Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 216 van de 500 [ 12493 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

 
Profiel   

Ik heb om de week een schoonmaakster die dweilt :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 15:12 



 
Profiel   

Ben altijd fulltime moeder geweest.En ik heb geen smetvrees hoor.Poetsen zou zelfs wat beter kunnen.Sta ook niet uren in de keuken om maaltijden te koken voor het gezin.De weekenden zijn bij ons al heel lang dat ik niet kook.Iedereen red zich wel.Ik ben wel een huismus,vind het prima.Ben bezig met de paarden enz.Lees veel en kijk ook regelmatig overdag serrie's die ik heb opgenomen.Vriendinnen heb ik ook niet veel.Best wel saai als ik het zo terug lees.Maar vind het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 15:21 



 
Profiel   

Collega's met kinderwens zijn een crime, je weet nooit wat je er uiteindelijk aan gaat hebben. Iets wat ik al best vaak heb gezien is dat dames goed nadenken over hoe ze alles opnemen. Genoeg slimmerikken die zwanger zijn en dan vanaf de bevalling hun verlof opnemen, daar ouderschapsverlof achteraan én dan ook hun 4 weken jaarlijkse vakantie er nog even bijplakken. En dan zo de hele zomer lekker thuis zitten met ukkepuk en de rest fiks in de knoei brengen voor schoolvakanties van de anderen. De sfeer wordt er dan niet gezelliger op als ze vrolijk komen langswaaien "hallo luitjes, fijn weertje toch buiten!".

Of dan gaan ze ineens drama verkopen omdat een vaste vrije dag in de week niet haalbaar is qua diensten, of weekendwerk etc. Moet je maar niet de zorg in gaan denk ik dan?

Ik poets 1x/week het hele huis, en stofzuigen doe ik soms 2x. Dweilen ook weleens als er bezoek komt tussendoor en het kan even een sopje gebruiken om net dat tikje netter te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 16:16 



 

KarenQ schreef
Tiggs schreef
Ja dat ook. Ik doe het 1x per kwartaal ofzo. Hoogstens wc en badkamer iets vaker.


Ik 'dweil' de grond om het toilet elke week als ik toch de boel schoonmaak. Is het niet voor de opspattende druppen bij het doortrekken, dan is het omdat ik zelf heb zitten morsen met het schoonmaken. :j
De rest van het huis max 3x per jaar en dan zelden als de vloerkoeling aanstaat (dus nooit in de zomer), want dan duurt het megalang voor de boel droog is.

Maar ik ken genoeg mensen die wekelijks de keukenkasten uitsoppen, dagelijks het toilet schoonmaken, dagelijks wassen/strijken. Zelfs met een klein gezin (lees pa, ma en 1 kind, géén huisdieren). Dan vraag ik mij af, is dit therapie of zijn jullie zo vies.

Mijn moeder wast dus ELKE DAG. En dan niet een wasje, maar minstens twee of drie. :x Is echt een obsessie voor haar — ik zou er gek van worden. Beneden schoonmaken is ze wat minder obsessief in geworden, maar vroeger werd er standaard op maandag en donderdag gestofzuigd en gedweild.

Ik vond mezelf al vies dat ik niet elke week dweil, maar blijkbaar is dat dus vrij normaal. :)) Ik draag ook geen schoenen binnen, dus hoe vies wordt het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 16:23 



 
Profiel   

Idd en ook of je huisdieren hebt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 16:25 



 
Profiel   

Ik veeg dagelijks, stofzuig 1-2x/week en dweil om de dag wel.
Daarnaast heb ik wekelijks hulp in de huishouding die stofzuigt, dweilt, me helpt de afwas weg te werken en de badkamer&wc poetst.
Maar ik heb huisdieren (2 hondjes, cavia's en muizen) en ben zelf ook lomp, onhandig en knoeierig. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 16:58 



 

Ons huishouden is echt een wandelende ramp. Voorbeeld: de courgette in de groentela moet op. Week erop: die courgette moet maar naar de kippen toe anders. Week erop: de courgette lekt! Week daarop: courgette naar buiten doen en heel de koelkast soppen.

Wassen doen we als alles in/op/naast/achter/voor de wasmand, in de badkamer en achter het bed ligt.

Ik word soms zo moe van mezelf. Laten we dit maar geen koter aandoen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 17:29 



 
Profiel   

Mkango, maar wonen er nog kinderen thuis of doet ze dit voor 2 personen? Dat is ook echt niet leuk voor het milieu...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 17:30 



 
Profiel   

Ik dweil minimaal 1x per dag. Meestal 2x. Maar ik heb als bijbaan schoonmaak dus ik moet wel aangezien mensen betalen om het huis schoon te maken. Thuis maak ik alleen elke dag de toiletten schoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 17:32 



 

Tiggs schreef
Mkango, maar wonen er nog kinderen thuis of doet ze dit voor 2 personen? Dat is ook echt niet leuk voor het milieu...
Ik ben nu tijdelijk in huis, dus we zijn met drie volwassenen, maar produceren echt niet zóveel was dat er elke dag gewassen móet worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 17:55 



 
Profiel   

De dame in kwestie had een vast contract gekregen. Waren al even op zoek naar de perfecte kandidaat.
Alles volgens het boekje ook qua verlof.
Ben benieuwd hoe dat gaat als ze in de zomer fulltime aan het werk moet.

De 1e vonden we vervelend (omdat ze het niet gemeld had). 2e erg vervelend (ze was amper weer ingewerkt). De 3e ging mij eigenlijk te ver. Voelt een beetje als misbruik maken.

Wordt voor ons ook nog spannend. Want nu hebben we iemand anders aangenomen om haar werk te doen (kan niet wachten). Ik begreep dat het ook zwangerschapsdiscriminatie is als iemand na zwangerschap niet terug kan keren in de oude functie. Er is overigens nog genoeg werk, maar dat is ander werk.


Ik woon alleen met twee poezen. Ik heb maar één was per week. Twee keer kleur, 1x zwart en 1x wit.

Zuigen doe ik eens in de twee weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:14 



 
Profiel   

Ik zou vaker moeten dweilen want de katten braken nog wel eens een beetje haar op. Dat valt vaak gewoon niet op (zeker niet als het gebeurt als ik er niet ben), en natuurlijk doen ze dat ook altijd onder de tafel enzo 8)7 . Ik zit er wel serieus aan te denken om een schoonmaakster te vragen. Maar het voelt zo... ja. Ik ben 28, woon alleen (met katten), ben fysiek gezond, waarom zou ik het nodig hebben :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:30 



 
Profiel   

De laatste tijd veeg ik wel elke dag. Haat aan stro, wat een vreselijk spul

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:31 



 
Profiel   

Magrathea schreef
Ik zou vaker moeten dweilen want de katten braken nog wel eens een beetje haar op. Dat valt vaak gewoon niet op (zeker niet als het gebeurt als ik er niet ben), en natuurlijk doen ze dat ook altijd onder de tafel enzo 8)7 . Ik zit er wel serieus aan te denken om een schoonmaakster te vragen. Maar het voelt zo... ja. Ik ben 28, woon alleen (met katten), ben fysiek gezond, waarom zou ik het nodig hebben :))


Waarom niet. Als je het geld kunt missen. Heb je weer meer tijd voor leuke dingen en kom je ook nog eens in een schoonhuis thuis

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:32 



 
Profiel   

Magrathea schreef
Ik zou vaker moeten dweilen want de katten braken nog wel eens een beetje haar op. Dat valt vaak gewoon niet op (zeker niet als het gebeurt als ik er niet ben), en natuurlijk doen ze dat ook altijd onder de tafel enzo 8)7 . Ik zit er wel serieus aan te denken om een schoonmaakster te vragen. Maar het voelt zo... ja. Ik ben 28, woon alleen (met katten), ben fysiek gezond, waarom zou ik het nodig hebben :))


Ik raad het je aan hoor. Ik ben ook alleen met een kat, werk fulltime. In mijn vrije tijd echt geen zin in schoonmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:46 



 
Profiel   

Ik zou degene vragen die ook bij mijn buurvrouw komt, lekker makkelijk ook voor haar.
Ga wel een keer vragen of ze wil komen kijken :D kan het op zich betalen, en merk toch dat echt af en toe grondig schoonmaken er vaak niet in zit omdat ik al geen zin meer heb na de standaard taken :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:54 



 
Profiel   

Trouwens, applausje voor Schotland waar maandverband en tampons gratis worden *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 18:59 



 
Profiel   

Luxorvalkje schreef
De dame in kwestie had een vast contract gekregen. Waren al even op zoek naar de perfecte kandidaat.
Alles volgens het boekje ook qua verlof.
Ben benieuwd hoe dat gaat als ze in de zomer fulltime aan het werk moet.

De 1e vonden we vervelend (omdat ze het niet gemeld had). 2e erg vervelend (ze was amper weer ingewerkt). De 3e ging mij eigenlijk te ver. Voelt een beetje als misbruik maken.

Wordt voor ons ook nog spannend. Want nu hebben we iemand anders aangenomen om haar werk te doen (kan niet wachten). Ik begreep dat het ook zwangerschapsdiscriminatie is als iemand na zwangerschap niet terug kan keren in de oude functie. Er is overigens nog genoeg werk, maar dat is ander werk.

Als je haar niet mag ontslaan zou ik zeker wel ander -vooral minder leuk- werk geven, want de functie waar ze eigenlijk voor was aangenomen daar heeft ze geen inzet voor getoond door doorlopend kinderen te baren (en wie zegt dat ze het bij 3 houdt?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 19:51 



 
Profiel   

Oh wij gaan in ons nieuwe huis volgend jaar ook een schoonmaakster nemen. En een roomba. Heeeerlijk, zonde van m'n tijd dat schoonmaken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 06:19 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Trouwens, applausje voor Schotland waar maandverband en tampons gratis worden *\o/*

*\o/* *\o/* *\o/*

Ugh ik fietste gisteren (in het donker) naar training en daarvoor moet je over een fietspad dat door het bos gaat. Vlak voor ons traint het jeugdteam, nouuu ik ben m'n leven niet zeker als ik daar rijd :') of het zijn kinderen die niet opletten en op de verkeerde fietshelft zitten of een ouder die niet even 2 tellen achter het kind in kwestie kan fietsen. En aangezien ze allemaal een soort naar boven gerichte mistlamp op hun fiets hebben zie ik niks van het fietspad :') handig! Ben elke keer weer blij als ik heelhuids aankom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 07:00 



 
Profiel   

Formeel moet zij terug kunnen keren in haar eigen functie. Voor sommige voruwen is het ssoms een reden om net voor de zwangerschap nog door te stromen naar een hogere functie. Zekerheid dat ze terug komt op dat niveau.

Als haar functie weg is gevallen door georganisatie, dan is het wel weer anders. Maar dat is nu niet.
Ik zou sowieso advies vragen bij een expert.
Als je haar toch in haar oude functie terug laat komen, zwaar inzetten op een ontwikkelplan. Zodat zij zo snel mogelijk op niveau is en/of het duidelijk wordt dat ze de functie niet aankan. Denk ook na wat je gaat doen als ze minder uren wil gaan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 10:32 



 
Profiel   

Ik vind dat zo achterbaks! Even bewust een (waarschijnlijk fel begeerde) functie inpalmen en dan bewust (!!) lekker broeds afwezig gaan zijn om je eigen bedje te spreiden. Terwijl er misschien kandidaten waren die de functie even graag wilden en niet zulke smerige toeren zouden uithalen. Want door die actie leg je ook nog eens extra werkdruk bij je collega's omdat jij je werk niet uitvoert. Zeker als je dan op 3 jaar amper 1/3 je kop laat zien, en ze alsnog verplicht worden om een vervanger aan te werven (wat ook weer tijd en geld kost).
Als de functie voltijds is en ze gaan nadien miepen om minder uren, jammer maar helaas denk ik dan. Je wist wat de specificaties waren toen je achter die functie aan ging, dat is te nemen of te laten.

Ze willen allemaal wel gelijkheid etc. maar oh wee als er dan voorwaarden aan verbonden blijken te zitten. Dan is het hok te klein wegens "discriminatie" en noem maar op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 13:52 



 
Profiel   

Ach ja.

Iedereen roept over die gelijke kappen, maar vergeet om eerst even te checken of die monniken wel werkelijk gelijk zijn.


Maatschappijbreed probleempje.


Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 26-11-20 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 13:53 



 
Profiel   

Och, er zijn er ook vaak zat die (met jaloerse ondertoon soms) brullen over het loon wat mijn partner verdient, dat hij makkelijk praten heeft qua sparen en lekker 6 maanden/jaar thuis vrij heeft. Maar ze vergeten dan wel even voor het gemak wat daar allemaal tegenover staat. Ga je ze dan vertellen dat ze maar dezelfde job moeten gaan doen als ze dat ook allemaal willen, dan is het 9 op 10 "ja maar ik word snel zeeziek, mijn vrouw gaat dat niet willen, het is toch wel pittig qua werkregime"...

't Is overal altijd wel wat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 14:11 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Och, er zijn er ook vaak zat die (met jaloerse ondertoon soms) brullen over het loon wat mijn partner verdient, dat hij makkelijk praten heeft qua sparen en lekker 6 maanden/jaar thuis vrij heeft. Maar ze vergeten dan wel even voor het gemak wat daar allemaal tegenover staat. Ga je ze dan vertellen dat ze maar dezelfde job moeten gaan doen als ze dat ook allemaal willen, dan is het 9 op 10 "ja maar ik word snel zeeziek, mijn vrouw gaat dat niet willen, het is toch wel pittig qua werkregime"...

't Is overal altijd wel wat :)

Jouw man verdient zo veel omdat hij er ook veel voor over moet hebben zijn werk te kunnen doen.

Mensen vergeten dat idd heel snel. Zo zou ik voor geen geld ter wereld met mijn schoonvader willen ruilen qua werk, ondanks dat hij 5 cijfers per maand binnenharkt. Die verantwoordelijkheid kan ik niet mee omgaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 14:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 216 van de 500 [ 12493 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen