Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstenkeuze grote maat Appaloosa

 
Profiel   

janderegelaa schreef
janneke_S schreef
Je kan eventueel, als je binnen de appaloosa kleur wil blijven, ook kijken naar Palousa san sebastian. Dat is een San remo x Gribaldi. Je zou hem op kunnen zoeken op facebook.

Ik heb er een nakomeling van en dat is een heel fijn paard.

Ik vind dat hij heel weinig zijn kleur door geeft. Is die van jou wel een spikkel?


Nee, helaas. Hij is "gewoon" zwart, net als zijn moeder.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 12:21 



 
Profiel   

Als dekgeld een dingetje is, kijk dan eens bij Zangersheide. Ik heb in 2020 een bloedmooi veulen van Dourkhan Hero Z gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 12:54 



 
Profiel   

Zangersheide ga ik inderdaad ook even naar kijken, heb ik ook nog niet gericht op gezocht.
Zal Dourkan Hero ook even bekijken!
Op wat voor merrie heb jij hem zelf gebruikt Change?

Dekgeld is financieel gezien geen issue maar op een half papierloze merrie zet ik liever geen hengst met een hoofdprijs. Tenzij die hengst echt precies is wat we zoeken, dan is het natuurlijk altijd het overwegen waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 13:27 



 
Profiel   

Mijn (Amerikaanse) Appaloosa merrie had in 2020 een veulen van de Engels Volbloed Albaran xx. Ik vind haar zelf goed gelukt ;) Albaran’s kinderen doen het vooral goed in Eventing.

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 13:52 



 
Profiel   

Leuke combi Suzanne!
Aangezien ik graag de spring richting op wil, zou ik liever gaan voor een hengst die ook echt springgefokt is. Volbloed erin vind ik niet erg maar liever niet een directe volbloed hengst.

Qua Zangersheide spreken Air Jordan Alpha Z en Dourkan Hero Z mij aan. Waarbij Air Jordan wat bekender is natuurlijk.
Zouden deze hengsten een overweging kunnen zijn voor mijn merrie, in jullie ogen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 15:41 



 
Profiel   

Ik zou bij het KWPN of NRPS kijken, zelfs met een appaloosa hengst heb je kans of een eenkleurig veulen dus dan zou ik voor kwaliteit gaan en een hengst kiezen die verder helemaal bij je eisen past en hopen dat het veulen toch stippels krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 15:47 



 
Profiel   

Ik heb eens een mooie hengst gezien, Ik weet alleen niet meer of het op bokt of Facebook was. Staat wel in Engeland volgens mij, dus ik weet er verder niks van.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 15:48 



 
Profiel   

Charaz schreef
Ik zou bij het KWPN of NRPS kijken, zelfs met een appaloosa hengst heb je kans of een eenkleurig veulen dus dan zou ik voor kwaliteit gaan en een hengst kiezen die verder helemaal bij je eisen past en hopen dat het veulen toch stippels krijgt.


Dit is inderdaad mijn insteek. Liever een "gewone" kleur met goede afstamming, die de gewenste punten kan verbeteren, met het risico op een stippelloos veulen dan een "gewoon of speciaal" kleurtje zonder afstamming die mij aanspreekt.

@haffiefreak: Die hengst heb ik al eens voorbij zien komen, bijzonder dier. Echter denk ik niet dat deze hengst de punten van mijn merrie kan verbeteren. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 15:52 



 
Profiel   

Ach en soms heb je mazzel, ik kreeg ook de kleur-jackpot ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 16:00 



 
Profiel   

Met fokken op kwaliteit neem je geen gok. Met fokken op kleur wel.... sneller teleurgesteld ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 16:50 



 
Profiel   

Precies! Fantastisch als het veulen stippels meekrijgt van Stip en zo niet heb ik dan kwalitatief nog iets leuks. Dan maakt een kleurtje ook niet meer uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 17:02 



 
Profiel   

Juiste instelling, en wie weet heb je inderdaad mazzel

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 17:12 



 
Profiel   

Precies!

Ik heb even contact gehad met het stamboek, ik weet wie Stip haar vader is (Orinoco van Blokker rink) en middels DNA is het alsnog mogelijk op hem op haar papier te krijgen. Dus dat gaan we zeker proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 21:41 



 
Profiel   

Oh dat is mooi zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 21:45 



 
Profiel   

Super, zeker doen! In verhouding is het niet duur (verschilt ook per stamboek gok ik) en krijgt er commercieel gezien veel voor terug bij je merrie zelf en toekomstig veulen.
Veulen blijft natuurlijk hetzelfde met of zonder compleet papier maar het uit zich vooral met verkoop of eventueel fokken in de toekomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 22:39 



 
Profiel   

NibbitLotus schreef
Leuke combi Suzanne!
Aangezien ik graag de spring richting op wil, zou ik liever gaan voor een hengst die ook echt springgefokt is. Volbloed erin vind ik niet erg maar liever niet een directe volbloed hengst.

Qua Zangersheide spreken Air Jordan Alpha Z en Dourkan Hero Z mij aan. Waarbij Air Jordan wat bekender is natuurlijk.
Zouden deze hengsten een overweging kunnen zijn voor mijn merrie, in jullie ogen?


wil je met een kloon fokken? de bekende nakomelingen zijn van het 'origineel', niet de kopie.

Dourkhan kan een goede keuze zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 23:00 



 
Profiel   

Ja het heeft zeker meerwaarde!
Dan wil ik haar ook zeker meenemen naar de keuring etc.

@Oehlala: Goed dat je het zegt, ik weet niet waarom ik er zelf niet achter ben gekomen maar ik was mij er niet bewust van dat dit een “kloon” is.
Mijn interesse gaat sowieso meer uit naar Dourkan Hero Z.
Heb contact gehad met Change3x die een nakomeling van hem heeft. Ik ga even wat meer onderzoek doen naar deze hengst maar ik zet hem absoluut op t nominatie lijstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 23:26 



 
Profiel   

NibbitLotus schreef
Precies!

Ik heb even contact gehad met het stamboek, ik weet wie Stip haar vader is (Orinoco van Blokker rink) en middels DNA is het alsnog mogelijk op hem op haar papier te krijgen. Dus dat gaan we zeker proberen!

Hoe wisten zij dat?

Ik kan die hengst nergens vinden. Heeft iemand een linkje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 23:30 



 
Profiel   

Hoe bedoel je hoe wisten zij dit?

Ik weet al langer dat dit haar vader is, echter wist ik niet dat hij nog leefde en van wie hij was. Tpt bokker rink mij berichtte dat zij hem heeft. Hij is al jaren ruin inmiddels en geen goed gekeurde hengst geweest. Mijn merrie heet ook Miss “Ori” van Pippi’s Farm. Eigenaresse kan bevestigen dat hij een dekseizoen daar heeft gedekt ivm blessure van de vaste hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 09:57 



 
Profiel   

NibbitLotus schreef
Hoe bedoel je hoe wisten zij dit?

Ik weet al langer dat dit haar vader is, echter wist ik niet dat hij nog leefde en van wie hij was. Tpt bokker rink mij berichtte dat zij hem heeft. Hij is al jaren ruin inmiddels en geen goed gekeurde hengst geweest. Mijn merrie heet ook Miss “Ori” van Pippi’s Farm. Eigenaresse kan bevestigen dat hij een dekseizoen daar heeft gedekt ivm blessure van de vaste hengst.

Omdat je in je beginpost zei dat vaders kant onbekend is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 13:03 



 
Profiel   

Op papier ja :)
Had niet verwacht nog aan DNA van hem te kunnen komen dus er nooit meer echt bij stil gestaan. Dus heel fijn dat die kans zich nu alsnog voordoet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 13:29 



 
Profiel   

NibbitLotus schreef
Op papier ja :)
Had niet verwacht nog aan DNA van hem te kunnen komen dus er nooit meer echt bij stil gestaan. Dus heel fijn dat die kans zich nu alsnog voordoet.

Je hebt zeker geen fotootje? Wel super dat je het papier compleet kunt maken nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 13:37 



 
Profiel   

Ja heb ik wel! (@rink: als je hem niet openbaar wilt hebben verwijder ik hem uiteraard weer!)
Hij is een stuk kleiner, volgens mij zo’n 1.55m ook maar misschien dat ik in de war ben met de hengst van Stip haar eerste veulen..


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 13:46 



 
Profiel   

Geen probleem hoor! Vind het fijn mee te kunnen helpen naar de zoektocht om je papieren in orde te kunnen krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 14:36 



 
Profiel   

Zo, dat is nog best een buffeltje :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 14:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen