Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Plaats een nieuw onderwerp

Relatie met oudere man

 
Profiel   

Anoeska schreef
Maar het heeft in ieder geval niets te maken met 'op de man spelen' zoals Marie_Anne stelt.


Dat stelde ik, ik vind groepen op die manier wegzetten ook een indirecte vorm van op de man spelen. In dit geval was het dan niet per se direct gericht op een deelnemer aan de discussie was om iemands standpunt te ondermijnen.

Mindim schreef
Ik vind dat iedereen fijn moet doen waar diegene zich goed bij voelt. Als 2 personen gelukkig met elkaar zijn, wie zijn wij dan om te oordelen.


Volgens mij vind iedereen dat hier, maar de praktijk is weerbarstiger.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 10:28 



 

MamAppelsap schreef
Volgens mij vind iedereen dat hier, maar de praktijk is weerbarstiger.

Is dat niet met alles zo 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 10:29 



 

Ailill schreef
Vind je dat serieus een prima reactie? Dus als ik hier nu verkondig dat de meeste vrouwen single zijn, omdat ze raar lopen zijn en een complex hebben, dan mag dat? Bijzonder.

Ik denk dat je uit de (vele) reactie's van anderen op kunt maken dat het gewoon niet juist is om de halve bevolking negatief weg te zetten vanuit een individueel perspectief. Dat is echt niet juist.

Je begrijpt me niet denk ik. Ik zeg dat jouw reactie een prima reactie is op die van anjali en dat je dat dus kunt reageren zonder persoonlijk te worden en iemand uit te schelden. Zonder op de man te spelen dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 10:29 



 
Profiel   

Mindim schreef
Ailill schreef
Dat weet ik. Maar ze zoekt iemand van 99+, want dat zou haar grootvader kunnen zijn. Vind ik toch best jong, op 33 jarige leeftijd al grootvader zijn. Dan is zowel die man als zijn kind ook nog eens best wel verkeerd bezig, ouder worden rond je 15e/16e. Maar goed, dat is mijn mening.

Ik volg je niet, wat heeft die 33 er nu mee te maken. Anjali is 66 zoekt een man aanzienlijk ouder. Dus ik begrijp niet wat je nu bedoeld met de 33 jarige. :+
Ze zoekt iemand van 99+/iemand die haar grootvader kan zijn. Ken jij veel mensen van begin 30 die al grootouder zijn geworden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 10:30 



 
Profiel   

Marie_Anne schreef
Ailill schreef
Vind je dat serieus een prima reactie? Dus als ik hier nu verkondig dat de meeste vrouwen single zijn, omdat ze raar lopen zijn en een complex hebben, dan mag dat? Bijzonder.

Ik denk dat je uit de (vele) reactie's van anderen op kunt maken dat het gewoon niet juist is om de halve bevolking negatief weg te zetten vanuit een individueel perspectief. Dat is echt niet juist.

Je begrijpt me niet denk ik. Ik zeg dat jouw reactie een prima reactie is op die van anjali en dat je dat dus kunt reageren zonder persoonlijk te worden en iemand uit te schelden. Zonder op de man te spelen dus.
Dat begreep ik inderdaad verkeerd. Dan nog vind ik het verre van chique om de halve bevolking zo negatief weg te zetten, louter o.b.v. individueel perspectief. En ja, dat gaat in mijn optiek dus wel richting op de man spelen, in dit geval zelfs een soort van letterlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 10:32 



 

Anoeska schreef
Of het een prima reactie is weet ik niet. Maar het heeft in ieder geval niets te maken met 'op de man spelen' zoals Marie_Anne stelt. Voor op de man spelen moet je toch echt iemand persoonlijk aanvallen. Anjali geeft alleen haar eigen (bijzondere) denkwijze weer, maar wordt nergens persoonlijk. Ze heeft het overal over mannen in het algemeen.

Ik zeg dus juist dat ze niet op de man speelt, iemand anders speelde op de man door haar een dorpsgek te noemen.

Waarom lezen jullie zo slecht ;( :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 10:33 



 
Profiel   

Sorry Y;( Kan een keer gebeuren dat je de verkeerde naam erbij haalt hè.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 10:35 



 

Ailill schreef
Ze zoekt iemand van 99+/iemand die haar grootvader kan zijn. Ken jij veel mensen van begin 30 die al grootouder zijn geworden?


Oh zo, duidelijk! Nee, die ken ik niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 10:38 



 

Ailill schreef
Marie_Anne schreef

Je begrijpt me niet denk ik. Ik zeg dat jouw reactie een prima reactie is op die van anjali en dat je dat dus kunt reageren zonder persoonlijk te worden en iemand uit te schelden. Zonder op de man te spelen dus.
Dat begreep ik inderdaad verkeerd. Dan nog vind ik het verre van chique om de halve bevolking zo negatief weg te zetten, louter o.b.v. individueel perspectief. En ja, dat gaat in mijn optiek dus wel richting op de man spelen, in dit geval zelfs een soort van letterlijk.

Generaliseren is gewoon iets anders dan op de man spelen.
Je kunt het beide niet chique vinden, maar het heeft allebei heel duidelijk een andere betekenis.

Ik heb als vrouw al lang geleden afgeleerd me iets aan te trekken van mensen die generaliseren. Dat gebeurt continu, vaak onder het mom van een grap. Ook jouw voorbeeld over single vrouwen, daar moet wel iets mis mee zijn toch? :7

Anoeska schreef
Sorry Y;( Kan een keer gebeuren dat je de verkeerde naam erbij haalt hè.

Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 10:47 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Ik heb er geen enkel probleem mee. Laat iedereen in hun waarde en als het wederzijds is van beide kanten is dat toch prima?
Maar toen mijn broer (begin 30) met een vrouw van 57 thuis kwam die net zo oud was als mijn moeder, had mams daar toch wel problemen mee :+


Maar dat snap ik heel goed. Natuurlijk gun je je kinderen het beste, maar het is in meerdere opzichten even omschakelen.
Mijn zoon is 23 en als een meisje van rond zijn leeftijd mee komt, heb je gesprekken met hun over het hier en nu, de wereld waar zij in leven etc.
Als hij een vriendin zou hebben van 45+ van onze generatie heeft ze ook andere ervaringen en gespreksonderwerpen misschien. Je moet gewoon soms omschakelen. Ze zou niet je dochter kunnen zijn en op die manier een band krijgen, wat normaal wel kan gebeuren.

Wat ik zelf een belangrij verschil vind, is dat mensen echt op een persoon vallen. Stel ik ben 20 en mn vader is 50 en hij zoekt doelbewust jonge meiden van 20, zou dat echt anders voelen dan dat hij op iemand verliefd wordt op de vrouw die iemand is.


anjali schreef
Ik zei dat mannen in het algemeen de baas willen gaan spelen. Blijkbaar ervaren andere Bokkers dat niet zo. Maar het is offtopic,min of meer tenminste.Want ts startte haar topic over een relatie met een oudere man,niet over een relatie met een al of niet bazige man. Wat ik trouwens ook wel een interessant onderwerp vind. Maar dan in een apart topic.


En nu doe je het weer............ppfff Mannen willen niet in het algemeen de baas spelen. Dat is jouw kromme kijk op mannen en de wereld.
Het is geheel ON topic, omdat het hier over leeftijdsverschil gaat en jij blijft beweren dat jonge mannen de baas willen spelen.

En het kan gewoon niet wat je zegt. Je bent dus nu 66? Dan zijn mannen van jouw leeftijd inmiddels ook 66 en niet echt jong meer he?!
Iemand moet 33jr ouder zijn vanwege je complex. Waar zoals gezegd iemand van 33 vrijwel nooit opa kan zijn, dus dat verschil en grootvader moeten kunnen zijn gaat niet helemaal op. Vader complex is dan eerder van toepassing.
Een man van 99 kan misschien niet meer de baas spelen zoals jij omschrijft, maar wie weet wat zo een man deed toen hij nog jong en actief was.

Er zijn vast mannen die de baas spelen, maar daar is hun vrouw dan zelf bij. Dat ligt aan karakter, opvoeding etc. Niet aan leeftijd.

Door mannen over 1 kam te scheren elke keer, zet je kwaad bloed.

TS is op een oudere man gevallen en ze is niet in een catalogus gaan zitten bladeren op leeftijd, kleur haar, ogen, lengte etc. Het gaat erom dat je op een mens valt.
En TS geeft aan dat het even moeilijk is om er aan toe te geven, ermee naar buiten te komen. Juist door onbegrip van mensen uit de omgeving. Ze heeft geen hekel aan jonge mannen, veroordeelt geen anderen etc

Jij hebt misschien serieuze problemen waar alleen jij aan kan werken en die staan los van een dergelijke situatie. Je zoekt op leeftijd, veroordeelt hele groepen mannen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 10:58 



 
Profiel   

Dat van mij was echt een voorbeeld, wat natuurlijk nergens op slaat en dikke onzin is. Maar iemand anders brengt het wél als een feit, en daar wrikt voor mij de schoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 10:58 



 
Profiel   

Marie_Anne schreef
Generaliseren is gewoon iets anders dan op de man spelen.
Je kunt het beide niet chique vinden, maar het heeft allebei heel duidelijk een andere betekenis.

Ik heb als vrouw al lang geleden afgeleerd me iets aan te trekken van mensen die generaliseren. Dat gebeurt continu, vaak onder het mom van een grap. Ook jouw voorbeeld over single vrouwen, daar moet wel iets mis mee zijn toch? :7


Het standaard gelaten accepteren van zulke generalisaties vind ik juist problematisch. Niet op individueel niveau, maar op maatschappelijk niveau. Het problematische staat daardoor ook los van de intenties van bijvoorbeeld de grappenmaker. Maar dat is een andere discussie.

Hoewel, dat hangt op een bepaalde manier ook samen met waar TS tegenaan loopt: met argusogen bekeken worden vanwege het leeftijdsverschil met haar partner terwijl ze duidelijk beiden volwassen en handelingsbekwaam zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 11:06 



 
Profiel   

Mijn schoonzusje is 29 en haar vriend is 49. Ze zijn al bijna tien jaar samen en hebben twee kinderen. Natuurlijk maken we er wel eens grapjes over, en haar ouders hadden haar misschien ook liever met iemand van haar eigen leeftijd gezien. Maar hij hoort er gewoon bij. Is volledig geaccepteerd door de familie. Wat de toekomst brengt en wat anderen vinden is niet te controleren.

Ik zou zeggen geniet lekker van en met elkaar en laat het over je heen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 11:13 



 
Profiel   

Mijn vriend en ik schelen dan maar 14 jaar, maar mijn moeder kende mijn vriend al.. Toen hij nog in de luiers zat en sterker nog.. mijn moeder heeft vroeger ook nog een relatie gehad met zijn oom. Wereldje is klein. Nu meer dan 2,5 jaar samen en ik merk eigenlijk niks van ons leeftijdsverschil. Hij is jonger van geest en ik wat ouder. Ik ben 26 en hij wordt in oktober 40.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 17:13 



 
Profiel   

Toch denk ik dat een jongere vrouw en oudere man makkelijker geaccepteerd wordt.
Misschien wel vooroordelen zoals sugar daddy of golddigger :D

Andersom jonge man met oudere vrouw, wordt mi slechter geaccepteerd.
Ik denk dat veel ouders toch opa en oma willen worden.
Met 42+ wordt dat al een stuk lastiger.
Ook het 40+ visueel beeld wordt al gauw uitgezakte moeke met oud vel.
Terwijl ik genoeg zeer aantrekkelijke goedverzorgde oudere vrouwen zijn. (Zeker nu zijn er genoeg mogelijkheden om jonger te lijken)
Plus vaak worden er grappen over gemaakt, milf, cougars en toyboys bv :+

Ik word zelf in oktober 46 en mijn vriend is 31, dus ik heb er wel ervaring mee...en ik vind zelf 15 jaar wel meevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 17:14 



 
Profiel   

Het gemene is dat er bij een groot leeftijdsverschil ook snel wat achter wordt gezocht. Mensen zeggen al snel het gaat alleen om; uiterlijk, macht, geld, sex etc. Het duurt langer voor het serieus genomen wordt.

Zelfde als mannen met een jong buitenlands vrouwtje lopen; Die zal wel uit de catalogus komen hoor je dan.

Uiterlijk doet ook veel. Mijn man en ik zijn allebei vrij jeugdig, ook qua uiterlijk. Als ik andere mannen zie tussen de 45-50 had dat er samen heel anders uit gezien dan als je ons samen ziet. En mensen oordelen nou eenmaal als eerste op uiterlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 23:40 



 
Profiel   

Interessant om eens ervaringen en meningen van anderen te lezen. Kortgeleden heb ik namelijk bij toeval een man ontmoet met wie ik uit het niets vijf kwartier lang een diepzinnig gesprek heb zitten voeren, wat ons beiden niet vaak (of helemaal niet) overkomt. We hebben nummers uitgewisseld en deze week heb ik hem weer gezien. In eerste instantie schatte ik hem in op midden veertig, maar hij blijkt rond de vijftig te zijn. Zelf ben ik net 34 jaar geworden. Ik merk dat ik daar vooral zelf nogal een punt van maak, terwijl er in mijn omgeving eigenlijk alleen maar positief wordt gereageerd bij het horen over onze ontmoeting.
Wat het (in mijn hoofd) nog gecompliceerder maakt is dat hij dit jaar gescheiden is en drie kinderen heeft met zijn ex.

Aan de andere kant vond ik het idee van een zeven jaar jongere vriend ook maar raar, terwijl het als vriendschap echt enorm goed werkt. Uiteindelijk is dat vanwege andere complicaties (COVID-19 en emigratie) niets geworden, maar ik zou er van geleerd moeten hebben dat leeftijd niet uitmaakt als het echt klikt. Toch blijft ik het in mijn hoofd enorm uitvergroten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 06:36 



 
Profiel   

Chanen schreef
Interessant om eens ervaringen en meningen van anderen te lezen. Kortgeleden heb ik namelijk bij toeval een man ontmoet met wie ik uit het niets vijf kwartier lang een diepzinnig gesprek heb zitten voeren, wat ons beiden niet vaak (of helemaal niet) overkomt. We hebben nummers uitgewisseld en deze week heb ik hem weer gezien. In eerste instantie schatte ik hem in op midden veertig, maar hij blijkt rond de vijftig te zijn. Zelf ben ik net 34 jaar geworden. Ik merk dat ik daar vooral zelf nogal een punt van maak, terwijl er in mijn omgeving eigenlijk alleen maar positief wordt gereageerd bij het horen over onze ontmoeting.
Wat het (in mijn hoofd) nog gecompliceerder maakt is dat hij dit jaar gescheiden is en drie kinderen heeft met zijn ex.

Aan de andere kant vond ik het idee van een zeven jaar jongere vriend ook maar raar, terwijl het als vriendschap echt enorm goed werkt. Uiteindelijk is dat vanwege andere complicaties (COVID-19 en emigratie) niets geworden, maar ik zou er van geleerd moeten hebben dat leeftijd niet uitmaakt als het echt klikt. Toch blijft ik het in mijn hoofd enorm uitvergroten.


Ik ben 33 en mijn vriend is 51. We hebben nu 3 jaar een relatie en ook ik had in het begin enorme moeite met het leeftijdsverschil. Was meer het idee dan dat ik het echt merkte. Ook mijn vriend heeft 3 kinderen bij zijn ex.
Nu na 3 jaar heb ik het los gelaten en ben ik aan het genieten van onze relatie.
Maar zeker in het begin is het lastig. Ook omdat iedereen in je omgeving er wel een mening over heeft...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 11:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen