Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 130 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Acavallo sensitive bit

 
Profiel   

Hallo bokkers.

Ik heb vandaag mijn acavallo sensitive bit binnen gekregen, mijn paard had last van haar mondhoeken en wangen bij metalen bitten, alles geprobeerd.
De trust flexisoft vond ik wel heel dik voor in mijn merrie haar mondje.. die heb ik maar weer verkocht want ze vond het echt niet fijn.

Nu ben ik echt benieuwd naar dit bit, het is echt een apart bit. Helaas heb ik een blauwe binnen gekregen en dacht ik dat ik een witte kreeg maar goed, je kon geen kleur kiezen :Y)
Het gaat er om dat het bit ten goede doet aan mijn paard.

Ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft? En ook in het gebruik van het bit omdat je hem op 2 standen kan zetten van wat ik gezien heb.
Mag dit bit bijv. wel op dressuurwedstrijd? Ik kan hier ook niks over vinden..

Groetjes *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 16:48 



 
Profiel   

Blauw en wit zijn toch verschillend van elkaar?

Ik heb hem ook, maar had het idee dat mijn paard het niet fijn vond.

Of ermee gestart mag worden weet ik eerlijk gezegd niet, ligt er misschien aan hoe je hem gebruikt?

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 17:08 



 
Profiel   

Melisje_92 schreef
Blauw en wit zijn toch verschillend van elkaar?

Ik heb hem ook, maar had het idee dat mijn paard het niet fijn vond.

Of ermee gestart mag worden weet ik eerlijk gezegd niet, ligt er misschien aan hoe je hem gebruikt?

[ [url=m/3IRF1S.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oTSBVk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P6DIsU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh jammer! Heb je misschien een idee waarom?

Ik dacht dus ook dat blauw een andere was met ribbels zoals ik gezien had.
Maar ik heb dus echt dezelfde als jou nu.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 17:13 



 
Profiel   

Oh idd apart!

Misschien moest ze er wat meer aan wennen, maar had het idee dat ze heel erg haar mond open deed. Toen ik met dit bit ging longeren werd mijn gevoel bevestigd, ze leek echt de “druk” te ontwijken. Dus wilde er niet verder mee rommelen.

Binnenkort laat ik denk ik een bitfitter komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 17:18 



 
Profiel   

Melisje_92 schreef
Oh idd apart!

Misschien moest ze er wat meer aan wennen, maar had het idee dat ze heel erg haar mond open deed. Toen ik met dit bit ging longeren werd mijn gevoel bevestigd, ze leek echt de “druk” te ontwijken. Dus wilde er niet verder mee rommelen.

Binnenkort laat ik denk ik een bitfitter komen.


Wat apart zeg! Dat had ik juist bij de trust, het was net alsof ze lachte als ze het bit in had zooo dik. Daarom ben ik echt naar andere opties aan het kijken. Maar zo zie je maar dat het echt per paard verschilt. Ik ben heel benieuwd vanavond. Deze is wel een stuk dunner natuurlijk. Maar mijn paard loopt niet zo fijn op een dubbel of enkel gebroken.. en gelijk reactie in haar mondhoeken en op haar wangen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 17:25 



 
Profiel   

Dit bit zal niet toegestaan zijn op wedstrijd ivm de sleuven waar hoofdstel en teugels in bevestigd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 17:57 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
Dit bit zal niet toegestaan zijn op wedstrijd ivm de sleuven waar hoofdstel en teugels in bevestigd worden.


Dankje voor je reactie.
Dit dacht ik al inderdaad. Wel erg jammer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 18:03 



 
Profiel   

Scharnieren de zijkanten ook of zitten die echt vast? Normaal kan je een bit 'plat' leggen zeg maar, kan deze dat dan ook? Puur uit interesse hoor. Lijkt me juist wel heel erg vast namelijk, maar misschien is dat ook wel fijn voor sommige paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 18:04 



 
Profiel   

Rena100 schreef
Scharnieren de zijkanten ook of zitten die echt vast? Normaal kan je een bit 'plat' leggen zeg maar, kan deze dat dan ook? Puur uit interesse hoor. Lijkt me juist wel heel erg vast namelijk, maar misschien is dat ook wel fijn voor sommige paarden.


Is echt vast, scharniert niet. Dus er komt gelijkmatige druk op de mondhoeken en de tong. Je kan hem niet platleggen haha. Daarom sprak me dit ook aan om te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 18:06 



 
Profiel   

Hi, heb je jet bit nog kunnen testen? En wat bond je er van. Ben zelf een beetje aan het orrienteren naar een bit omdat t paard wat ik rij heel onrustig is in de mond. Alleen zag dat het niet toegestaan is op wedstrijd dus dat is alweer minder.

Maar vond u het een fijn bit of toch niet zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 00:11 



 
Profiel   

Ik vind het een erg fijn bitje, althans, mijn paardje vindt dat :) . Met andere bitten reageerde hij erg gevoelig, had hij ook een onrustige aanleuning. Ik dacht aanvankelijk dat dit helemaal niks zou worden maar hij loopt er nou al een half jaar echt goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 05:42 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
Dit bit zal niet toegestaan zijn op wedstrijd ivm de sleuven waar hoofdstel en teugels in bevestigd worden.

Met dressuur zeker niet, met springen mogelijk wel, daar zijn meer bitten toegestaan. Dit bit ken ik niet, dus dat zou je dan op moeten zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 09:32 



 
Profiel   

Ik vond hem te statisch en de trust te dik. Heb nu de sprenger Duo. Gulden middenweg en paard loopt er lekker op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 11:14 



 
Profiel   

MaybelM schreef
Hi, heb je jet bit nog kunnen testen? En wat bond je er van. Ben zelf een beetje aan het orrienteren naar een bit omdat t paard wat ik rij heel onrustig is in de mond. Alleen zag dat het niet toegestaan is op wedstrijd dus dat is alweer minder.

Maar vond u het een fijn bit of toch niet zo?


Hoi! Ja ik heb hem getest, opzich liep ze er goed op alleen doet ze bij dit bit haar tong naar buiten. Erg gek.
Ik wissel nu af en toe af tussen watertrens en het sensitive bit, dit ook omdat hij dus niet mag op wedstrijd.
Het is een prima bit, alleen even wennen dat de ringen vastzitten dat vind ik heel raar voelen tijdens het rijden haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 16:39 



 
Profiel   

Ik haal ‘m weer even omhoog...
Kwam dit bitje ook tegen en ben benieuwd naar evt al meer ervaringen als die er zijn.

Is dit bitje ook geschikt voor paarden die zich wat sterker maken, gaan hangen?
En is het erg dik of valt dat mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-20 14:30 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Ik haal ‘m weer even omhoog...
Kwam dit bitje ook tegen en ben benieuwd naar evt al meer ervaringen als die er zijn.

Is dit bitje ook geschikt voor paarden die zich wat sterker maken, gaan hangen?
En is het erg dik of valt dat mee?



Geen idee. Mijn pony was erg gevoelig in de mond. Ik ben wel tevreden van het bit want dit neemt hij mooi aan. En nee, het is zeker niet dik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-20 18:40 



 
Profiel   

Geef ook een schopje! Ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 11:44 



 
Profiel   

hoii

Ik heb de Acavallo wave sensitive, heb hem nu 2x gebruikt en kan goed verschil zien. Voorheen had ik Myler level 1, hier werd hij taai op. Met de Acavallo is hij veel fijner in de hand en heb weer het gevoel dat de controle weg is. maar je mag hier geen wedstrijden mee rijden zowel dressuur als springen niet...

Het enigste wat ik mij afvraag is hoe scherp daadwerkelijk de bitten zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 13:28 



 
Profiel   

[ img ]
Mijn paard hangt ook snel op bitten.
Op de acavallo doet ‘ie wel wat sneller zijn mond wat open maar hij reageert er ook wel beter op, lichter op mijn hand en makkelijk van mijn hand af te rijden.
Ik heb wel een maatje groter moeten nemen trouwens, de 12,5 zat bij hem net te strak, terwijl ik altijd 12,5 heb.
Echt jammer dat je er dan niet mee mag starten inderdaad...
Heeft iemand hier ervaring met de ribbelversie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 13:58 



 
Profiel   

Ik ken iemand die er mee start in het springen, daar mag het dus wel. Maar ik dacht inderdaad in de dressuur niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 14:30 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
Ik ken iemand die er mee start in het springen, daar mag het dus wel. Maar ik dacht inderdaad in de dressuur niet.


Mag officeel niet. Omdat de ringen niet van metaal zijn. Heb het gevraagd bij de Knhs. Maar iedereen rijdt er wel mee. Moet ook kunnen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 22:22 



 
Profiel   

Bij mij gaan de bakstukken wat bol staan bij dit bit. Als ik hem hoger hang dan zit het te strak. Ik ben er nog niet weg van. Paard reageerde aardig. Maar mis toch het meer flexibele wat ik er van had verwacht. Komt misschien ook door de vaste bitringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 22:24 



 
Profiel   

revali2 schreef
Koekie73 schreef
Ik ken iemand die er mee start in het springen, daar mag het dus wel. Maar ik dacht inderdaad in de dressuur niet.


Mag officeel niet. Omdat de ringen niet van metaal zijn. Heb het gevraagd bij de Knhs. Maar iedereen rijdt er wel mee. Moet ook kunnen!!


Jij kent mensen die er wel dressuur mee starten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 22:49 



 
Profiel   

Nee sorry Nouvel. Ik bedoelde qua springen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 22:50 



 
Profiel   

Oke jammer...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 22:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 130 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen