Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 79 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengstkeuze Just wimphof x ampere

 
Profiel   

Heel wat johnson discussie dus. Ik heb inderdaad mijn huiswerk niet goed gedaan en niet gecheckt. Over niet genoeg goede nakomelingen. Ik ga die uiteraard even terugkoppelen waarom me dat is verteld. :)
Maar hij gaf meer redenen die hier nu ook naar voren komen. En daarmee blijft hij voor mij afvallen als vader voor mijn veulen.

Wat nu op het lijstje staat is
Jameson
Ebony
Maar dat kan zomaar weer veranderen :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 11:00 



 
Profiel   

Jameson hadden we dit jaar een veulen van, uit een San Amour x Rotspon.
Voldoende maat, voldoende souplesse, mocht ietsje meer uit de schouder komen misschien. Bloedmooi type.
Wel een ongelooflijk brutaal ding.

Is verkocht naar een hengstenopfokker omdat die er echt wel wat in zag (komt ook uit een heel tof lijntje).

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 11:13 



 
Profiel   

Oeh die is wel heel gaaf! <3 Aangezien mijn merrie heel vriendelijk is ben ik voor een hengst met wat meer karakter niet bang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 16:29 



 
Profiel   

Aimee schreef
. Wat me wel opvalt aan je bericht is dat ik waarschijnlijk een andere begrip heb van wat een doetje is of geen doetje. Een doetje is wat mij betreft niet perse traag en een geen-doetje niet perse heet.
Ik heb bijvoorbeeld een Johnson gereden die compleet hysterisch was, maar als die dan eindelijk gekalmeerd was, was het een trage trapzak.

Of het perspektief is dat jij niet zo goed kan rijden en dan krijg je inderdaad scenario's waarin je met een hysterisch paard begint en met een trapzak eindigd. Ik vind een hengst afschrijven omdat je er zelf 1 mindere ervaring mee hebt wel wat ver gaan. Zeker als het om een hengst gaat die veel sportpaarden heeft gebracht en van wie zijn nakomelingen veel africhters gek van zijn. Wel paarden met een scherp karakter, daar moet je mee kunnen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 19:27 



 
Profiel   

Ik heb m’n oog ook op furst jazz laten vallen. <3
Nog niks definitief besloten. Maar deze is erbij op het lijstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 14:06 



 
Profiel   

Die staat nu niet direct bekend om z'n gezellig karakter ;)

Wel topknol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 14:25 



 
Profiel   

Nee maar dat vind ik niet zo spannend, aangezien mijn merrie echt heel lief is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 14:39 



 
Profiel   

https://www.reesinkhorses.nl/hengsten/mclaren

Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 16:19 



 
Profiel   

Volgens mij is Furst Jazz vooral sensibel?

Ik vind mcLaren wel een fijne hengst maar in combi met jouw merrie krijg je wel lijnenteelt op Donnerhall. Nu weet ik je verbeterpunten niet zo meer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 09:44 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Volgens mij is Furst Jazz vooral sensibel?

Ik vind mcLaren wel een fijne hengst maar in combi met jouw merrie krijg je wel lijnenteelt op Donnerhall. Nu weet ik je verbeterpunten niet zo meer..


Ja dat klopt, maar mijn merrie heeft wel een heel goed karakter.
Mijn verbeterpunten zit vooral in het voorbeen. En mag wat meer opwaartse gebouwd.
McLaren heeft m’n instructeur doorgestreept, vanwege de beweging in het spronggewricht. Daarin vind die hem te strak.

About you is me ook opgevallen, vind ik ook erg leuk, ebony staat nog op het lijstje. Jameson, al staat die al iets lager op het lijstje. En mijn favoriet blijft nog even vaderland. Die heeft m’n instructeur ook gelijk doorgestreept. Daar verwacht hij een te grof veulen van. Ik wil die nog niet wegstrepen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 10:38 



 
Profiel   

Furst Jazz gaat geen opwaartse beweging geven, heb een aantal nakomelingen gezien en ze bewegen fijn maar niet opwaarts.

Als je echt het voorbeen wilt verbeteren dan is Vivaldi bloed geen rare optie, ik denk niet dat Vaderland groffer zal fokken dan een Ebony of Jameson.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 09:26 



 
Profiel   

Ik Heb vaderland in het echt gezien dan vindt ik hem veel minder grof dan op de foto's. Mijn merrie is er drachtig van eind mei uitgerekend

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 09:32 



 
Profiel   

Ja vivaldi is al eerder genoemd, ben ik me wat meer in aan het verdiepen, wil van alle zonen even filmpjes opzoeken. Op het eerste gezicht spreekt vitalis me dan het meest aan.
Vivaldi zelf is vers beschikbaar en vind dat een hele interessante optie. Maar is dat wijs voor een eerste veulen, ook voor mijn jonge merrie. Met het idee dat vivaldi moeilijk kan pakken en dat je mischien veel pogingen moet doen.
Het is me afgeraden. Om die reden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 10:01 



 
Profiel   

Ik vind Vitalis ook net een beetje beter fokken dan Vivaldi zelf, maar je zit wel weer met lijnenteelt op Donnerhall.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 09:08 



 
Profiel   

even wat plaatjes van gister en vandaag, ze is lekker overbouwd. :)[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 15:42 



 
Profiel   

Leuke foto's, na veel JW gezien te hebben op de bezichtingen zou ik vooral voor een hengst gaan met veel tritt in de benen. Veel buiging en eventueel wat meer souplesse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 16:22 



 
Profiel   

Ik ben eruit!! *\o/*
Het wordt Vitalis :D

Ik kan natuurlijk nog veranderen. Maar ik denk dat dit een goed passende keuze is.
Binnenkort komt ze uit de opfok en gaan we beginnen met keuringsklaar maken :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 12:42 



 

alle succes, mooie aansprekende hengst, eerst de keuring en dan een veulen, leuk vooruitzicht, en heel veel werk aan de winkel

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 14:12 



 
Profiel   

Ze is gisterochtend mooi hengstig gescand, en gisteravond weggebracht. Nu hopen dat het gaat lukken.
Ik heb toch nog de switch gemaakt naar mowgli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 06:37 



 
Profiel   

gewoonmarie schreef
Ze is gisterochtend mooi hengstig gescand, en gisteravond weggebracht. Nu hopen dat het gaat lukken.
Ik heb toch nog de switch gemaakt naar mowgli.



Is het uiteindelijk gelukt met Mowgli?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 11:49 



 
Profiel   

Ja ze is drachtig! Was in 1x raak. Haar moeder ook. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:41 



 
Profiel   

Lang niks gepost. Ik was een tijdje weg van bokt. Maar moest hier natuurlijk even vertellen dat gisteravond laat ons veulen is geboren. Een mooi groot merrie veulen.
Mowgli X Just Wimphof X ampere

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Starlight

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-22 12:25 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-22 12:53 



 

Gefeliciteerd! Leuk ding zo te zien. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-22 14:56 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, alles goed gegaan?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-22 07:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 79 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen