Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Numero Uno

 
Profiel   

Hoihoi,
aangezien er geen recent topic over te vinden is (2006 was wat ik kon vinden), ben ik benieuwd naar wie ook een nakomeling van Numero Uno heeft, wat hun karakters zijn en natuurlijk foto's om te zien of ze een beetje op elkaar lijken :)

Om te beginnen:
Ik heb een Numero uno x Ramiro Z x Wolfgang uit 2013 genaamd Inferno T, een enorm nuchtere, brave, ontdeugende maar ietwat luie ruin die snel leert en wel graag zijn best doet voor je!

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-18 15:40 



 
Profiel   

Hoi!
Ik heb ook een Numero Uno! Vm is Quidams Rubin. Hij is van 2015 en net zadelmak. Hij is wat klein gebleven "helaas" (tussen haakjes, want maar goed ook anders had ik hem niet kunnen kopen...heel verhaal is dat...niet interessant nu)
Hij is qua karakter erg lief, nuchter, stoer, wat dominant in de wei (2e in rang, want mama is nog altijd dominanter) schrikt weinig en als hij schrikt staat hij stokstijf stil! Hij kan bokken als een rodeo paard (doodeng) maar is erg braaf laatste weken en laat zich alles overkomen.

Leuk topic! Wat doe jij met je paard? Ik ben van plan met mijn paard wedstrijden te gaan doen. Eerst dressuur, later springen.

Groet
Tien

Ps: hoop dat de foto zichtbaar is...geen idee hoe dat moet eigenlijk...
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-18 16:12 



 
Profiel   

Wat grappig, ze kijken op precies dezelfde manier uit hun ogen! Knappe paarden! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-18 16:16 



 
Profiel   

Ah wat leuk @XXTien1979! En wat is het een leuk ding <3 Mijne is toch wel een reus geworden, nu 174cm :') en de dominantste in de wei. Ik herken dus best wel veel dingen van jouw Uno in die van mij :j
Uiteindelijk wil ik gaan springen met hem, er lopen nu meerdere Uno x Ramiro's die 1.50 springen dus een beetje ver komen moet hopelijk lukken :9 nu ben ik vooral bezig een goede dressuurbasis op te bouwen en hem goed bij elkaar te rijden omdat hij wel wat langgelijnd is en ik zelf wat compacter gewend ben. Cross lijkt me ook heel gaaf om te gaan doen maar is ook wel spannend :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-18 16:21 



 
Profiel   

Zijn er nog anderen met een Uno? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 15:14 



 
Profiel   

Jarenlang eentje verzorgd. Deze was verkocht onder voorbehoud dat hij de hengstenkeuring door kwam. Helaas bleek hij een chipje te hebben en werd dus afgekeurd. Ballen en verkocht naar een ander.

Mis dat malle beest nog steeds, man wat was het een machtig groot beest. Moet zeggen TS, moest wel even 2x kijken, want ze hebben hetzelfde koppie.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 15:56 



 
Profiel   

Mijn buurman heeft er een aantal staan, die de leeftijd hebben lopen allemaal in de springsport, ik herken de koppies gelijk van jullie foto's! Wat leuk dat dat zo na erft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 17:23 



 
Profiel   

Ik heb een Cantos x Numero uno, maar opa drukt z’n stempel alsnog behoorlijk :j
Qua karakter is ze sensibel maar niet ril, in principe heerlijk nuchter, maar met een onwijs fijne werklust, moet wel eerst even opgestart worden, maar eenmaal ‘aan’, dan denkt ze zo enorm fijn fanatiek mee <3 Ik rij vooral dressuurmatig en in het bos, springen heeft ze wat meer talent voor dan haar baasje, dus dat blijft een beetje op puppyniveau voor de afwisseling.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 19:59 



 
Profiel   

De mijne heeft Numero Uno ook als opa, maar in zijn wintervacht vind ik hem er heel veel op lijken! (Boven). Zomervacht is hij wat te oranje :P

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 20:48 



 
Profiel   

Wat een knapperds ook <3 en leuk om te zien dat ze allemaal dezelfde uitstraling hebben :D vooral hun ogen.. allemaal even onschuldig en om verliefd op te worden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 20:51 



 
Profiel   

Mijn vorige had ook Numero uno als opa.
Helaas is hij veel te vroeg overleden.

Hier staan een paar foto's.

[ITP] Dandyho gefotografeerd door Ilona van Baalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 21:10 



 
Profiel   

Je pikt ze er snel tussenuit inderdaad :) kwam laatst een keer een topic op de voorpagina tegen van een Uno, zag inderdaad meteen een hele bekende oogopslag.

@x_janss ik lees nu pas jouw karakterbeschrijving, op het ondeugende na (verschil merrie/ruin?) had ik dat zo over mijn merrie kunnen schrijven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 21:13 



 
Profiel   

Ze lijken echt heel erg op de mijne. Ik heb een merrie, Numero Uno x Makelaar uit 2002. Ik had er grootste ambities mee, maar toen de kids geboren werden is de wedstrijdsport op een laag pitje gegaan en zijn we nooit verder gekomen dan het L2.
Qua karakter, haar bijnaam zegt alles: 'Hare koninklijke hoogheid'. Het is een lief paard, maar ze is erg dominant. Aan de hand heel mak, volgt je altijd keurig, altijd braaf de trailer op maar met rijden ziet ze vaak kabouters. Steigert niet, bokt niet, maar gaat vol in de remmen en draait om. Ze gaat er overigens nooit vandoor (daar word je moe van). In het bos en op het strand een heel fijn dier en goede springer.
Ik heb haar al 12 jaar en ben er nog nooit afgevallen, want gemeen is ze niet.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 21:48 



 
Profiel   

Ik zou die van mij ook niet per definitie als makkelijk willen bestempelen. Ok ok, er kan een kindje mee weg wandelen. Maar hij durft echt wel eens te bokken onder het zadel als het te moeilijk wordt, en buiten is hij heel eenkennig. In het begin kon ik er niks mee, maar nu (bijna) alles!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 21:54 



 
Profiel   

liekec schreef
Ik zou die van mij ook niet per definitie als makkelijk willen bestempelen. Ok ok, er kan een kindje mee weg wandelen. Maar hij durft echt wel eens te bokken onder het zadel als het te moeilijk wordt, en buiten is hij heel eenkennig. In het begin kon ik er niks mee, maar nu (bijna) alles!


Ook dit heb ik precies! Er heeft een keer een jongen met syndroom van down op hem gezeten en hij was echt super lief, maar meer dan stappen durfde ik niet aan met hem :+ Hij is een enorme schat maar ook heel eenkennig en met harder werken kan hij wel eens laten merken dat hij er eigenlijk geen zin in heeft. Ook vindt hij vreemden echt niet leuk, de hoefsmid is spannend en ook bij de dierenarts loopt hij het liefst zo ver mogelijk weg :')
Erger nog, toen ik hem had opgehaald met kopen en hij uit de trailer was wilde hij nergens heen. Hij was zo in de war dat hij stil bleef staan en na een half uur proberen ging hij eindelijk zijn stal in. De bak was een nog groter drama en dit heeft echt even geduurd maar nu hij mij kent en vertrouwd gaat hij voor mij door het vuur! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 22:51 



 
Profiel   

Wij hebben ook een numero uno xheartbreaker, is zoals in een hier geplaatst verhaal ook wat klein gebleven, 1.60 schoft. Ze wordt in mei 5 y won deze winter het wi ntercriterium.... Zeer veel pottentieel. Zeer graag werkend paardje, zacht en lief karakter maar onder het zadel veel bloed. Onze once in een lifetime horse
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 20:31 



 
Profiel   

Hier ook een numero uno! En wat grappig, hij lijkt ontzettend op die van jou TS! Het is een grote, lieve ruin uit 2016, numero uno x epilot. Hij is vrij cool in het hoofd, alleen buiten nog wel heet en zet m dan ook echt op het rennen. In de bak is het een lieverd en hij pakt alles heerlijk snel op!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 03:10 



 
Profiel   

@patricia2403 wat een knapperd <3 vooral die ogen lijken echt sprekend <3

Helaas heb ik mijn grote vriend begin dit jaar moeten laten inslapen.. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 17:13 



 
Profiel   

x_janss schreef
@patricia2403 wat een knapperd <3 vooral die ogen lijken echt sprekend <3

Knapperd he! Die ogen is echt wel een dingetje wat ik heel sterk vind bij alle uno's

Helaas heb ik mijn grote vriend begin dit jaar moeten laten inslapen.. :n


Tjee.. Wat heftig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 19:26 



 
Profiel   

Ik ben sinds kort in het bezit van een bijna 6 jarige Nummero Uno X Lux Z ruin. Hij is te klein gebleven (maar 1m55) en daardoor bij mij gekomen. Hij is Tot nu toe erg nuchter en werkwillig (heb hem net drie weken). We gaan eerst de dressuur puntjes op de i zetten en ik hoop eind van de zomer te kunnen gaan springen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-20 21:30 



 
Profiel   

Oh wat lijken ze toch allemaal op elkaar :~
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-20 22:42 



 
Profiel   

Wat jammer x-janss...way is er gebeurd?

...

Mijn Numero Uno is inmiddels 5 en heeft soms zijn kuren. Soms schrikt ie van niets, en is schiet hij er vliegensvlug er vandoor. Daardoor er een paar keer hard af gevallen -O-
De laatste tijd gaat het wel beter, mede door het nieuwe zadel en ik zelf wat zekerder wordt.
Volgende week woensdag ons debuut B-Dressuur! 8-)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 13:52 



 
Profiel   

XXTien1979 schreef
Wat jammer x-janss...way is er gebeurd?

...

Mijn Numero Uno is inmiddels 5 en heeft soms zijn kuren. Soms schrikt ie van niets, en is schiet hij er vliegensvlug er vandoor. Daardoor er een paar keer hard af gevallen -O-
De laatste tijd gaat het wel beter, mede door het nieuwe zadel en ik zelf wat zekerder wordt.
Volgende week woensdag ons debuut B-Dressuur! 8-)

[ [url=m/Oyp18p.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh verliefd <3 Wat een knapperd! En heel veel succes met je B debuut :D Benieuwd hoe het is gegaan.

Die van mij heeft inderdaad ook streken, bokken of stijgeren doet ie niet maar vluchten.. knetterhard wegrennen. Tot nu toe nog wel blijven zitten gelukkig maar hij kijkt dan nergens meer naar.

Hij is nu ongeveer 2 maandjes van mij, en merk dat nu zijn vertrouwen in mij groeit, hij wel wat meer bij me blijft als ie schrikt.


Domino_2006 schreef
Ik ben sinds kort in het bezit van een bijna 6 jarige Nummero Uno X Lux Z ruin. Hij is te klein gebleven (maar 1m55) en daardoor bij mij gekomen. Hij is Tot nu toe erg nuchter en werkwillig (heb hem net drie weken). We gaan eerst de dressuur puntjes op de i zetten en ik hoop eind van de zomer te kunnen gaan springen.

[ [url=m/5Mgsdm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een lieverd! Jammer van de maat, maar goed heartbreaker was ook niet groot en sprong toch als een kanon!

Hier ook druk bezig hem dressuur matig voor elkaar te krijgen, hebben nu 3x een klein sprongetje gemaakt maar moet eerst de linker galop voor elkaar krijgen voor we uitbouwen.

Alles in zijn tempo, hij is nog maar 4 :j


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 15:06 



 
Profiel   

Ze lijken allemaal inderdaad wel echt op elkaar <3

XXTien1979 schreef
Wat jammer x-janss...way is er gebeurd?


Bij mijn grote vriend zat zijn 6e halswervel scheef waardoor deze in zijn ruggenmerg stak. Heel veel behandelingen geprobeerd maar een dure operatie met te veel onzekerheid zou uiteindelijk de enige optie zijn.. en dan nog zou hij nooit meer de oude kunnen worden.
De pijn die hij had had hij nooit mogen hebben en we kwamen er helaas veel te laat achter omdat we dachten dat het een combinatie van pubertijd en zijn altijd wat stijvere rug +si gewricht was. Maar helaas ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 15:08 



 
Profiel   

XxTien1979 heel veel succes met je debuut!! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 15:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen