Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pensionstal omgeving Pijnacker

 
Profiel   

Goedemorgen allemaal,

Binnenkort verhuizen wij naar Pijnacker en ben ik voor mijn 3-jarige merrie (beleerfase) en de 6-jarige C-pony van mijn dochter op zoek naar een leuke all-inclusive pensionstal.

Ik heb wel een aantal voorwaarden:
- Vol-pension
- Binnen- en buitenbaan
- Weidegang
- Goed voerbeleid
- Het liefste een stal waar ze ook KNHS wedstrijden organiseren maar niet persé noodzaak

Wie weet er nog een leuke stal omgeving Pijnacker/Delfgauw/Zoetermeer/Nootdorp?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 09:49 



 
Profiel   

Blauw gele Vendel organiseert KNHS wedstrijden. Echter zijn daar niet vaak stallen vrij.. Stal Westerman heeft een binnen en buitenbaan. Hippisch Centrum Nootdorp heeft ook een binnen en buitenbanen en worden ook KNHS wedstrijden georganiseerd, hetzelfde als stal de Kok (maar hier is amper weidegang)

In Delfgauw zit een dressuurstal welke volpension heeft met binnen en buitenbaan. Wel erg voor de fanatiekelingen.

RC de Voorweg in Zoetermeer voldoet ook aan je eisen, wel weinig weidegang en geen knhs maar dat is wel in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 10:03 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar [ED] Ervaringen en Diensten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 11:14 



 
Profiel   

De combinatie volpension, binnen- en buitenbaan én weidegang is inderdaad moeilijk te vinden hier in de omgeving. Ik sta zelf op HCN en die voldoet aan vrijwel alle voorwaarden, alleen hebben we 's winters alleen paddocks, geen weidegang. Van april tot oktober ongeveer kunnen ze wel de hele dag naar buiten, maar dit moet je zelf regelen. Wel staat veel hier in de buurt ook vol, dus ik weet niet of er ergens plek is.

Stal de Groene Meer weet ik niet zo goed wat zij hebben, wel veel weidegang in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 11:29 



 
Profiel   

Stal van der Helm misschien? Ik weet niet hoe snel je een stal nodig hebt, maar het zal nogal een uitdaging worden, zeker voor 2 paarden tegelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 22:25 



 
Profiel   

Stal de Groene Meer!
Binnen en buitenbak, zomers weidegang

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 18:29 



 
Profiel   

@mylittlejoy, hebben ze bij HCN iets van paddockservice? Of moet je het hele jaar door er zelf voor weten te zorgen dat je paard überhaupt elke dag naar buiten komt?

Ik kan het niet vinden op hun website, alleen dat er weilandjes te huur zijn. En zelf buitenzetten en binnenhalen blijft toch een flinke klus waardoor zo'n stal naar mijn idee geen volpension meer is :S

Wat de Groene Meer betreft heb ik begrepen dat paarden daar slechts 1x per dag ruwvoer krijgen (gewoon op de grond) wat ik persoonlijk geen goed voerbeleid vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 11:10 



 
Profiel   

Fly_high schreef
@mylittlejoy, hebben ze bij HCN iets van paddockservice? Of moet je het hele jaar door er zelf voor weten te zorgen dat je paard überhaupt elke dag naar buiten komt?

Ik kan het niet vinden op hun website, alleen dat er weilandjes te huur zijn. En zelf buitenzetten en binnenhalen blijft toch een flinke klus waardoor zo'n stal naar mijn idee geen volpension meer is :S

Wat de Groene Meer betreft heb ik begrepen dat paarden daar slechts 1x per dag ruwvoer krijgen (gewoon op de grond) wat ik persoonlijk geen goed voerbeleid vind.


Ik ken een aantal mensen die op HCN staan. Maar volgens mij bieden ze geen paddock service aan (als in; de manege zelf zet pensionpaard een x- aantal uur op de paddock) Ik dacht wel stapmolen service.. maar dat is natuurlijk geen officiële natuurlijke beweging voor t paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 12:03 



 
Profiel   

Fly_high schreef
@mylittlejoy, hebben ze bij HCN iets van paddockservice? Of moet je het hele jaar door er zelf voor weten te zorgen dat je paard überhaupt elke dag naar buiten komt?

Ik kan het niet vinden op hun website, alleen dat er weilandjes te huur zijn. En zelf buitenzetten en binnenhalen blijft toch een flinke klus waardoor zo'n stal naar mijn idee geen volpension meer is :S

Wat de Groene Meer betreft heb ik begrepen dat paarden daar slechts 1x per dag ruwvoer krijgen (gewoon op de grond) wat ik persoonlijk geen goed voerbeleid vind.


Wij voeren onbeperkt hooi op de grond( en dan echt onbeperkt, voordat mensen dat er 1 plukje ligt :o ) , daarnaast is een slowfeeder ophangen mogelijk :) . Kom gerust eens kijken, dan kun je zien hoeveel er in de boxen en in de slowfeeders zit :) . Normaal reageer ik niet perse maar ons voerbeleid is nou net een reden waarom heel veel mensen naar ons toe komen en tevreden zijn :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 15:42 



 
Profiel   

Fly_high schreef
@mylittlejoy, hebben ze bij HCN iets van paddockservice? Of moet je het hele jaar door er zelf voor weten te zorgen dat je paard überhaupt elke dag naar buiten komt?

Ik kan het niet vinden op hun website, alleen dat er weilandjes te huur zijn. En zelf buitenzetten en binnenhalen blijft toch een flinke klus waardoor zo'n stal naar mijn idee geen volpension meer is :S.


Ja, er is er paddockservice beschikbaar het hele jaar door. Kost dacht ik hetzelfde als molenservice, maar dat weet ik niet zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 22:34 



 
Profiel   

veerxsjimm schreef
Blauw gele Vendel organiseert KNHS wedstrijden. Echter zijn daar niet vaak stallen vrij.. Stal Westerman heeft een binnen en buitenbaan. Hippisch Centrum Nootdorp heeft ook een binnen en buitenbanen en worden ook KNHS wedstrijden georganiseerd, hetzelfde als stal de Kok (maar hier is amper weidegang)

In Delfgauw zit een dressuurstal welke volpension heeft met binnen en buitenbaan. Wel erg voor de fanatiekelingen.

RC de Voorweg in Zoetermeer voldoet ook aan je eisen, wel weinig weidegang en geen knhs maar dat is wel in de buurt.


Voorweg heeft voor pension klanten in het indoor seizoen iedere maand een knhs wedstrijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 21:52 



 
Profiel   

HCN heeft alleen voor zover ik weet een flinke wachtlijst en bijbehorend prijskaartje als je echt volledig all in wil staan.

Volgens mij hebben de paarden bij de groene meer echt een top leven, als ik ooit van mijn eigen plekje weg moet hoop ik daarheen te kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 22:41 



 
Profiel   

Hiii allemaal

Bedankt voor de antwoorden;

Stal westerveld is vol
HCH is vol
Blauw gele vendel is vol
Stal de Kok is vol
En zo heb ik er meerdere gebeld die vol zitten helaas...

De groene meer is dat aan te rijden vanuit pijnacker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:29 



 
Profiel   

Vanuit Pijnacker is studentenmanege/pension stalling Prometheus Ruitersport ook goed aan te rijden. Heel kleinschalig en een fijne buitenbaan en daar worden ook KNHS wedstrijden georganiseerd. hebben ook een kleine binnen baan.
Ernaast zit stal Poot. Veel weidegang vd zomer.
Beide in Delft

Of wellicht stal vd Helm?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 13:45 



 
Profiel   

veerxsjimm schreef
Vanuit Pijnacker is studentenmanege/pension stalling Prometheus Ruitersport ook goed aan te rijden. Heel kleinschalig en een fijne buitenbaan en daar worden ook KNHS wedstrijden georganiseerd. hebben ook een kleine binnen baan.
Ernaast zit stal Poot. Veel weidegang vd zomer.
Beide in Delft

Of wellicht stal vd Helm?


Thanks !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 14:51 



 
Profiel   

Poot zag ik MP staan, die heeft volgens mij een box vrij.

Mocht je een stal tegenkomen die je bevalt, dan zou je kunnen vragen of je op de wachtlijst mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 15:10 



 
Profiel   

@Ti_Amo De Groene Meer is goed aan te rijden vanuit Pijnacker, dat is max. 20min reistijd.

Stal C. Poot heb ik ook op marktplaats voorbij zien komen, maar die is wat minder luxe en je moet rekening houden met zelf uitmesten, de rest kan (tegen betaling) worden gedaan.

Prometheus heb ik zelf goede ervaring mee :) alleen voor zover is weet zouden ze de binnenbak kwijt zijn ivm verlopen pacht (?). Ze hebben in ieder geval een hele fijne 20x60 buitenbak met allweather bodem.

Ik zag ook nog dat de dressuurstal in Delfgauw (Vitale?) stallen vrij had. Ze bieden volpension aan en hebben hele fijne faciliteiten, alleen het stuk weiland waar ze over beschikken is volgens mij aan de kleine kant.

Is Midden-Delfland een optie? Daar heb je nog bijv. Stalling 't Einde, die voldoet volgens mij aan jouw eisen.

Of anders misschien toch je zoekgebied vergroten, dan is de kans op een stal die per direct boxen vrij heeft ook iets groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 16:47 



 
Profiel   

Fly_high schreef
@Ti_Amo De Groene Meer is goed aan te rijden vanuit Pijnacker, dat is max. 20min reistijd.

Stal C. Poot heb ik ook op marktplaats voorbij zien komen, maar die is wat minder luxe en je moet rekening houden met zelf uitmesten, de rest kan (tegen betaling) worden gedaan.

Prometheus heb ik zelf goede ervaring mee :) alleen voor zover is weet zouden ze de binnenbak kwijt zijn ivm verlopen pacht (?). Ze hebben in ieder geval een hele fijne 20x60 buitenbak met allweather bodem.

Ik zag ook nog dat de dressuurstal in Delfgauw (Vitale?) stallen vrij had. Ze bieden volpension aan en hebben hele fijne faciliteiten, alleen het stuk weiland waar ze over beschikken is volgens mij aan de kleine kant.

Is Midden-Delfland een optie? Daar heb je nog bijv. Stalling 't Einde, die voldoet volgens mij aan jouw eisen.

Of anders misschien toch je zoekgebied vergroten, dan is de kans op een stal die per direct boxen vrij heeft ook iets groter.


Stal Langelaan heeft dacht ik ook een binnenbaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 19:09 



 
Profiel   

Ja, volgens mij zitten er sowieso meerdere stallen aan de noordelijke kant van Schiedam/Vlaardingen die aan de eisen van TS voldoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 13:05 



 
Profiel   

Hallo! Ik breek even in… ben ook op zoek naar een stalling voor mijn twee E pony’s in die regio. Ik heb nagenoeg dezelfde wensen als de TO… weidegang en in de winter paddock is de grootste must. Zou fijn zijn als binnen / buiten zetten geregeld wordt ivm werk. Wie heeft er nog wat gedachten daarover? Mag ook in PB.

Aanvulling: Ook stallen met een wachtlijst mogen genoemd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 06:49 



 
Profiel   

Ik weet niet of je nog opzoek bent @jessie2020 maar Vitale Prijs in Pijnacker/Delfgauw is echt af te raden!! Stuur me een bericht als je meer info wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 22:44 



 
Profiel   

veerxsjimm schreef
Fly_high schreef
@Ti_Amo De Groene Meer is goed aan te rijden vanuit Pijnacker, dat is max. 20min reistijd.

Stal C. Poot heb ik ook op marktplaats voorbij zien komen, maar die is wat minder luxe en je moet rekening houden met zelf uitmesten, de rest kan (tegen betaling) worden gedaan.

Prometheus heb ik zelf goede ervaring mee :) alleen voor zover is weet zouden ze de binnenbak kwijt zijn ivm verlopen pacht (?). Ze hebben in ieder geval een hele fijne 20x60 buitenbak met allweather bodem.

Ik zag ook nog dat de dressuurstal in Delfgauw (Vitale?) stallen vrij had. Ze bieden volpension aan en hebben hele fijne faciliteiten, alleen het stuk weiland waar ze over beschikken is volgens mij aan de kleine kant.

Is Midden-Delfland een optie? Daar heb je nog bijv. Stalling 't Einde, die voldoet volgens mij aan jouw eisen.

Of anders misschien toch je zoekgebied vergroten, dan is de kans op een stal die per direct boxen vrij heeft ook iets groter.


Stal Langelaan heeft dacht ik ook een binnenbaan


Stal langelaan heeft zeker een binnenbaan. Hele fijne stal, maar geen volpension.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 00:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen