Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VRAAG] Canon 6D of 80D?

 
Profiel   

hoii!!

ik wil mijn canon 2000D gaan vervangen naar een beter model.
nu zit ik alleen heel erg tussen 2 te twijfelen. ik hoor graag me mening van beide camera's.

80D is een crop maar wel nieuwer
6D is wat ouder dan de 80D maar is full frame
prijsverschil is volgensmij 300 euro



Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 13-01-21 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tag toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 19:39 



 
Profiel   

Als je de optie hebt om voor de 6D te gaan, zou ik denk ik voor de 6D gaan. Fullframe is toch wel een groot pluspunt.
Ik heb de 80D, is ook top hoor, dus raad m zeker niet af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 20:02 



 
Profiel   

Ik heb de 6D. Als het financieel kan ga dan voor de 6D Mark II.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 21:42 



 
Profiel   

Ik heb de 6D Mark ii, hiervoor de 1200D. Ik merk duidelijk kwaliteitsverschil en vind het ook fijn dat ik nu een full frame heb. Ik zou zelf dus de 6D aanraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 22:02 



 
Profiel   

Ik heb een 80D, die hangt tegen een full frame aan meen ik? Ik weet niet wat een full frame toevoegt eerlijk gezegd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 22:04 



 
Profiel   

Houd ook rekening met jezelf. Daar bedoel ik mee dat niet elke camera qua grootte c.q. formaat geschikt is voor elk mens.

Ik twijfelde destijds tussen een 7D en een 70D en heb op advies van de verkoper de 70D gekocht. Die is qua kwaliteit iets minder dan de 7D maar voor mij als klein(er) mens met kleine handen zoveel hanteerbaarder dan de 7D. Ben er nog steeds tevreden mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 22:08 



 
Profiel   

Met welke lenzen fotografeer je graag? Als je graag flinke telezoomlens erop hebt lopen kun je beter voor een crop camera gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 22:30 



 
Profiel   

Ik volg even, want ik sta een beetje voor hetzelfde dilemma. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 22:31 



 
Profiel   

F_Orumster schreef
Met welke lenzen fotografeer je graag? Als je graag flinke telezoomlens erop hebt lopen kun je beter voor een crop camera gaan.

als ik deze body ga kopen wil ik er ook een 70-200 2.8 III bij halen, wil richting de paarden fotografie gaan maar dan ook voor wedstrijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 20:24 



 
Profiel   

Ik heb een 80D met een 150-600 lens. Prima combinatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 21:45 



 
Profiel   

Ik heb de 6D2 combi met 70-200 f2.8 IS III :j ik ben er heel blij mee. Gebruik hem ook op wedstrijden (binnen en buiten). Als je budget het toelaat zou ik wel echt voor de Mark2 versie gaan t.o.v. de normale.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 23:33 



 
Profiel   

Ik heb zelf Nikon, dus ik ben niet bekend met de Canon camera's.. Maar voor degenen die zeggen dat Full Frame een groot voordeel is: dat ligt er wel aan wat je doet.. Ik heb namelijk een camera met crop sensor en ik zou niet anders willen. De crop factor is 1,5 bij mijn camera, wat betekent dat mijn 400mm objectief met mijn camera een 600mm objectief is. Voor mij is dat een groot voordeel. Het betekent ook dat bijvoorbeeld een 18mm een 27mm wordt, dus het is maar net wat je het belangrijkst vindt. Ik kan daar heel goed mee leven, dus voor mij altijd een cropsensor.. Daar zou ik eerst goed over nadenken voordat je een beslissing neemt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 23:45 



 
Profiel   

Jenkins schreef
Als je de optie hebt om voor de 6D te gaan, zou ik denk ik voor de 6D gaan. Fullframe is toch wel een groot pluspunt.
Ik heb de 80D, is ook top hoor, dus raad m zeker niet af.

En voor de rest lever je op alles in.

FF is ook een nadeel; een groot nadeel zelfs.
Als je een crop neemt, zoals de 80D, schroef daar een 70-200 f2.8 op met een 2x teleconverter en je hebt 620 omgerekende mm!! Knappe vogel die je daar niet mee schiet!
Moet je eens doen met een 6D; heeeeel teleurstellend...

Voor TS: wat is de bedoeling van die nieuwe body?
Als je papegaaiduikers wil fotograferen op Brempton cliffs ga dan voor een 80D maar als je in een goed geoutilleerde studio portretten en produktfotografie wil doen, is de 6D wellicht iets beter geschikt.

Voor de rest is ie relatief traag en beperkt. een 5D III is niet slechter maar wel goedkoper.
Niet zonder reden werd de 6D als FF voor de hobbyist gelanceerd. Anders gezegd: ik wil een FF maar kan me geen 5D III veroorloven.
Dat de occasion 5D III op dat moment nauwelijks duurder was dan een nieuwe 6D, gaan we het even niet over hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 23:50 



 
Profiel   

ikke schreef
Jenkins schreef
Als je de optie hebt om voor de 6D te gaan, zou ik denk ik voor de 6D gaan. Fullframe is toch wel een groot pluspunt.
Ik heb de 80D, is ook top hoor, dus raad m zeker niet af.

En voor de rest lever je op alles in.

FF is ook een nadeel; een groot nadeel zelfs.
Als je een crop neemt, zoals de 80D, schroef daar een 70-200 f2.8 op met een 2x teleconverter en je hebt 620 omgerekende mm!! Knappe vogel die je daar niet mee schiet!
Moet je eens doen met een 6D; heeeeel teleurstellend...

Voor TS: wat is de bedoeling van die nieuwe body?
Als je papegaaiduikers wil fotograferen op Brempton cliffs ga dan voor een 80D maar als je in een goed geoutilleerde studio portretten en produktfotografie wil doen, is de 6D wellicht iets beter geschikt.

Voor de rest is ie relatief traag en beperkt. een 5D III is niet slechter maar wel goedkoper.
Niet zonder reden werd de 6D als FF voor de hobbyist gelanceerd. Anders gezegd: ik wil een FF maar kan me geen 5D III veroorloven.
Dat de occasion 5D III op dat moment nauwelijks duurder was dan een nieuwe 6D, gaan we het even niet over hebben.


wil sws verder gaan met paardenfotografie, ook naar wedstrijden gaan voor foto's en als onze indoor grbouwd is bij de stal waar ik vaak ben wil ik buiten de outdoor daar ook indoor foto's maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 20:54 



 
Profiel   

Ik zou dan voor een cropsensor gaan. Ik vind het vooral op concoursen echt een voordeel dat ik met mijn 80-200 objectief de hindernissen die ver weg staan nog kan fotograferen.. En bij dressuur ook, dat je de figuren die niet bij je in de buurt gereden worden er toch goed op krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 22:08 



 
Profiel   

Texas02 schreef
Ik zou dan voor een cropsensor gaan. Ik vind het vooral op concoursen echt een voordeel dat ik met mijn 80-200 objectief de hindernissen die ver weg staan nog kan fotograferen.. En bij dressuur ook, dat je de figuren die niet bij je in de buurt gereden worden er toch goed op krijgt.

:j Eens.

Daarnaast, ik heb beiden even op specs naast elkaar gelegd:
6D: https://www.canon.nl/for_home/product_f ... ation.html
80D: https://www.canon.nl/for_home/product_f ... ation.html

Niet alleen is de 6D een oudere techniek (DIGIC 5+ waar de 80D een DIGIC 6 processor heeft) het enige pluspunt van de 6D is de veel hogere ISO-instelling en uitgerekend dat is de minst interessante instelling omdat je boven ISO 6400 in heel veel gevallen al een onacceptabel ruisniveau hebt.

Op alle andere specs legt de 6D het af tegen de 80D.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 22:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen