Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 173 van de 499 [ 12475 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Viruswaanzin

 
Profiel   

CharleyT schreef
Janinevv schreef
Ik ervaar juist het tegenovergestelde, mensen met mondkap komen heel dicht bij mij of anderen.


Tsja, da's jou waarneming, en nu?


Niks, dat mensen die geen mondkapjes dragen (ik zelf dus ook) niet altijd op mensen af gaan maar dat andersom net zo goed gebeurd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:23 



 

karuna schreef
Los daarvan je kunt ook een andere insteek nemen naar mondkapjes. Jij noemt ze lappen, muilkorven. Allemaal heftige negatieve woorden. Iets waar je steeds negatieve woorden voor gebruikt ga je haten. :(:) misschien helpt het je door het gewoon mondkapje of masker te noemen. Wie weet ga je er dan iets minder negatief over denken.


Ik noem ze ook mondkap, maar denk er net zo negatief over :')

karuna schreef
Feit is de verplichting is er dadelijk. En zul je of lang niet meer in een winkel of gemeentehuis kunnen komen omdat je geen mondkapje wil dragen. Daarmee maak je je wereld kleiner dan nodig is. Zijn ze prettig, nee maar als je een paar leuke of grappige koopt helpt dat misschien ook. En je beschermd een ander ermee ook nog :j des te sneller is het weer over ook.


Dat de verplichting er komt is nog helemaal niet zeker begreep ik? Ik zal straks ook nergens meer komen waar een mondkap verplicht is. Mijn wereld was al klein, maar boodschappen doen zit er dan ook niet in. Dat vind ik heel erg, maar heb ik geen keuze in. Je kan zeggen van wel, maar ook voor mij is een mondkap geen optie Ivm psychische klachten.
Dus mijn al kleine wereld wordt dan kleiner gemaakt.


karuna schreef
In china vietnam ed is het al heel lang normaal en voelen mensen zich soms bloot zonder. Kan best dat wij hier over een tijd ook zo over denken.


Dit mag ik toch niet hopen. Net als de afstand zeker, wat straks “normaal” is. Nou, ik vind er niks normaals aan. Nabijheid is menselijk. Mensen hebben sociale behoeftes. Ik zie zelf ook erg graag gezichtsuitdrukkingen. Dat maakt mensen menselijk.
Nee, ik zou dit liever nooit als normaal zien. Maar het heet dan ook niet voor niets het nieuwe normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:24 



 
Profiel   

Als mensen met of zonder mondkap binnen je ruimte komen, dan kan je toch vragen of ze afstand willen houden? Een mondkapje maakt je toch niet monddood?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:29 



 

Dimphyl schreef
Als ik straks weer aan het werk kan, betekend dat voor mij zo'n 10 uur per dag zo'n kapje op, wil ik naar mijn moeder, zit ik 6uur in de trein met een kapje op.. ik trek dat echt niet, psychisch gezien dan. Krijg het benauwd, hoofdpijn en echt tot aan kotsend in de trein van de paniek.. en dat komt niet omdat ik her toevallig een muilkorf noem.. ik heb leuke, met allerlei printjes etc, heb inzet stukken zodat ze niet op mijn mond rusten en ik me dus al meer 'vrij' voel, maar toch blijft het gevoel hetzelfde.
Ja, dan kun je zeggen dat ik een schop onder mijn kont moet hebben, maar ik zie het gewoon niet zo.


Het lijkt me ontzettend vervelend om je zo benauwd te voelen. En 10 uur zo'n ding op lijkt me ook niet fijn. Kan me best voorstellen dat je daar stevig van baalt. Ik heb ook echt respect voor mensen die de hele dag staan te werken met zo'n ding op, of dat nou in een winkel is of in de zorg. Knap dat ze dat doen. Ik vind het geen probleem om te te voegen naar deze regel en het maakt me ook niet zoveel uit allemaal, maar ben wel blij dat het ding weer af mag zodra ik weer buiten ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:28 



 
Profiel   

CharleyT schreef
Dimphyl schreef
De cijfers in duitsland en belgie zijn ook niet laag gebleven na invoering van mondkapjesplicht ;)

Ik snap jullie allemaal, en nee, ik heb inderdaad geen verdere wetenschappelijke achtergrond of ervaring met het lezen van onderzoeken, maar, nogmaals, ik heb geen oogkleppen op, ik lees niet alleen wat ik wil lezen. Ik vraag me echt af of sommige mensen hier dat juist doen.. er zijn gewoon geen eenduidige 'ja het helpt' antwoorden voor de 'lapjes' die wij moeten gaan dragen (want de FFP2 maskers mogen wij als burger nog altijd niet dragen)
.


Laat ik nou als gewone burger al 3 maanden FFP2 maskers hebben, in twee uitvoeringen. Overal ruim verkrijgbaar, te bestellen op diverse site die ook in grote aantallen aan de zorg leveren. Niet mogen dragen is achterhaald volgens mij. Voordeel van deze is natuurlijk dat jezelf ook bescherming geniet, wel zo prettig als er mondkaploze medemensen te dicht bij komen.

Wat betreft je ''thuistest'', da's een grappig verhaal. Sigarettenrook naar elkaar blazen, echt ?? Praat jij dan altijd zo uitblazend de hele dag??


Uiteraard ook gewoon pratend laten weglopen, en dat maakt dus echt geen verschil met hoeveel het verspreid word en in de lucht blijft hangen.

Volgens RIVM is het niet de bedoeling een medisch masker te gebruiken, maar mag je wel oude kleding, beddengoed of een theedoek gebruiken :+ (máár, gewoon je sjaal voor je gezicht trekken mag dan weer niet...)
Zie: richtlijnen mondkapjes RIVM

Hoe moet je dit dan serieus nemen, en nog moeilijker lijkt mij, hoe moet dit worden gehandhaafd/bekeurd??

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:43 



 
Profiel   

Karl66 schreef
Als mensen met of zonder mondkap binnen je ruimte komen, dan kan je toch vragen of ze afstand willen houden? Een mondkapje maakt je toch niet monddood?

Ik doe dat niet meer. Ben groot, sterk en absoluut niet op mijn mondje gevallen. Maar ik heb geen zin in een tik voor mijn bek. Sinds ik een keer voor minder op mijn smoel ben geslagen ben ik er wel klaar mee. :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:46 



 
Profiel   

Dimphyl schreef
Uiteraard ook gewoon pratend laten weglopen, en dat maakt dus echt geen verschil met hoeveel het verspreid word en in de lucht blijft hangen.

Volgens RIVM is het niet de bedoeling een medisch masker te gebruiken, maar mag je wel oude kleding, beddengoed of een theedoek gebruiken :+ (máár, gewoon je sjaal voor je gezicht trekken mag dan weer niet...)
Zie: richtlijnen mondkapjes RIVM

Hoe moet je dit dan serieus nemen, en nog moeilijker lijkt mij, hoe moet dit worden gehandhaafd/bekeurd??


Er staat dat het niet nódig is, niet dat het niet de bedoeling is. Het verzoek geen medische mondkapjes te gebruiken komt nog uit de tijd van schaarste, dat is al ingetrokken.

En je mag oude kleding (lees: katoen) gebruiken om een mondkapje te maken. Voor de effectiviteit van een mondkapje maakt het natuurlijk geen bal uit of je een nieuwe lap katoen gebruikt of een oud laken. Katoen is katoen. Een sjaal is geen katoen.
Een laken om je mond wikkelen is ook niet de bedoeling.

Handhaving hierop lijkt me dan weer niet ingewikkeld (behalve dat de pakkans vrij laag is...): ieder mondkapje (lees: een kapje dat kin, mond en neus bedekt en goed aansluit op het gezicht) is oke. Een lap stof om je nek wikkelen die toevallig ook over je neus, mond en kin valt is niet oke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 20:52 



 
Profiel   

Ik vind mondkapjes echt niet fijn, maar gewoon omdat het moet draag ik het. Als iedereen toch zo makkelijk zou denken! Ik zou graag mijn ogen sluiten en dan in mei wakker worden als er een aantal vaccinaties in zitten. Ben benieuwd hoe het dan gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 22:31 



 
Profiel   

Gister was Gommers nog live op insta, ik kon het niet helemaal volgen want andere dingen, maar die had het ook even over mondkapjes en zuurstof... Nou, een tekort aan zuurstof, dat gaat gewoon niet volgens hem, hij was daar vrij duidelijk in :+

Dimph, ga je dan na je werk direct naar je moeder iedere dag?
En je kunt volgens mij tussen werk en trein het kapje afzetten.. of vergis ik me daarin ?
Heb je op je werk geen pauze om dat ding af te zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 07:26 



 
Profiel   

Dimph, ik herken je gevoel enorm! Aan het begin werd ik ook zo benauwd en had ik ook het gevoel dat ik niet normaal kon ademen. Maar ik heb mijzelf “getrained” korte stukjes mijn mondkapje op, wanneer ik even naar de hema ging of de supermarkt. Ik heb nu ook een beter mondkapje gekocht, eentje van de ikea met een medisch lijkende stof, voelt een beetje zoals die blauwe medische maskers, dat is echt veel fijner dat een katoenen kapje! Inmiddels kan ik er mee hardlopen (rennen voor de trein := )
Chirurgen moesten ook wennen aan de mondkapjes maar kunnen ze nu ook uren op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 08:42 



 
Profiel   

In het begin vond ik een kapje ook nniks, maar nu ben ik het wel gewend. Ik vergeet m soms zelfs af te doen. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 09:29 



 
Profiel   

Ik moest eerst ook wennen, maar nu vergeet ik hem regelmatig af te zetten omdat ik niet doorheb dat ik m nog op heb :')
Of voel ik me bloot zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 09:29 



 
Profiel   

Cer schreef
Gister was Gommers nog live op insta, ik kon het niet helemaal volgen want andere dingen, maar die had het ook even over mondkapjes en zuurstof... Nou, een tekort aan zuurstof, dat gaat gewoon niet volgens hem, hij was daar vrij duidelijk in :+

Dimph, ga je dan na je werk direct naar je moeder iedere dag?
En je kunt volgens mij tussen werk en trein het kapje afzetten.. of vergis ik me daarin ?
Heb je op je werk geen pauze om dat ding af te zetten?


Nee, mn moeder woont aan de andere kant van Nederland, dus die heb ik ook maar 1x gezien sinds begin covid.

Pauze op t werk ja, maar is een uur pauze totaal op een werkdag van 7tot7 / 8-7 (is nu niet aan de orde, we zijn dicht door corona)

Maar ik las een reactie van de jonge waarin hij zei dat je, als je er geen op hebt, geen doktersbrief oid moet hebben, maar dit gewoon mondeling mag toelichten. Dan is er toch behoorlijk wat mogelijk, behalve als je een strenge boa treft.
(Op rivm site staat dit ook, maar gaat meer om chronisch zieken/beperkten, fysiek/mentaal)


Overigens, snap wel dat gewenning heel wat verbetering zal brengen voor mijn 'mondkapjes fobie'.


Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 26-11-20 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 10:39 



 
Profiel   

Dus eerlijk Dimphyl... je maakt je eigenlijk druk om niks.. dat moet je niet doen.. :o
Je draagt nu geen mondkapje voor 16 uur per dag... dus je hebt geen idee hoe dat gaat..
je hebt nog geen mondkapje op op het werk voor 10 uur, want jullie zijn dicht...

Gewoon relaxen en rustig aan wennen :j

Ik weet niet of je mondeling mag toelichten.. je zal wel met een goede reden moeten komen..Simpelweg "ik raak in paniek" gaat m (hoop ik) niet worden, want dat kan iedereen wel verzinnen..
Ik zag laatst een FB filmpje van een mevrouw die in Hornbach geen mondkapje op wilde.. Die kon mooi weer vertrekken :j (en terecht vond ik)
Het feit dat ze dit dan ook toevallig filmde om eens goed te kunnen zeggen hoe haar grondrechten overschreden werden, nog even buiten beschouwing gelaten... -:(-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 10:45 



 
Profiel   

Naja, druk om iets wat ik niet zie zitten.


Ja dat 'winkel pesten' snap ik ook niet. Ik ga zonder mondkapje oid wel naar binnen, maar vragen ze me er een op te zetten, prima loop ik weer naar buiten.
Hun winkel, hun regels.
Daarom snap ik ook niet hoe dit voor winkels kan gelden, mag dat zomaar besloten worden, dat is toch geen 'publieke ruimte'

Ik las zojuist iets over een site (ademvrijbijmij.nl) voor winkeliers etc, om aan te geven dat je bij hen binnen geen kapje op hoeft. Mooi initiatief, maar dat is dus gewoon mogelijk zonder sancties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 10:51 



 
Profiel   

Adem vrij, alsof je niet vrij ademt met een mondkapje :') Het is volgens mij meer een psychisch ding dan daadwerkelijk een lichamelijk ding. Ok, uitzonderingen natuurlijk daar gelaten he. Maar ik blijf het gezeur niet snappen.
Ik heb mezelf helpen wennen door ook te denken dat ik mezelf en anderen hiermee bescherm, dat helpt denk ik veel beter bij de acceptatie dan denken dat je het allemaal maar poedersuiker vindt. Want tja, helaas moet je nu toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 11:02 



 
Profiel   

Je zegt het toch zelf al? Hun winkels, hun regels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 11:12 



 
Profiel   

Bij de Jumbo staat een werknemer om te kijken of je naar binnen mag. Als je geen mondkapje mee/op hebt dan krijg je dat wel te horen. Wel netjes natuurlijk, maar liever gewoon met.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 11:27 



 
Profiel   

Dimphyl schreef
Daarom snap ik ook niet hoe dit voor winkels kan gelden, mag dat zomaar besloten worden, dat is toch geen 'publieke ruimte'

Is privé ruimte en zij mogen zelf hun regels bepalen.
Zoals geen groepen jongeren, geen rugtas enz...
Zij mogen zelfs mensen weigeren zonder een reden te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 11:56 



 
Profiel   

Dimphyl schreef
Naja, druk om iets wat ik niet zie zitten.


Ja dat 'winkel pesten' snap ik ook niet. Ik ga zonder mondkapje oid wel naar binnen, maar vragen ze me er een op te zetten, prima loop ik weer naar buiten.
Hun winkel, hun regels.
Daarom snap ik ook niet hoe dit voor winkels kan gelden, mag dat zomaar besloten worden, dat is toch geen 'publieke ruimte'

Ik las zojuist iets over een site (ademvrijbijmij.nl) voor winkeliers etc, om aan te geven dat je bij hen binnen geen kapje op hoeft. Mooi initiatief, maar dat is dus gewoon mogelijk zonder sancties?


Goed initiatief dat ademvrijbijmij, dan weet ik tenminste waar ik mijn geld niet moet uitgeven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 11:58 



 
Profiel   

Karl66 schreef
Goed initiatief dat ademvrijbijmij, dan weet ik tenminste waar ik mijn geld niet moet uitgeven :D

Nou, ik denk dat je in die 'winkels'.. (is een knuffelsessie op het strand een winkel?) sowieso je geld niet wilt uitgeven.. maar ik ken je dan ook niet zo goed, dus wellicht heb je wel behoefte aan chakramassage, handoplegging, een liefdescoach of een namasté cafe... :')

want dat zijn zaken die ik er hier in de buurt op zie staan.. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 12:03 



 
Profiel   

Dimphyl schreef
Ja dat 'winkel pesten' snap ik ook niet. Ik ga zonder mondkapje oid wel naar binnen, maar vragen ze me er een op te zetten, prima loop ik weer naar buiten.
Hun winkel, hun regels.


Niet prima, dan overtreed je hun regels al en leg je een last op de medewerkers om een confrontatie met jou aan te gaan - terwijl je al weet dat het niet de bedoeling is.
Dat is echt heel onfair naar de winkelmedewerkers... vooral omdat zij niet kunnen zien dat jij iemand bent die alleen maar omkeert en weer naar buiten gaat, en niet een van de vele bent die gaat schelden, discussieren of agressief worden.
Dat geeft veel stress bij medewerkers, en als je die echt wil helpen ga je gewoon niet naar binnen. Dan hoeven zij namelijk niet de inschatting te maken of ze jou uberhaupt kunnen aanspreken zonder dat je flipt.

Jouw keuze, JOUW consequenties. Niet die last stiekem bij anderen neer gaan leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 12:24 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Dimphyl schreef
Ja dat 'winkel pesten' snap ik ook niet. Ik ga zonder mondkapje oid wel naar binnen, maar vragen ze me er een op te zetten, prima loop ik weer naar buiten.
Hun winkel, hun regels.


Niet prima, dan overtreed je hun regels al en leg je een last op de medewerkers om een confrontatie met jou aan te gaan - terwijl je al weet dat het niet de bedoeling is.
Dat is echt heel onfair naar de winkelmedewerkers... vooral omdat zij niet kunnen zien dat jij iemand bent die alleen maar omkeert en weer naar buiten gaat, en niet een van de vele bent die gaat schelden, discussieren of agressief worden.
Dat geeft veel stress bij medewerkers, en als je die echt wil helpen ga je gewoon niet naar binnen. Dan hoeven zij namelijk niet de inschatting te maken of ze jou uberhaupt kunnen aanspreken zonder dat je flipt.


Jouw keuze, JOUW consequenties. Niet die last stiekem bij anderen neer gaan leggen.


Hier sluit ik me bij aan. Onlangs in een week tijd twee keer een winkelmedewerker 'geholpen' een mondkapweigeraar te kalmeren en de winkel uit te krijgen. De grofheid, de grote smoel van die weigeraars......... ongekend. En dan losgaan tegen een (jonge) medewerker die gewoon zijn werk uitvoert, te triest voor woorden. Je bent te gast in die winkel, pas je aan of ga niet naar binnen.
Kan echt geen enkel begrip opbrengen voor die schreeuwbekken, en maar tetteren over de grondwet.
Waardeloos volk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 12:38 



 
Profiel   

Cer schreef
Karl66 schreef
Goed initiatief dat ademvrijbijmij, dan weet ik tenminste waar ik mijn geld niet moet uitgeven :D

Nou, ik denk dat je in die 'winkels'.. (is een knuffelsessie op het strand een winkel?) sowieso je geld niet wilt uitgeven.. maar ik ken je dan ook niet zo goed, dus wellicht heb je wel behoefte aan chakramassage, handoplegging, een liefdescoach of een namasté cafe... :')

want dat zijn zaken die ik er hier in de buurt op zie staan.. :j


Nou ik moet zeggen dat als ik tegenwoordig mijn bed uitkom, dat ik het gevoel heb dat mijn chakra een beetje vastzit. Dus misschien is een chakramassage wel een goed idee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 12:40 



 
Profiel   

Karl66 schreef
Cer schreef

Nou, ik denk dat je in die 'winkels'.. (is een knuffelsessie op het strand een winkel?) sowieso je geld niet wilt uitgeven.. maar ik ken je dan ook niet zo goed, dus wellicht heb je wel behoefte aan chakramassage, handoplegging, een liefdescoach of een namasté cafe... :')

want dat zijn zaken die ik er hier in de buurt op zie staan.. :j


Nou ik moet zeggen dat als ik tegenwoordig mijn bed uitkom, dat ik het gevoel heb dat mijn chakra een beetje vastzit. Dus misschien is een chakramassage wel een goed idee :D


Ik wil wel even over je heen lopen hoor. Dan zal ik met mn aura je even goed los maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 12:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 173 van de 499 [ 12475 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen