Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wonen met paardenstalling, paardenbak en weide

 
Profiel   

_Nelleke_ schreef
Ik zou ook meenemen in je overweging in hoeverre de buren het prettig vinden om de stallen te blijven verhuren aan steeds andere mensen, want ik denk dat als je het als 'kamers' gaat verhuren, je een hoog verloop zal hebben. Als je buren dan ineens besluiten dat ze niet meer willen verhuren ben je er mooi klaar mee en heb je niks meer aan al die wei en bak.



neetoch schreef
Tja, ik doe al jaren niet anders eigenlijk. Maar kan je wel vertellen dat ik het voor dat geld dan toch nog altijd voor mijzelf alleen heb. Ik ben serieus te oud om weer als een student alles te gaan delen met anderen. Je gaat dus veel verloop krijgen, dat moet je wel willen.

Het vervelende is ook nog eens dat je met 3 mensen met allemaal 1 paard, achter ook gedoe gaat krijgen, want ze willen het allemaal anders doen en wat nu als er 1 paard ziek wordt? Dan moet je maar hopen dat de rest genegen is om ze er bv bij te zetten op stal, ik zeg maar wat.


Dank jullie voor jullie reacties. Ik begrijp dat uit alle reacties dat 3 mensen niet handig is:) Toch nog maar wat langer met de gemeente in discussie :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 09:38 



 
Profiel   

Het lijkt mij niet zo aantrekkelijk, inderdaad veel geld voor alleen kamer. Gedeelde keuken etc. dan trek je een bepaalde doelgroep aan die en niet al te veel geld heeft en waarbij het verloop waarschijnlijk heel divers gaat zijn. Inderdaad drama over verschillende visies etc. De gemiddelde pensionstal is vaak al een enorme soapserie.

Twee huizen, of twee chaletjes oid lijken mij realistischer..of 1 goedkopere woning en wellicht verhuren aan een prof paardenhouder samen met de faciliteiten. (als er genoeg stallen zijn)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 09:48 



 
Profiel   

Ik zou toch eerst bij de gemeente informeren wat mogelijk is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 09:49 



 
Profiel   

Dit aan 3 personen met 3 paarden verhuren lijkt me geen goed plan inderdaad.
Naast de mogelijke ruzies, is je doelgroep ook heel klein. De meeste studenten kunnen geen €600 huur per maand betalen, ook is Epe niet echt the place to be als je studeert. Dus dan hou je alleen de mensen over met meer budget, en een paard, die bereid zijn als studenten te wonen.

Maar, €1500 huur vind ik nog niet zo gek hoor, voor een nieuw, goed huis, met stallen en rijbaan aan huis.
Ik zou het zelf niet betalen hoor, daar niet van.
Maar ik zie hier in de regio meer van dat soort constructies, huurhuis met paarden aan huis, en daarbij is de huurprijs vergelijkbaar.

Voor veel mensen is paarden aan huis toch een ideaalbeeld, en dan zijn ze best bereid wat meer huur te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:05 



 
Profiel   

Ik vind het idee dus niet zo heel gek, als ik zoiets had kunnen vinden toen ik op kamers ging was ik heel erg blij geweest! 650 euro inclusief stalling voor mijn paard, dat is toch perfect. En ja het zal je als huisbaas heus wel gedoe opleveren, maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit op een pensionstal gestaan waar geen gedoe was :Y)
Enige nadeel in je verhaal is denk ik de locatie. Mocht je zoiets nou aanbieden in de buurt van Utrecht, Groningen, of andere studentensteden, dan denk ik echt dat dit wel zou kunnen werken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:18 



 
Profiel   

Het is dat ik nog studeer, anders zou dit echt perfect voor mij zijn haha.

Ik denk dat er plenty jonge mensen zijn die geen partner hebben maar wel op zichzelf willen wonen zonder helemaal alleen te willen zijn.

Daarnaast vind ik 600 euro ook niet zo bizar veel, gezien stalling er ook bij zit. Ik betaal nu bijna 500 euro per maand aan pensionstalling.

Wel is het denk ik belangrijk om te weten hoe de faciliteiten zijn, de kwaliteit van de bak en stallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:25 



 
Profiel   

Temeraire schreef
Dit aan 3 personen met 3 paarden verhuren lijkt me geen goed plan inderdaad.
Naast de mogelijke ruzies, is je doelgroep ook heel klein. De meeste studenten kunnen geen €600 huur per maand betalen, ook is Epe niet echt the place to be als je studeert. Dus dan hou je alleen de mensen over met meer budget, en een paard, die bereid zijn als studenten te wonen.

Maar, €1500 huur vind ik nog niet zo gek hoor, voor een nieuw, goed huis, met stallen en rijbaan aan huis.
Ik zou het zelf niet betalen hoor, daar niet van.
Maar ik zie hier in de regio meer van dat soort constructies, huurhuis met paarden aan huis, en daarbij is de huurprijs vergelijkbaar.

Voor veel mensen is paarden aan huis toch een ideaalbeeld, en dan zijn ze best bereid wat meer huur te betalen.


Nee, dit zou voor mij als persoon prima uit kunnen als ik woonachtig was in die omgeving. Met twee ponys op pension ben je ook tussen de 300-500 kwijt immers. Dan tel je ze direct mee aan je woninghuur. Laat zeggen dat je beide ponys 250 euro pm aan pension kosten, per pony. De 1500-500 is dan 1000 euro huur voor de woning. Heel goedkoop, vergeleken met woningen in mijn omgeving iig.

Ik en mijn niet paardrijdende partner zouden in theorie zo'n woning kunnen betalen omdat we tussen wal en schip vallen voor een koopwoning, door onze hoge studieschuld. Wij sparen dus liever even wat langer door zodat we een hogere hypotheek kunnen krijgen. Ik zou zelf dan als huurder met de huurbaas de optie tot pensionstalling willen bespreken en bv met een schuilstal 24/7 buiten aan willen bieden in volpension, naast het gebruik van de boxen. Ik weet de prijzen in Epe niet, maar is 250 per paard raar gedacht? Neem er bv drie in pension, je hebt dan weer wat kosten eruit. Wel ervan uitgaand dat de huur ook het onderhoud dekt en verantwoordelijk blijft voor de huurbaas. Een win win situatie op basis van vooraf gelegde goede afspraken waarbij iedereen weet waar die staat. Hooi zou je slim in moeten kopen en het hangt er ook vanaf of je groot materieel hebt voor onderhoud weide en je mest kan afvoeren zonder extra kosten.
Als dat allemaal helder afgesproken kan worden zou ik er zo voor tekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:26 



 
Profiel   

DreamGuide schreef
Het is dat ik nog studeer, anders zou dit echt perfect voor mij zijn haha.

Ik denk dat er plenty jonge mensen zijn die geen partner hebben maar wel op zichzelf willen wonen zonder helemaal alleen te willen zijn.

Daarnaast vind ik 600 euro ook niet zo bizar veel, gezien stalling er ook bij zit. Ik betaal nu bijna 500 euro per maand aan pensionstalling.

Wel is het denk ik belangrijk om te weten hoe de faciliteiten zijn, de kwaliteit van de bak en stallen.


Je moet wel bedenken dat bodembedekking, ruwvoer, brokken etc. er allemaal nog bij komt. Daarnaast moet het land ook worden onderhouden (mesten, kalken etc.) en de rijbak regelmatig worden gesleept. Of wordt dat allemaal kosteloos door de verhuurder gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:34 



 
Profiel   

Kaitlyn schreef
DreamGuide schreef
Het is dat ik nog studeer, anders zou dit echt perfect voor mij zijn haha.

Ik denk dat er plenty jonge mensen zijn die geen partner hebben maar wel op zichzelf willen wonen zonder helemaal alleen te willen zijn.

Daarnaast vind ik 600 euro ook niet zo bizar veel, gezien stalling er ook bij zit. Ik betaal nu bijna 500 euro per maand aan pensionstalling.

Wel is het denk ik belangrijk om te weten hoe de faciliteiten zijn, de kwaliteit van de bak en stallen.


Je moet wel bedenken dat bodembedekking, ruwvoer, brokken etc. er allemaal nog bij komt. Daarnaast moet het land ook worden onderhouden (mesten, kalken etc.) en de rijbak regelmatig worden gesleept. Of wordt dat allemaal kosteloos door de verhuurder gedaan?



Ik denk dat ik alsnog goedkoper uit zou zijn dan wanneer ik een normaal huis koop of huur + pensionstalling erbij.

En ben zeker niet vies van om mijn handen uit de mouwen te steken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:36 



 
Profiel   

Ik was even aan het rekenen met de prijzen hier in Zuid Holland.
Als ik met partner zou huren voor 1200/1300 inclusief stal weiland en bak zou ik staan springen hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:00 



 
Profiel   

sylva schreef
Nee, dit zou voor mij als persoon prima uit kunnen als ik woonachtig was in die omgeving. Met twee ponys op pension ben je ook tussen de 300-500 kwijt immers. Dan tel je ze direct mee aan je woninghuur. Laat zeggen dat je beide ponys 250 euro pm aan pension kosten, per pony. De 1500-500 is dan 1000 euro huur voor de woning. Heel goedkoop, vergeleken met woningen in mijn omgeving iig.

Ik en mijn niet paardrijdende partner zouden in theorie zo'n woning kunnen betalen omdat we tussen wal en schip vallen voor een koopwoning, door onze hoge studieschuld. Wij sparen dus liever even wat langer door zodat we een hogere hypotheek kunnen krijgen. Ik zou zelf dan als huurder met de huurbaas de optie tot pensionstalling willen bespreken en bv met een schuilstal 24/7 buiten aan willen bieden in volpension, naast het gebruik van de boxen. Ik weet de prijzen in Epe niet, maar is 250 per paard raar gedacht? Neem er bv drie in pension, je hebt dan weer wat kosten eruit. Wel ervan uitgaand dat de huur ook het onderhoud dekt en verantwoordelijk blijft voor de huurbaas. Een win win situatie op basis van vooraf gelegde goede afspraken waarbij iedereen weet waar die staat. Hooi zou je slim in moeten kopen en het hangt er ook vanaf of je groot materieel hebt voor onderhoud weide en je mest kan afvoeren zonder extra kosten.
Als dat allemaal helder afgesproken kan worden zou ik er zo voor tekenen.


Je kan de pensionkosten er niet 1 op 1 vanaf trekken dacht ik, bij pension is dat inclusief stro, voer, onderhoud, etc, maar dat komt er nu allemaal nog bij.
TS noemt €50 per stal erbij. Stel dat dit niet gerekend wordt wanneer je €1500 huur betaalt, dan heb je bovenop die €1500 nog wel een paar 100 euro per maand extra, afhankelijk van de kosten van je hooi en andere zaken.
Dan zit je zo op €2000 per maand, waarschijnlijk excl. GWL en dan heb ik zaken als onderhoud van de rijbak, weide, omheining etc nog niet meegeteld.

Maar idd als je stallen zou verhuren zou dat weer schelen, al is dat weer een soort onderhuur en ga je dan ook constructies aan waarvan het de vraag is hoe handig dat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:04 



 
Profiel   

Ik vind het vrij prijzig... je huurt een kale staal waarbij je alles zelf moet regelen en een kamer met gedeelde voorzieningen. Een kamer zou een bedrag onder de 400 euro incl denk ik reeel zijn en dan wellicht nog 100 euro voor een kale stal.

Ik zou toch kijken naar mogelijkheden om goedkoper te bouwen en dan aan 1 gezin te verhuren. Ik denk dat je hier veel gedoe van krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:11 



 
Profiel   

Ik denk inderdaad dat de enige doelgroep die je met dit concept aanspreekt vooral studenten zijn. En dan is het dus afhankelijk hoe ver dit van een studentenstad afligt, of je daadwerkelijk aantrek krijgt.

En als dat positief is, ga je sowieso veel verloop hebben. Studenten zijn doorgaans niet zo lang student, dus je gaat veel wisselingen in bewoners en bij paarden hebben. Ik denk dat dat op den duur gaat tegensteken, plus dat ik het ook voor de paarden zelf niet zo leuk vind om in zo een kleine, maar wel voortdurend wisselende groep te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:16 



 
Profiel   

Mag je niet de hoogte in bouwen? Dat je bijvoorbeeld 2 of 3 studio's op elkaar kan bouwen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:19 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Mag je niet de hoogte in bouwen? Dat je bijvoorbeeld 2 of 3 studio's op elkaar kan bouwen?

Er mag een recreatiewoning gebouwd worden met max 75m2 woonruimte.
Als je de hoogte ingaat wordt het per verdieping dus kleiner.
3 studio's zouden dus max 25m2 per stuk mogen zijn.
Dat is echt mega klein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:22 



 
Profiel   

Oh ja natuurlijk. Ik ging uit van grondoppervlak ipv woon. Dan wordt het wel klein. Al zou 2 studio's net kunnen als je slim indeelt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:33 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Oh ja natuurlijk. Ik ging uit van grondoppervlak ipv woon. Dan wordt het wel klein. Al zou 2 studio's net kunnen als je slim indeelt


2 studio's is ook een ideale situatie maar daar wil de gemeente vooralsnog niet aan meewerken :(

iedereen bedankt voor de antwoorden tot dusver:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 12:04 



 

Ik vind eigenlijk 5000m2 voor huis, wei en bak, vrij klein voor 3 paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 12:17 



 
Profiel   

Ik vraag me eigenlijk wel af wat je verstaat onder "ruime kamers" als je op 75m2 een huis met 3 slaapkamers, keuken en badkamer wilt realiseren?
Dit, in combi met de perceelgrootte en het feit dat de stallen van de buren zijn, lijkt me een perfect recept voor veel drama en gedoe. Gaat niet goedkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 12:25 



 
Profiel   

Ik denk dat dit nog het beste verhuurd als 1 woning voor een startende semi-prof ruiter bijvoorbeeld. Dan vind ik een huurprijs voor een nette, nieuwe woning incl wei, stallen en bak nog niet zo gek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 13:11 



 
Profiel   

Drie ruime kamers op 75m2.
Wat is daar ruim aan dan? En dan de rest nog delen ook.
Ik zou passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 13:35 



 
Profiel   

Mijn huiskamer alleen is al 24m2. Wil je 3 mensen gezamelijke ruimte en eigen vertrek geven, dan mag je wel opzoek naar 3 extreem minimalisten, want ook zonder idioot veel spullen heb ik meer plek nodig. Voeg er dieren aan toe en je zit zeker met ruimte gebrek en tuig in stal is lastig ivm vocht, dus schimmel en muizenvraat. 2 Zou misschien werken, maar dan nog wordt het krap. Kijk daarnaast goed naar het bouwbesluit, want volgens mij staat er een minimum aantal m2 voor een huis en dat heeft deels een zeer goede reden (moet wel een bed in passen bv).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 13:59 



 
Profiel   

Er zijn toch best wat bedrijven die een b&b " regelen" tegen een x bedrag? Dus dat mensen het huis icm de stallen kunnen huren?
Als je dan 3 slaapkamers, weiland en bak hebt kun je in het hoogseizoen het er makkelijk uit halen, alleen in het laagseizoen iets minder misschien.
Ik denk dat recreatiewoning als zijnde gebruiken op zo'n stuk het meeste zal opleveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 14:12 



 
Profiel   

Ik denk dat er op zich wel vraag naar is, zeker in deze omgeving, maar dat het wellicht wel veel gedoe gaat worden. Is er geen mogelijkheid om er een soort B&B van te maken voor mensen die hier op vakantie komen met hun paard? Dan zou je er wellicht 2 of 3 kleine vakantiehuisjes van kunnen maken. Je hebt dan natuurlijk wel wat concurrentie, maar je zou eens kunnen informeren hoe vaak ze vol zitten bij bijv. de Renderklippen Hoeve.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 17:58 



 
Profiel   

Het is maar de vraag of de buren zitten te wachten op elke week andere paarden en mensen over hun terrein/in hun stal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen