Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke merk magnesium voeren jullie?

 
Profiel   

Hoi!

Op advies van de dierenarts en de therapeut die mijn paard behandeld voer ik magnesium bij. Phytonics en NAF werden genoemd als goede merken.

Op dit moment geef ik NAF Magic Liquid. Ik ben een beetje aan het rondkijken of ik deze weer ga halen of dat ik overstap naar een ander merk. Zoveel merken en ook zoveel prijzen. Op stal geven veel mensen magnesium en allemaal voeren ze een ander merk. De meesten van deze mensen keek naar de prijs bij aanschaf... Ik wil hem uiteraard een magnesium geven die ook doet waarvoor ik hem nodig heb (spierspanning verminderen/wegnemen) en ben nieuwsgierig naar jullie tips en ervaringen.

Willen jullie die tips en ervaringen met mij delen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 12:25 



 
Profiel   

Ik geef Pharmahorse omdat dit 1 vd weinige merken is die geen toevoegingen (suiker meestal) doet aan hun supplement. Heb eigenlijk (bijna) al mijn supplementen van hen en ben heel tevreden over de resultaten die ik te zien/voelen krijg. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 12:40 



 
Profiel   

Laurievc schreef
Ik geef Pharmahorse omdat dit 1 vd weinige merken is die geen toevoegingen (suiker meestal) doet aan hun supplement. Heb eigenlijk (bijna) al mijn supplementen van hen en ben heel tevreden over de resultaten die ik te zien/voelen krijg. :)



Exact wat ik wou typen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 12:41 



 
Profiel   

Ja hoor dat wil ik wel, ondanks dat ik nu al weet dat ik de complete brigade over mij heen krijg.

Ik voer al jaren dagelijks de koeien magnesium/ magnesium griess van de Welkoop. Is magnesium oxide 98% waarvan ik dacht uit mijn hoofd 54% werkbare magnesium. 15,99 voor 20 kg dacht ik uit mijn hoofd. Doe er een jaar mee met die zak.

Ik heb ook de dure merken gebruikt, maar ik vind na gebruikvergelijk de oxide het beste werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 12:43 



 
Profiel   

Ik voer deze;
https://www.paardendrogist.nl/paardendr ... ents-250~g

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 12:45 



 
Profiel   

neetoch schreef
Ja hoor dat wil ik wel, ondanks dat ik nu al weet dat ik de complete brigade over mij heen krijg.

Ik voer al jaren dagelijks de koeien magnesium/ magnesium griess van de Welkoop. Is magnesium oxide 98% waarvan ik dacht uit mijn hoofd 54% werkbare magnesium. 15,99 voor 20 kg dacht ik uit mijn hoofd. Doe er een jaar mee met die zak.

Ik heb ook de dure merken gebruikt, maar ik vind na gebruikvergelijk de oxide het beste werken.


Ik ben nieuw wat betreft magnesium, maar waarom zou je een horde commentaar over je heen moeten krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 12:47 



 
Profiel   

Hier ook magnesium van Pharmahorse, en dan gelijk de grootste emmer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 12:47 



 
Profiel   

Ik gaf magnesium van Pharmahorse maar ben overgestapt naar magnesium olie van LiquiHorse.
Heb eerder meerdere magnesiumvormen geprobeerd maar LiquiHorse werkt hier het beste!
Zit buiten magnesium ook nog andere vitaminen en mineralen in.

https://www.liquihorse.nl/liquihorse-relax

Ik geef deze omdat mijn paard ooit (actuur)spierbevangen is geworden en een ontzettende binnenvetter is maar heel gevoelig is op alles. Die stress en spanning komt bij haar in haar spieren en blijft daar makkelijk hangen. Om dat er uit te krijgen, zodat ze ook gewoon in de wei relaxt ipv strak kan staan ben ik magnesium gaan voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 12:48 



 

Ik geef ook die van Pharmahorse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 12:54 



 
Profiel   

BarbaraNova schreef
neetoch schreef
Ja hoor dat wil ik wel, ondanks dat ik nu al weet dat ik de complete brigade over mij heen krijg.

Ik voer al jaren dagelijks de koeien magnesium/ magnesium griess van de Welkoop. Is magnesium oxide 98% waarvan ik dacht uit mijn hoofd 54% werkbare magnesium. 15,99 voor 20 kg dacht ik uit mijn hoofd. Doe er een jaar mee met die zak.

Ik heb ook de dure merken gebruikt, maar ik vind na gebruikvergelijk de oxide het beste werken.


Ik ben nieuw wat betreft magnesium, maar waarom zou je een horde commentaar over je heen moeten krijgen?



Omdat er geen paard voor staat, denken heel veel mensen dat het verschrikkelijk slecht is voor paarden. Er is hier jaren geleden een langlopend topic over geweest namelijk en daar konden ook veel mensen niet van snappen dat je dit aan je paard voert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 12:57 



 
Profiel   

ik voer ook de pharmahorse. maar vloeibare magnesium lijkt mij ook ideaal..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:04 



 
Profiel   

Ik voer ook die van pharmahorse.

Bij magnesium valt het meestal wel mee maar bij sommige leveranciers zitten er zoveel vulmiddelen bij de supplementen dat die een hele berg nodig hebben van iets met een inie minie beetje werkend middel en de rest suikers.

De magnesium gries heb ik ook geprobeerd. Omdat je relatief veel moet voeren voor hetzelfde effect (deze vorm wordt slechter door het lichaam opgenomen) vond mijn paard het niet lekker en liet het staan. Die magnesium die ze nu krijgt is zo weinig dat dit amper opvalt in de slobber.

Vloeibaar lijkt me wel handig, maar omdat ik meerdere supplementen en kruiden geef (seizoensgebonden) maak ik van te voren zakjes klaar die ik in een keer kan leeggieten in de emmer zonder 4 potjes open en dicht te doen in kou, wind en regen :o .


Laatst bijgewerkt door ingvdh op 02-02-21 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:11 



 
Profiel   

Ik ben ook magnesium gaan voeren omdat mijn paard veel spierspanning had. Ik geef die van Pharmahorse en ben daar erg tevreden over spierspanning is echt minder en hij is losser in zijn lijf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:12 



 
Profiel   

Laurievc schreef
Ik geef Pharmahorse omdat dit 1 vd weinige merken is die geen toevoegingen (suiker meestal) doet aan hun supplement. Heb eigenlijk (bijna) al mijn supplementen van hen en ben heel tevreden over de resultaten die ik te zien/voelen krijg. :)


Hier nog iemand

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:17 



 
Profiel   

Sectolin of Ecostyle (nu Vitalstyle). Ik zocht voor paard een merk wat de best opneembare vorm van magnesium had namelijk magnesium citraat en zonder andere vulmiddelen. Voordeel is dan gemiddeld 16% magnesium en weinig hoeven te geven (10 gr per dag) en geen laxerend ffect van magnesiumoxide. Voor de zekerheid eerst getest of t idd citraat was en geen oxide maar loste keurig op in water.
Geef t door wat slobber.


Laatst bijgewerkt door AtillaFlash op 02-02-21 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:25 



 
Profiel   

https://www.vitstore.com/pharmox-paard- ... gJS8PD_BwE
Ik voer deze. Werkt prima bij mijn pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:28 



 
Profiel   

neetoch schreef
Ja hoor dat wil ik wel, ondanks dat ik nu al weet dat ik de complete brigade over mij heen krijg.

Ik voer al jaren dagelijks de koeien magnesium/ magnesium griess van de Welkoop. Is magnesium oxide 98% waarvan ik dacht uit mijn hoofd 54% werkbare magnesium. 15,99 voor 20 kg dacht ik uit mijn hoofd. Doe er een jaar mee met die zak.

Ik heb ook de dure merken gebruikt, maar ik vind na gebruikvergelijk de oxide het beste werken.

Heb jij een linkje? En hoeveel gram voer je dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:32 



 
Profiel   

Ik voer die van Equilin. Wordt geleverd incl. maatschepje. Is een poeder en komt daardoor nog wel eens op de bodem van de voerbak terecht. Mijn paarden likken de voerbakken leeg, maar zo niet dan is een scheutje olie over het voer een mooi plakmiddel. https://www.equilin.eu/nl/producten/equilinmagnesium/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:33 



 
Profiel   

AtillaFlash schreef
Sectolin of Ecostyle (nu Vitalstyle). Ik zocht voor paard een merk wat de best opneembare vorm van magnesium had namelijk magnesium citraat en zonder andere vulmiddelen. Voordeel is dan gemiddeld 16% magnesium en weinig hoeven te geven (10 gr per dag) en geen verstoppingseffect van magnesiumoxide. Voor de zekerheid eerst getest of t idd citraat was en geen oxide maar loste keurig op in water.
Geef t door wat slobber.



De meeste aangeboden magnesium in poedervorm voor paarden zijn citraat. (ook die van Pharmahorse)
De magnesiumgries is echter oxide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:34 



 
Profiel   

neetoch schreef
Ja hoor dat wil ik wel, ondanks dat ik nu al weet dat ik de complete brigade over mij heen krijg.

Ik voer al jaren dagelijks de koeien magnesium/ magnesium griess van de Welkoop. Is magnesium oxide 98% waarvan ik dacht uit mijn hoofd 54% werkbare magnesium. 15,99 voor 20 kg dacht ik uit mijn hoofd. Doe er een jaar mee met die zak.

Ik heb ook de dure merken gebruikt, maar ik vind na gebruikvergelijk de oxide het beste werken.

Die voer ik ook.
Het ene onderzoek dat je leest is dat paarden beter de oxide opnemen het andere onderzoek zegt zoals bij mensen een citraat.
Dus wat is het dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:35 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Die voer ik ook.
Het ene onderzoek dat je leest is dat paarden beter de oxide opnemen het andere onderzoek zegt zoals bij mensen een citraat.
Dus wat is het dan?


Daar ben ik ook benieuwt naar!
Ik voer deze overigens https://www.paardendrogist.nl/biomag-forte-1-5-kg.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:55 



 
Profiel   

Laurievc schreef
Ik geef Pharmahorse omdat dit 1 vd weinige merken is die geen toevoegingen (suiker meestal) doet aan hun supplement. Heb eigenlijk (bijna) al mijn supplementen van hen en ben heel tevreden over de resultaten die ik te zien/voelen krijg. :)


Ik voer dit inderdaad ook. Koop meestal supplementen bij pharmahorse!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 14:02 



 
Profiel   

Ik voer magnesium citraat van Horseflex. Super tevreden mee en paard eet het goed :)
https://www.horseflex.nl/product/magnes ... nIQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 14:04 



 
Profiel   

Ik heb al die onderzoeken jaren geleden ook gelezen. En toen idd eerst de peperdure chelaat gebruikt. Ik geloof dat ik citraat ook nog heb geprobeerd, maar dat weet ik niet zeker meer. Wat ik mij nog van die onderzoeken kan herinneren is dat bv oxide slechter opneembaar zou zijn dan bv chelaat en citraat. Maar ik weet niet meer precies welke het was maar of de chelaat of de citraat had dan weer maar 16% opneembaar magnesium of iets dergelijks. Ik weet het niet meer. Ik heb ook echt geen zin meer om het weer allemaal terug te gaan zoeken. Ik ben toen eens aan het rekenen gegaan en kwam erachter dat ik met dus magnesiumoxide met 54% opneembare magnesium, gewoon beter af was. En het is zo gruwelijk veel goedkoper, daar werd en wordt mijn portemonnee gewoon blij van. En ik geef het dus al ruim 10 jaar aan mijn paarden om verschillende redenen per paard, elke dag en het gaat er zelfs bij de grootste zevenzeikerd wat eten betreft gewoon in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 14:11 



 
Profiel   

Ik voer die van VITALstyle/ECOstyle. Is ook zonder vulstoffen en suiker en een stuk voordeliger dan andere merken, 500 gram is €19,95. Bevalt echt goed! :j

https://www.vitalstyle.nl/paard/paarden ... iumcitraat
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 14:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 114 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen