Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fenwick vloeibaar titanium masker

 
Profiel   

Iemand bekend hiermee?

Schijnt te helpen voor stress, kijkerig, sensibele paarden.

Ik kan er nergens iets over vinden in nederland terwijl het een goed verkocht product is?

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 12:14 



 
Profiel   

Dani Waldman rijdt hier ook mee met 1 paard, die lijkt er wel tevreden over te zijn. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 12:15 



 
Profiel   

Ik zie alleen dat het titanium tussen de caps lock toets vloeit waardoor die vast blijft zitten :+



Voor € 89,95 wil ik je ook wel een flesje ingestraald water verkopen. Als je dat aan je paard geeft wordt ie ook héél ontspannen. Maar er is meer, als je voor 12 uur besteld krijg je ook GRATIS een dop om de fles vloeistofdicht af te sluiten **\O/** Isn't it amazing Mike.


Spoiler:
https://www.ishetalvrijdag.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 12:19 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Harnachement, dit is geen rijtechnische discussie. Verder pas ik de titel even aan, dit is nogal schreeuwerig :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 12:19 



 
Profiel   

Ik heb hem sinds gisteren voor mijn merrie die gauw in paniek raakt in nieuwe situaties.

Ik wou gisteren dr benen scheren, eerst begonnen zonder masker met hooi voor dr neus zodat ze daar dr focus op heeft. Na 5 min het masker opgedaan en toen had ze geen interesse meer in het hooi en stond ze half in slaap te vallen. Was eerst een beetje skeptisch over het masker maar gister leek het wel alsof het wat deed. Ze stond ook af te kauwen.

Ik ben op dit moment onderweg naar de veluwe en heb hem nu ook op in de trailer omdat ze dus erg in paniek raakt op vreemde locaties. Ik zal laten weten hoe het masker dit weekend is bevallen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 12:25 



 
Profiel   

Apple schreef
Ik verplaats dit topic naar Harnachement, dit is geen rijtechnische discussie. Verder pas ik de titel even aan, dit is nogal schreeuwerig :-)

Sorry... zag nu pas dat capslock aan had... had onderwerptekst gekopieerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 14:35 



 
Profiel   

Dabiscui schreef
Ik heb hem sinds gisteren voor mijn merrie die gauw in paniek raakt in nieuwe situaties.

Ik wou gisteren dr benen scheren, eerst begonnen zonder masker met hooi voor dr neus zodat ze daar dr focus op heeft. Na 5 min het masker opgedaan en toen had ze geen interesse meer in het hooi en stond ze half in slaap te vallen. Was eerst een beetje skeptisch over het masker maar gister leek het wel alsof het wat deed. Ze stond ook af te kauwen.

Ik ben op dit moment onderweg naar de veluwe en heb hem nu ook op in de trailer omdat ze dus erg in paniek raakt op vreemde locaties. Ik zal laten weten hoe het masker dit weekend is bevallen!

Ben erg benieuwd. Laat me even weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 14:36 



 
Profiel   

Dabiscui schreef
Ik ben op dit moment onderweg naar de veluwe en heb hem nu ook op in de trailer omdat ze dus erg in paniek raakt op vreemde locaties. Ik zal laten weten hoe het masker dit weekend is bevallen!

Hoe was het op de Veluwe? Want hoewel ik de tekst bij het masker volkomen hocus-pocus vind zou het een verschil kunnen maken. Misschien door iets heel simpel zoals druk om het hoofd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 19:33 



 
Profiel   

In de drafsport wordt hij al wat langer gebruikt, volgens mij wel met succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 19:36 



 
Profiel   

Helemaal vergeten te reageren inderdaad.

Ik heb 2 van de 3 dagen het masker opgehad met buitenrijden. Ze was super braaf. De laatste dag, waarbij ik het masker niet op had, merkte ik dat ze minder geduld had bij het stilstaan wat zich uitte in achteruit lopen. Dit had ze de andere 2 dagen helemaal niet gedaan.

Verder kwam haar verlatingsangst alsnog wel naar boven maar vond ik het zeker minder erg als verwacht. Ze stond veel rustiger in stal dan normaal gesproken met verhuizingen.

Het is geen wonder middel maar ik denk zeker dat het wel effect heeft gehad. Ook als ik het masker op stal op doe merk je dat ze meer zen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 12:54 



 
Profiel   

Interessant om te lezen. De fabrikant heeft het over infrarood straling, werkt het op batterijen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 13:04 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Interessant om te lezen. De fabrikant heeft het over infrarood straling, werkt het op batterijen?

Het is gewoon een stoffen masker. Niet meer en niet minder. Hoe het zou werken... geen idee

Bij mijn paard merk ik niet zozeer verschil. Nog steeds enorm afgeleid van de omgeving. Niet anders dan anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 13:28 



 
Profiel   

Hillebill schreef
Het is gewoon een stoffen masker. Niet meer en niet minder.

Dat is precies de reden dat mijn 1e post in dit topic nogal kritisch is. Veel bla bla voor wat er uit ziet als een vliegenmasker zonder oogbescherming. Maar daar zal niemand 100 euro voor over hebben, dus mooi verhaal er omheen terwijl het misschien werkt op zoiets simpels als druk? Maar ja, dan is een oude elastieken kous met ooggaten ook effectief....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 13:58 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Hillebill schreef
Het is gewoon een stoffen masker. Niet meer en niet minder.

Dat is precies de reden dat mijn 1e post in dit topic nogal kritisch is. Veel bla bla voor wat er uit ziet als een vliegenmasker zonder oogbescherming. Maar daar zal niemand 100 euro voor over hebben, dus mooi verhaal er omheen terwijl het misschien werkt op zoiets simpels als druk? Maar ja, dan is een oude elastieken kous met ooggaten ook effectief....


Voor honden heb je een thundershirt, bij baby’s doen ze aan inbakenen. Ik vermoed dat dit dan op eenzelfde wijze werkt waardoor ze die geborgenheid voelen en rustiger zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 15:25 



 
Profiel   

Ik vermoed dat het ook meer met de druk te maken heeft. Oud stalgenoot had een soort banden die je achter de oren kon leggen zodat het paard ontspande, en soortgelijk effect kan een zwaarder oornetje of je hand ook hebben.
Met goede marketing kan je een hoop geld vragen :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 15:47 



 
Profiel   

Ik heb een masker een tijdje geleend van iemand uit de drafsport. Daar wordt het vaker gebruikt.
Ik heb het Janouk laten dragen om te kijken of het haar headshaken zou verminderen. Ik had al vaker gemerkt, dat druk op het hoofd het headshaken verbeterde. Helaas werkte het masker voor Janouk niet. Ze vond het niet vervelend om het masker te dragen, maar het gaf geen verlichting voor het headshaken.

Janouk is de coolheid zelve. Dus of het enig verschil maakt op de gemoedstoestand, kan ik niet inschatten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 15:58 



 
Profiel   

Ik ben vooral benieuwd wat vloeibaar titanium dan precies zou moeten zijn. Wat voor verbinding is het dan dat het ineens voor rust zorgt. Wat is er vloeibaar aan als je het kunt wassen?
Of zijn alle mensen met een implantaat ook altijd zo lekker ontspannen?
Of Titanium oxide dat in zonnebrand creme zit? Het is inderdaad wel zo dat ik aan het strand meer ontspannen ben :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 16:52 



 
Profiel   

Een vloeibaar metaal (en dan nog titanium) is al ongeloofwaardig, maar de produdent beweert ook dat het masker negatieve ionen produceert. Dat is dat masker dus geladen. Nou ken ik een hele goede methode om mensen kalm te krijgen die ook werkt met lading, zo'n ding heet een taser :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 17:09 



 
Profiel   

Toch maar een keer een rekverbandje meenemen en paardlief inzwachtelen :+


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 17:48 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Toch maar een keer een rekverbandje meenemen en paardlief inzwachtelen :+


[ Afbeelding ]

_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 20:17 



 
Profiel   

Ik denk dat mijn paard ook wel definitief rustig wordt als ik een kapje van 1668 graden celcius op haar hoofd doe. Of is dit titanium wel vloeibaar bij huid-/omgevingstemperatuur?

Ik wil echt wel geloven dat druk op de juiste plek, net als bij zo'n thundershirt voor honden, rustgevend is, maar ik ben wel heel benieuwd naar de echte feiten achter dit schijnbare marketingverhaal.


Laatst bijgewerkt door Hilli op 12-11-20 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 20:46 



 
Profiel   

Het hele vloeibare titanium lijkt me ook verkooppraat. Hoe duur is het masker?
Als het met drukpunten werkt, kan het echt een verschil maken. Denk idd aan het thundershirt voor de hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 20:56 



 
Profiel   

ruitje @ [DRS] [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Wij gebruiken hem. Hier staat ook een linkje met uitleg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 21:41 



 
Profiel   

Dat is inderdaad de link van „wij van WC-eend...“
Er staat letterlijk niets wat bedoeld wordt met vloeibaar Ti en als het gaat om metalen dan is een bit echt een enorm stuk rustgevende ionen verplaatser :+

Edit, ik denk dat ik het liquid-Titanium gevonden heb en gaat het domweg om Ti-Oxide coating wat letterlijk op ongeveer ALLES zit tegenwoordig.
Het zit ook in zonnebrandcreme, in tandpasta, in zo ongeveer alle witte verf....you name it.
Dus voor optimaal effect: je muren in de bak wit verven :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 21:52 



 
Profiel   

Sommige paarden worden er echt rustiger van, hoe dat werkt: geen idee.

Maar wij hebben er ook 1 die echt beduidend rustiger is met reizen en voor de koers met deze kap.

Zoals al vaker gezegd word hij in de drafsport redelijk vaak gebruikt. Heb enkele trainers naar de ervaringen gevraagd voordat we hem aanschaften, daar waren de ervaringen wisselend. Waren trainers die er bij zweerden en trainers die zeiden: Ik merkte geen verschil, wat een onzin.

Ik ben helemaal niet van de hocus pocus, ik ben heel erg tegen alles wat niet 4 x wetenschappelijk bewezen is en ik zeg dan ook zeker niet dat dit bij elk paard werkt.

Ik weet alleen, dat ik er 1 heb waarbij het werkt.

En misschien is dat wel geestelijk, dat omdat ik denk dat hij er rustiger van word hij rustiger word :+

Mij ook prima, want hij is chiller :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 22:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen