Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Drie Gelderse hengsten goedgekeurd

 
Profiel   

KWPN.nl
Ingezonden door bokker Natasja
Fokkerij

[ img ]
Markant BK tijdens de KWPN Stallion Show 2020. Foto: Marjo


Na een onderzoek van 28 dagen konden vandaag drie Gelderse hengsten aan het hengstenbestand worden toegevoegd. Alle eigenaren kozen voor het verrichtingsonderzoek onder het zadel. Alle drie kregen hoge cijfers voor de dressuur- en springonderdelen. Wilson-zoon Markant BK kreeg zelfs negens voor zijn galop en instelling.

In totaal startten zes Gelderse hengsten aan het onderzoek, waarvan er vandaag drie hun goedkeuring verdienden. De hengstenkeuringscommissie, bestaande uit voorzitter Marloes van der Velden, Jan Pen en Arie Hamoen, bijgestaan door inspecteur Wim Versteeg, is tevreden over hun oogst.

Marloes van der Velden: “We zijn meer dan tevreden over deze collectie hengsten. In het voortraject hebben we ruim kunnen selecteren, waardoor we nu drie fijne, interessante hengsten hebben kunnen inschrijven. Zij hebben alle drie een goede galoppade, springen voldoende tot goed en komen uit een goede Gelderse moederlijn. Dit jaar zijn de hengsten als pilot ook in het terrein gereden, rijdbaarheid is immers een speerpunt in de Gelderse fokkerij en ook dat deden ze alle drie goed.”

De eindpresentatie, waarbij vanwege de coronamaatregelen anders dan de fokkers en geregistreerden geen publiek aanwezig was, werd live uitgezonden via KWPN.tv.

Later deze week vindt u de videobeelden van de ingeschreven hengsten terug op KWPN.tv.

Goedgekeurd zijn de Gelderse hengsten:
- Mexpression (Expression x Koss)
- Mandienio WL (Glamourdale x Parcival)
- Markant BK (Wilson x Sirius)

Bekijk hier de rapporten van de goedgekeurde Gelderse hengsten
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 16:40 



 
Profiel   

Kijk dat is een mooie oogst. Daar kunnen we weer een stuk verder mee. Al is de invloed van Koss natuurlijk groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 17:24 



 
Profiel   

Ik ben geen Koss fan maar ze mogen er zeker zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 18:15 



 
Profiel   

Weer mooie hengsten erbij ! Gefeliciteerd aan de eigenaren en fokkers en op naar een mooi dekseizoen 2021 !

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 19:02 



 
Profiel   

Ik heb die gelderse eens bekeken.
Markant leek me op papier boeiend voor mijn merrie: groot, veelzijdig, goed karakter ... en gelders pfobeert ook voor gezond te staan.
Maar de filmpjes van de kooi en het vrijspringen vielen mij dik tegen.
De kooi: zijn achterhoeven lijken in galop soms gewoon bij elkaar te blijven. Je weet bij momenten niet eens of hij achteraan links of rechts galoppeert. En dan schrijven ze dat hij super galoppeert. Zie ik dat nu zo mis?
Het vrij springen vond ik ook al een ramp: niet handig, niet voorzichtig en weinig ruggebruik.

Ik begrijp het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 20:31 



 
Profiel   

Net de presentatie onder het zadel gezien. Dat was al echt veel beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 22:36 



 
Profiel   

Ja, onder het zadel was ik echt wel onder de indruk

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 22:56 



 
Profiel   

Waar zijn de filmpjes van markant onder het zadel te vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 13:27 



 
Profiel   

koend schreef
Ik heb die gelderse eens bekeken.
Markant leek me op papier boeiend voor mijn merrie: groot, veelzijdig, goed karakter ... en gelders pfobeert ook voor gezond te staan.
Maar de filmpjes van de kooi en het vrijspringen vielen mij dik tegen.
De kooi: zijn achterhoeven lijken in galop soms gewoon bij elkaar te blijven. Je weet bij momenten niet eens of hij achteraan links of rechts galoppeert. En dan schrijven ze dat hij super galoppeert. Zie ik dat nu zo mis?
Het vrij springen vond ik ook al een ramp: niet handig, niet voorzichtig en weinig ruggebruik.

Ik begrijp het niet.


Ik denk dat je vooral niet moet vergeten dat deze hengst nog jong is, enorm groot in zijn lijf en aan het begin hier wellicht nog wat handigheid in mistte.

Ze zijn amper 3, bij aanlevering vaak nog niet eens 3, ik zie veel kwaliteit bij deze hengst en heb zelf een Wilson gehad die als 3 jarige echt een slungel was, maar als 4 jarige al een stuk meer ontwikkeld en een beer van een paard. Het zijn volgens mij ook echt laatbloeiers :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 13:48 



 
Profiel   

Dat zal zeker meespelen. Ik kan natuurlijk ook maar bekijken wat er te zien is ...

Ik volg graag de hengst verder. Waar zou hij ter dekking komen? Ik vind het niet terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 15:17 



 
Profiel   

koend schreef
Dat zal zeker meespelen. Ik kan natuurlijk ook maar bekijken wat er te zien is ...

Ik volg graag de hengst verder. Waar zou hij ter dekking komen? Ik vind het niet terug.


Zou dat niet via Aris van Manen zijn?

Volgens mij is Alexandro daar ook ter dekking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 15:34 



 
Profiel   

Hij staat er nog niet tusseb de hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 17:39 



 
Profiel   

jammer dat Marquis kennelijk is afgevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 17:50 



 
Profiel   

koend schreef
Hij staat er nog niet tusseb de hengsten.


Nee dat klopt. Deze zijn natuurlijk ook nog maar recent goedgekeurd.

Ik weet ook niet of ze via Aris ter dekking komen te staan hoor.

Je zou de eigenaar kunnen bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:18 



 
Profiel   

juval schreef
jammer dat Marquis kennelijk is afgevallen.

Waarom jammer?
Ik vond het in Den Bosch een r*tbok. Sloeg de voortbrengers verschillende keren gericht bijna de tanden uit de mond met de voorbenen; geen enkel andere hengst dat zo zien doen die twee dagen dat ik er was. Ik ken trouwens verder alleen hele fijne nakomelingen van Edmundo, ik zou dan op basis van karakter liever met Edmundo zelf fokken. Hij geeft ze minder tuigerig qua type dan hij zelf is voor wat ik gezien heb.

Markant vind ik een aansprekend paard. Ben benieuwd hoe de nieuwe hengsten het gaan doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 23:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen