Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Plaats een nieuw onderwerp

Een spaanse man voor Modena? (Boulonnais kruising)

 
Profiel   

Toen ik het topic opende en de datum zag had ik gehoopt dat er nu wel een veulentje naast zou staan :+ Nog even wachten dus. Hoe gaat het nu met je mooie merrie? Ik ben benieuwd waar je uiteindeljk voor kiest, succes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-20 15:05 



 

wessel6 schreef
Toen ik het topic opende en de datum zag had ik gehoopt dat er nu wel een veulentje naast zou staan :+ Nog even wachten dus. Hoe gaat het nu met je mooie merrie? Ik ben benieuwd waar je uiteindeljk voor kiest, succes!


Dit dacht ik ook :D . Maar des te leuker om het proces alsnog te volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-20 16:40 



 
Profiel   

Haha sorry! Modena maakt het goed, wel wat lichte artrose inmiddels, maar zolang ze voldoende beweegt geen last van. Dat maakt alleen mijn zoektocht wel wat moeilijker, ik wil niet kruisen met een lijn waar ocd/artrose in voorkomt of iig zo min mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-20 18:00 



 
Profiel   

Even advocaat van de duivel spelen, maar ze is nog niet zo oud en heeft nu artrose he? Volgens mij kun je er wel een artrose/ ocd vrije hengst op zetten maar ze vererft het dan waarschijnlijk zelf...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-20 07:06 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Even advocaat van de duivel spelen, maar ze is nog niet zo oud en heeft nu artrose he? Volgens mij kun je er wel een artrose/ ocd vrije hengst op zetten maar ze vererft het dan waarschijnlijk zelf...


Ik kom er nu pas inspringen, maar dit was eigenlijk ook mijn vermoeden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-20 10:37 



 
Profiel   

Gypsy schreef
Haha sorry! Modena maakt het goed, wel wat lichte artrose inmiddels, maar zolang ze voldoende beweegt geen last van. Dat maakt alleen mijn zoektocht wel wat moeilijker, ik wil niet kruisen met een lijn waar ocd/artrose in voorkomt of iig zo min mogelijk.


Heel goed begrijp ik je wens om te fokken met Modena.. ALLEEN vind ik dat mensen alleen met gezonde en goede merries en hengsten zouden moeten fokken.
Dat is de reden geweest dat ik met mijn merrie niet heb gefokt en ook nooit zal gaan fokken. Ik begrijp wel je gevoel hoor, en het is ook je eigen keuze, maar zelf ben ik van mening dat er al genoeg minder kwalitatieve paarden rond lopen en je alleen met de allergezondste moet fokken. Ik heb het dan niet over kruisingen, want daar zit ik zelf niet mee. Het gaat me echt dat mijn opvatting is dat alleen de allergezondste en sterkste dieren met het fijnste karakter voor de fok gebruikt moeten worden. Er lopen al zoveel paarden rond die op jonge leeftijd iets mankeren zoals Modena :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-20 11:01 



 
Profiel   

Mwah, zwaar paard, toontredend, stijl voetje, 16 jaar. Je merkt het alleen als je haar helemaal stil zet, met om de dag een beetje rijden of longeren gaat het goed. Laat ik het zo zeggen, de dierenarts die de rontgen van dat voetje heeft, zegt ga ervoor. En dat is er echt eentje die het wel laat horen als je iets dieronvriendelijks doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-20 18:40 



 
Profiel   

Bij de zware paarden kan je er niet vanuit dat er artrose komt. Mijn 11 jarige heeft het ook al + verbening vh hoefkraakbeen. Mijn 24 jarige wil ik het niet eens van weten hoe het eruit ziet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-20 19:22 



 
Profiel   

Gypsy schreef
Mwah, zwaar paard, toontredend, stijl voetje, 16 jaar. Je merkt het alleen als je haar helemaal stil zet, met om de dag een beetje rijden of longeren gaat het goed. Laat ik het zo zeggen, de dierenarts die de rontgen van dat voetje heeft, zegt ga ervoor. En dat is er echt eentje die het wel laat horen als je iets dieronvriendelijks doet.


Stijl voetje? Je bedoeld 1 stijle en een platte?

In dat geval niet fokken. Is erfelijk. Kan duiden op hoefkatrol problemen maar komt ook vaak door te korte hals/lange benen.(dan hebben we het over het bekende graasvoetje.)

Paarden met ongelijke voeten hebben meer kans op blessures.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-20 09:48 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Gypsy schreef
Mwah, zwaar paard, toontredend, stijl voetje, 16 jaar. Je merkt het alleen als je haar helemaal stil zet, met om de dag een beetje rijden of longeren gaat het goed. Laat ik het zo zeggen, de dierenarts die de rontgen van dat voetje heeft, zegt ga ervoor. En dat is er echt eentje die het wel laat horen als je iets dieronvriendelijks doet.


Stijl voetje? Je bedoeld 1 stijle en een platte?

In dat geval niet fokken. Is erfelijk. Kan duiden op hoefkatrol problemen maar komt ook vaak door te korte hals/lange benen.(dan hebben we het over het bekende graasvoetje.)

Paarden met ongelijke voeten hebben meer kans op blessures.

Vind dat echt zo een onzin ik heb een van 26 jr 2 verschillende voor voeten. Gezonder paard dan die vind je niet. Nog nooit ziek of blessures gehad. Denk eerder dat meer speelt dan alleen een voetje. Ken paarden in top sport 2 verschillende voeten nooit kapot.Dit paard heeft van alles dus dan denk ik ja is dit zo verstandig om mee te fokken

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-20 14:44 



 
Profiel   

Mooi dat het bij jou geen problemen heeft opgeleverd keona. Wellicht gaat het om maar een klein verschil.

Maar ik zal er niet meer mee fokken. Ik heb er twee gehad die uiteindelijk wel problemen door die ongelijke voeten kregen.

En onderzoek wijst ook uit paarden met duidelijke ongelijke voeten daar vaker blessures aan overhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-20 15:10 



 
Profiel   

Dat is ook mijn ervaring, ongelijke voeten zijn voor mij echt een No-Go.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 07:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen