Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 98 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuwe pavo summerfit

 
Profiel   

Volgens mij vonden veel mensen het voeren van deze koeken op zich handig maar ze zaten vol suiker( en zetmeel).

Zie nu dat ze vernieuwd zijn...
Iemand ervaring?
Er zit nog melasse in, maar al met al lijkt het een flinke verbetering?

https://www.pavo.nl/essentials/producten/pavo-dailyfit
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 10:41 



 
Profiel   

Nog geen ervaring met de nieuwe Summerfit/Daily fit. Volgens mij is niet alleen het suiker/zetmeelgehalte verlaagd, maar is ook het vitamine e gehalte verdubbeld. Ben benieuwd wat de kenners (Mizora) ervan vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 20:30 



 
Profiel   

Gehaltes zijn per kilo, iemand een idee wat 1 koek weegt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 20:38 



 
Profiel   

Oh dat is inderdaad enorm verbeterd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 20:43 



 
Profiel   

Nibbit schreef
Gehaltes zijn per kilo, iemand een idee wat 1 koek weegt?


Ik weet dat de oude koeken rond de 165 gram wogen, dus de waardes door 6 delen om de waardes per koek te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 20:58 



 
Profiel   

Een beetje zoeken leert me dat een verpakking 4.2 kilo weegt en deze bevat 30 koeken, dus 140 gram/stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 21:05 



 
Profiel   

Suiker en zetmeel bij elkaar 12%. Dat is niet bijzonder veel. Ziet er interessant uit nu :j
Ben benieuwd of het nog steeds zo’n droge hap is. Dat was waarom de mijne ze niet moest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 06:52 



 
Profiel   

Ziet er uit als een verbetering ben benieuwd wat de ervaringen ermee zullen zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 19:21 



 
Profiel   

Iemand er al ervaring mee? Ik heb t in het verleden wel gevoerd maar gestopt toen bleek dat mn pony ppid heeft. Maar nu de suiker/ zetmeel vetlaagd is, is t mss wel een goede toevoeging?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 12:42 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 12:48 



 
Profiel   

Ik heb ze net binnengekregen en ga ze vanaf vandaag voeren.
Vanwege de maagzweren van mijn pony heb ik het voermanagement door mizora helemaal na laten rekenen en eea veranderd.
Ik gaf altijd de de summerfitkoeken en wilde vanwege de suikers over op iets anders, maar nu de suikers mooi verlaagd zijn, ga ik dus gewoon de dailyfit koeken voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 12:58 



 
Profiel   

Ik voer de dailyfit koeken nu sinds een week. Met 2 tinkers ben ik blij dat het suiker/zetmeel gehalte zo laag is. Het word alleen niet altijd even goed gegeten.
Mijn 2,5 jarige wet het super goed maar mijn andere merrie loopt er voor weg.

Ik heb echter geen ervaring met de oude variant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 16:35 



 
Profiel   

Hallo iedereen,
Ik heb geen paarden maar 3 ezels.

Ivm de Summerfit koeken, ik geef deze al heel lang en ze waren er superdol op! Alle hoffelijkheid aan de kant en zo veel mogelijk koek proberen te pakken te krijgen.

Nu heb ik sinds verleden week de nieuwe koeken Daily Fit ontvangen en dit is een serieus probleem, ze lusten ze niet! Dacht eerst, tja, moeten er aan wennen maar na een paar dagen willen ze zelfs niet meer proberen, draaien hun hoofd en wandelen weg. En wel alle 3, terwijl mijn ruin normaal alles binnenspeelt.

Ik heb contact opgenomen met Pavo maar aangezien het net nieuw is, hebben ze nog niet veel reacties ontvangen. Ben dus benieuwd of er nog problemen met acceptatie zijn.....

Indien er nog mensen zijn wiens paarden of ezels ze niet willen, gelieve dit dan ook te signaleren aan Pavo, hun mailadres staat op hun site. Ze willen dit echt wel opvolgen.

Moet dus op zoek naar een alternatief. Spijtig, want was wel een heel goede koek als supplement.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 19:12 



 
Profiel   

Ik heb geen ervaring met de oude koeken maar deze worden heel goed gegeten. Ik geef ze eigenlijk meer als een beloning na het werk. Ik heb een pak gekregen en maak deze op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 19:24 



 
Profiel   

Ik heb net toch maar een pak met poetskist besteld. Ga t gewoon proberen. In t verleden de Summerfit gegeven, maar gestopt omdat er teveel suiker in zit voor mn ppid'er. Nu t verlaagd is in suiker is t mogelijk een goed product

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 19:39 



 
Profiel   

Ik voer de nieuwe koeken en heb ook de oude gevoerd. Ingrediënten heb ik eerlijk gezegd niet echt naar gekeken.. Ze krijgen het als extraatje en niet elke dag.

Maar ze zijn harder en donkerder, lijken ook veel compacter. Die vorige vielen uit elkaar wanneer ze maar iets vochtig werden, deze niet.
Pony's vinden ze nog steeds lekker, de vorige versie vonden ze wel lekkerder denk ik. Daarmee waren ze net wat opdringeriger.

Ik bewaar ze nu wel in die poetskist die erbij zat, super handig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 20:03 



 
Profiel   

Japp..

Ik heb er één gekocht!
Als ik ze in m'n zak heb, tovert mijn merrie alle kunstjes naar voren! Zo lekker vind zij ze!

Ik pak de helft van één plak ervan, en die breek ik weer in kleine stukjes!

Ze vind ze fantastisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 20:09 



 
Profiel   

Ik heb de Dailyfit ook net binnen mét poetskoffer! (eigenlijk stiekem vooral voor de koffer)

De koeken zijn echt super makkelijk te breken (je kan ze zelfs zonder teveel kracht in kleine stukjes geven of verpulveren). Ik hoorde van de Summerfit vaak dat hij moeilijk te breken was, dus wel een pluspuntje. De Summerfit heb ik zelf nooit gegeven.

Ze ruiken speciaal, maar wel nog goed. Beide pony's hebben hun stukje (1/4de) zonder problemen opgegeten.ik heb het voor deze keer wel nog gewoon met hun balancer gegeven.

Verder is het echt een stevige poetskoffer. In de witte delen zijn allerlei kleine witte vakjes voor kleine spulletjes, super handig. Die vakjes zijn wel niet zo makkelijk open te krijgen, ik haal er mijn vingers mee open... Dus ik hoop dat dat na een tijd wel wat soepeler gaat :)

Over de lange termijn kan ik nog niets zeggen, dit was de 1e dag. Ik volg graag mee voor de lange termijn ervaringen!

Ik zou graag voor 1 pony de overstap naar Pavo maken... Maar ik durf niet zo goed, je hoort er gemengde dingen over. Enge verhalen over verborgen suikers, maar daar vind ik niet echt facts over:p zal dan nog de keuze moeten maken tussen de Pavo Vital en de DailyFit. Een korrel geeft meer te knabbelen, een koek is zo weg. Maar de samenstelling van de koek spreekt me dan net iets meer aan... Straks maar eens de vitaminen/mineralen van beide naast elkaar leggen :)

Heeft iemand een idee of de koek eventueel af en toe samen met een balancer gegeven mag worden... Of te veel risico op overschotten?


Laatst bijgewerkt door BillyYasmine op 21-12-20 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 17:51 



 
Profiel   

Ik vier ze nu bijna een week. Pony vind ze niet zo lekker. In t begin wel maar nu moet ik ze er echt in proppen en snoepje erna. Morgen proberen als ik een koek verkruimel

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 17:53 



 
Profiel   

Hier hetzelfde, bij inproppen spuwen ze ze gewoon uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 17:56 



 
Profiel   

BillyYasmine schreef
Ik heb de Dailyfit ook net binnen mét poetskoffer!

De koeken zijn echt super makkelijk te breken (je kan ze zelfs zonder teveel kracht in kleine stukjes geven of verpulveren). Ik hoorde van de Summerfit vaak dat hij moeilijk te breken was, dus wel een pluspuntje. De Summerfit heb ik zelf nooit gegeven.

Ze ruiken speciaal, maar wel nog goed. Beide pony's hebben hun stukje (1/4de) zonder problemen opgegeten.ik heb het voor deze keer wel nog gewoon met hun balancer gegeven.

Verder is het echt een stevige poetskoffer. In de witte delen zijn allerlei kleine witte vakjes voor kleine spulletjes, super handig. Die vakjes zijn wel niet zo makkelijk open te krijgen, ik haal er mijn vingers mee open... Dus ik hoop dat dat na een tijd wel wat soepeler gaat :)

Over de lange termijn kan ik nog niets zeggen, dit was de 1e dag. Ik volg graag mee voor de lange termijn ervaringen!


Passen de koeken ook in de poetskoffer of is het gewoon een poetskoffer? Ik zit een beetje met het probleem dat ik door het formaat niet zo goed weet hoe ik de koeken het beste kan bewaren. Shetlander vindt ze gelukkig na 1 week nog steeds lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 17:58 



 
Profiel   

petra8 schreef
BillyYasmine schreef
Ik heb de Dailyfit ook net binnen mét poetskoffer!

De koeken zijn echt super makkelijk te breken (je kan ze zelfs zonder teveel kracht in kleine stukjes geven of verpulveren). Ik hoorde van de Summerfit vaak dat hij moeilijk te breken was, dus wel een pluspuntje. De Summerfit heb ik zelf nooit gegeven.

Ze ruiken speciaal, maar wel nog goed. Beide pony's hebben hun stukje (1/4de) zonder problemen opgegeten.ik heb het voor deze keer wel nog gewoon met hun balancer gegeven.

Verder is het echt een stevige poetskoffer. In de witte delen zijn allerlei kleine witte vakjes voor kleine spulletjes, super handig. Die vakjes zijn wel niet zo makkelijk open te krijgen, ik haal er mijn vingers mee open... Dus ik hoop dat dat na een tijd wel wat soepeler gaat :)

Over de lange termijn kan ik nog niets zeggen, dit was de 1e dag. Ik volg graag mee voor de lange termijn ervaringen!


Passen de koeken ook in de poetskoffer of is het gewoon een poetskoffer? Ik zit een beetje met het probleem dat ik door het formaat niet zo goed weet hoe ik de koeken het beste kan bewaren. Shetlander vindt ze gelukkig na 1 week nog steeds lekker.


Er zitten 30 koeken bij en deze passen ruimschoots, de verpakking zit in de koffer. Of de XL verpakking (van 60 koeken denk ik?) ook allemaal past kan ik niet zeggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 18:14 



 
Profiel   

Hier eet pony ze net zo graag als de summerfit koeken. De koffer heb ik erbij om de koeken in te bewaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 18:22 



 
Profiel   

Super, dan ga ik de verpakking met koffer bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 18:39 



 
Profiel   

Voor de ' uitspugers ', mijn vorige pony vond de summerfit droge troep maar als ik ze weekte tot een drapje vond ze het heerlijk. Vind van de huidige koeken heel fijn dat ze in kleine stukjes te breken zijn zonder dat je hele koek verkruimeld.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 23:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 98 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen