Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Cavalor fiber force gastro

 
Profiel   

Heeft iemand al ervaring met dit voer? Ik heb het idee dat het nieuw is, want ik vind er niets over terug.
Ik zou het eventueel willen voeren aan mijn paard die makkelijk maagzweren krijgt ondanks dat hij onbeperkt ruwvoer krijgt.
alvast bedankt :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 20:27 



 
Profiel   

Ik ken het zelf niet, maar uitgaande van de productspecificaties ziet het er wel fijn voer uit :)
Hier staat een paard met hetzelfde probleem. Onbeperkt ruwvoer, maar een stresskip die vroeger zwaar maag patiënt is geweest en er toch steeds gevoelig voor blijft. Die doet het nu goed op equifyt green power. Maar eerlijk gezegd lijkt de cavalor die je aanhaalt me even goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 21:06 



 
Profiel   

Is inderdaad nieuw voer! Zag het laatst bij de voerleverancier staan samen met de cavalor Silhouette. Ik heb de Silhouette meegenomen maar nog wel getwijfeld over de fiberforce gastro. Alleen heeft de mijne geen maagzweren maar wel snel last van de spijsvertering (opgeblazen, moeilijker mesten etc.) Dus twijfelde nog of ik die mee zou nemen. Ik heb er dus nog geen ervaring mee maar leek me prima voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 21:33 



 
Profiel   

[ img ]
Ja ik heb deze!
Paard heeft vorige maand maagzweren gehad, is hiervoor behandeld en staats sindsdien op dit voer.
Is inderdaad een streskip.
Voer vind ze erg lekker, zit ook luzerne door. Ik vind hem fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 21:34 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Ik ken het zelf niet, maar uitgaande van de productspecificaties ziet het er wel fijn voer uit :)
Hier staat een paard met hetzelfde probleem. Onbeperkt ruwvoer, maar een stresskip die vroeger zwaar maag patiënt is geweest en er toch steeds gevoelig voor blijft. Die doet het nu goed op equifyt green power. Maar eerlijk gezegd lijkt de cavalor die je aanhaalt me even goed.




Ooh oke! Bedankt
Voer je enkel de green power? Heeft jouw paard daar voldoende aan? Ik rijdt mijn paard ongeveer 3-5 keer per week. Hij kan in de winter, als ik een paar dagen niet kon rijden door bijvoorbeeld school of werk, best een bommetje zijn. Heel braaf en goed voorruit (wat ik echt leuk vind) maar kan elk moment een bok sessie met mij doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 09:47 



 
Profiel   

AnoukWelsh schreef
[ [url=m/65gSxn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja ik heb deze!
Paard heeft vorige maand maagzweren gehad, is hiervoor behandeld en staats sindsdien op dit voer.
Is inderdaad een streskip.
Voer vind ze erg lekker, zit ook luzerne door. Ik vind hem fijn.




Bedankt! Hmm nu je zegt dat er luzerne in zit twijfel ik eigenlijk wel... hij kan niet zo heel goed tegen van die heel groffe/scherpe stengels...
Ik ben sowieso voorstander van luzerne, fiber mix, opti form enz. Maar ben heel voorzichtig geworden omdat hij een slokdarmverstopping kreeg vlak na het voeren van een beetje grasmix van hartog. Ik heb hem nog 1 keer daarna iets gelijkaardig gegeven en helaas deed hij weer wat raar. Niet echt een verstopping maar het zat er wel tegenaan denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 09:50 



 
Profiel   

xLiez schreef
Is inderdaad nieuw voer! Zag het laatst bij de voerleverancier staan samen met de cavalor Silhouette. Ik heb de Silhouette meegenomen maar nog wel getwijfeld over de fiberforce gastro. Alleen heeft de mijne geen maagzweren maar wel snel last van de spijsvertering (opgeblazen, moeilijker mesten etc.) Dus twijfelde nog of ik die mee zou nemen. Ik heb er dus nog geen ervaring mee maar leek me prima voer.




Ik twijfel ook nog wat..
Wat geef jij nu van voer?
Ik heb contact opgenomen met de horsefitshop, om te vragen wat nu precies het verschil tussen de gewone fiberforce en deze is. Ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 09:51 



 
Profiel   

ManonRijck schreef
Poekkie schreef
Ik ken het zelf niet, maar uitgaande van de productspecificaties ziet het er wel fijn voer uit :)
Hier staat een paard met hetzelfde probleem. Onbeperkt ruwvoer, maar een stresskip die vroeger zwaar maag patiënt is geweest en er toch steeds gevoelig voor blijft. Die doet het nu goed op equifyt green power. Maar eerlijk gezegd lijkt de cavalor die je aanhaalt me even goed.



Ooh oke! Bedankt
Voer je enkel de green power? Heeft jouw paard daar voldoende aan? Ik rijdt mijn paard ongeveer 3-5 keer per week. Hij kan in de winter, als ik een paar dagen niet kon rijden door bijvoorbeeld school of werk, best een bommetje zijn. Heel braaf en goed voorruit (wat ik echt leuk vind) maar kan elk moment een bok sessie met mij doen


Dat is niet mijn paard, ik ben stalmeisje/voedermeisje :)
Maar die heeft exact hetzelfde profiel als jij beschrijft. Braaf maar jong (5) en heet en kan gerust opeens wegschieten of zichzelf opnaaien. Wordt ook ongeveer een 4-6 keer per week gereden of gelongeerd, soms maar kort maar wel echt werken.
Vroeger kreeg hij nog een beetje slobber bij omdat hij erg schraal bij ons was gekomen. Nu alleen 1 kg van de green power en onbeperkt hooi. Hij staat echt perfect, is in 10 maanden tijd van een schrale slappe jonkie naar een prachtig en goed bespierd paard gegaan waar ik zelf jaloers op ben.

Maar volgens mij is die cavalor die je vond even goed hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 10:22 



 
Profiel   

Het is heel zacht luzerne ik zal straks een foto er van maken als ik op stal ben

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 10:30 



 
Profiel   

AnoukWelsh schreef
Het is heel zacht luzerne ik zal straks een foto er van maken als ik op stal ben



Super, bedankt ☺️

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 21:11 



 
Profiel   

ManonRijck ik wil het om die reden om ook niet geven. In de gewone Cavalor Fiberforce zit keiharde luzerne. Heeft mijn pony alleen maar last van als zijnde gevoelig voor maagproblemen. Bovendien verdenk ik luzerne elke keer weer ervan dat het jeuk geeft.

Je kunt ook kijken naar het nieuwe voer van Marstall die heeft nu ook een muesli voor maagproblemen. Iets met gastro müsli oid. Zonder luzerne :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 16:58 



 
Profiel   

IngridM schreef
ManonRijck ik wil het om die reden om ook niet geven. In de gewone Cavalor Fiberforce zit keiharde luzerne. Heeft mijn pony alleen maar last van als zijnde gevoelig voor maagproblemen. Bovendien verdenk ik luzerne elke keer weer ervan dat het jeuk geeft.

Je kunt ook kijken naar het nieuwe voer van Marstall die heeft nu ook een muesli voor maagproblemen. Iets met gastro müsli oid. Zonder luzerne :-)




Ooh die was ik nog niet tegengekomen, ga ik zeker bekijken dankjewel!
Astrid van de horsefitshop zegt dat bij de gastro de luzerne bewerkt is en daardoor veel zachter. Maar daar heb ik dan ook weer bedenkingen bij...
Misschien ben ik te kieskeurig

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 17:06 



 
Profiel   

Het verschil is dat er zacht timothee hooi in zit, kruiden om de maagwand te beschermen en fenegriek om het eten te stimuleren.

Hier staat alle info als je op de datasheet klikt:
http://www.cavalor.com/nl/producten/det ... rce-gastro

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 18:27 



 
Profiel   

ManonRijck schreef
xLiez schreef
Is inderdaad nieuw voer! Zag het laatst bij de voerleverancier staan samen met de cavalor Silhouette. Ik heb de Silhouette meegenomen maar nog wel getwijfeld over de fiberforce gastro. Alleen heeft de mijne geen maagzweren maar wel snel last van de spijsvertering (opgeblazen, moeilijker mesten etc.) Dus twijfelde nog of ik die mee zou nemen. Ik heb er dus nog geen ervaring mee maar leek me prima voer.




Ik twijfel ook nog wat..
Wat geef jij nu van voer?
Ik heb contact opgenomen met de horsefitshop, om te vragen wat nu precies het verschil tussen de gewone fiberforce en deze is. Ik ben benieuwd!


Ik geef de mijne nu cavalor Silhouette! Daar doet ie het super op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 20:36 



 
Profiel   

Ik heb hem vandaag gekocht. Ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 17:56 



 
Profiel   

Jets schreef
Het verschil is dat er zacht timothee hooi in zit, kruiden om de maagwand te beschermen en fenegriek om het eten te stimuleren.

Hier staat alle info als je op de datasheet klikt:
http://www.cavalor.com/nl/producten/det ... rce-gastro


Ooh bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-21 10:47 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik heb hem vandaag gekocht. Ben benieuwd.


Enen hoe zijn je bevindingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-21 10:48 



 
Profiel   

Ik voer het aan mn drachtige merrie. Die draagt heel hoog, daardoor last van maag, dus slechter eten. Dat wil je niet. Nu 2x daags een schep fiberforce gastro bij dr normale voer en ze eet weer goed. Ik vind het heel fijn voer

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-21 10:52 



 
Profiel   

ManonRijck schreef
Saaams schreef
Ik heb hem vandaag gekocht. Ben benieuwd.


Enen hoe zijn je bevindingen?


Ik vind het fijn voer. Ze eet het goed. Minder stug dan de normale fiberforce lijkt het.
Maar ik ben nog niet zo lang bezig, dus geen idee. Ik merk eigenlijk qua muesli nooit iets behalve als ze stopt met het eten er van. Dan wil ze weer iets anders :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-21 11:19 



 
Profiel   

Nog meer ervaringen inmiddels? Ik wil overstappen op dit voer voor mijn stresskip/gevoelig op de maag pony.

Wordt het graag gegeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 09:34 



 
Profiel   

Ik heb deze week een proefzakje gekregen. Paard vond het erg lekker. Ik ga (nog) niet overstappen omdat paard tot nu toe jeuk krijgt van alle pavo maar het zag er mooi uit en rook lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 09:40 



 
Profiel   

Ik ben er nog steeds tevreden over alleen het is enorm slecht leverbaar. Al een paar keer mis grepen terwijl ze het ook apart bestellen voor me...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 09:52 



 
Profiel   

Ik heb ook nog geen idee waar ik überhaupt Cavalor kan halen in de kop van Noord Holland..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 10:37 



 
Profiel   

Susanne schreef
Ik heb ook nog geen idee waar ik überhaupt Cavalor kan halen in de kop van Noord Holland..


Ik laat mijn voer altijd leveren. Soms thuis, soms op stal. Werkt perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 10:51 



 
Profiel   

mijn paard krijgt jeuk van luzerne, heeft last van maagproblemen, gevoelig op de luchtwegen. Verder krijgt ze wat kiesproblemen ook van de luzerne. Hoe bevalt dan de Marstall? Ze staat nu op low sugar (gevoelig op suikers) van treurniet (tinkermerrie). Iemand een fijne tip? Cavalor valt voor mij dus af.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 11:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen