Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen politiek discussietopic

 
Profiel   

Shadow0 schreef
elnienjo schreef
VVD heeft altijd een hoop mooie praatjes vlak voor de verkiezingen, maar puntje bij paaltje maken ze niks waar.


Dat zie ik eigenlijk anders. De VVD is een partij die heel rechttoe rechtaan de belangen behartigt van een select deel van Nederland, namelijk miljonairs, mensen met een zeer hoog inkomen, en de multinationals/grote bedrijven. Dat doen ze ontzettend structureel en goed: er gaat veel geld van wat door ons als maatschappij wordt opgebracht op allerlei manieren naar die sectoren en mensen, zonder dat dat terugkomt via vormen van belasting.

Het is alleen heel slecht voor de maatschappij, en de meeste mensen (ook niet de mensen met redelijk hoge inkomens) hebben er niet zoveel aan. En dus komen er rond de verkiezingen campagnes die het idee moeten geven dat de VVD ook best een redelijke partij waar veel meer mensen zich in zouden kunnen herkennen, en dat zijn ze gewoon echt niet (meer.)


Volgens mij komen ze daar dan dus op terug:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/06/vv ... s-a4019015

Dat kan je een verkiezingscampagne noemen, maar als ze straks weer een compleet andere route op gaan worden is het ook niet meer geloofwaardig (voor alle partijen trouwens, meen dat de pva daar hard op is afgerekend).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 17:39 



 
Profiel   

Dat soort dingen vind ik echt negeerbaar.
Als de VVD zou willen opschuiven naar minder keihard neoliberaal rechts dan hadden ze in de afgelopen paar weken al een paar mooie stappen kunnen zetten:
- niet een paar miljard weggeven via de BIK ("Baangerelateerde InvesteringsKorting" - klinkt natuurlijk heel erg potentieel sociaal, alleen was de werkelijke interesse in het 'baangerelateerde' zo weinig dat er niet eens een beraming was van de effectiviteit.) En die kritiek is gewoon gegeven, maar er is desondanks ingestemd met de belastingkorting voor ondernemers.

En, natuurlijk, de belastingtoeslagaffaire. De ouders zijn nog steeds niet gecompenseerd. Er is geen plan om de ouders snel en fatsoenlijk concreet te compenseren. Als de VVD dat zou willen, dan krijgen ze het CDA wel mee en is dat beslist te regelen in de coalitie. Ook D66 en de CU gaan niet zomaar tegen zijn - zij hebben er niet zoveel belang bij.

Maar dat doet de VVD niet. En de boodschap "ok, we zijn nu de grootste en we hebben de premier en nu zijn we nog een hardvochtige neoliberale partij, maar na de verkiezingen gaan we ineens wel aardig zijn, beloofd" is echt niet sterk.
(Maar goed, mensen willen er in geloven... Ik heb de vergelijking wel eens gemaakt met de shopreviews op Tweakers: daar staan een aantal webshops die echt langs de randen van oplichting surfen: misleidende info, zich niet houden aan termijnen, na bestelling ineens de prijs veranderen. Dat staat er dus gewoon, goed te lezen in de comments want dat mag op Tweakers. En dan toch blijven er iedere keer mensen bestellen, die dan verbaasd zijn dat de webshop misleidende info heeft gegeven, zich niet houdt aan termijnen, na bestelling ineens de prijs verandert. En die vragen zich dan af hoe dat kan? En snappen gewoon echt NIET dat het kan omdat zijzelf bereid zijn om alle signalen van onbetrouwbaarheid te negeren als er maar een aantrekkelijke prijs in de advertentie staat. En dat de belangrijkste manier waarop je dit kunt voorkomen is: niet bestellen bij dergelijke shady partijen. In een democratie zijn wij de controle, en als wij zoveel aanwijzingen hebben van niet integer gedrag, mooipraterij vlak voor de verkiezingen en andere zaken.. stem er dan niet op. Maar mensen doen het wel, terwijl ze echt informatie genoeg hebben over de problemen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:01 



 
Profiel   

elnienjo schreef
Magrathea schreef
Wat voor concrete bewijzen zijn er dat deze dame zich inlaat met radicale moslims?
Alles wat ik vind zijn ongefundeerde statements en een dame die zich hard maakt voor klimaatrechtvaardigheid, en daar kan ik het niet oneens mee zijn.

Ze is gelinkt aan de onderdeel van de moslimbroederschap die in Frankrijk inmiddels verboden is. Ze is geen progressieve moslima zoals bijv die moslima die imam is in Berlijn.

Verder stem ik sowieso niet groen, want wat GL en D66 van plan zijn is Nederland volbouwen met beton (want immigratie willen ze niet afremmen) en landschappen verzieken met lelijke windmolen- en zonneparken. Boeren wegjagen en uitkopen om dat te bewerkstelligen. En straks eindigen we als overbevolkt betonnen stadsstaatje wat nog afhankelijker wordt van het buitenland voor voedsel. En onze souvereiniteit geheel verkwanseld aan de EU.


wellicht is stemmen op BBB dan interessant. :)
https://boerburgerbeweging.nl/boerburge ... ma-burger/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:02 



 
Profiel   

Karl66 schreef
Ze was gewoon bestuurslid van een grote Internationale moslim jongerenorganisatie, Femyso. Dat is gewoon een organisatie die samenwerkt met allerlei regeringen en de EU. Die organisatie wordt niet gezien als radicaal of terroristisch of iets vergelijkbaars. Maar als vice-voorzitter van die organisaties heeft ze wel eens contact gehad met conservatieve moslimorganisaties. En nou wordt ze door associatie beschuldigd, dat zij dus ook een conservatieve moslim is en niet bij GL thuishoort. Maar dat is net zo onzinnig als zeggen dat Wilders een communist is, omdat hij wel eens een vertegenwoordiger van de Chinese ambassade heeft gesproken. Het is complete onzin en het is niet meer dan terecht dat GL achter haar blijft staan. Dat is duidelijke koers hebben, in tegenstelling tot het FvD.

Over het FvD gesproken, ze blijven vrolijk in de vlek wrijven. Nou wil Baudet via een verkiezing weer tot voorzitter gekozen worden.

Ik kijk er niet van op. Baudet is iets te vol van zichzelf om zomaar terug te treden. Hij beschouwt FvD als zijn creatie en zijn eigendom. Baudet zal waarschijk proberen met een klein groepje getrouwen de critici eruit te werken en zo de partij te zuiveren. Die critici zullen dan wel weer een nieuwe partij op gaan richten. Want hun eigen ego opzij zetten en problemen oplossen door middel van overleg en polderen kunnen dit soort types doorgaans heel slecht.
Het wordt kortom gezellig druk rechts van de VVD.

Ik ben wel benieuwd wat voor kant FvD onder een eventuele hernieuwd leiderschap van Baudet op zal gaan. Wordt het dan echt een 'boreale' extreemrechtse club of gaan ze dan alsnog de neonazistische elementen eruit kicken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:07 



 
Profiel   

@Juval, waarom zou je op een one issue partij gaan stemmen?

@Askja, het maakt volgens mij niet zoveel uit welke kant de stammenstrijd gaat winnen. Als Baudet deze strijd wint, dan raakt hij alle nette conservatieven kwijt en als de critici winnen, dan raken ze alle Baudet fans kwijt. In beide gevallen blijft er een marginale partij over. Mochten ze een nieuwe partij beginnen dan verandert dat in twee marginale partijen. Dan heb ik het er nog niet eens over dat een groot deel van de potentiële stemmers de afgelopen dagen al hard zijn weggelopen bij de partij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:25 



 
Profiel   

@Karl66, omdat het programma mij aanspreekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:31 



 
Profiel   

Het probleem met een one issue partij is dat het onderwerp waar ze voor staan je wel aan kan spreken, maar ondertussen blijft het wel één van de problemen waar onze overheid zich mee bezig moet houden en dan zie ik toch liever een partij die daar ook ideeën over heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:38 



 
Profiel   

ach, ze moeten ergens beginnen denk ik. Zijn niet alle partijen klein begonnen. Ik kan me op dit moment in geen enkele andere partij vinden. Ik vind het belangrijk dat mijn belangen worden behartigd. Ik hoop op een paar zetels. We zullen zien.
Heb je het programma gelezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:49 



 
Profiel   

Persoonlijk zou voor mij de kiesdrempel omhoog mogen gaan naar 4 of 5 zetels.

Voor mij vallen one-issue-partijen sowieso af. Er zijn in mijn ogen altijd meerdere issues in de maatschappij belangrijk en niet alleen dieren, ouderen, boeren of migranten.
Net als partijen gebaseerd op het geloof, die vallen ook direct af.

Juval,
Ik heb het partijprogramma vluchtig gelezen.
Maar bijv. ondertiteling op TV, ook van plat Haags en Amsterdams ?? :D :D
Sorry hoor, maar ik vind het echt een calimero-partij.

Ik ben liberaal, maar ook sociaal en voor een eerlijke verdeling van de lasten. Goed onderwijs en goede zorg en klimaat zijn tevens belangrijk, . :D

Sigrid Kaag vind ik een hele goede kandidaat en als de PvdA met een nieuwe, goede lijsttrekker komt, dan kan ik mij daar misschien ook wel in vinden.
CDA valt voor mij sowieso af, maar Hoekstra vind ik een prima vent.
Met Jesse Klaver kan ik goed leven en Rutte vind ik een prima manager in deze onrustige tijd.

Een kabinet van VVD, D66, PvdA en GL heeft daarom mijn voorkeur en als het even kan een keer zonder VVD, nog beter. :D
Als CDA, PVV en FvD maar buitenspel staan en klein worden/blijven, ben ik heel tevreden.

Ik stem daarom bijna altijd tactisch. Voor velen is dat vloeken in de kerk, maar voor mij zijn meerder issues belangrijk, die vind ik vaak niet in één partij terug, dus ik kijk meestal, welk kabinet ik wil of welke oppositiepartij ik graag groot zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:05 



 
Profiel   

elnienjo schreef
Magrathea schreef
Wat voor concrete bewijzen zijn er dat deze dame zich inlaat met radicale moslims?
Alles wat ik vind zijn ongefundeerde statements en een dame die zich hard maakt voor klimaatrechtvaardigheid, en daar kan ik het niet oneens mee zijn.

Ze is gelinkt aan de onderdeel van de moslimbroederschap die in Frankrijk inmiddels verboden is. Ze is geen progressieve moslima zoals bijv die moslima die imam is in Berlijn.

Verder stem ik sowieso niet groen, want wat GL en D66 van plan zijn is Nederland volbouwen met beton (want immigratie willen ze niet afremmen) en landschappen verzieken met lelijke windmolen- en zonneparken. Boeren wegjagen en uitkopen om dat te bewerkstelligen. En straks eindigen we als overbevolkt betonnen stadsstaatje wat nog afhankelijker wordt van het buitenland voor voedsel. En onze souvereiniteit geheel verkwanseld aan de EU.

Het eerste deel heb ik wel wat van gelezen, maar niet genoeg om wat van te vinden.

Het tweede deel ben ik helemaal eens. Ik kan nog steeds niet begrijpen dat er serieus mensen op GoenLinks stemmen. Ik snap nog eerder dat mensen op de fvd stemmen, dan op meneer Klaver.

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, ga mij nog een beetje verdiepen
in de mooie beloftes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:17 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit GL gestemd, maar Ik begrijp die haat t.o.v. GL en Klaver echt niet?

Verkwanselen aan de EU?
Juist de boeren hebben altijd veel profijt gehad van de EU, o.a. door de subsidies en door de habdelsovereenkomsten voor hun exportproducten.


Laatst bijgewerkt door Electra63 op 25-11-20 19:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:35 



 
Profiel   

Als je niet van immigranten houdt zou ik zéker op een partij met een groene agenda stemmen, want dan hou je waarschijnlijk ook niet van de klimaatvluchtelingen die eraan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:38 



 
Profiel   

juval schreef
ach, ze moeten ergens beginnen denk ik. Zijn niet alle partijen klein begonnen. Ik kan me op dit moment in geen enkele andere partij vinden. Ik vind het belangrijk dat mijn belangen worden behartigd. Ik hoop op een paar zetels. We zullen zien.
Heb je het programma gelezen?


Ja, die moeite heb ik genomen. Daarom is het voor mij ook duidelijk dat het een one issue partij is. Dit is gewoon een partij met een totaal onrealistisch programma dat nul, maar dan ook nul, toevoegt aan ons politieke landschap. Maar goed, dat vind ik wel van meer partijen en iedereen heeft het recht een partij op te richten of om daarop te stemmen, dus dat betekent dat we als samenleving zo'n partij ook ruimte moeten geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:40 



 
Profiel   

juval schreef
wellicht is stemmen op BBB dan interessant. :)
https://boerburgerbeweging.nl/boerburge ... ma-burger/

Grappig! Ik had daar nog nooit van gehoord!

Maar nee, ik stem sowieso niet op 'n nieuwe partij, ik help liever een partij die al groot is -maar nog niet groot genoeg- aan 'n extra stem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:40 



 
Profiel   

elnienjo schreef
Magrathea schreef
Wat voor concrete bewijzen zijn er dat deze dame zich inlaat met radicale moslims?
Alles wat ik vind zijn ongefundeerde statements en een dame die zich hard maakt voor klimaatrechtvaardigheid, en daar kan ik het niet oneens mee zijn.

Ze is gelinkt aan de onderdeel van de moslimbroederschap die in Frankrijk inmiddels verboden is. Ze is geen progressieve moslima zoals bijv die moslima die imam is in Berlijn.

Verder stem ik sowieso niet groen, want wat GL en D66 van plan zijn is Nederland volbouwen met beton (want immigratie willen ze niet afremmen) en landschappen verzieken met lelijke windmolen- en zonneparken. Boeren wegjagen en uitkopen om dat te bewerkstelligen. En straks eindigen we als overbevolkt betonnen stadsstaatje wat nog afhankelijker wordt van het buitenland voor voedsel. En onze souvereiniteit geheel verkwanseld aan de EU.


Die mening deel ik ook.
Ik krijg de kriebels van D66 en GL.
Waar dan wel op stemmen?
Maar om je stem verloren te laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:51 



 
Profiel   

ravellie schreef
Die mening deel ik ook.
Ik krijg de kriebels van D66 en GL.
Waar dan wel op stemmen?
Maar om je stem verloren te laten gaan.

Ik ga om tegenwicht te kunnen bieden voor de PVV. Zij moeten meer zetels krijgen om moties aangenomen te kunnen krijgen die nu verworpen worden door het kartel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:53 



 
Profiel   

Hebben jullie weleens de programma's gelezen van GL of D66?

De samenvatting die Elnienjo geeft, vind ik er niet in terug. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:54 



 
Profiel   

Ik moet mij er meer in verdiepen, dat valt niet altijd mee in combi met afstuderen :D
Maar ik heb behoefte aan een partij die de immigratie afremmen en niet alles vol beton zetten.

Jaren VVD gestemd.

Nu partij loos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:57 



 
Profiel   

elnienjo schreef
ravellie schreef
Die mening deel ik ook.
Ik krijg de kriebels van D66 en GL.
Waar dan wel op stemmen?
Maar om je stem verloren te laten gaan.

Ik ga om tegenwicht te kunnen bieden voor de PVV. Zij moeten meer zetels krijgen om moties aangenomen te kunnen krijgen die nu verworpen worden door het kartel.


Dat verbaasd mij niets..... dat lees ik al in jouw berichten terug.
Zo negatief en altijd wijzend naar buitenlanders en met name moslims.
Zoals de meeste PVV-stemmers.

Ik vraag me altijd af, wat er in jouw leven positief zal veranderen als de Moskeeën gesloten worden en hoofddoekjes verboden worden, bij voorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:01 



 
Profiel   

Ik stem volgend jaar op de persoon die zich het beste heeft bewezen voor mij en voor Nederland.

Voorheen CU gestemd, Ook SP een keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:03 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Verkwanselen aan de EU?
Juist de boeren hebben altijd veel profijt gehad van de EU, o.a. door de subsidies en door de habdelsovereenkomsten voor hun exportproducten.


Precies, dat vraag ik me ook altijd af...

En over volbouwen: dat wil eigenlijk niemand, denk ik.

Maar als ik wel eens een enkel keertje door de polder rijd en ik zie daar die onafzienbare velden monoculturen, dan vind ik dat geen kostbare natuur. Eigenlijk net zo erg als stedelijke gebieden. Dat zou toch anders moeten kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:09 



 
Profiel   

Alle leegte (landbouwgrond) is beter dan gebouwen inclusief mensen en bedrijvigheid. Het is al zo vreselijk druk in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:15 



 
Profiel   

Op bovenstaande reactie van Electra ga ik maar niet te diep in :+ Voor je het weet worden mijn vrienden en kennissen bang :+ (die komen namelijk ook overal vandaan).



En ontopic weer: Juist, als ik al zie hoe in sneltrein vaart de randstad volgebouwd gaat worden.
Ze weten van gekkigheid bijna niet meer waar te bouwen.
Hier in de regio worden nu winkels en het centrum omgebouwd, dat is dan wel weer een nuttige invulling van de vele lege panden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:25 



 
Profiel   

juval schreef
wellicht is stemmen op BBB dan interessant. :)
https://boerburgerbeweging.nl/boerburge ... ma-burger/


Hebben ze nu serieus het logo van twitter gebruikt in hun eigen logo :+?
[ img ]

BBB: "behoud van het platteland, met al zijn unieke kenmerken, tradities, levenswijze en cultuurlandschap (...) Zeker nu groen (weilanden, coulissenlandschappen) dreigt te worden ingeruild voor grijs (industrie, zonneparken, distributie- en datacentra, wegen) ."
Also BBB: "Het mislukte natuurproject Oostvaardersplassen wordt geschrapt. De gronden worden gebruikt om 300.000 woningen te bouwen."

:')

Ik denk niet dat ze heel erg op de hoogte zijn van werkbare maatregelen eigenlijk. Bijvoorbeeld dit punt klínkt heel mooi
Citaat
Er komen voldoende woningen voor jongeren op het platteland. Zo wordt de diversiteit van jong en oud op het platteland behouden en leegloop voorkomen. Leegloop leidt tot verpaupering en onleefbaarheid.
Maar volgens mij is op het platteland niet zozeer het tekort aan woningen het probleem, maar dat werkgelegenheid verder weg is en daardoor het platteland minder aantrekkelijk is om te wonen voor starters?


:+
Citaat
Er komt een Minister voor het Platteland met een departement op minimaal 100 km afstand van Den Haag



Dit klinkt bijvoorbeeld ook heel mooi:
Citaat
Scholen op het platteland blijven open en ‘thuisnabij onderwijs’ staat centraal. Er komt een toeslag voor ‘kleine scholen’.

Maar mijn oude basisschool in een boerendorp loopt echt leeg. 35 kinderen op de gehéle basisschool. Je kan je afvragen of dat wel iets is wat we moeten bevorderen.

Citaat
"Basisscholen met meer dan 40 leerlingen blijven open op het platteland."
--> Dit is volgens mij al een regel? De enige reden dat bovenstaande basisschool open mocht blijven is omdat het leerlingenaantal boven een bepaalde marge zou stijgen. Weet niet precies hoe dit zit.


Ze roepen dat ze graag wetten willen die onderbouwd zijn door wetenschap (op zich logisch) maar een heel aantal punten lijken wat geroeptoeter te zijn zonder inhoudelijke kennis. Ik mis ook een beetje de balans. Om geld uit te kunnen geven (9 miljoen euro in voedselbanken bijv) zal je dat geld ergens vandaan moeten halen. Hoe willen ze dat doen? Het klinkt natuurlijk heel lekker om te zeggen dat de voedselbank meer geld krijgt, de boeren, de zorg, basisbeurs, politie... maar waar haal je het vandaan? Al die initiatieven klinken heel goed, maar gaan natuurlijk ten kosten van andere dingen. Ik denk zelf dat one-issue partijen dit ook niet goed voor ogen (kunnen) hebben, juist vanwege die focus op dat ene onderwerp. Hun economische agenda gaat bijv. alleen over het platteland en de boeren.

Citaat
"We moeten onder ogen zien dat virussen en dus ook Covid-19 altijd blijven, zoals griep ook onderdeel is geworden van ons leven. Op basis van dit uitgangspunt moet het Kabinet handelen. Een langetermijnbeleid ontwikkelen dat recht doet aan de vrijheid, de gezondheid en de sociale binding tussen mensen in Nederland."

Dit is natuurlijk ook wel heel makkelijk gezegd... En klinkt in mijn oren zelfs een beetje gevaarlijk. Je moet er goed op kunnen inspelen en als een consistent veilig beleid mogelijk was geweest dan had het huidige kabinet daar echt wel naar gekeken.


Citaat
"Vaak worden gesprekken op televisie met mensen die van het platteland komen (Limburgers, Tukkers, Friezen, Brabanders, etc.) standaard voorzien van ondertiteling. BBB vindt dit discriminerend. BBB wil dat alle gesprekken op televisie waarin geen ABN wordt gesproken, worden ondertiteld. Dus ook als iemand plat Amsterdams, Haags, Rotterdams, Goois of Utrechts spreekt. Gelijke monniken, gelijke kappen."

Maar dit is natuurlijk compleet afhankelijk van of het verstaanbaar is. Als limburger snap ik echt wel dat er wordt ondertiteld, dat versta je niet als je niet limburgs bent. Plat Amsterdams is geen ABN, maar wél verstaanbaar. Hoe is het discriminatie? Lijkt me een hele objectieve toetsing, om te kijken of het verstaanbaar is voor het gros van de nederlanders of niet. Zoals iemand al zei: calimero-partij.

Citaat
"Subsidies voor zonnepanelen worden gebruikt voor de aanleg van panelen op (bedrijfs)daken en Geluidsschermen, in plaats van op (landbouw)grond."
> Probleem is dat veel van die bedrijfsdaken (aka loodsen) niet sterk genoeg zijn voor zonnepanelen en het een hoop geld kost om die sterk genoeg te maken.

Citaat
"Nederland telt ruim 139.000 kilometer verharde wegen. Onderzocht moet worden of in vangrails kleine zonnepaneeltjes kunnen worden aangebracht. Zo wordt landschapsvervuiling tegengegaan en kan veel groene energie worden opgewekt."

lol whut :+


Al met al komt het op mij over als een groep mensen die het boerenbestaan met man en macht in de huidige vorm willen behouden. Ten koste van andere zaken.






Qua stemmen, ik weet nog niet waar ik op zou gaan stemmen. Heb een paar keer op VVD gestemd, D66... en op zich spreekt GL me ook wel aan. Blijf vrij open, vooralsnog. Alleen CDA, SGP, PVV, Denk en FVD komen er bij mij niet in. Ik ga denk ik enkele kieswijzers doen en ook vooral goed in de gaten houden waar partijen mee naar buiten komen, hoe ze communiceren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:25 



 
Profiel   

Goede analyse Imandra !!

Ik vind het echt een one-issue-partij met weinig realiseerbare doelen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 21:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen