat die misschien zelf ook ontdaan is van zijn bezoekje aan de dierenarts en dan ook nog eens geconfronteerd wordt met die geur.

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:31

Misschien is de Feliway friends sowieso handig om al te gebruiken. Na de castratie zal de geur nog veel meer anders zijn, vooral dat ontsmettingsmiddel. Dat heeft hier ook even geduurd voordat ze elkaar weer accepteerden.

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:33

Emmaa_ schreef:
Komt echt wel weer goed. Op het filmpje zie ik ook geen boze kat, ik zie een geïnteresseerde kat die misschien zelf ook ontdaan is van zijn bezoekje aan de dierenarts en dan ook nog eens geconfronteerd wordt met die geur.


Dit dus. Ik had een hele kwade kat verwacht klaar om gigantisch in de aanval te gaan. Maar ik vind dit reuze meevallen.

Ik zou hierbij mijn kat even een waarschuwing geven en dan weer verder gaan met wat ik aan het doen ben. Ze moeten het toch samen oplossen door weer normaal te gaan ruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:34

prugelpiet schreef:
Emmaa_ schreef:
Komt echt wel weer goed. Op het filmpje zie ik ook geen boze kat, ik zie een geïnteresseerde kat die misschien zelf ook ontdaan is van zijn bezoekje aan de dierenarts en dan ook nog eens geconfronteerd wordt met die geur.


Dit dus. Ik had een hele kwade kat verwacht klaar om gigantisch in de aanval te gaan. Maar ik vind dit reuze meevallen.

Ik zou hierbij mijn kat even een waarschuwing geven en dan weer verder gaan met wat ik aan het doen ben. Ze moeten het toch samen oplossen door weer normaal te gaan ruiken.

Ja precies. TS zal haar kat het beste kennen maar ik haal hier echt geen 'boos' uit, ook niet uit de miauw.

Overigens zou ik me idd wel schrap zetten voor ruzies als de castratie gedaan is.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 15:08

Ik verwacht absoluut niet van origan dat hij shiro zal aanvallen na de castratie. Maar we maken hele goede stappen nu. Ze waren net samen in de keuken. Shiro was toen heel geintereseerd aan het miauwen naar origan op de kast. We hebben wel shiro van de kast af gehouden. We geven origan de tijd minder bang te worden. Shiro werd nu ook helemaal niet boos, bleef kopjes geven enz ook dus dat is super. We gaan nu de feliway halen en dan meer en meer ze samen laten maar wel origan wat beschermen.

Hij klinkt voor jullie misschien niet zo boos maar hij was daar echt heel boos en nog aan het opladen. Ik heb niet doorgefilmd omdat ik ging afleiden proberen. Maar dit gaat duidelijk heel erg de goede kant op.

Ik val shiro ook echt niet af, vind het heel sneu voor hem hij is echt duidelijk gewoon heel erg ontdaan van het bezoek aan de dierenarts en dan ruikt zijn steun en toeverlaat ook nog eens daarna. Ik snap hem wel.

Origan is ook gewoon heel erg ontdaan, hij eet ook vandaag amper. Heel sneu allemaal maar we gaan de goede kant weer op :D

En idd door shiro's ras moeten we een beetje meer oppassen. Maar ik heb met de minuut meer vertrouwen in een goede afloop.

Over de feliway experts. Bij welke kat gebruiken we hem het meest of gewoon in de woonkamer/keuken doen omdat dat ook de plek is waar ze elkaar nu ontmoeten elke keer?

Anoniem

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:16

Hou er wel rekening mee dat Feliway geen wondermiddel is. Het kan soms de scherpe randjes er een beetje af halen maar vooral bij katten met een sterke persoonlijkheid zie ik meestal niet heel veel verschil. Ik zou hem in de ruimte hangen waar de katten het meest zijn.

Needje

Berichten: 19202
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:09

Dit filmpje zie ik eigenlijk helemaal niets aan. :o
Mijn Bengaal blért harder als ie aandacht wil. haha

joyce83

Berichten: 5211
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:30

Ik kijk wel eens naar my catt from hell op tv. Daar komen goede tips voorbij als de katten het even niet meer zien zitten onder elkaar. Hoe ze af te leiden, hoe ze weer tot elkaar krijgen. Misschien een optie om te kijken of je die afleveringen kan vinden?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 18:02

Joyce, die serie ken ik inderdaad was daar altijd fan van.

Needje, als hij aandacht wilt bleert hij ook harder maar op een andere toon niet zoals op het totale einde van het filmpje. Hij heeft gisteren 1x royaal en 1x lichtjes origan aangevallen. Zijn hele houding, zijn geluid alles is heel duidelijk. Op het filmpje misschien niet goed te zien met de hoek enz maar hij is daar op het einde van het filmpje echt bloedlink.

We zijn bijna weer thuis terug van de winkel met de feliway. Ben erg benieuwd naar de werking :D

Hevonen

Berichten: 5625
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:05

Wat een kat, prachtig dier, maar hij lijkt heel groot. Is Origan veel kleiner? En is Shiro een kater, of is hij gecastreerd?

Afgezien daarvan denk ik dat het snel goed zal komen als ik jouw verhaal zo lees. In elk geval succes!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 19:12

Hevonen, ze zijn allebei even groot ongeveer. Shiro is aardig klein voor een savannah. Verschil wel is dat shiro van top tot teen puur spieren is en origan een beetje een mollige fluffy teddybeer is.
Shiro zou gisteren gecasteerd worden maar door diaree moest dat uitgesteld worden. Gelukkig heeft hij nu geen diaree meer. De nieuwe afspraak voor zijn castratie staat nu maandag.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 21:22

Update tijd!

In 1e instantie ging dit een diep trieste update worden.
Na eventjes de feliway aan gehad te hebben (1 uur), ze weer vrij gelaten. Shiro begon toen zielig te miauwen en origan als het moedertje dat hij is kwam meteen voor de redding. Hun ontmoeting was uit sprookjes zo blij ze waren. Dat sloeg helaas snel weer om binnen een seconde of 10 begon shiro weer te brullen, origan vluchte en shiro ging er meteen achteraan. Toen hij origan inhaalde greep hij hem meteen en daarna mij. Het nieuwe plan werd ze tot na de castratie apart te houden.

Maar het verhaal krijgt toch een goede wending nog. De fokker waar ons poesje vandaan komt gaf mij de contact gegevens van iemand anders die ook savannahs fokt en gedragsdeskundige is. Ik heb toen nog een nieuw filmpje gemaakt waarin er een dichte stoel tussen beide zat. Op advies hebben we toen origan in de binnen ren van mijn hond gezet. Hij heeft daar ruim 15 minute bevroren gezeten en shiro heeft 10 minuten naar hem gebrult. Daarna werd het minder en minder. Nu roepen ze naar elkaar op de normale manier, komt shiro ter redding daarop. Origan beweegt weer en zoekt soms wat naar een uitgang. Shiro brult soms nog wel maar nog maar amper. Een hele grote stap vooruit. Nu eventjes kijken naar de volgende stap

Zo zitten ze nu op dit moment
Afbeelding

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:28

Een goede update gelukkig :D

De katten van mijn zus hadden dit ook na een dierenarts bezoekje. De een bleef maar blazen naar de ander, duurde een dag en toen was er niks meer aan de hand.

Hevonen

Berichten: 5625
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:40

Pff, ik heb veel katten (gehad) en uiteraard ook de nodige dingen meegemaakt, maar nooit dat het zo lang duurde tussen twee dieren die elkaar kennen en mogen. Nu heb ik nooit een savannah gehad, of andere katten van zuiver ras. Mooi is ie anders wel, echt prachtig.

Hoop dat het nu verder goed gaat.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:40

Je schreef toch dat er over paar weken nog een kitten kwam? Weet eerlijk gezegd niet of dat zo goed idee is. Als ik lees hoe extreem er op deze stress gereageerd wordt .
Zou dat nog even goed in overweging nemen

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 07:12

Hey Marlies, ik heb hier ook eens een kwestie gehad met 2 poezen. De 1 ging de ander steeds achterna maar puur omdat ze zelf onzeker was.
Ben toen deze gaan gebruiken https://www.medpets.nl/bach+rescue+druppels+pets/
Ben niet zo bach bloesem achtig maar ik merkte wel verschil.
Ik gaf het hun beide gewoon door het voer.
Lilly voor jaar onzekerheid en de rust en Borry voor wat rust.
Het is niet duur en kan geen kwaad.
Ik had eerst ook de stekker van feliway maar daar merkte niks op, maar denk dat het per dier verschillend is.
Succes.

Gr kim

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 07:35

Het is ook echt wel een karaktertje zeg..
Strezzz van phytonics of idd Bach bloesem druppelen in de waterbak haalt ook de scherpe randjes eraf.

Hoe moet je het dan straks gaan doen na de castratie? Dan voorzie ik ook wel problemen.
Hoop voor je dat shiro dan wat rustiger gaat worden.

Feliway heb ik ook gehad hier maar die liet ik gewoon aan staan hoor.

Beide een speeltje ingesmeerd met kattenkruid? Hebben ze beide afleiding.
Veel spelen?

Ik denk dat ik zelf shiro met ren en al even buiten had gezet om af te koelen. _O-


Gelukkig ken jij het karakter van je katten het beste.
Vind dat je het goed probeert op te lossen en ik hoop dat het allemaal goed komt.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 12:09

Jesito en mando, leuk dat jullie dat opbrengen ook! Zelf geen bachbloesem in huis, in het verleden wel gebruikt gehad. Buiten de feliway diffuse ik ook essentiele olien bij hun. Natuurlijk niet degene die giftig zijn voor hun. Origan krijgt in de diffuser een mix voor moed, stress en vergeving. Shiro krijgt een mix voor stress, vergeving en loslaten. Dit lijkt voor beide ook wel te helpen.

Ze zitten nu weer een goed half uur samen in de woonkamer/keuken. De gang bewust adgeblokt zodat origan niet kan gaan rennen, dit triggert shiro om door te draaien.
Ze hebben samen gegeten op hun normale plekjes, arme origan is nog zo van slag dat hij niet goed durft te eten, en eigenlijk alleen de brokjes van shiro wilt eten. Shiro is net een uitgehongerde wolf en vreet alles.

Ondertussen zijn we weer 10 min verder. Shiro miauwt soms wat verward naar origan maar origan vlucht al minder en shiro heeft nog geen 1x gebrult en terwijl ik dit typ hebben we een mega magisch moment! Ze snuffelde aan elkaar op de tafel en helemaal geen gemiauw. Shiro liep toen ook gewoon weer weg. Kwam daarna terug terwijl origan zijn poten aan het wassen was en hij gaf shiro 2 likjes over de kop mee.

Dit gaat goed!!! :D :D zal zo het filmpje van op de mega rommel tafel uploaden :D

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 12:34

Zoo let niet op de rotzooi maar het mooie momentje <3 nog altijd vrede in de woonkamer :D
https://youtu.be/GjJnSIn9c-g
Net na dat filmpje nog een mooi moment vast kunnen leggen. En dat laat ook wel heel goed zien hoe goed shiro afgekoelt is. Als hij nog opgefokt was, was hij hier zeker van door het lint gegaan.
https://youtu.be/sQNahs2WR3w

Ohh en over de castratie, ze zeggen dat de thuisblijver het probleem dan is toch? Want van origan verwacht ik absoluut geen problemen. Shiro is de afgelopen 2 maanden 2x mee geweest naar de dierenarts zonder hem. Zijn reactie is gewoon zorgzaam zijn.

Maar of shiro dan weer het padje kwijt is geen idee. We gaan het merken. We laten de feliway nog zeker 1 week zitten en steken hem 1 week voor de voor de volgende enting weer in (over 1 maand).

Kwa kitten ben ik ook niet zo heel bang. Ze is niet zo brutaal aangelegd en als shiro weer zo boos word weten we nu hoe we hem weer tot rust kunnen laten komen.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:51

Wat een fijne update
Ik vind shiro echt mooi.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 21:22

We zijn nu een heel aantal uur verder en nog geen enkel echt conflict gehad. Alleen shiro wilt spelen met origan en origan wilt dat niet met shiro. Ook is origan erg duidelijk nu. Origan vertrouwt shiro nog niet helemaal en wilt shiro dus niet constant te dichtbij. Shiro accepteerd de rechtse die hij dan krijgt zonder probleem, shiro daar in tegen is nog wel ietjes gespannen maar doet verder alsof er nooit wat gebeurt is.

Ik zal van de week nog eens nieuwe foto's maken van ze met mijn camera. :D

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 12:22

24 uur later nog steeds vrede. We hebben onze katten weer terug <3

Origan eet weer en laar shiro ook weer dichtbij en slapen samen weer :D

Hier word je toch blij van?

Afbeelding

Afbeelding

Nu hopen dat de castratie morgen niet weer roet in het eten gooit.

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:05

Wat fijn!

nafkedemi

Berichten: 1299
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Katten ruzie na dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:11

Goed om te lezen!!