Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 47 [ 1161 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 47  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Poedels

 
Profiel   

Leuk!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 12:29 



 
Profiel   

Oh wat leuk! Baron is helemaal gek van zijn Wobbler!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:14 



 
Profiel   

Vandaag de supplementen binnen gekregen en hij at zijn eten gelukkig net zo lekker op.
Gister de training eerder moeten verlaten ivm dat Levi geblesseerd was..
Weten niet wat er gebeurd is maar kon op 1 poot bijna niet staan... gelukkig gaat het nu alweer beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 20:07 



 
Profiel   

<3 <3 <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 10:30 



 
Profiel   

Leuk een poedel topic!
Ik heb ook een poedel, kleine middenslag teefje en ze heet Supernova.
Ze is nu 1,5 jaar oud en we doen aan flygility, in de toekomst wil ik graag een keer een nestje bij haar.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 10:38 



 
Profiel   

Ik blaas het topic even nieuw leven in.
10 dagen geleden hebben we totaal onverwachts onze Morrie in moeten laten slapen. Het gemis is enorm bij ons maar ook bij Siep onze 11 jarige koningspoedel.
Nu willen we graag weer een nieuwe pup erbij, het liefste een koningspoedel, kleur maakt niet uit, karakter wel, we willen het liefste een pup erbij die meer wat afwachtend/rustiger is, geen haantje de voorste of een hele brutale, dan wordt onze opa onder gesneeuwd en dat is niet de bedoeling.

Op marktplaats ben ik nu al een aantal dagen aan het kijken, heb gereageerd op een aantal advertenties maar wat ik daar tegen kom staat me helemaal niet aan. Ik snap dat mensen op het verhaal vraag en aanbod inspringen, maar niet over de rug van een pup van amper 7 weken of net iets ouder.
Kom mensen tegen die een nest uit het buitenland hebben gehaald, net 1 dag in huis hebben en dan hup verkopen die hap. Of een broodfokker die zelfs op een zwarte lijst staat en waar al regelmatig teven zijn weg gehaald. Die gewoon weer lekker actief is want het was nog nooit zo makkelijk als nu om een pup te verkopen, ze gaan als warme broodjes weg.

Dus vandaar mijn vraag aan jullie poedelliefhebbers: weten jullie iemand in jullie omgeving die binnenkort een nest verwacht of een jonge hond tot max 4 maanden die een gouden mand zoekt? Dan hoor ik het graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-20 11:55 



 
Profiel   

Veel sterkte :(:) altijd vreselijk om een gezinslid te moeten afgeven.

De fokker van onze koningspoedels heeft misschien wat zitten: https://www.facebook.com/FromOlionshouse/ zijn twee zussen die al lange tijd poedels fokken. Wel geen idee of ze momenteel puppy's hebben. Al hun puppy's groeien op bij hen in huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-20 12:22 



 
Profiel   

Welkom Meggiemeg! Leuk dat je op zoek bent, wel nog veel sterkte met het verlies van je andere hond.
De fokker van mijn koningspoedel heeft net geen pups meer helaas. Eerder keek ik nog vaak op facebook (poedel love - pups) maar daar dat is geloof ik afgesloten omdat het voor de beheerders niet meer te controleren was allemaal en ze bang waren dat er broodfok doorheen kwam geloof ik. Marktplaats kijk ik ook wel eens (voor de leuk) maar daar lijkt het aanbod inderdaad dramatisch, nergens op geteste stamboomloze honden à 2000+ euro. 8)7

Ik heb even gekeken bij de rasvereniging maar daar staat niets online helaas. Misschien is het aanbod wat schaars. Waar wel regelmatig nestjes te vinden zijn is bij de Poedelbeer maar ik heb er geen ervaringen mee. Ze hebben veel honden waardoor het woord broodfok wel eens genoemd wordt maar volgens mij worden wel alle honden netjes getest en komen er leuke honden vandaan.
Er is wel iemand in de groep met een nestje harlekijn koningspoedels alleen dat is in België (wel echt op de NL grens). Als je wil kun je me een pbtje sturen voor haar naam. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-20 09:07 



 
Profiel   

De Poedelbeer ken ik, zij is een vriendin van de fokker van onze overleden Morgan. Klopt, zij hebben veel honden waardoor het lijkt alsof er per teef veel gefokt wordt. Ik dacht eerst ook zo over haar maar zie dat nu ook anders. Ik zal je een pb sturen voor de fokker van de harlekijn, dank je wel voor je reactie en moeite!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-20 09:41 



 
Profiel   

Ik ben ook af en toe beetje aan het zoeken naar fokkers van dwergpoedels..
Zou hierna (eigenlijk nu hihi maar vriend wil nog niet) graag een bruine dwergpoedel willen of harlekijn bruin...
Maar er is niet echt veel aanbod in Nederland volgens mij.



Hoe gaat het met alle poedels hier?

Bij Levi is zo’n 6 weken geleden artrose geconstateerd,dus we zijn helemaal gestopt met sporten en doen het nu rustiger aan.
Hij kreeg pijnstilling maar zitten nu op de CBD olie want de pijnstilling kon hij helemaal niet tegen..
Zaten uiteindelijk op zaterdag bij de spoed arts.. gelukkig gaat ondertussen alles weer goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-20 14:55 



 
Profiel   

Bij Noa is ondertussen primaire epilepsie vastgesteld. Naderhand gezien zijn in ieder geval een deel van haar nachtmerries vanaf 11 maanden epileptische aanvallen geweest. Ze was na haar castratie 2 jaar terug s nachts niet altijd zindelijk meer, de laatste periode was dat 1 a 2x per maand, dat lijken ook allemaal epileptische aanvallen te zijn geweest.

Ik ben in december verhuisd en sindsdien slaap ik 4m van haar vandaan met enkel een dunne houten plaat tussen ons in (Tiny House), nu hoor ik alle aanvallen, eerder hoorde ik alleen de loeiende "nachtmerries" en duurde het een paar minuten voor ik bij haar was. Sindsdien heeft ze geen "ongelukje" meer gehad anders dan tijdens een aanval, dan laat ze alles lopen.

Triggers zijn overprikkeling en stress. Wat neerkomt op niet meer wandelen op vreemd terrein, s avonds geen afwijkende dingen meer doen en ook de trimster is een groot risico, dus dat doe ik nu zelf. Daarmee is nu zelfs het laatste stukje droom met de hond afgesloten. Ooit de zusjes gekocht als fokteven, die ook als 'evenementen'hond (mentale hulphond in specifieke situaties) ingezet zouden kunnen worden en mee konden met trektochten en lange wandelingen. Voordat ik een hond had, liep ik 2-4 uur op een dag. Dat is nu definitief niet meer aan de orde met Noa, en Ninthe is natuurlijk al weer 2 jaar terug herplaatst vanwege de oorlog tussen die twee.

Dus niet zulk positief nieuws, gelukkig wel behoorlijk onder controle met supplementen, de aanvallen zitten 3-6 weken uit elkaar ondertussen. Trimmen heeft recent toch nog een aanval opgeleverd, maar de nieuwe tondeuse lijkt minder te triggeren (ze was pas voor de helft gedaan, bewust om de kans op een aanval zo klein mogelijk te maken. Maar na een aanval moet de kans op herhaling voor 3 dagen zo veel mogelijk vermeden worden. Ze zag er niet uit, gelukkig nu wel weer (Min of meer) gelijkmatig kort). Ze moest heel kort omdat er per ongeluk een maand te lang tussen had gezeten en dan kan het niet meer met de Andis 2 speed. Dus dan deed ik haar met de aesculap exacta, maar die kan alleen 0.5mm officieel (Ik krijg er 2mm uit, maar daar stopt het). Mijn nieuwe tondeuse, de aesculap akkurata, kan officieel 0.5-2.5mm, maar die krijg ik tot 6mm. Dus haar tweede gedeelte is iets minder kaal. Over 2 tot 3 weken helemaal op 6mm en de keer erop hopelijk met de Andis op de rug (9mm scheerkop, 1.5cm haar). De rest blijft wel de tondeuse, want dat levert haar met de Andis te veel stress op.

Hoewel de oorzaak niet grappig is, zijn de tussenfotos dat wel, dus als humoristische noot, zo heeft ze dus 3 dagen rondgelopen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-20 15:33 



 
Profiel   

Op jeetje wat een nieuws allemaal.. sterkte met noa

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-20 15:48 



 
Profiel   

Wat een mindere updates hier met de poedels :(

Gebruik je bij Levi nog andere dingen?

En wat sneu voor noa :( De poedel van mijn ouders heeft ook epeleptie, zij gaat nu heel goed op 2x per dag 1 pilletje en elke dag bach bloesem druppeltjes. Wat haar ook heel erg helpt zijn essentiele olien. De geur van sommige olien maakt haar minder vatbaar voor prikkels en minder stress gevoelig daardoor.


Hier gaat het eigenlijk wel heel aardig. Dior krijgt nu sinds een maandje of 2 de brokken van wolf of wildernis (de senior variant) en daarnaast van excelent de mobility plus (dubbele dosis), met deze combi gaat het nu eigenlijk wel heel goed. Maar ik ben mij er erg bewust van dat het warme weer hier in Frankrijk daar ook aan mee helpt en kijk erg op tegen de winter. Afgelopen winter is de artrose vast gesteld en na de periode van opbouwen met suplementen en zo ver mogelijk afbouwen met pijnstillers en haar super dure orthopedisch bed gind het best goed, zo lang ze niks meer dan t minimale deed. Als we dan een kleine wandeling maakte van 10 of 15 min was ze meteen weer heel mank :( Nu met het nieuwe voer en de warmte gaat ze wel heel goed. Ze speelt weer meer enz.

Ook heb ik het vermoede dat haar ogen minder worden, ze kan soms heel stom tegen iets aanlopen zoals een handvat van een kruiwagen of struikelen over de stoelpoot enz., maar vangt ze wel nog vaker de vliegen van de muur af O:)

Maar toch blijft wel de vraag door mijn hoofd spelen, hoe lang ga je hier mee door? Wanneer is het genoeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-20 16:11 



 
Profiel   

Levi krijgt de Flexadin Advanced en ook nog groenlipmossel

Fijn dat het weer iets beter gaat op het nieuwe voer..
lastig he als ze achteruit gaan... hoe lang blijf je doorgaan...ik vind dat ook een lastige kwestie hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-20 16:23 



 
Profiel   

In Dior haar supplement zit ook groenlipmossel :)

Ik vind het echt heel lastig ja. Helemaal omdat Dior ook al loopt ze op 3 poten ze nog als een formule 1 wagen langs gestoven komt. In haar koppie voelt ze zich er niks slecht om, maar om haar dan zo moeilijk overeind te zien komen of als ze dan echt een slechte dag heeft zo'n beetje op 2 poten te lopen vind ik heel moeilijk om te zien. Gelukkig hebben we dat nu allemaal niet op het moment, ze heeft een maandje geleden ook nog met neefjes en nichtjes ruim een week elke dag gespeeld en daar heeft ze niks mank van gelopen. Maar de laatste keer dat ik haar mee nam met een rondje met het paard te lopen (25 min wandelen) was ze 3 dagen mank, oke dat was dan wel al in maart dus nog veel kouder. Maar als dit zeg maar de trend is, winters heel slecht en zomers super goed. Wat is dan eerlijk tegenover een dier? Haar de winter door trekken flink op pijnstillers zodat ze de zomer zich goed voelt :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-20 21:27 



 
Profiel   

Balen dat noa zo slecht gaat.....
En de rest ook natuurlijk.

Hier ook een poedel in de lappenmand. Wat het is ? Nog geen idee van.
Ze heeft 1.5 jaar geleden een blessure aan haar schouder gekregen. Ook had ze toen last van haar rug.
Ben er toen mee naar de fysio geweest. Sindsdien mag ze niet meer sporten en niet meer extreem spelen.

Maar de laatste maanden gaat het weer steeds vaker mis. De laatste 2 maanden heeft ze al 3x mank gelopen. Elke keer met een andere voorpoot.

Komende zaterdag ga ik weer met haar naar de fysio. Wel een andere dan de vorige keer ivm de afstand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 06:24 



 
Profiel   

Sterkte met alle kwaaltjes :(
Lijkt me inderdaad erg lastig beslissen wanneer het genoeg is, ze hebben gewoon hele goede en hele slechte dagen en dat moet wel in balans blijven. Mijn vorige hond ging gewoon in een week ineens van 100 naar 0 en bleek een harttumor te hebben, dan is de keuze snel gemaakt.
Ik vind chronisch op pijnstilling absoluut niet slecht, maar dan moet de pijnstilling wel de kwaliteit van leven echt goed houden. Als ze daar doorheen nog hartstikke kreupel lopen zou ik het niet meer eerlijk vinden voor de hond.

Met Popo gaat het gelukkig heel erg goed. Hij is echt een heerlijk makkelijk dier, elke dag samen met hem is een genot :D
We trainen nu 1x per week behendigheid en voor de rest fietsen we veel en hij gaat elke dag mee naar werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 06:29 



 
Profiel   

Allemaal poedels in de lappenmand.. hebben ze ook foto’s gemaakt Arabella?

Fijn dat alles goed gaat met Popo simoonzel :) dat horen we graag.
Lekker actief bezig! Hoe gaat de behendigheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 07:00 



 
Profiel   

Hier een poedel die nog goed gaat :j hij word in september 11, maar nog niks te klagen. Hij had in het voorjaar wel voor het eerst in z'n leven heel veel teken, toch maar een band aangeschaft en daarna geen één meer gevonden. Ik zoek ook weleens op middenslag poedel, de mijne is echt een loner daar hoef ik geen pup bij te zetten, maar stel dat hij ooit gaat, lijkt het me zo ontzettend moeilijk als je dan eerst een tijd op een wachtlijst staat waarvan je soms hoort dat het weleens een of twee jaar zou kunnen duren.

Veel sterkte allemaal met jullie poedels :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 07:15 



 
Profiel   

Wat ik vooral zo lees en hoor bij de fokkers is dat velen dit voorjaar de loopsheid hebben laten gaan vanwege de corona, daarom is er bij de betere fokkers nu niets te krijgen, niet alleen bij de poedels maar bij vele andere rassen ook. Veel fokkers hebben wel weer plannen om de loopsheid van november-december te pakken voor een volgend nest.

Ik hoor veel epilepsie bij de poedels, onze oudste van 11 heeft het ook, gelukkig maar 2 á 3 aanvallen per jaar en komt hij altijd naar me toe als hij het aan voelt komen, vaak zie ik het al aan hem dat het die dag gaat gebeuren. Het lijkt me vreselijk voor ze, zo moe daarna, stukje van de film kwijt.
Voor de andere die ook hun maatje in de lappenmand hebben zitten een dikke knuffel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 07:47 



 
Profiel   

Veel poedels die minder goed gaan toch :(:)

@moonsparkle: mooie leeftijd al!

@Simoonzel: gelukkig ook nog happy poedels in het topic!

@arabella: is de schouder weleens op de foto gegaan?

@Liesjuhh: pffff is super lastig zo he. Ik heb zelf ook niks tegen pijnstiller gebruik, zeker als het mentaal nog goed zit bij je hondje.

@Karin: artrose is niet fijn, arme Levi. Hoe oud is hij? Onze poedel krijgt momenteel ook pijnstiller maar heeft er maagbescherming bij.

@Mizora: pfff epilepsie is ook heel erg 'vies' om te zien. Is er ook medicatie, naast supplementen, die zou kunnen helpen?


Onze Lewis gaat helaas ook slecht. Op 8 jarige leeftijd uitgezaaide pancreaskanker vastgesteld. We hebben hem laten opereren om een deel weg te nemen, maar is enkel uitstel. Hij zit nu aan de cortisonen om het comfortabel te houden voor hem, prognose is maximum een jaar.... dat jaar is nu bijna om en we zien hem inderdaad per week achteruit gaan. Waar hij een jaar geleden een hele springerige en actieve hond was (zoals het hoort) is hij nu heel rustig geworden en stapt alleen nog maar op wandeling, een sprintje lukt niet meer. Mentaal zit het gelukkig nog heel goed, maar dit zal waarschijnlijk niet nog maanden gaan duren..

We zijn er echt kapot van, zo jong nog. Dikke pech... het is een zeldzame kanker, zeker bij jonge honden. We zijn ook bezorgd om Nera (onze andere hond, labradoodle), ze zijn al van puppy af samen (8 en 7,5 jaar oud) en zó aan elkaar gehecht.. geen idee hoe zij het zonder hem gaat doen. Ook geen idee hoe wij het zonder hem gaan doen..

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 07:47 



 
Profiel   

Dikke knuf solleke_noah. Jammer dat hij nu zo achteruit gaat.


Bij gioia zijn nog geen foto's gemaakt. Na de vorige fysiobehandelingen ging het echt beter. De laatste keer bij de dierenarts (maand geleden) nog eens gevraagd of ik noets bij kon geven of ik nog iets kon doen. Antwoord was pijnstilling geven als ze last heeft. Is een weke delen probleem.

Werkt de fysio nu niet dan is een foto de volgende stap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 09:09 



 
Profiel   

@moonsparkle mooie leeftijd al 11 jaar...fijn dat hij nog niks mankeert

@meggiemeg ja dat zal ook wel de reden zijn dat er weinig wordt geboren nu.. sta al wel poosje ook op de wachtlijst bij de NPC

@solleke-noa Levi wordt in Oktober 9 jaar

Ach jeetje wat een slecht nieuws kanker... en dat hij zo achteruit gaat..heeel veel sterkte

@arabella ok! Hoop dat de fysio wel werkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 10:11 



 
Profiel   

Ahw Wat een rot nieuws ook met Lewis :( Heel veel sterkte!

Arabella, moeilijk ook :( Is ze die paar keer dat ze mank was lang mank of enkel een paar daagjes en daarna weer "beter" ?

meggiemeg, klinkt inderdaad logisch.

Dior staat nu wel zonder pijnstillers trouwens. Alleen als ik zie dat ze meer dan 1 dag wat moeilijker of minder snel omhoog komt of ineens wat mankt geef ik wel meteen wat. De laatste keer dat ze haar pijnstiller kreeg was alweer een maand of 2 geleden :D Wat ook een puntje is, is trimmen. Daar heeft ze daarna wel echt last van, borstelen heeft ze altijd een hekel aan gehad, maar trimmen doe ik nu dus ook echt zo weinig mogelijk.

Ik denk dat voor mij de grens word dat als ze enkel de winters constant op pijnstillers moet en dan niet boven haar gewicht uit op de pijnstillers moet. Als ik haar pijnstillers moet geven elke dag voor een gewicht dat hoger als haar gewicht is, gaat het mij te ver denk ik. En ze moet dan wel op de pijnstillers echt goed zijn.

Maar oke, gelukkig zijn we zo ver nu nog helemaal niet :D
Dior heeft trouwens geen foto's gehad om het vast te stellen, de dierenarts vond het meer dan duidelijk genoeg dat ze het heeft zonder röntgen foto's, ze heeft het ook zeker in 3 poten waarvan 2 erger als de andere, de 4e poot was het nog niet zo overduidelijk te voelen maar de dierenarts gaf aan dat zij de meerwaarde van foto's niet zag zitten omdat is dan misschien wel zwart op wit hebt en je op een later moment als het slechter gaat een nieuwe foto kan maken om te vergelijken maar dat het als het zoveel achteruit gaat toch klinisch ook duidelijk is wanneer het klaar is (sorry misschien niet helemaal goed verwoord, maar ik denk wel duidelijk hoe ze het bedoelde).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 13:16 



 
Profiel   

Fijn dat ze ook soms zonder de pijnstillers kan..

Levi had Novocam maar zijn maag was er helemaal van streek van..
Zaterdag 20 Juni bleef hij maar aan de diarree en ook bloed erbij en toen naar de spoedarts geweest. Allemaal middelen gekregen om de maag weer te beschermen.
Toch hadden de pijnstillers wel effect want de trimster merkte ook op dat hij minder erg reageerde als daarvoor.
Hoop dat de CBD Olie ook dat effect gaat hebben..

Bij Levi zit het in zijn voorpoten, rechts erger dan links. En bijna tussen elke wervel in zijn rug..die 3 dingen zijn ook geröntgend
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 17:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 47 [ 1161 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 47  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen