Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 99 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 144  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

 
Profiel   

Oh ik twijfel ook zo tussen de heiniger en moser max 45.
Had ze ook overal voorbij zien komen en verschillende prijzen idd
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 14:37 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
FCSA schreef
Hoi allemaal :)
Ik wil met Black Friday graag een draadloos scheerapparaat kopen voor eigen (niet professioneel) gebruik van max. 4 paarden. Zou de Heiniger Saphir dan een goede keuze zijn, of hebben jullie nog andere tips?


Ik zou zelf inderdaad voor de saphir gaan. Moser Max voldoet ook maar die is niet draadloos.


Dank!

Ik vond deze twee Heiniger Saphirs, met heel verschillende prijzen. Er wordt een andere kop bij geleverd en de tijdsduur dat ze het volhouden op 1 accu is verschillend, maar het is wel dezelfde machine... toch? Of zie ik iets over het hoofd?
Paardendrogist: https://www.paardendrogist.nl/heiniger-saphir.html
Nedlandic: https://www.nedlandic.nl/tondeuses-paar ... ccu-s.html

Verder wordt 'ie overal 'tondeuse' geschikt voor 'opscheren' genoemd, maar je kunt er dus gewoon prima een heel paard mee scheren?[/quote]


Dit is trouwens de ''horse' variant. wat het verschil is ben ik nog uit.
https://www.schrikdraad.com/saphir-hors ... accus.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 14:40 



 
Profiel   

De Heiniger Saphir en Moser Max zijn inderdaad tondeuses. Ze hebben een smallere scheerkop en de motor is minder sterk.

Een aantal mensen scheren hier hele paarden mee, dat kan.
Prijstechnisch is het wel interessant natuurlijk, want een tondeuse is goedkoper dan een volwaardige scheermachine. Daarnaast is de motor minder sterkt, maar dat is logisch gezien de verschillen tussen een scheermachine en tondeuse.

Sommigen verklaren mij voor gek dat ik wel voor de volwaardige scheermachine ga met maar 3 paarden per jaar. Ik vind het fijner werken met een grotere machine voor het grove werk en een tondeuse voor het fijnere werk (want dit heb ik er ook nog eens naast :o ) en heb het er voor over.

Het is maar net waar de persoonlijke voorkeur naar uitgaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 15:30 



 
Profiel   

Dank voor de toelichting ingevdh!

Wat zijn de ervaringen hier met de Roma Accu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 15:44 



 
Profiel   

Ik zou voor 3 paarden ook liever een gewone grote scheermachine nemen.
Ik scheer zelf ook maar 2 tot 3/4 keer per jaar en ben erg blij met een grote.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 15:51 



 
Profiel   

ingvdh schreef
De Heiniger Saphir en Moser Max zijn inderdaad tondeuses. Ze hebben een smallere scheerkop en de motor is minder sterk.

Een aantal mensen scheren hier hele paarden mee, dat kan.
Prijstechnisch is het wel interessant natuurlijk, want een tondeuse is goedkoper dan een volwaardige scheermachine. Daarnaast is de motor minder sterkt, maar dat is logisch gezien de verschillen tussen een scheermachine en tondeuse.

Sommigen verklaren mij voor gek dat ik wel voor de volwaardige scheermachine ga met maar 3 paarden per jaar. Ik vind het fijner werken met een grotere machine voor het grove werk en een tondeuse voor het fijnere werk (want dit heb ik er ook nog eens naast :o ) en heb het er voor over.

Het is maar net waar de persoonlijke voorkeur naar uitgaat.

Ik schoor dr eerder maar enkel borst, hals en stukje buik. Vandaar dat ik gekozen had voor een kleinere machine. Puur omdat ik het fijner vind werken. Oksels, borst, deel hoofd vind ik veel fijner met een kleinere machine. Een paar jaar later ermee begonnen met haar geheel te scheren, maar gaat prima.
Ondertussen wel een grotere erbij gekocht.
Maar in mijn geval gaat het om een pony van 1,50 (wel een tinker x haflinger) geen groot paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 16:18 



 
Profiel   

Kiki hoe lang ben je dan bezig met een heel paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 16:19 



 
Profiel   

Of het loont of niet heeft denk ik voor een groot deel te maken met het budget dat je hebt. Met een relatief klein budget en 1 paard om te scheren kan ik me
Ook best redden met een tondeuse voor het compleet scheren van mijn paard. Ik was voor ongeveer 200,- klaar. Was ik meteen van het lenen/huren van een scheerapparaat af en het risico dat er iets gebeurt met het spul van een ander. Voor dat geld kon ik lekker werken met mijn eigen spullen en was ik niet meer afhankelijk van een ander. Anders had ik een xplorer of saphir gekocht, maar daar was het budget niet voor. En de moser voldoet hier prima voor 2 tot 3x per jaar 1 paard.

Daarbij duurt het scheren even lang. De grote vindt ze er spannend dus dan zit je met de neiging tot hangen en onrustig staan. Met de tondeuse, die dus iets minder snel gaat qua scheren staat ze gewoon op rust. De tijd die je verliest door de smallere scheerkop haal ik dus ruim in met een paard dat rustig stil blijft staan. Zelfs als ik nu een oneindig budget kon uitgeven zou ik de saphir (want draadloos, voordeel boven de moser) verkiezen boven een groot apparaat.

Heb een tijdje op een sportstal gewerkt en zij had een grote heiniger en een saphir. Toch zag ik heel vaak dat ze gewoon het hele paard deed met de saphir in plaats van het grote apparaat te pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 17:31 



 
Profiel   

Zie hierboven. Paard kan gerust met de tondeuse helemaal geschoren worden. Hooguit iets langer bezig omdat de kop smaller is ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 17:59 



 
Profiel   

wat voor verschil zou er zitten tussen deze 2?

https://www.schrikdraad.com/saphir-hors ... accus.html

https://www.schrikdraad.com/saphir-accu ... 74QAvD_BwE

Zie alleen de een is voor paard en de ander voor hond?
Heeft iemand 1 van deze 2?
Fijn voor een shetlander?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:33 



 
Profiel   

SuperZodiaX schreef
Nouvel schreef
Wel goed aangedraaid je messen?
En is het scheerapparaat dan wel in orde?
Echt vaag zeg...
Balen!


Ja ook de messen er een aantal keer afgehaald, weer opgedaan. Licht aangedraaid (tot je hoort aan het geluid dat de messen goed zitten) en als hij dan nog niet pakt steeds een halfje strakker. Maar het maakt dus helemaal niets uit. Ja ineens doet hij het, een halve minuut en dan ineens weer niks meer. Frusterend! Dan maar eens alles naar een andere slijper? Iemand een aanrader die echt goed slijpt (en ook snel kan leveren?) Over de post kan natuurlijk ook als het verder weg is

En allebei de machines komen net terug van reparatie en zijn gloedjenieuw binnenin

Ik draai de knop altijd helemaal vast en dan wat slagen terug. Pakt die de haren niet, dan weer wat vaster draaien. Het is een beetje puzzelen.
Dit zowel met een heiniger xplorer als bedraad apparaat onlangs zo gedaan.
Oja en geen olie morsen op de kant waar je messen de haren raken, want dan pakt hij de haren ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:32 



 
Profiel   

juudii5 schreef
wat voor verschil zou er zitten tussen deze 2?

https://www.schrikdraad.com/saphir-hors ... accus.html

https://www.schrikdraad.com/saphir-accu ... 74QAvD_BwE

Zie alleen de een is voor paard en de ander voor hond?
Heeft iemand 1 van deze 2?
Fijn voor een shetlander?


De blauwe is de originele saphir. Aangezien veel mensen die lelijk vinden is er sinds kort een horse versie. Zover ik weet is het alleen een ander kleurtje

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:47 



 
Profiel   

_Nelleke_ schreef
Ik zoek een nieuwe scheermachine. Heb nu een sectolin SE 600 maar vind dat echt een waardeloos ding. Te lomp, komt amper door de vacht van m'n haf heen, moet 10x over 1 plek heen, geslepen messen, nieuwe messen, maakt allemaal geen verschil. Maakt ook veel strepen. Dus dat is misschien een leuke machine voor de gemiddelde KWPN-er maar niet voor mijn paarden.

Hij is voor particulier gebruik voor een haflinger met cushing en 100 kruinen en een shetlander met dikke shetten teddyvacht (en wellicht een KWPN-er maar die maakt tot dusver geen vacht aan).

Eisen:
- Moet streeploos door teddyvacht heen kunnen
- Moet kleine hoekjes en kruinen makkelijk aan kunnen (dus niet te lomp)

Hoeft niet draadloos te zijn, ik heb stroom in de stal. Hoeft ook niet heel stil te zijn, ik draag oordoppen en de paarden zijn niet bang voor de machine. Budget tot ongeveer 400 euro.


Ik zou voor een Heiniger machine gaan. Niet voor een tondeuse.

Ik vind een heel paard scheren met een tondeuse echt geen optie. Maar dat is misschien ook net wat je gewend bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:03 



 
Profiel   

Dilemma: de Aesculap econon 2 (op stroom) of de Aesculap bomun (accu) ??
Het word mijn 1e scheerapparaat, heb dus helemaal geen ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:13 



 
Profiel   

Accu! Dat is zoveel makkelijker en fijner

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:14 



 
Profiel   

Jaa ik ben ook groot fan van accu machines

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:32 



 
Profiel   

Stroom :)

Ik mis toch wel kracht in mijn heiniger xplorer.
vooral bij knieën :=
Mijn volgende zou gewoon weer op stroom zijn :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:58 



 
Profiel   

Ik denk ook niet dat ik met een tondeuse een cushing paard en een teddy shet kan scheren. Ben vandaag bijna 6u bezig geweest met een sectolin se-600 en 2 setjes messen bot geschoren... Een tondeuse heb ik ook alleen daarmee ben ik ook eeuwen bezig. Het haar op het hoofd van mijn haf is al dikker dan het gemiddelde rijpaard op z'n hals en flank heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 21:05 



 
Profiel   

Nelleke, dan heb je geen goede machine of geen goede slijper.....

Maakt niet uit of het paard vies is, cushing heeft, nat is of overal zand....ik kom overal doorheen zowel groot apparaat als tondeuse. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 21:07 



 
Profiel   

Daarom wil ik ook een nieuwe machine. Ding is waardeloos. Messen laat ik slijpen bij Jorna.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 21:10 



 
Profiel   

curly2day schreef
Dilemma: de Aesculap econon 2 (op stroom) of de Aesculap bomun (accu) ??
Het word mijn 1e scheerapparaat, heb dus helemaal geen ervaringen.



Ik heb de bonum met 2 accu’s, fijne stille machine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 21:12 



 
Profiel   

just_kiki schreef
Stroom :)

Ik mis toch wel kracht in mijn heiniger xplorer.
vooral bij knieën :=
Mijn volgende zou gewoon weer op stroom zijn :j


Je mist kracht? Mijn xplorer komt door de meest vervilte vachten zonder issues

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 21:29 



 
Profiel   

Ja ik mis echt kracht. Je hoort gewoon dat de motor er dan moeite mee heeft.
Ik heb wel de fijne messen erop zitten, maar je hoort het qua motor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 21:48 



 
Profiel   

kaatje77 schreef
Nelleke, dan heb je geen goede machine of geen goede slijper.....

Maakt niet uit of het paard vies is, cushing heeft, nat is of overal zand....ik kom overal doorheen zowel groot apparaat als tondeuse. :o


Nou inderdaad cushingvacht totaal vervilt was voor de moser geen probleem hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 22:10 



 
Profiel   

_Nelleke_ schreef
Kiki hoe lang ben je dan bezig met een heel paard?

Lijf op de benen na geheel geschoren in iets meer dan een uurtje.
Shet met een mega wintervacht (cushing pony) echt helemaal kaal gehaald, iets van anderhalf uur of zo.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 22:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 99 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 144  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen