Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voor de rechter om het sperma van wonderpaard Totilas

 
Profiel   

NRC.nl
Ingezonden door pien_2010

[ img ]
Totilas. Foto: Agnes Tenwolde/ http://www.agnes-tenwolde.nl/ Bokt Wiki


De bekende Duitse paardenfokker Paul Schockemöhle, die in 2010 wonderpaard Totilas van de Nederlandse ondernemer Kees Visser kocht, is naar de rechter gestapt. Hij wil verhinderen dat Visser diepvriessperma van Totilas verkoopt, dat naar zijn zeggen aan hem toebehoort. Dat zegt Schockemöhle tegen NRC

Schockemöhle nam de dressuurhengst voor naar verluidt 10 miljoen euro over – een exact bedrag wil hij niet noemen, maar „het zit in de buurt”. Er is volgens hem geen contract opgesteld, maar mondeling zouden er heldere afspraken zijn gemaakt. „Visser heeft destijds bijna vierhonderd rietjes sperma aan me gegeven. Hij wilde een paar rietjes voor zijn eigen merries behouden, maar zou verder niets verkopen. Ik ken hem al lang en vertrouwde hem.”

De hele kwestie rondom deze kostbare rietjes lees je op NRC.nl


Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 19-02-21 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 16:40 



 
Profiel   

Wat triest zeg, al het gedonder om dit paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 16:49 



 
Profiel   

Is het niet zo dat het KWPN maar een beperkt aantal jaar veulens van gestorven hengsten registreert? Maw, Visser gooit z'n rietjes in de uitverkoop omdat ze straks niets meer waard zijn?

Overigens wens ik Shockemöhle succes bij de rechter, als er niets op papier staat :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 16:54 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Is het niet zo dat het KWPN maar een beperkt aantal jaar veulens van gestorven hengsten registreert? Maw, Visser gooit z'n rietjes in de uitverkoop omdat ze straks niets meer waard zijn?

Nee dat is niet zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 17:19 



 
Profiel   

En de soap gaat verder...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 17:29 



 
Profiel   

Als er geen contract is opgesteld, lijkt het me dat Shockemöhle geen poot heeft om op te staan. Zonde van zijn centjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 17:33 



 
Profiel   

Tja, dan koopt visser op papier een aantal merries, stopt dr rietjes er in en verkoopt ze op papier terug aan de eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 17:50 



 
Profiel   

En nog steeds gaat het alleen om de centen. :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 17:54 



 
Profiel   

Bijzonder dat men een paard van 10.000.000 zonder afspraken op papier (ver)koopt.
Dat had ik niet verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 18:02 



 
Profiel   

Maar als Totilas dat sperma geproduceerd heeft in de tijd toen hij nog van Kees Visser was, dan is dat toch ook van Visser?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 18:12 



 
Profiel   

Maar het gaat er natuurlijk om dat het dekseizoen er aan komt en de zonen van Toot het steeds beter doen dus Paul wil gewoon centen vangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 18:22 



 
Profiel   

Hij komt nog wat tekort :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 18:49 



 
Profiel   

Babootje schreef
Hij komt nog wat tekort :D
Haha :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 18:51 



 
Profiel   

Babootje schreef
Hij komt nog wat tekort :D

Tja, Totilas is dood dus wanneer de vraag misschien toeneemt door de goede prestaties ban de nakomelingen dan is exclusiviteit van het sperma gewild, verdient hij er nog wat aan en kan de prijs weer de lucht in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 18:52 



 
Profiel   

Je zou toch denken dat er bij deze bedragen op z'n minst een papiertje op tafel komt met de afspraken en een krabbel eronder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 18:59 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Je zou toch denken dat er bij deze bedragen op z'n minst een papiertje op tafel komt met de afspraken en een krabbel eronder.


Zeg dat :oo

Vertrouwen is goed, controle is beter, vooral als het over dat soort bedragen gaat. Maar misschien zwerft er nog ergens een zinvol mailtje. Paul S. zal toch niet naar een rechter gaan als hij het alleen van zijn eigen woord moet hebben. Dat zou toch ook zonde van het geld zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 19:30 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Je zou toch denken dat er bij deze bedragen op z'n minst een papiertje op tafel komt met de afspraken en een krabbel eronder.


Dat zal er ook best wel zijn. Maar bij dat soort bedragen gaat er ook e.e.a onder tafel door om fiscale redenen. Daar zijn ze dan best schimmig overig (kan ik me indenken)
Schockemohle heeft de top betaald en heeft zn investering duidelijk nog niet terug. Dat steekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 19:34 



 
Profiel   

https://www.ariensadvocaten.nl/is-een-m ... htsgeldig/

Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig. Dus de vraag is of Schockemohle dit voor de rechter geloofwaardig kan maken dat dit zo is afgesproken. Het is immers zijn woord tegenover dat v a n de ander.Dus we zullen zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 19:59 



 
Profiel   

Dit gaat ook nooit meer ophouden he....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:44 



 
Profiel   

Nou... bakje popcorn erbij...

Wat een geneuzel toch altijd over dat paard... je zou bijna alleen om daar van af te zijn al die rietjes in een vat brandende benzine gooien... (uiteraard niet verder vertellen... want dan gaan er weer mensen steigeren...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 21:13 



 
Profiel   

bigone schreef
Maar het gaat er natuurlijk om dat het dekseizoen er aan komt en de zonen van Toot het steeds beter doen dus Paul wil gewoon centen vangen.


Hij heeft natuurlijk ook genoeg geld op tafel ervoor gelegd. Dus als klopt wat jij zegt kun je hem geen ongelijk geven en zeker niet als Paul S gelijk heeft over de mondelinge afspraken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 21:16 



 
Profiel   

Dus paard is verkocht en wat eerder uit het paard kwam (sperma) hoort dan ook bij de verkoop? Als hij gelijk krijgt, krijgt hij dan ook nog een hele bult totilas mest van al die jaren?

Ik vind het wel apart. Je koopt het paard en niet de rietjes. Dan hadden ze die bij de koop moeten doen en ook moeten meenemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 21:20 



 
Profiel   

Esther ik weet niet wat de afspraak was die gemaakt is. De rechter zal dat moeten bepalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 21:21 



 
Profiel   

bigone schreef
Tja, dan koopt visser op papier een aantal merries, stopt dr rietjes er in en verkoopt ze op papier terug aan de eigenaar.



Nou dat dus :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 21:49 



 
Profiel   

Wat hij had moeten doen is zeggen ik wil alle rietjes, mocht je (een) paard(en) ermee willen insemineren krijg je rietjes van mij. Wanneer het echt zo gegaan is dan is het wel een klotestreek om je niet aan je woord te houden, of dat woord in een rechtzaak stand houdt is de vraag
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 21:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen