Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Moet mijn kat braken of is dit iets anders

 
Profiel   

De vraag luidt als in de titel. Mijn kat heeft nu twee avonden dit geluid gemaakt als op het filmpje. De eerste avond dachten we dat het van een haarbal was, gisteravond vond ik het raar dat die het weer deed en heb ik gezocht wat het kon zijn.
Nu klinkt die vanochtend schor als die miauwt

Het geluid is hetzelfde als op de video. De reacties daaronder zijn verdeeld tussen haarbal en niesziekte. Nu heeft mijn kat als kitten wel niesziekte gehad.

Misschien overdrijf ik wel ontzettend en is het gewoon een haarbal :+ Ik zal iig pasta kopen daarvoor
https://www.dumpert.nl/item/7865785_30f3a2df

Eigen filmpje:
https://youtu.be/dpI1YrsCPYc



Laatst bijgewerkt door xingridx op 06-02-21 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Filmpje toegevoegd op verzoek ts

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 09:06 



 
Profiel   

Ik was het niet! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 09:07 



 

Toevallig was ik gisteren bij m'n buurvrouw en één van haar katten lag naast me en deed een beetje hetzelfde. We dachten verslikt, haartje die irriteert of idd een haarbal. Daar lijkt het mij ook wel op maar als je het zeker wil weten zou ik de dierenarts even mailen ofzo met dat filmpje erbij en aangeven dat ze dit al 2 dagen doet of je er iets mee moet. Maar lijkt mij gewoon een haarbal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 09:18 



 
Profiel   

Ik zou eerder denken dat er iets vastzit in haar keel. Een haarbal krijgen ze er denk ik wel wat makkelijker uit dan door zo te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 09:21 



 
Profiel   

Is het hetzelfde als de kat in dit topic? [BB] Kat heeft last van ‘stik’ aanvallen?

Onze kat heeft dat ook weleens gehad, maar daarna was het meteen over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 09:32 



 
Profiel   

Haarbal schreef
Ik was het niet! :D


:') _/-\o_ held


Sem_ schreef
Is het hetzelfde als de kat in dit topic? [BB] Kat heeft last van ‘stik’ aanvallen?

Onze kat heeft dat ook weleens gehad, maar daarna was het meteen over.


Het is niet dezelfde kat maar hier lijkt het idd wel op. Ivm met dat die schor is vandaag denk ik toch dat het dan hoesten is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 09:40 



 
Profiel   

Echt het schorre ben ik niet bekend mee, maar wel dat gekke hoesten/kokhalzen terwijl er niks komt. Onze kater heeft dat eens gehad, en ik weet niet meer of we nou tijdelijk niet moesten voeren of juist wel, maar na twee of drie dagen kotste hij een groot stuk onverteerde rauwe kip uit (ergens gepikt bij de buren, liep toen nog los buiten). Kan dus echt van alles zijn.

Ik zou in jouw situatie gewoon de dienstdoende DA bellen en op z'n minst even overleggen en advies vragen. Misschien zeggen ze wel 'joh, kijk het aan tot maandag', maar ben je in elk geval wat geruster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 10:15 



 
Profiel   

Wanneer heb je de kat ontwormd het klinkt als hoesten omdat er spoelwormen in weg zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 10:22 



 
Profiel   

T is een soort hoesten. :)
Kan door irritatie komen maar nog tig andere oorzaken.
Droge lucht in huis bijv.
Als t vaker voorkomt even naar de dierenarts. Maar vaak is kan checken bij de dierenarts geen kwaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 10:41 



 
Profiel   

Ik heb net toch maar de dierenarts gebeld, deze ging even overleggen en wordt zo terug gebeld. Het zit me idd niet zo lekker

Dankjulliewel voor het meedenken

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 10:45 



 

Oh wat zielig he. Mijn kat heeft ooit een grassprietje gegeten die terug zn neus in is geschoten.. die kon geen kant meer op, hoe hard mn kat ook zn best deed het eruit te krijgen.
Het kan van alles zijn. Goed dat je de DA hebt gebeld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 10:51 



 
Profiel   

Idd hoesten, hoe is de neus en de ogen? Wat viezig of gewoon helder en schoon?
Wat dikke oogleden misschien?
Het kan van alles zijn maar als neus en ogen wat vies zijn/snotterig dan kan het of niesziekte of een verkoudheid virusje zijn.

Ben benieuwd naar wat de dierenarts zegt.
In beide bovenstaande gevallen komt er een antibiotica kuur aan te pas

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 11:11 



 
Profiel   

Heeft je kat kattengras?
Sommige katten krijgen het zelf niet goed los zonder. Daarom wil het slim zijn om zo af en toe een bakje kattengras neer te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 11:14 



 
Profiel   

marga1 schreef
Wanneer heb je de kat ontwormd het klinkt als hoesten omdat er spoelwormen in weg zitten.


Hier dacht ik ook aan. Hier hebben onze katten dit ook wel eens gehad en idd wel eens een worm er uit zien komen maar vaak niet. Toen goed ontwormd en was het over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 11:25 



 
Profiel   

Wormen en haarballen zijn in de meeste gevallen de oorzaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 11:26 



 
Profiel   

De kat ziet er verder helemaal goed uit, geen snot of natte ogen.

Alle katten hebben laatst 5 dagen panacure gehad ivm giardia van de kitten. Deze kat heeft overigens geen symptomen.

Katten gras zal ik is halen en neerzetten, is een goede tip dankjewel

Edit: net de dierenarts gesproken en die zei dat het klonk als keel irritatie. Ze denkt niet dat het een haarbal is en geeft aan het aan te kijken
Toevallig deed die het net weer dus heb even gefilmd

https://youtu.be/dpI1YrsCPYc


Laatst bijgewerkt door Amber_anne op 06-02-21 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 11:57 



 
Profiel   

mijn kat doet dat ook af en toe, dan is hij aan het "hoesten"/ kokhalzen
dan maakt hij ook zo'n krampbewegingen in zijn buik als in het filmpje en meestal komt er dan wat uit.
wat ik dan zie zijn het brokjes en vocht, daarna is het ook altijd wel weer ok.
Ik denk dat hij dan inderdaad iets in de weg heeft zitten wat hem niet goed valt.
een haarbal heb ik eigenlijk nooit echt kunnen ontdekken.
alleen een bruin goedje ( vocht met brokken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 12:38 



 
Profiel   

Een van onze katten had dit ook. Toen kregen we kat-a-lax ( :+ ) van de dierenarts. Is een laxeermiddel tegen haarballen. Werkte als een trein.

Toevallig is een andere kat nu schor. Heb hem ook wat van dat spul gegeven. Ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 12:48 



 
Profiel   

Pytje schreef
Een van onze katten had dit ook. Toen kregen we kat-a-lax ( :+ ) van de dierenarts. Is een laxeermiddel tegen haarballen. Werkte als een trein.

Toevallig is een andere kat nu schor. Heb hem ook wat van dat spul gegeven. Ben benieuwd

Je kan er ook voor kiezen wat psylliumvezels toe te voegen aan wat natvoer. zelfde effect, stuk goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 13:07 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Pytje schreef
Een van onze katten had dit ook. Toen kregen we kat-a-lax ( :+ ) van de dierenarts. Is een laxeermiddel tegen haarballen. Werkte als een trein.

Toevallig is een andere kat nu schor. Heb hem ook wat van dat spul gegeven. Ben benieuwd

Je kan er ook voor kiezen wat psylliumvezels toe te voegen aan wat natvoer. zelfde effect, stuk goedkoper.


Dank je voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 18:56 



 
Profiel   

Reversed sneezing? Kan nl ook nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 18:59 



 
Profiel   

Update: gister zijn wij bij de dierenarts geweest en is er onder narcose in zijn keel gekeken. Hier was behalve wat slijm niks te zien. Nu wordt er gedacht aan bronchitis/astma. Hier hebben we twee soorten medicijnen voor gekregen. Indien de medicijnen niet aanslaan wordt er een röntgenfoto gemaakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 13:14 



 
Profiel   

Een van mijn katten doet het ook weleens, niet vaak, misschien een keer in de maand (dat ik merk, maar hij is meestal in mijn buurt). Hij heeft dan best een fikse hoestaanval. De dierenarts zei dat dat door irritatie kan komen; bijvoorbeeld een haartje in zijn keel oid. Ze zag verder niets. Hij heeft wel een hartruis (waar ik nog nader naar moet laten kijken) en hoesten kan ook door hartproblemen komen, maar omdat dit zo zelden gebeurt dacht ze van niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 09:20 



 
Profiel   

Onze griekse kat (ook niesziekte gehad) word nu getest op longworm.
Doet de kat ook soms niezen? Incl snottebellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 11:52 



 
Profiel   

renate85 schreef
Onze griekse kat (ook niesziekte gehad) word nu getest op longworm.
Doet de kat ook soms niezen? Incl snottebellen


Nee hij moest niet, heeft wel niesziekte gehad in het verleden. Momenteel krijgt die nog prednison die we afbouwen en het gaat een stuk beter gelukkig
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 12:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen