Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 9 [ 212 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

 
Profiel   

Ik ben sinds 1 week trotse eigenaar van een hele leuke merrie genaamd Marie :D Het leek me ontzettend leuk om een volg topic over haar te maken. Dus hierbij!

Roepnaam Marie
KWPN
16 april 2017
Zwarte merrie
Glock's Toto Jr x Bretton Woods
Nu gemeten op 1m58, maar zal zeker 1m60-62 worden

Marie is mijn tweede paard. Ik ben ook intussen al bijna 5 jaar eigenaar van Diallo, mijn springpaard die intussen gepensioneerd is. Vandaar de keuze om op zoek te gaan naar een nieuwe "partner in crime". Al snel botste ik op Marie, maar om zeker te zijn moest ik toch ook nog een andere gaan testen, maar ik wist stiekem toch al dat Marie alle vakjes tikte. Een ongelofelijk fluffy puppy hoofdje met onwijs goede gangen stuiterde de paddock door. Nog zo jong, en zo onervaren. Maar wat was ze ongelofelijk gaaf!
Dus op 7 februari werd Marie gebracht en gekeurd. Dat was wel even spannend. Maar de keuring was uitstekend, heel goede foto's en de dierenarts gaf me zelfs complimenten over haar goede gangen.

Ze is gefokt door stal Muersing, maar op 1 jaar opgekocht door een fokker die haar wou gaan gebruiken voor te fokken maar verkocht haar weer door overtal en omdat ze toch iets te klein bleef. Het plan is om haar in mei/juni zadelmak te gaan maken. Ze komt rechtstreeks uit het land en kent nog niks, ze is ook nog erg puppy en nog niet echt uitgezet. Haar poep staat nog een stuk hoger dan haar schoft dus ik verwacht ook dat ze nog een groeischeut gaat krijgen. Nu zijn we dus begonnen met gewoon netjes aan het halster lopen en poetsen. Ze is een ongelofelijke knuffelkont en kruipt echt je zak in, ik ben helemaal weg van haar! Ze is verder nog wel heel bang van dingen, geluiden etc. maar ze is ook heel nieuwsgierig en leert snel.


[ img ]
De eerste vage foto die me gestuurd werd
[ img ]
Eerste keer bezichtigen
[ img ]
Tweede keer bezichtigen
[ img ]
Gisteren bij mij op stal


Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 27-04-22 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 16:43 



 
Profiel   

Halleluja die Marie die beloofd wat! Dikke aanwinst :) leuk om zo’n mooie merrie als je nieuwe vriendin in spé te kunnen noemen. Ben benieuwd hoe ze uitgroeid en opknapt, altijd wel jammer dat zo’n opfok/fokkerij de hoeven verwaarloosd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 16:53 



 
Profiel   

Wat een gaaf dier!

Alleen haar hoefjes verdienen wel wat extra aandacht :(:) maar dat komt vast goed bij jou!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 16:55 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Halleluja die Marie die beloofd wat! Dikke aanwinst :) leuk om zo’n mooie merrie als je nieuwe vriendin in spé te kunnen noemen. Ben benieuwd hoe ze uitgroeid en opknapt, altijd wel jammer dat zo’n opfok/fokkerij de hoeven verwaarloosd.


Ferera schreef
Wat een gaaf dier!

Alleen haar hoefjes verdienen wel wat extra aandacht :(:) maar dat komt vast goed bij jou!


Dankjewel! Ik ben zelf ook heel benieuwd wat ze gaat worden *\o/* En ja zo is dat, gelukkig staat ze wel heel hoog en sterk op haar benen. Dit weekend komt mijn hoefsmid langs, die zal wel zijn werk hebben. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 16:56 



 
Profiel   

Wat een gaaf paardje <3 :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 17:02 



 
Profiel   

Ik hoop dat je veel updates plaatst! Ik ga volgen wat een plaatje van een merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 17:04 



 
Profiel   

Wat een leuke merrie! Is het een bewuste keuze geweest om van een springpaard naar een dressuurpaard te gaan? Of werd je gewoon verliefd? :D
Wat zijn je toekomstplannen met haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 13:57 



 
Profiel   

Wat een leuke merrie! Ga je haar zelf inrijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 14:24 



 
Profiel   

Zo die is leuk! Gave merrie. Ben ook wel benieuwd naar je plannen met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 14:32 



 
Profiel   

Leuk een volg topic Calipsolover. Heel veel plezier met haar, zal vast goed komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 12:07 



 
Profiel   

Dankjewel iedereen voor de leuke reacties! <3
Balenciaga schreef
Wat een leuke merrie! Is het een bewuste keuze geweest om van een springpaard naar een dressuurpaard te gaan? Of werd je gewoon verliefd? :D
Wat zijn je toekomstplannen met haar?

Ja, heel bewust! :Y) Toen ik Diallo kocht schakelde ik over van pony's naar paarden. Ik wou toen gewoon een leuk veelzijdig paard, en sprong ook altijd heel graag met de pony's. Maar Diallo is een ongelofelijke krachtpatser in de sprong, waardoor ik er eigenlijk vaak op zat met een bang hartje. Ik ben dan ook de laatste 2 jaar met hem volledig overgeschakeld naar dressuur.

sas66 schreef
Zo die is leuk! Gave merrie. Ben ook wel benieuwd naar je plannen met haar.

Ik wil alles stilletjes aan doen onder de mum van "we zien wel". Bedoeling is dat ze eind deze zomer netjes onder het zadel loopt en dat we samen veel gaan lessen. Ik moet er zelf toch ook weer even in komen. Ze is te goed om niet uit te brengen, dus ik ben wel van plan haar mee te nemen op wedstrijd maar concrete plannen zijn er nog niet, ik plak er ook geen tijdspanne op.

Snoopysnoep schreef
Wat een leuke merrie! Ga je haar zelf inrijden?

Ja, wel met hulp. Een van mijn stalgenoten maakt paarden zadelmak en traint ze door in bijberoep. De bedoeling is dus dat ik het meeste rij-werk ga doen en zij me begeleid maar moest ik merken dat ik het niet aan kan laat ik het wel volledig aan haar over. Maar normaal moet het wel lukken, ik heb zelf ook al meerdere paarden doorgereden en zadelmak gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 12:12 



 
Profiel   

Even de update van deze week!

Begin van de week zijn we begonnen met vast staan tussen 2 touwen en poetsen. Dit doet ze eigenlijk al heel flink.
Donderdag heb ik haar aan de hand in de piste genomen. Rustig basis er wat beter op gezet, halt houden, how zeggen, achteruit stappen en afstand houden van mij tijdens het stappen ging allemaal goed. Aan de hand bouwt ze wel nog snel en veel spanning op. Ze begint nu ook uit te testen. Langst links kan ze al netjes een kleine cirkel rond mij stappen, maar 1x ging het mis, sprong ze de lucht in, ging naar mij toe steigeren en trok ze zich los. Had haar gelukkig wel snel terug bij mij. Ze heeft nog zeer weinig respect voor ruimte. Heb haar vrijdag en zaterdag even laten nadenken over de nieuwe materie. Vandaag kwam de hoefsmid en had ik in de ochtend afgesproken met mijn lesgeefster. Tijdens het poetsen ging het helaas mis; ze panikeerde, ging naar achteren leunen aan de touwen, ik wil haar naar voren trekken, ze gaat omhoog en kapt met haar voorbenen tegen mij, ik val vervolgens op de grond maar heb me gelukkig niet al te veel pijn gedaan. Meteen ijs op mijn arm gelegd en intussen is mijn lesgeefster haar beginnen loungeren wat heel goed ging. Daarna is de hoefsmid gekomen en was ze ook heel braaf. Even een inschattingsfoutje gemaakt en veel geluk gehad want het had lelijker kunnen zijn.

Helaas geen nieuwe fotootjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 14:19 



 

auw, sterkte met je arm!

is het de hoefsmid gelukt om haar netjes op de voeten te zetten? duurt wel even denk ik.

ontzettend knap paard trouwens, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 14:36 



 
Profiel   

Dankjewel!
Ik zal deze week eens een foto van haar hoeven maken maar al bij al viel het wel mee, de hoefsmid zelf dacht ook dat het erger ging zijn maar ze heeft hele sterke hoeven en ze staat netjes recht. Hoefsmid verwacht niet dat het lang gaat duren voor ze echt terug helemaal goed staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 14:47 



 
Profiel   

Ik zet een stipje want ik ben ook wel beneuwd hoe die gaat uitgroeien

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-20 14:47 



 
Profiel   

Even leuk om te delen:
Foto's van toen ze nog helemaal baby was gevonden op de Facebookpagina van de fokstal. :+
[ img ]
[ img ]
Deze week is tot nu toe rustig geweest door het vele slechte weer. Zondag heb ik terug grondwerk les met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 10:12 



 
Profiel   

Wat een leuk paard! Ik ga mee volgen. Veel succes en plezier met je knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 10:55 



 
Profiel   

Deze week is weer wat rustiger geweest en deze middag heb ik samen met mijn lesgeefster grondwerk overlopen. Wat me opvalt is dat ze heel heftig op alles kan reageren, zo heeft ze zich vandaag ook weer 3x losgetrokken. Het is echt een bommetje dat ontploft, maar ook wel heel snel leert want daarna heeft ze ontzettend haar best gedaan aan de longeerlijn.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
En tenslotte nog een foto van haar hoefjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-20 17:28 



 
Profiel   

Op dat ene zwarte voetje na is het qua aftekeningen echt een kopie van Salinero _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-20 22:58 



 
Profiel   

Ooh wat een leuk koppie heeft ze zeg! Gefeliciteerd met je aanwinst! Hopelijk kan je met haar leuke avonturen gaan beleven! Ze ziet er uit als een heel nieuwsgierig paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-20 23:11 



 
Profiel   

Wat een leukerd is Marie! Onder die dikke berenvacht gaat straks een heel knap paardje tevoorschijn komen.

Ik ga jullie volgen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-20 23:27 



 
Profiel   

Balenciaga schreef
Op dat ene zwarte voetje na is het qua aftekeningen echt een kopie van Salinero _O-

Ze lijkt inderdaad heel erg op Salinero, mag ze wel nog een beetje uitzetten ook. Maar besef het nu ook pas. Zit nochtans niet in haar bloedlijn! :Y)

Maureen95 schreef
Ooh wat een leuk koppie heeft ze zeg! Gefeliciteerd met je aanwinst! Hopelijk kan je met haar leuke avonturen gaan beleven! Ze ziet er uit als een heel nieuwsgierig paard.

Ja ze is ontzettend nieuwsgierig. Gelukkig maar! Dankjewel <3

Evita_3 schreef
Wat een leukerd is Marie! Onder die dikke berenvacht gaat straks een heel knap paardje tevoorschijn komen.

Ik ga jullie volgen :j

Wat leuk dat je ons gaat volgen! Ze staat al goed in de ruif dus ik ben ook heel benieuwd hoe ze deze zomer er uit gaat zien!

Dit is een filmpje van afgelopen zomer, toen was ze dus bijna 2,5 jaar, geeft wel al een beetje een beeld van haar zomer-look 8-)


En dit is dan een video van wanneer ik haar de tweede keer ben gaan bezichtigen

Deze week heeft Marie echt een eerste stap voorwaarts genomen. Ze was woensdag onwijs braaf tijdens het poetsen, gisteren dan samen met mijn lesgeefster haar gelongeerd/grondwerk gedaan en het lukte echt al stukken beter, ze begint haar cirkel goed te kennen, soms verschiet ze wel eens maar dat wordt redelijk goed opgevangen. Vandaag krijg ze weer een rustdagje en denk dat ik haar morgen weer even alleen neem. Ik ben ook wel zeer blij met de begeleiding, met zo'n rillig paard heb ik dat echt wel nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-20 10:34 



 
Profiel   

Marie heeft zich de afgelopen weken heel voorbeeldig gedragen.
Klein filmpje van vandaag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 14:46 



 
Profiel   

Leuk dier! Veel succes samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 15:17 



 
Profiel   

Even een update na een lange stilte :+ Marie doet het echt heel goed. Ze blijft sensitief, maar ze is al een stuk braver en leert echt ontzettend snel. Ze pakt tot nu toe nog steeds alles zeer goed op. We zitten nu aan het longeren met dekje en singel, en ook hoofdstel. Op het bit reageert ze ook heel goed. Juist het dekje is nog wat eng, maar eenmaal het op haar rug ligt geeft ze geen kick. Ze is ook zo aan het groeien! Hopelijk krijgt ze ook nog wat meer body. Volgende week gaan we eens proberen met de bijzetteugel.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-20 21:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 9 [ 212 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen