Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 13 [ 311 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Is er dan nergens meer goed hooi te krijgen?

 
Profiel   

Ik word hier nu echt wanhopig van, nergens vind ik goed hooi. Telkens is het hooi van dusdanige slechte kwaliteit ik heb bijna alle windstreken gehad.
Lopen jullie ook tegen dit probleem aan? Ik kan wel huilen!

Ik zoek kleine baaltjes hooi voor een betaalbare prijs (niet duurder dan 4euro per baal)
Hier in zuidlimburg vind ik niks, of het is muf, of het is super kort en stoffig,of het puilt uit van de zuring. Maar ze vragen wel de hoofdprijs.Ik word nu wel wanhopig, ik moet me al door zo veel bochten wringen. ;(

Kan iemand me helpen aan een adres in zuid limburg waar goede kleine baaltjes hooi te krijgen zijn? Mijn paardjes zouden zooo dankbaar zijn en ik helemaal.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 17:56 



 
Profiel   

Louis Venhorst levert een goede en constante kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 17:57 



 
Profiel   

Ik lan niks met grote hooi leveransiers omdat ik maar max 120 pakjes op voorraad kan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 17:58 



 
Profiel   

funnyhorses schreef
Ik lan niks met grote hooi leveransiers omdat ik maar max 120 pakjes op voorraad kan hebben.


Er zitten 21 baaltjes in 1 bundel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 18:01 



 
Profiel   

Louis Venhorst levert vanaf 21 pakjes dus 120 pakjes is zeker ook mogelijk en die hoeveelheid wordt gratis bezorgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 18:02 



 
Profiel   

Sharani schreef
Louis Venhorst levert vanaf 21 pakjes dus 120 pakjes is zeker ook mogelijk en die hoeveelheid wordt gratis bezorgd.


Wel een stuk duurder dan TS wil betalen.
Maar ik weet ook niet of 4 euro per baal (in kleine hoeveelheid van 120 balen) een realistische prijs is voor kwaliteitshooi?
Hier bij de fourage handel betaal je voor een losse goede baal (dus natuurlijk veel duurder) 10 euro per baal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 18:08 



 
Profiel   

Ik zal eens kijken bij Loui venhorst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 18:20 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Sharani schreef
Louis Venhorst levert vanaf 21 pakjes dus 120 pakjes is zeker ook mogelijk en die hoeveelheid wordt gratis bezorgd.


Wel een stuk duurder dan TS wil betalen.
Maar ik weet ook niet of 4 euro per baal (in kleine hoeveelheid van 120 balen) een realistische prijs is voor kwaliteitshooi?
Hier bij de fourage handel betaal je voor een losse goede baal (dus natuurlijk veel duurder) 10 euro per baal.


Heb je het dan over een baaltje van ongeveer 17kg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 18:21 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Sharani schreef
Louis Venhorst levert vanaf 21 pakjes dus 120 pakjes is zeker ook mogelijk en die hoeveelheid wordt gratis bezorgd.


Wel een stuk duurder dan TS wil betalen.
Maar ik weet ook niet of 4 euro per baal (in kleine hoeveelheid van 120 balen) een realistische prijs is voor kwaliteitshooi?
Hier bij de fourage handel betaal je voor een losse goede baal (dus natuurlijk veel duurder) 10 euro per baal.


Er zijn zoveel mensen op zoek naar hooi, dat ze dat niet goedkoop gaat krijgen voor goede kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 18:23 



 
Profiel   

Vreselijk he.
Ik heb 2x hooi laten komen en man man man wat een troep.
Vol met onkruid,ik klagen of hij nog wat anders had.
Kreek ik nieuwe balen ook vullis.
Vreten het niet, korte rommel.
En de 2e partij leek het wel of ie al zijn troep hooi aan mij gegeven heeft.
Elke bal was anders,of verrot.
Helemaal klaar mee met die leverancier.
Nu beter hooi maar wel wat vochtiger,wel mooi lang stengelig.
Ik word er ook soms moedeloos van.
Goed paardenhooi maken is een vak apart denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 18:27 



 
Profiel   

Je moet niet vergeten dat afgelopen jaar een super slecht hooijaar is geweest .
Het is zo droog geweest dat er niet veel gehooid is en het gras korter gemaaid is als gewenst .
Dus je zal het niet voor 4 euro vinden Ben Ik bang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 18:32 



 
Profiel   

Hier, Voorne Putten, is 4 euro voor een baaltje goed hooi al meer dan 10 jaar een illusie bij de "grotere" hooileveranciers (groter zijnde kan jaarrond leveren in plaats van verkoopt alles in één keer). Wij zijn overgestapt op Venhorst omdat we lokaal 6.25 per baal betaalden en de kwaliteit dan nog steeds wisselend was en andere leveranciers (5.50-6.00€/baal) waren vaak ronduit slecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 18:32 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Sharani schreef
Louis Venhorst levert vanaf 21 pakjes dus 120 pakjes is zeker ook mogelijk en die hoeveelheid wordt gratis bezorgd.


Wel een stuk duurder dan TS wil betalen.
Maar ik weet ook niet of 4 euro per baal (in kleine hoeveelheid van 120 balen) een realistische prijs is voor kwaliteitshooi?
Hier bij de fourage handel betaal je voor een losse goede baal (dus natuurlijk veel duurder) 10 euro per baal.

Hier bij de fouragehandel zijn ze € 5,- per pak en een kennis van mij verkoopt super goed natuurhooi voor € 4,-- per pak. 20 kg pp

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 18:32 



 
Profiel   

Louis venhorst gaat em niet worden, het moet wel betaalbaar blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 18:39 



 
Profiel   

Hier heb ik een tijdje midi balen gehad. Verpakt hooi, maar wel balen die je zelf kunt verplaatsen (120 kg). Ronde balen, dus die kon ik zo op de plek rollen. Super kwaliteit. En van een leverancier die goed wist wat ie verkocht (en ik wilde hebben, mooi droog grof stengelig). En ook nog voor een nette prijs. Helaas zit ik niet echt in je buurt, maar wellicht is zoiets bij jou in de buurt te vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 18:46 



 
Profiel   

funnyhorses schreef
Dispar_Vulgo schreef


Wel een stuk duurder dan TS wil betalen.
Maar ik weet ook niet of 4 euro per baal (in kleine hoeveelheid van 120 balen) een realistische prijs is voor kwaliteitshooi?
Hier bij de fourage handel betaal je voor een losse goede baal (dus natuurlijk veel duurder) 10 euro per baal.


Heb je het dan over een baaltje van ongeveer 17kg?


Ja klopt, standaard klein baaltje (niet verpakt). Vond het wel erg duur, maar blijkbaar koopt het voor die prijs (vooral particulieren)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 18:57 



 
Profiel   

Het is gewoon moeilijk als je geen zeeën van ruimte hebt, anders wist ik het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 18:59 



 
Profiel   

Venhorst is inderdaad duur, daarom heb ik van een andere hooihandelaar hier in de buurt. Ik heb ook niet veel ruimte, maar deze man heeft ronde balen van goede kwaliteit (uit Duitsland) en helpt me de balen half af te wikkelen en de stal in te krijgen. (anders passen ze niet door de deur) maar ik betwijfel of hij vanuit de Achterhoek naar Limburg komt...
Kleine baaltjes had ik trouwens 9 jaar geleden ook niet voor minder dan 5 euro per stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 19:10 



 
Profiel   

Ja, het is gewoon een absurd jaar qua hooi en stro prijzen.

Dat gezegd hebbende, wij hebben een mega ruime opslag, willen voor kwaliteit best betalen en dan nog is het lastig te vinden.

Ik denk dat jij 3 dingen wil die niet te combineren zijn: Weinig uitgeven, goede kwaliteit en in kleine leveringen. Als dat niet te vinden is, zal je op 1 van die drie consessies moeten doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 19:19 



 
Profiel   

Het is inderdaad een ramp. Dus ik ben nu ook al een tijdje bij Louis Venhorst. Het is wel duurder, maar als ik steeds de helft kan weggooien van een andere leverancier, betaal ik in feite het dubbele voor een baal. En ben je dus beter af bij een betrouwbare maar iets duurdere leverancier als Louis Venhorst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 19:20 



 
Profiel   

Ik heb hele grote pakken. Mooi hooi.
Ik heb het uit haps.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 19:21 



 
Profiel   

Die zijn er niet want voor kwaliteit betaal je gewoon geld.
Paarden zijn nou eenmaal duur en kwaliteit betaal je voor .
Dus je redenatie het moet betaalbaar blijven is leuk maar niet realistisch

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 19:23 



 
Profiel   

is denk ik regio gebonden?
hier in Drenthe is wel hooi, prijs zit tussen de 4,50 en 5 euro per pakje.
ik had er van 4,25 per pak van denk toch wel 20 kilo en ook nog gebracht.
wel korter en fijner, maar ruikt heel goed en ik heb oude paarden en die waarderen dat wel :j


Laatst bijgewerkt door ellepel op 10-01-21 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 19:26 



 
Profiel   

Grote balen krijg ik niet geplaatst helaas, ik ben echt afhankelijk van kleine pakken. Ik had een goede hooiboer, top hooi in kleine balen maar helaas is hij overleden zo'n 9 jaar geleden en dat was een eenmanszaakje zeg maar. Vanaf dat moment is het echt K.U.T.

Wat ik zou willen weten is waarom het hooi tegenwoordig zo achterlijk kort is en dat er zo veel zuring in zit. Nu kan ik zuring nog wel beredeneren maar waarom zo kort? Wat doen ze in godsnaam met het maaien? 6x oogsten van 1 veld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 19:28 



 
Profiel   

@Funnyhorses, met de droogte is er sowieso weinig groei geweest, ik denk dat er zelfs weinig 2de snedes geweest zijn.

Ik vrees dat je gewoon voor dit jaar je verlies moet nemen en de hoofdprijs moet betalen voor kwaliteit, en hopen dat het volgend jaar beter is. Of voorverpakte kleine pakjes kopen die je buiten kan stockeren, zodat je meer voorraad kan leggen, maar die heb je ook niet aan 4 euro (hier 6 euro voor pakjes van 13 kg).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 19:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 13 [ 311 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen