Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 177 van de 177 [ 4421 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 173, 174, 175, 176, 177
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomeling Krack C

 
Profiel   

Jeetje lekker dan Moniek! Niet laten wegpesten dan hoop ik?

Hier gaat het allemaal z’n gangetje. Gien is weer op de rit, heeft 2 maanden ‘vakantie’ gehad toen ik ziek was, alweer een tijd geleden hoor maar dat heeft haar echt heel goed gedaan. Ze is nu zoveel zelfverzekerder en veel rustiger in dr koppie. En dr peesblessure is over. Heel fijn! Nu mezelf nog even op de rit krijgen en dan hopelijk weer echt genieten!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-20 12:19 



 
Profiel   

Ik heb direct m’n spullen gepakt en ben weggegaan :o ik laat me niet uitmaken voor leugenaar en dief _-:(

Wat fijn dat alles weer op de rit is Jeska wat een beetje rust al niet kan doen _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-20 19:00 



 
Profiel   

Ojee Moniek... wat erg!

Wat leuk Jeska!! :)
Wij zijn ook weer volop aan de bak!
We hadden wat gezondheidsproblemen zowel [***] als mn merrie, alles stond op een zeer laag pitje..
Maar momenteel rijden we terug :) [***] moet nog wat opbouwen en de merrie is nog zo groen als gras, het wordt nog een heel avontuur :D
Ze begint me eindelijk wat te vertrouwen, is heel fijn :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-20 19:44 



 
Profiel   

Qleke , wat super dat jullie weer lekker bezig zijn +:)+

Lucy doet het ook goed , hebben ook wat zadelproblemen gehad |o ik heb nu een korter zadel wat haar beter ligt, ben er echt verliefd op <3 _/-\o_
Ze kan wel heel heet worden in het werk dat vind ik lastig , ze is ontzettend flexibel dus het is nog weleens lastig om een knappe rechte lijn te rijden := verder doet ze al een hoop .. het wijken doet ze top , we zijn bezig met de wissels ( wordt ze heet van maar ze begint het te snappen ) contra galop doet ze ook al heel goed . Even 2 fototjes van m’n zadel :D
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 06:52 



 
Profiel   

Wat voor merk is je zadel Moniek?
Was de blok een beetje aanpasbaar? Ik heb ook een merrie met kort rugje :D ik ga binnenkort een dressuurzadel aanschaffen, ben aan het denken aan een Wintec of bates, aangezien ze nog meer bespiering moet krijgen en ik niet opnieuw 3 zadels wil aankopen zoals bij mn ruin :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-20 11:23 



 
Profiel   

Qleke , dit is een Anatomica Cygnus S line .. mooie korte kussens want Lucy heeft ook niet veel ruimte ..
De boom is niet aanpasbaar dacht ik , maar is een vrij universeel zadel wat op veel paarden past .

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-20 13:42 



 
Profiel   

wow jemug zeg moniek dat is heftig he als je daar voor word uitgemaakt.. :( Ook al is gehad maar dan een andere setting ;)

WAUW jou zadel!! nice hoor.

@qleke ik heb voor merci een Kent en Master. Boom aanpasbaar ook kort model

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-20 14:55 



 
Profiel   

Mooi zadel! Zit ziet er ook heel fijn uit! Ik ben vooral verliefd op jou dekje haha :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-20 07:11 



 
Profiel   

Jeska2 schreef
Mooi zadel! Zit ziet er ook heel fijn uit! Ik ben vooral verliefd op jou dekje haha :o


Hahaha ja de roze snake <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-20 08:20 



 
Profiel   

Wat vervelend Moniek. Altijd zo waardeloos als ze niet naar behoefte voeren. Bij ons geven ze vaak echt veel te veel en die paarden die er staan zijn allemaal te dik.
Hier ook een beetje lappenmand. Met 2 paarden tegelijk naar de kliniek geweest. Id wilde al een tijd niet lekker vooruit in galop, krulde zich vaak op of werd heel sterk (en scheef) Voelde alsof ze overal vast zat. Op een gegeven moment werd dat zo erg dat ze op de linker volte voor oversprong naar de rechtergalop (overkruist dus) Fysio heeft haar los gemaakt maar vond niet gewenste effect dus naar de kliniek. Daar vonden ze hem eigenlijk wel veel te goed lopen met mijn verhaal. Gestand op de rug en daar bleek si niet helemaal glad te lopen. Ingespoten en nu een trainingschema van 4 weken. 1 week longeren en 3 weken rustig rijden. We zitten nu in week 2 en ze loopt (draaft) wel heel fijn eigenlijk. Dus ik ben heel benieuwd en hoop zo dat dit het was en we weer verder kunnen gaan.
Vosje liep van de ene op de andere dag niet goed. Waren eerst bang voor oude blessure die ze opgelopen had met ons traileravontuur maar gelukkig geen pees maar waarschijnlijk een kneuzing in zn hoef. Op het zachte zie je niks dus die mag gewoon weer aan de gang. Inmiddels hebben we 8 punten in de Z2 en hoop ik zondag de laatste 2 te halen. Dan mogen we ZZL!!! vind dat zo bijzonder aangezien ik met heel veel moeite met andere paard Z2 was en niet gedacht dat dit binnen bereik zou liggen. Heel gaaf! Nu wil ik graag voor een slipjas gaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 10:17 



 
Profiel   

Gelukkig hebben ze het gevonden Viba , en ook fijn te lezen dat hij nu al een stuk beter loopt .
Ik hoor net de laatste tijd wel vaker over paarden met problemen in het SI gewricht .
Super knap bijna je punten voor het ZZL +:)+ Snap ik , door voor de slipjas .. die staat ook nog op mijn lijstje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-20 12:34 



 
Profiel   

*\o/* en afgelopen zondag laatste 2 punten gehaald. 205 en 214. Helemaal blij. In 6 wedstrijden de Z2 door. 1 wedstrijd was echt compleet mislukt :') Zondag meteen maar ZZL starten, nog nooit gereden dus ben heel benieuwd. Weet ik meteen waar we staan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 17:16 



 
Profiel   

Yess !! Super goed Viba , mijn ervaring toen ik ZZL ging starten was dat ik het echt een verademing vond ..
veel meer tijd , minder wissels hahaha .
Heel veel succes zondag +:)+

Ik ga zaterdag pavo rijden met Lucy ... ik verwacht niets , ga heen voor een mooi trainings rondje .

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 19:24 



 
Profiel   

Ha Vibabu, toevallig heb ik recent ook met [***] naar de kliniek geweest. Heb een botscan laten uitvoeren. Had vage klachten, blijvende scheefheid, verzet op "normale" training, moeizamer in de zijgangen..
Uiteindelijk kwam er een beetje vanalles uit (hij is ook 16) maar allemaal niet te erg. Hij is behandeld aan zn beide sprongen en SI gewricht is ook iets wat er uitsprong maar we nog niet behandeld hebben.
Is blijkbaar typisch voor de dressuurpaarden en komt voort uit scheefheid. Geen kritiek, ik train ook elke training op rechtrichten maar helaas het is vreselijk moeilijk. Ook is het bijna onmogelijk je paard volledig recht te rijden, gezien onze eigen natuurlijke scheefheid.
Momenteel zijn we nog aan het opbouwen naar ons niveau, maar voel zeker verschil.
Heb ook zitles genomen, ik kantelde mijn bekken niet goed waardoor [***] zn rug niet goed kon gebruiken. Heel interessant pad genomen de laatste maanden.. is heel duur maar ook heel leerrijk geweest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 19:53 



 
Profiel   

Die van mij is pas 7 :( maar het zou er wel al langer zitten. Nou heeft ze wel een flink litteken op haar voet en een niet volgroeide kaak, misschien dat dat er ook mee te maken heeft? Ze lijkt met vlagen beter.... nouja nog maar even aankijken.

Vandaag vos in de ZZL gestart voor het eerst. De pirouette zijn nog lang niet goed maar wilde gewoon die proeven eens rijden. Een paar jaar terug is de ZZL toegevoegd aan de basissport maar ik vind dit toch wel serieuze proeven hoor.... Anyway, proef 1 208 en proef 2 222.5 en een 1e prijs. Zo trots! Zo niet verwacht ook. Een droomdebuut kan ik het wel noemen. Doel voor de volgende keer is toch wel om de 1e proef eens netjes te rijden ipv alleen de 2e :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 00:35 



 
Profiel   

Wauw Viba wat een droomdebuut +:)+
Hahaha ja doe dat maar je eerste proef ook netjes rijden dan heb je in beide proeven top punten :j

Met Lucy zaterdag de Pavo cup gereden .
Ze was braaf maar had wel last van spanning , ik had het gevoel dat ik er niet “ echt “ aan kon rijden .
Ze deed ook een aantal keer haar hoofd eruit trekken .. heel vervelend , gelukkig zaten er ook goede stukken tussen , ondanks deze spanning en storingen toch 73 punten gekregen .
Ik heb een ander bit besteld een novo contact dubbelgebroken ... iemand hier ervaring mee ?
Ik hoop dat ze die fijner gaat vinden en dat stukje hoofd eruit trekken kan in dammen ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 04:59 



 
Profiel   

Wauw Viba, een onvolgroeide kaak dat is wel heftig!
Dikke proficiat met je debuut!! Kan niet beter zijn :D

Ik ken de Novo niet Moniek, ik heb de Dynamic. Icm Rambo Micklem heel tevreden over! Zowel licht contact als wat meer contact is mogelijk, ligt beetje aan hoe je ze deraan rijd, ik vind dat wel fijn :)
Ik kan het wel begrijpen dat ze effe sterk wordt door de spanning... je zal het nog wat tijd moeten geven :) met welk bit rij je nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 19:25 



 
Profiel   

Qleke schreef
Ik ken de Novo niet Moniek, ik heb de Dynamic. Icm Rambo Micklem heel tevreden over! Zowel licht contact als wat meer contact is mogelijk, ligt beetje aan hoe je ze deraan rijd, ik vind dat wel fijn :)
Ik kan het wel begrijpen dat ze effe sterk wordt door de spanning... je zal het nog wat tijd moeten geven :) met welk bit rij je nu?


Ik heb een Schockemöhle Beta hoofdstel met een simpele enkelgebroken bustrens ( onderlegtrens ivm klein mondje ) ik had een Micklem maar die was wat ruim voor haar . Het is een heel lastig stukje waar ik met haar doorheen moet denk ( hoop ) ik . Het maakt dus niet uit of ik meer of minder druk neem ze doet gewoon haar hoofd eruit trekken , en ze geeft me het gevoel dat ik er niet aan kan zitten beetje opblazen tegen m’n been ofzo.
Ik zal het filmpje uploaden vandaag dan kunnen jullie het zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 05:00 



 
Profiel   

https://youtu.be/45BduCz7ofg
https://youtu.be/2qFe0fFPn6w

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 06:47 



 
Profiel   

Ojee Moniek echt gezellig als ze zo gaan doen... je ziet dat ze wat terughoudend is in dr lichaam he.. ik vind ze net iets te diep lopen, zou achter der oren iets horizontaler mogen blijven. Maar zoals je zegt door de spanning en als ze zich er zo willen uitduwen dan is het lastig om ze ook nog eens ervoor te houden! Je komt er vast snel weer door :) +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 09:37 



 
Profiel   

Qleke klopt helemaal wat je zegt .
De hele week thuis liep ze mooi naar m’n hand toe mooi met haar neusje naar voren .. en we komen daar sluit zich af , krult op en ik kom niet meer goed door ..
We oefenen lekker verder :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 13:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 177 van de 177 [ 4421 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 173, 174, 175, 176, 177
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen